Pojat ja lisoppi! Uskokaa tai älkää, mutta minä, kaikkien elämänjanoisten sankari, kuuntelen myös ihan oikeaa musiikkia eli metallia. Olen siitä järkevä, että talvella kuuntelen usein kevyempää poppia ja kesällä tulee kaipuu raskaalle räminälle. Nyt on hetki, kun kaipaisin korvilleni paljon uutta raskasta poljentaa! Metallimiehet ja muut! Laittakaa ihmeessä ihan vain vaikka teidän top5 tai top10 metallibiisit tällä hetkellä tähän alle! Laitan itse muutaman biisin, jotka iskevät kovaa itseeni! Mitään kikkeliheviä ei kannata tarjota, sillä kaipaan veekasin lailla murisevaa bassoa, syntisen raskaita kitarariffejä ja sotaan lähtöön vaativaa rumpukomppia!
Mutta tällaiset biisit iskee itseeni:
Marilyn Manson - The Death Song
Children of Bodom - Deadnight Warrior
Diecast - Singled Out
Böhse Onkelz - Keine Amnestie für MTV
Sabaton - Resist and bite
Älkää ulisko genreistä, hehe, ja tiedän kyllä kuinka nautinnollista on tuoda esille tietävänsä sen ugandalaisen post traumatic avantgardismetalcore -bändin, mut bitch please, oikeaa musaa kiitos!
Hitaamman louhinnan ystävänä näissä biiseissä nyt ainakin kaahataan hieman nopeammin.Kiitos kaikille! Hyvää työtä, jätkät! Löyty heti useampikin biisi metalli-soittolistalle! Saa laittaa lisääkin!
Insomniumilta video John Smithissä kuullusta uuden levyn Valedictionista. Komeaa on, tosin itse biisi ei iskenyt täysillä sen enempää nyt kuin festareillaan. Vaan levyä odottelen julkaistavaksi mielenkiinnolla ja vähän tekisi mieli lippu ostaa Helsingin keikalle kiertueen avaukseen.
INSOMNIUM - Valediction (OFFICIAL VIDEO)
Insomniumilta video John Smithissä kuullusta uuden levyn Valedictionista. Komeaa on, tosin itse biisi ei iskenyt täysillä sen enempää nyt kuin festareillaan. Vaan levyä odottelen julkaistavaksi mielenkiinnolla ja vähän tekisi mieli lippu ostaa Helsingin keikalle kiertueen avaukseen.
Insomniumista kun tuossa edellä juuri puhutaan, niin itse en ole koskaan innostunut koko bändistä, ei vain ole ikinä lähtenyt. Jotenkin aina pitänyt väärällä tavalla vetelänä musiikkina. Mutta nyt viikko sitten bändi julkaisi niin pysäyttävän biisin ettei tosikaan, kai olette tämän jo kuulleet. Ennen kaikkea kappaleesta tihkuva suomalaisuus on jotain sellaista, että huh sentään.. eikä johdu vain Kolilla kuvatusta videosta.. tämähän menee koko vuoden parhaimmistoon yksittäisten biisien listalla
Hauska, miten eri tavoin musiikki koetaan, mulle kun tuo vetelä on ehkä viimeinen sana, mikä Insomniumin musiikista tulee mieleen. Ei se toki mitään tykitystä ole, mutta ei nyt mitään doom-mateluakaan, vaan omaan makuuni juuri sopivan tunnelmoiva olematta laahaavaa. Seassa on sitten nopeampiakin biisejä, kuten vaikkapa Ephemeral, ja liki kaikissa biiseissä väkevä tunnelma mukana. No, tosiaan vain oma näkemykseni, ja ymmärrän, ettei kaikkia nappaa kaikki.Insomniumista kun tuossa edellä juuri puhutaan, niin itse en ole koskaan innostunut koko bändistä, ei vain ole ikinä lähtenyt. Jotenkin aina pitänyt väärällä tavalla vetelänä musiikkina.
Joskus muinoin Insomniumia verrattiin naapurimaan Dark Tranquillityyn. Siinä missä DT on modernin betonihelvetin taustamusiikkia, Insomniumissa tuoksehtaa kotimainen havumetsä. Ja näin se ainakin alkupään levyillä onkin.Hauska, miten eri tavoin musiikki koetaan, mulle kun tuo vetelä on ehkä viimeinen sana, mikä Insomniumin musiikista tulee mieleen. Ei se toki mitään tykitystä ole, mutta ei nyt mitään doom-mateluakaan, vaan omaan makuuni juuri sopivan tunnelmoiva olematta laahaavaa. Seassa on sitten nopeampiakin biisejä, kuten vaikkapa Ephemeral, ja liki kaikissa biiseissä väkevä tunnelma mukana. No, tosiaan vain oma näkemykseni, ja ymmärrän, ettei kaikkia nappaa kaikki.
Yllättävän raskaalta ja louhivalta kuulostaa. Tämä on siis hyvä asia. Cult Of Luna ei ainakaan iän myötä pehmene.Cult of Lunan uusinta levyä tullut vähän kuunneltua ja sehän vaikuttaa ihan hyvältä.
Aika kovaa settiä puskee Insomniunilta, Pale Morning Star on uuden levyn pisin biisi, ja kyllähän tuokin on kova. Kaikki kolme olleet hyviä, oma suosikkini tähän saakka Heart like a Grave. Kiinnostaa kuitenkin tuo levyn päätösraita Karelia.