Individual
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Post-rock/ Post-punk
Löytyyköhän mistään jotain koottua keikkakalenteria raskaammalle musiikille? Meteli.net on tietenkin hyvä yleispalvelu, mutta ajattelin, jos olisi joku hieman rajatumpi "hevimetallille". :)
Osaava suomalainen metallibändi kauniine melodioineen nimeltään Torsofuck on palannut telakalta ja julkaisee 15.3. ensimmäisen pitkäsoiton sitten vuoden 2004. Kiima on kova grindcore -fanien keskuudessa:
En osaa vielä sanoa kovin paljon toimivuudesta ja kattavuudesta, mutta itse testailen parhaillaan Bandbond nimistä appia. Keskittyy raskaampaan musiikkiin ja hakee kivasti mm. päivitykset Instasta, keikat bandsintownista ja tulevat julkaisut jostain jne.Löytyyköhän mistään jotain koottua keikkakalenteria raskaammalle musiikille? Meteli.net on tietenkin hyvä yleispalvelu, mutta ajattelin, jos olisi joku hieman rajatumpi "hevimetallille". :)
En osaa vielä sanoa kovin paljon toimivuudesta ja kattavuudesta, mutta itse testailen parhaillaan Bandbond nimistä appia. Keskittyy raskaampaan musiikkiin ja hakee kivasti mm. päivitykset Instasta, keikat bandsintownista ja tulevat julkaisut jostain jne.
Nopean testin perusteella ainakin tuli monta ahaa elämystä, että tuo bändi olisi tuolla keikalla ja noilta tulee uusi albumi tuolloin. Käyttöliittymä hieman kankeahko joiltain osin ja jos haluaa merkata seurattavat yhtyeet, niin ottaa jonkin aikaa, mutta on sitten näppärä kun voi tarkastella pelkästään omia valintoja kaiken massan sijaan.
Käsittääkseni appin takana on ruotsalaisia muusikoita Göteborgin suunnalta.
Paremmin uppoaa kuuntelu kuuntelulta. En silti saa tuosta sellaisia 2000-luvun alun IF-viboa, joita monet hehkuttavat tuolla kommenttiosiossa. Ei toisaalta tarvitsekaan, omalla tavallaan hyvin tuotettua ja kuunneltavaa metallia, jonka kyllä tunnistaa In Flamesiksi. Laadultaa uskaltanee jo nyt pistää kolmen edellisen levyn edelle. Itseltä löytyy vahva soft spot ASoPille ja SoaPFille, eli sinne on vielä matkaa. Come Clarity kaikkien aikojen suosikkilevy, kaikki bändit laskettuna, eli se on tavoittamattomissa.Nämä kaksi uusinta lohkaisua olleet taas vähän vaisumpia, mutta tulevan levyn 3 ensimmäistä singleä erinomaisia. Minun omaan korvaani siis.
Nyt vasta kuuntelin. Omaan korvaan paras biisi tähän mennessä. Mukavia juttuja biisi täynnä. Mättöä, riffiä ja melodiaa. On kyllä hyvä levy tulossa.Nämä kaksi uusinta lohkaisua olleet taas vähän vaisumpia, mutta tulevan levyn 3 ensimmäistä singleä erinomaisia. Minun omaan korvaani siis.
Noi singlet pääasiassa hyviä ja In the dark. Muissa sitten oli vähän turhan kliineiksi tosiaan laulu saatu. Jossain loppupään biisissä oli aika makea kitara olikohan just toi in the dark. Ajattelin tossa mielessä, että jos noi muut ois ollu singlet ja nykyiset singlet ois ollu muut niin ei ois kovin moni levystä innostunut.In Flamesin Foregone kuunneltu. Mielestäni levyssä vaikutti olevan paljon toimivia juttuja. Moni biisi alkaa siten, että hymy nousee korviin asti ja tekee mieli nytkyttää päätä kuin olisi vuosi 2004 jolloin ensimmäistä kertaa tutustuin bändiin.
Kerran olen kuunnellut levyn läpi. Eka havaintoni oli, että levy kuulostaa 2020 luvun metallilevyltä, hyvässä ja pahassa. Soundi on tietysti helvetin tiukka ja jytäävä, mutta niin on kaikilla muillakin. Ennen pystyi suunnilleen sanomaan jo ensi tahdeista, että hetkinen, tämähän on In Flamesia tai milloin mitäkin. Soundi oli tunnistettavissa. Nykyään tunnutaan metallimusiikin mainstreamissa suosivan tietynlaista soundimaailmaa.Mutta kylläpä tuottaja Howard Bensonin löytäminen oli ikävä juttu. Mies osaa tuoda metallimusiikkiin juuri sellaisia elementtejä, joita kukaan ei kaipaa. Yliprosessoidut, filtteröidyt, autotunetetut vokaalit. Tuntuu monessa kohtaa, että puhtaat laulut tulisi tietokonerobotin generoimana oikean ihmisen sijasta. Tästä tulee aika siirappinen olo. Siirappista oloa en halua In Flamesin levyä kuunnellessa. Miten olisi hieman aitoa raakaa tunnetta ilman filtteriä?