Osaavia metallibändejä

  • 525 045
  • 2 933

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
YOB - Beauty In Falling Leaves
Swallow the Sun - Heartstrings Shattering
Meshuggah - I
Carcass - Reek of Putrefaction
Sleep - Dragonaut
Death - Spirit Crusher

Noilla päässee alkuun. Ei jaksa ajatella ihan hirveästi juuri nyt.
 

KaljaVeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
235, Karjala-lippis
Pojat ja lisoppi! Uskokaa tai älkää, mutta minä, kaikkien elämänjanoisten sankari, kuuntelen myös ihan oikeaa musiikkia eli metallia. Olen siitä järkevä, että talvella kuuntelen usein kevyempää poppia ja kesällä tulee kaipuu raskaalle räminälle. Nyt on hetki, kun kaipaisin korvilleni paljon uutta raskasta poljentaa! Metallimiehet ja muut! Laittakaa ihmeessä ihan vain vaikka teidän top5 tai top10 metallibiisit tällä hetkellä tähän alle! Laitan itse muutaman biisin, jotka iskevät kovaa itseeni! Mitään kikkeliheviä ei kannata tarjota, sillä kaipaan veekasin lailla murisevaa bassoa, syntisen raskaita kitarariffejä ja sotaan lähtöön vaativaa rumpukomppia!

Mutta tällaiset biisit iskee itseeni:
Marilyn Manson - The Death Song
Children of Bodom - Deadnight Warrior
Diecast - Singled Out
Böhse Onkelz - Keine Amnestie für MTV
Sabaton - Resist and bite

Älkää ulisko genreistä, hehe, ja tiedän kyllä kuinka nautinnollista on tuoda esille tietävänsä sen ugandalaisen post traumatic avantgardismetalcore -bändin, mut bitch please, oikeaa musaa kiitos!

Amon Amarth - Shield Wall https://www.youtube.com/watch?v=ojjDhdoPF6E
Equilibrium - Renegades https://www.youtube.com/watch?v=_vgRnxTJw5o
Fear of Domination - Dead Weight https://www.youtube.com/watch?v=FcUxVUZU7zc
Sabaton - Field of Verdun https://www.youtube.com/watch?v=xP8G-LwWNn0
Bloodred Hourglass - Waves of Black https://www.youtube.com/watch?v=12jgoCiZtJU
Slipknot - Unsainted https://www.youtube.com/watch?v=VpATBBRajP8
Lost Society - No Absolution https://www.youtube.com/watch?v=RLcQVKD3FkM
Behemoth - Ecclesia Diabolica Catholica https://www.youtube.com/watch?v=HKWqzjQAv14
Wolfhorde - Boundless Agony https://www.youtube.com/watch?v=SNvSWWwN-m8
In Flames - I am Above https://www.youtube.com/watch?v=4OkSsFsXLD8

Tuossapa semmosia mitkä on itsellä tällä hetkellä ehkä eniten "pinnalla". Toki Sabatonin, Amon amarthin ja Bloodred Hourglass uutukaiset levyt kokonaisuudessaan kuuntelussa ja voin suositella niitäkin. Erityisesti BRHG Godsend on aivan loistava levy!
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK

H.J.Simpson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Barça, Tahko, Flyers

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Melodinen/sinfonia/power metallin ystäville saattaisi kolahtaa tällainen sattumalta bongaamani saksalainen Beyond the Black.
Itse en ole genren suurkuluttaja, mutta rusinat poimin pullasta. Tämä miellytti.

Edit. Tässä nyt jonkun aikaa tuubitellut niin ei ole huonoa biisiä tullut vastaan. Mukavaa menoa.

LISÄYS: Bändi tulossa Suomeenkin, Amaranthen minikiertueen lämppäriksi.
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Insomniumilta video John Smithissä kuullusta uuden levyn Valedictionista. Komeaa on, tosin itse biisi ei iskenyt täysillä sen enempää nyt kuin festareillaan. Vaan levyä odottelen julkaistavaksi mielenkiinnolla ja vähän tekisi mieli lippu ostaa Helsingin keikalle kiertueen avaukseen.

INSOMNIUM - Valediction (OFFICIAL VIDEO)
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Insomniumilta video John Smithissä kuullusta uuden levyn Valedictionista. Komeaa on, tosin itse biisi ei iskenyt täysillä sen enempää nyt kuin festareillaan. Vaan levyä odottelen julkaistavaksi mielenkiinnolla ja vähän tekisi mieli lippu ostaa Helsingin keikalle kiertueen avaukseen.

