Onnennumerosi

  • 6 732
  • 71

Mikä on onnennumerosi ja miksi?


  • Äänestäjiä
    317

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
13 koska olen syntynyt 13. perjantai.
 

Ralph

Jäsen
Nostelempa vanhoja ketjuja ylös. Yllätyin kyllä että tuo 13 on noin suosittu. Itselläni se tuli suosikkinumeroksi eli onnennumeroksi kun pikkujunnuna sain pelinumerokseni 13. Myöhemmin tajuttu, että myös muuan Pavel Datsyukin käyttää tätä numeroa.. Ja samainen numero roikkuu Rinkelinmäen katossakin.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
13. Ilman sitä ei ole lottovoittoakaan.

Hämmästyttävää miten suureen laumaan kuulun!
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
13. Futiksessa tämän numeron ensimmäisenä sain selkääni koristamaan. Faijakin aikoinaan pelasi kyseisellä numerolla ja Ketolan Vellu.
Hyvänä kakkosena onnennumerolistassa tulee 33, jota olen käyttänyt vanhemmallakin iällä lätkässä.
 

Lohipoika

Jäsen
Kun on syntynyt 11. päivä ja 11. viikko, onnennumerokaan ei voi olla mikään muu kuin 11.

Tai ei se oikeastaan ole onnennumero, koska en usko numerologian kaltaisiin hömpötyksiin, vaan ennemminkin suosikkinumero.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ikivanhassa äänestyksessä on kategorinen käsitevirhe. Ihme homma ettei kukaan ole huomauttanut siitä aiemmin. Numeroita ovat ainoastaan positiiviset kokonaisluvut välillä 0-9. Suuremmat kokonaisluvut kympistä ylöspäin eivät ole numeroita ollenkaan, ne ovat lukuja. Toinen virhe on siinä, ettei numeroa 0 ole äänestysoptioissa lainkaan. Siis kysytään saatana onnennumeroa, ja sitten jätetään yksi numeroista kokonaan ulos vaihtoehdoista. Vielä varmemmaksi rikokseksi lisätään listaan asiaankuulumattomia yhdeksikköä suurempia kokonaislukuja. Samalla horjuvalla logiikalla olisi pitänyt ottaa äänestyksessä huomioon myös vähintään murtoluvut ja desimaaliluvut, kummatkin myös negatiivisina, ja melkeinpä imaginaariluvutkin...

Tuollaisen tilityksen jälkeen on tietysti johdonmukaista lisätä, ettei itselläni tietenkään ole mitään onnennumeroita tai -lukuja. Tai no, joihinkin numeroihin ja lukuihin on jostakin syystä muodostunut erityinen suhde. Kuten varmaan monilla täällä, niin itselläni jotkut luvut ja numerot assosioituvat määrättyjen jääkiekkoilijoiden tai muiden urheiloijoiden kantamiin numeroihin. Ei niistä silti oikein onnennumeroita tule. Tai lukuja.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
33. Junnuna kun maalivahtina pelasin niin idolina oli Patrick Roy. Sieltä sitten pelinumeroksi ja hohdokkaan kiekkouran jälkeenkin kyseinen numero on pysynyt 'onnennumerona'.
 

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
24. Really dunno why.

Tai no Jack Bauer ja jouluaatto jne.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
1. On ollut selässä koko urani. Oli vapaana myös parin vuoden poissaolon jälkeen.
Nyt sitä kaiholla odottaa kun joku juniori sen päällensä vetää. Vaikka olisi jo kyllä aikakin.
 

kesäesa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, KalPa
46. Joskus (~)12-vuoden iässä hokia aloitellessani pelattiin vielä numerottomilla paidoilla. Seuraavan kauden ensimmäisissä treeneissä valmentaja toi Mighty Ducks -tyyliin laatikon koppiin, jossa oli nimettömät, mutta numeroidut pelipaidat. Juoksin laatikolle ja nostin summanmutikassa yhden paidan ilmaan. Sieltä tuli rakas 46. Lyhyehkön urani aikana käytin 46:sta yhtä kautta lukuun ottamatta aina. Ironisesti viimeisellä kaudellani kokeneempi kaveri omisti numeron 46, joten jouduin vaihtamaan rakkaan symbolini ja tunnusmerkkini. Käänsin numeron 64:ksi. Muutaman pelin jälkeen polvi sanoi itsensä irti ja sitä seurannut kuntoutuminen & kävely oli silkkaa helvettiä. Siihen se tynkäura loppui. Edelleenkään ei muuten pysty kyykkyyn menemään. Sanomattakin on selvää, että se oli 64:n syy. Saatanan numero.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Nykäs-Mattia lainatakseni; seitsemän oikein.

Seiska se tosin on muutoinkin. Jos pitää johonkin useampia numeroita valita, niin usein mukaan tarttuvat 1, 3, jo mainittu 7, 15, 25 ja 37.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
4

Ala-asteaikaisista sattumista johtuen:
  • 1. jalkapallojoukkue antoi numeroksi 4
  • 2. jalkapallojoukkue antoi numeroksi 4
  • 1. jalkapallojoukkueen aakkosjärjestyksessä 4. (pelinumeroita ei jaettu aakkosjärjestyksen mukaan vaan sattumalta)
  • 2. jalkapallojoukkueen aakkosjärjestyksessä 4. (sama kuin edellisessä)
  • Kahdella eri ala-asteella olin kahdella eri luokalla, aina aakkosissa 4.

Mystisista sattumista huolimatta, numero 4 ei ole koskaan tuonut minulle onnea. Teeskentelen sen olevan kuitenkin onnennumeroni.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
4 on ollut "onnennumeroni" tai pikemminkin suosikkinumeroni jo pitkään. Kovat karjut pelaavat (tai pelasivat) tällä numerolla, mm. Unski Leime Tepsissä ja muuan Bobby Orr Bostonissa. Ja Amerikanihme Pasadenan kiekkoliigassa.

OT kysymyksenä, painoin vahingossa "Katso äänestyksen tulokset" linkkiä ennen kuin olin äänestänyt sivulle ekaa kertaa tullessani, ja silloin näytettiin mitä numeroa kukin nimimerkki oli äänestänyt. Onko tällainen ihan tarkoituksellista? Kerran löysin myös jonkun Jatkoajan äänestyksen tuloksen Googlen etsinnällä jossa näytettiin mitä kukin nimimerkki oli äänestänyt, mutta en muista mikä äänestys oli kyseessä. Mutta yleensä äänestyssivulle tullessa en näe kuin tulokset enkä tiedä mitä kukin on äänestänyt jolleivat he sitten erikseen kommentoi sitä ketjussa. Pitäisiköhän kerrata säännöt?
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Miksi noin monta vaihtoehto? Eivätkös numertoita ole vain 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ja? 10, 16 ja 27 etc. ovat sitten lukuja?

Ja ketjuun olen näköjään vastannut melkein kaksi vuotta sitten. Lempi lukuni on 13 kosta olen syntynyt 13 päivä. Ja vieläpä perjantai! Joten olen immuuni kaikelta taikauskolta.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ei saatana. Painoin vahingossa kohtaa "10". Fail.

Oikea onnennumeroni on kuitenkin #11. Perustuu jääkiekkoilun Jumalan pelinumeroon.

Se, joka ensimmäisenä heittää edellisestä virkkeestä jotain nokkelaa ("ai MESSIER XD"), on hyvä ihminen.
Sitä minäkin että Igor Larionov.
 

Fordél

Jäsen
Ei mulla ole mitään onnennumeroita, mutta jos vaikka rulettia tai lottoa pelaan niin silloin laitan tietyt numerot järjestään. Näillä ei ole mitään tekemistä onnen kanssa vaan ne tulevat arvostamieni pelaajien pelinumeroista. Näin ollen pelaan usein esimerkiksi numeroita 13 ja 27.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös