Ihan päätön keissihän tämä kokonaisuutena on, mutta jotenkin tulee mieleen, että onko tässä tapauksessa enää silläkään mitään merkitystä, että joku korvaa joillekin jotain?
Mun mielestäni koko jutun ydin on se, että nämä matkustajat ovat ottaneet itse ihan karmean riskin, joka realisoitui. Joo, heillä on voinut olla lopulta hyvinkin vajavaiset tiedot, mutta silti koko matka on ollut terveen järjen vastainen. Matkustaa nyt jossain kenkälaatikon kokoisessa härvelissä tuhansian metrejä meren pinnan alapuolelle. Ikävää tietysti omaisille ja muille läheisille, että lopputulos on tällainen, mutta tämäkin on jälleen kerran esimerkki yksilönvapaudesta ja ihmisen (äärimmilleen viedystä) itsekkyydestä. "Minä haluan nähdä Titanicin hylyn, koska..." ja jokainen päätelkööt, mikä se perimmäinen syy lopulta oli. No, tuskin näkivät ja nyt eivät ainakaan pääse spräädäämään muille, että minäpä se olen sellainen hessu, että olen nähnyt Titanicin hylynkin.
Toivottavasti jäähyväiset on sanottu etukäteen ja kaikki käsittelemättömät asiat on läheisten kanssa käsitelty ennen matkaa, koska oman arvioni mukaan todennäköisyys hengissä selviämiselle on alusta alkaen ollut 50-60.
Tässä on myös muille äärimmäisiä kicksejä etsiville varoittava esimerkki siitä, että ihan oikeasti kaikki voi mennä pieleen. Kukaan ei ole voittamaton ja itselleni vesi ja erityisesti meri on sellainen elementti, etten ikimaailmassa uskaltaisi ottaa juuri mitään riskejä, koska aika usein meri voittaa. Henkivakuutuksesta lienee turha omaisten odotella senttiäkään.