INSOMNIUM - Valediction (OFFICIAL VIDEO)

Joo biisi ei parhaimmasta päästä, muttei missään nimessä huonokaan. Vesi kielellä odotetaan uutta levyä, Tampereen keikalle poistin lipun kyllä samantien! Lämppärinä vielä BRHG niin kyllä kelpaa!
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Insomniumilta video John Smithissä kuullusta uuden levyn Valedictionista. Komeaa on, tosin itse biisi ei iskenyt täysillä sen enempää nyt kuin festareillaan. Vaan levyä odottelen julkaistavaksi mielenkiinnolla ja vähän tekisi mieli lippu ostaa Helsingin keikalle kiertueen avaukseen.

Kyllä tätä kelpaa odotella, vaikka Winter's Gate -kokeilu vähän tiputtikin bändin osakkeita mielessäni.

Lokakuuta odotellessa voi kokeilla vaikka edelliselläkin sivulla mainittua Bloodred Hourglassin uutukaista, josta löytyy paljonkin insomniunimaisuutta. En ole vielä jaksanut syvästi perehtyä, mutta kunhan tästä illat vielä pimenevät, niin alkanee toimia vieläkin paremmin.

Bloodred Hourglass - Waves of Black (Official Music Video)
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Insomniumista kun tuossa edellä juuri puhutaan, niin itse en ole koskaan innostunut koko bändistä, ei vain ole ikinä lähtenyt. Jotenkin aina pitänyt väärällä tavalla vetelänä musiikkina. Mutta nyt viikko sitten bändi julkaisi niin pysäyttävän biisin ettei tosikaan, kai olette tämän jo kuulleet. Ennen kaikkea kappaleesta tihkuva suomalaisuus on jotain sellaista, että huh sentään.. eikä johdu vain Kolilla kuvatusta videosta.. tämähän menee koko vuoden parhaimmistoon yksittäisten biisien listalla



 

Meiken

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Insomniumista kun tuossa edellä juuri puhutaan, niin itse en ole koskaan innostunut koko bändistä, ei vain ole ikinä lähtenyt. Jotenkin aina pitänyt väärällä tavalla vetelänä musiikkina. Mutta nyt viikko sitten bändi julkaisi niin pysäyttävän biisin ettei tosikaan, kai olette tämän jo kuulleet. Ennen kaikkea kappaleesta tihkuva suomalaisuus on jotain sellaista, että huh sentään.. eikä johdu vain Kolilla kuvatusta videosta.. tämähän menee koko vuoden parhaimmistoon yksittäisten biisien listalla




En ole mikään suuri metallifani ja siksi moni bändi on ollut itselleni täysin tuntematon. Tämä kyseinen kappale osui ihan sattumalta silmiini youtubessa ja se kolahti kyllä välittömästi. Nyt on tullut kahlattua spotify läpi tämän bändin tuotantoa ja uppoaa kyllä meikäläiselle täysillä.
 

Consumed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bill Kazmaier
Kaikille on tietysti metalcoren kuningas As I Lay Dying tuttu, mutta muistutuksena että heiltä tipahtanut tänään kuunteluun uusi lätty. Vanhin sinkkuhan tuossa taitaa olla jo toista vuotta vanha, eli vihdoin!





Siitä vielä extrana tuollainen venäläispoppoo, joka lienee monelle uusi tuttavuus.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Insomniumista kun tuossa edellä juuri puhutaan, niin itse en ole koskaan innostunut koko bändistä, ei vain ole ikinä lähtenyt. Jotenkin aina pitänyt väärällä tavalla vetelänä musiikkina.
Hauska, miten eri tavoin musiikki koetaan, mulle kun tuo vetelä on ehkä viimeinen sana, mikä Insomniumin musiikista tulee mieleen. Ei se toki mitään tykitystä ole, mutta ei nyt mitään doom-mateluakaan, vaan omaan makuuni juuri sopivan tunnelmoiva olematta laahaavaa. Seassa on sitten nopeampiakin biisejä, kuten vaikkapa Ephemeral, ja liki kaikissa biiseissä väkevä tunnelma mukana. No, tosiaan vain oma näkemykseni, ja ymmärrän, ettei kaikkia nappaa kaikki.
 
Viimeksi muokattu:

Larionov #8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Hauska, miten eri tavoin musiikki koetaan, mulle kun tuo vetelä on ehkä viimeinen sana, mikä Insomniumin musiikista tulee mieleen. Ei se toki mitään tykitystä ole, mutta ei nyt mitään doom-mateluakaan, vaan omaan makuuni juuri sopivan tunnelmoiva olematta laahaavaa. Seassa on sitten nopeampiakin biisejä, kuten vaikkapa Ephemeral, ja liki kaikissa biiseissä väkevä tunnelma mukana. No, tosiaan vain oma näkemykseni, ja ymmärrän, ettei kaikkia nappaa kaikki.
Joskus muinoin Insomniumia verrattiin naapurimaan Dark Tranquillityyn. Siinä missä DT on modernin betonihelvetin taustamusiikkia, Insomniumissa tuoksehtaa kotimainen havumetsä. Ja näin se ainakin alkupään levyillä onkin.
Eipä siinä, tykkään molemmista ihan hulluna.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Cult of Lunan uusinta levyä tullut vähän kuunneltua ja sehän vaikuttaa ihan hyvältä.
 

turo-urpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Happee
Kyllähän Insomniumin uusin iskee tuttuun tapaan. Ensimmäiset vajaa 4 minuuttia on kuin Weighted Down With Sorrow part2 ja loppupuolen kitaroinnista löytyy ripaus Sentencediä. Ei ensimmäinen single "Valediction" ollut huono, mutta levyn nimikko biisi toimii omalta osalta paremmin. Kahden viikon päästä uusi levy ja kuusi viikkoa loppuun myytyyn Lutakon keikkaan. Kyllä kelpaa synkistellä pimenevissä syysilloissa
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Cult of Lunan uusinta levyä tullut vähän kuunneltua ja sehän vaikuttaa ihan hyvältä.
Yllättävän raskaalta ja louhivalta kuulostaa. Tämä on siis hyvä asia. Cult Of Luna ei ainakaan iän myötä pehmene.

Tuo aikaisempi Mariner ei lähtenyt itsellä ollenkaan, joten tässähän saattaa olla parasta mitä COL on tehnyt kymmeniin vuosiin. Eternal Kingdom on mielestäni edellinen onnistunut albumi, siinä missä Vertikalilla oli taas muutama hyvä kappale.

Tämä biisi on ainakin loistava tältä uutukaiselta.



 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Muistakkee, että Cult Of Luna soittaa nosturissa kolmisen viikon päästä ja lippuja saa vielä. Luvassa takuulla unohtumaton kokemus, jos bändin musa yhtään uppoaa.

Vasta yhden ainoan kerran olen päässyt rauhoittumaan Dawn To Fearin pariin ja eipä siinä tuntunut yhtään heikkoa hetkeä olevan. Kolme päivää kuuntelusta kulunut ja levy ja sen tunnelma pyörinyt mielessä siitä asti. Tänään vihdoin saa vinyylin soittimeen.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Lost Societyltä uusi video Deliver me. Edellisen biisin teemaa jatketaan eli rässäys taka-alalla uusien vaikutteiden vallatessa alaa. Silti ihan mukavan reipasta settiä tämäkin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Aika kovaa settiä puskee Insomniunilta, Pale Morning Star on uuden levyn pisin biisi, ja kyllähän tuokin on kova. Kaikki kolme olleet hyviä, oma suosikkini tähän saakka Heart like a Grave. Kiinnostaa kuitenkin tuo levyn päätösraita Karelia.

Pieni kauneusvirhe pojilta kuitenkin kuvata tuo viimeisin video ainakin osin Suomen ulkopuolella. Kaksi ekaa on Kolin komeista maisemista ja nyt tämä kolmas ainakin osin jossain Norjassa vuonosta päätellen. Pikkujuttu, mutta kun on rakennettu teemaa Suomen luonnon ympärille, olisi ihan jees viedä se loppuun saakka. Tai ainakaan itse en pidä tällaisista epätäsmällisyyksistä. No, eipä nuo kuunnellessa haittaa, mutta somen kommenteissa vähän häiritsee Suomen luonnon hehkutus, kun ei ole näin.
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Aika kovaa settiä puskee Insomniunilta, Pale Morning Star on uuden levyn pisin biisi, ja kyllähän tuokin on kova. Kaikki kolme olleet hyviä, oma suosikkini tähän saakka Heart like a Grave. Kiinnostaa kuitenkin tuo levyn päätösraita Karelia.

Ohhoh, tämä vaatinee jokusen uusintakierroksen vielä tänään kaikessa rauhassa, kunhan lapsoset ovat unten mailla. En pysynyt ensimmäisellä kuuntelulla ollenkaan laskuissa, monestako osasta biisi koostuu, mutta tuttuja elementtejä tuli monessa kohdassa vastaan. Heart like a gravesta tykkäsin ykkösellä enemmän, joka ei toki tarkoita, etteikö asetelma voisi muuttua.

Harvoin olen odottanut uutta levyä yhtä innolla kuin tätä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös