seisnauraa
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Jokerit + muut kestomenestyjät
Kaikkiahan ei tietenkään voi pakottaa opetellemaan uimaan, ymmärrän myös uimiseen liittyvät pelot, vaikka itse osaankin uida hyvin. Mutta sanottavaa on, että jos halua löytyy niin vähänkin suuremmissa käupungeissa järjestetään varmasti "uimakouluja" myös aikuisille. Tietenkin se vaatii rohkeutta lähteä mukaan uimakouluun aikuisena, mutta kehottaisin ainakin jokaista isää tai äitiä hankkimaan itselleen tyydyttävän uimataidon. Se voi meinaan olla aika ikävä tunne, jos joutuu rannalta katsomaan, kuinka oma tai jonkun muun lapsi joutuu hätään eikä yksinkertaisesti uimataidottomana pysty pelastamaan lasta.
vlad.
Itsellä ei tuo uiminen onnistu sitten millään. Yhteen pötköön ennätykseni on 50m ja sen jälkeen olin aivan puhki. Huonosta kunnosta se ei ole kiinni, kun harrastan paljon lenkkeilyä ja nuorempana kilpailin kestävyysjuoksussa. Pienenä kävin samat uimakoulut joka kesä, joissa muutkin sisarukseni kävivät. Muut meillä oppi uimaan, minä en.
Nyt sitten viime talvena menin ennen ensimmäisen lapsen syntymää uimakouluun, että oppisi vähän uimista, juurikin tuosta syystä mitä tuossa yllä kirjoitat. Ei se uimataito sieltä matkaan tarttunut.
Itselle onkin tullut sellainen olo, että miten joku voi osata uida. Tiedän paljon huonokuntoisia plösöjä, jotka jaksavat uida vaikka kuinka pitkästi ja itse väsähdän heti alkuunsa. Vettä en ole ikinä pelännyt, joten siitäkään se ei ole kiinni.
Kaiken järjen mukaan mulle on tekniikassa aivan käsittämättömän suuria ongelmia. Ei ole siis väliä, uinko selällään vai oikein päin. Ehkä selällään tarvii sätkiä vähän vähemmän, pysyäkseen pinnalla.