Onnennumerosi

  • 6 732
  • 71

Mikä on onnennumerosi ja miksi?


  • Äänestäjiä
    317

oldcoach

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Chicago Black Hawks
Numerosta 14 tuli onnennumeroni jo 70-luvun alkupuolella. Alle kouluikäisenä kävin katsomassa kaikkien kolmen Tamperelaisen seuran kotipelejä eli käytännössä asuin jäähallissa. Lasse Oksanen oli pelaajana ylivoimainen suosikkini, joten numero 14 alkoi yhä enemmän ja enemmän vaikuttavan elämääni.

Samasta syystä "vara onnennumerot" ovat 13 ja 16. Tunnen tosin sympatiaa numeroa 7 kohtaan suuresti, tämä sen jälkeen kun sen numeroinen paita Aarne Honkavaaran nimellä nostettiin Hakametsän kattoon.
 

wilberto

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
7 täälläkin. Joskus kauan sitten ku pelasin fudista, niin koko jalkapallourani ajan pelasin numerolla 7 ja siitä lähtien se on tuntunut omalta onnennumerolta. Tosin kyseistä numeroa en ole ikinä käyttänyt säbässä. En ole niin taikauskoinen kuitenkaan, että pitäisi koko uran ajan pelata yhdellä ja samalla pelinumerolla.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
8. En tiedä miksi, mutta olen syntynyt 8:s päivä, että se saattaa vaikuttaa jonkin verran. Mutta tuo on aina ollut. Myös 7 ja aika yllättävä numero eli 96 ovat pienoisia onnennumeroita joita suosin jos suinkin mahdollista.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
22 se tietenkin on. Olen pelannut sillä numerolla lätkää jo pitkälle toistakymmentä vuotta ja sabaakin jo muutaman vuoden. Otin sen numerokseni siksi kun Luvian Kiekossa pelasi sillä numerolla kuuluisa "Nakki" Aaltonen!
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Äänestin joku muu mikä. Eli 69.

Muita 7, 15, 20 ja 81. Syntymäpäiviä (oma ja avokki) ja syntymävuosi.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Äänestin numeroa 8. Aikanaan tuli tuo numero valittua. Numeron valintaan saattoi ehkä vaikuttaa syntymäkuukauteni, joka on elokuu. Näin jälkikäteen ajateltuna 8 on/oli huono valinta. Tuolla numerolla en ole voittanut yhtään mitään...
 

Pate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
0
 

Tumbi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Red Wings (Oilers), Liverpool, La Selección
18

Ollut yhtä kautta lukuunottamatta pelinumero, aina.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onnennumero tai ei, mutta jos minun pitää esimerkiksi jossain tilanteessa valita mikä tahansa numero väliltä 1-10 niin valitsen aina numeron neljä. Myöskään rulettipöydässä en jätä koskaan nelosta valitsematta.

Tämä juontaa juurensa siihen, että Ässien paras pelaaja 80-luvulla pelasi numerolla 4, ja itsekin halusin aina olla pihapeleissä juuri hän.
 

Johto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eipä ole mitään erityistä onnennumeroa enää nykyään. Joskus pienempänä numero 10 oli onnennumeroni, mutta nykyään sekin on vain numero muiden numeroiden joukossa.
 

bluefox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
24

24 on onnenlukuni ja se on oikeastaan eräänlainen alkuluku, koska...

Syntymäpäiväni on 24.päivä
Jouluaatto on 24.päivä
Kaljakopassa on 24 pulloa.

Näistä tulikin mieleen, että eräänlainen "tosimiehen joulukalenteri" olisi numeroitu kaljakori.
No 24 tulee aina laitettua lottoriviin, jos sellaisen satun laittamaan. Samoin kenoon ym.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Kyllä sitä kaikkea löytyykin, kun pläräilee palstaa ilman sen suurempaa mielenkiintoa mihinkään.
Noh, onnennumeroni on 11. Ei siihen mitään sen kummempia perusteita ole, se vain on.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Numerosta 14 tuli onnennumeroni jo 70-luvun alkupuolella.
Mulla ei ihan näin pitkä suhde nroon 14 ole, mutta olisiko ollut toinen kausi kun kiekkoa pelasin (80-luvun alkupuolella) niin sain ekan kerran paidan nro. 14. Välillä oli muitakin, mutta tällä numerolla tuli suurin osa kausista pelattua. Ja edelleen huitelen säbää nro 14 seljässäni. Ihanaa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
420. Luonnollinen valinta. Ruletissa myös 4 ja 20 käyvät, kun noin isoa numeroa ei siellä ole.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En usko onnennumeroihin ym. hölynpölyyn. Kaikki numerot käy siis yhtä hyvin.
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
RaiPen reippaat pojat
Palkkalaskelmasta löytyvä "maksetaaan" luku.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
13.

Jokainen voi suosikkijoukkueeni perusteella miettiä itsekseen miksi.
Marko Palo. Syntynyt muuten 26.9. kuten minäkin, eri vuonna tosin. 13 on puolet 26:sta. Se on myös yleinen epäonnennumero, joten minulle se tuo onnea.

13 siis, mutta eri syystä kuin vilperillä.
 

Blasph

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
#33 on meikäläiselle se tärkein onnennumero, suosikkinumero, etc. miksi sen nyt kukin nimeääkään. Ja tämähän on täysin St. Patrickin ansiota. Kolmonen sopii kompromissiksi, jos ei luvut yllä noin ylös (kuten esim. tässä äänestyksessä).
 

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Ehdottomasti 17, kovien pelimiesten numero.

Oli muuten fudiksessakin ensimmäinen pelinumeroni. En sitä erikseen kysynyt vaan se minulle annettiin. Kohtalo puuttui peliin.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Ei mulla mitään onnennumeroa ole, mutta numero 14 esiintyy vain pelottavan usein paikassa kuin paikassa.
 

TheT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Leijonat, Montreal Canadiens
23. Syitä on monia... pienenä tykkäsin yli kaiken Michael Jordanin peliesityksistä ja sain sitten sattumalta pelipaidan tuolla numerolla. Muksuna tuli kerran lintsillä valittua 23 jossakin onnenpyörässä ja se osui kuin ihmeen kaupalla. Myöhemmin 90-luvulla sain joululahjaksi P. Variksen pelipaidan, edelleen 23. Olin kertonut pitäväni maalintekijätyypeistä ja kohdalleen osui. Suomen maajoukkueen nimettömän pelipaidan sain numerolla 23, myös tuon lahjana. Niin usein on numero toistunut erilaisissa elämäntilanteissa, että olen pitänyt sitä jo pitkään onnennumeronani.
 

katinka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiprusoffin veljekset
2. Kaunis numero ja suosikkipelaaja. Joukkueesta voi varmaan jo päätellä, mutta alkaa Koolla ja päättyy tuplaäffään.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Numero 4 on jostain syystä meikäläiselle jotenkin tärkeä. Ei mitään käryä miksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös