Onnellisuusketju

  • 1 297 034
  • 7 883

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitä kuluja siitä syntyy? Paitsi mahdolliset nikotiinipurkat ja -laastarit. Eikö nuo saa katettua sillä säästöllä, joka syntyy kun ei tarvitse ostaa röökiä?

Nii-in, samaa ihmettelen itsekin, kuten tuota autovakuutukseen toimeentulotuen saamistakin. Tai no, en tietenkään tiedä, onko "pikkukatin" toimeentulotuki nimenomaisesti myönnetty osittain autovakuutukseen, mutta ainakin nikotiinipurkkiin ja/tai -laastareihin on sossu apua myöntänyt.

Muokkaus: Toki ainakin nikotiinipurkka taitaa olla kallimpaa - ja ilmeisesti myös addiktoivampaa - kuin tupakka, mutta silti uskomatonta tällainen toiminta soppalan taholta.
 
Niin en siis saanut toimeentulotukea autonvakuutuksen maksamiseen. Ja käsittääkseni en edes väittänyt niin, se vaan on maksettava jokatapauksessa. En edes yrittänyt, ja se on vasta syyskuun meno muutenkin. Ei hyväksyneet sillä perusteella edes sähkölaskua, koska eräpäivä on syyskuun alussa. No ehkä ens kuussa koitetaan uudestaan. Ei miulla menoiksi ole hyväksytty kuin vuokra. Mutta ei tuloinakaan ole kuin asumistuki ja työmarkkinatuki. Kyllähän se korpeaa lähteä sossunluukulle sinne "vähemmistöjen" sekaan, mutta pakko se vaan on nyt pari kuukautta ainakin sieltä rahaa pyytää. Ennenkuin saa tietää pääseekö oman alan lisäkoulutukseen vai ei.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Päivä hommia tekemättä, sitten huomenna yhteistyökumpannin "kesäjuhliin" ja siitä alkaa parin viikon loma. Jepulis jee.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Koulu alkaa reilun tunnin päästä ja fiilis on loistava! On tämä uskomatonta kuinka pystyy olemaan tästä onnellinen. No, elämä on muutenkin nyt mukavasti raiteillaan. Kohta olut auki ja sitten etsin jostain kynän ja hieman paperia.
Heti kun koulu tältä päivältä ohi, siirryn koulukavereiden kera kapakkaan vaihtamaan kuulumisia ja nauttimaan kauniista päivästä.

Alkaa myös lukion jälkeen ruotsin opiskelu. Tällä hetkellä siihenkin on kova motivaatio, aikamoista!
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Oh se kovenee...

Pakko sanoa, mutta nyt tuntuu aivan helvetin hyvältä kannattaa HMV JYPiä.
 

temmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
kärpät
Kesäloman loputtua ensimmäinen tili piti olla vain muutamasta päivästä.
Ystävällinen palkanlaskija oli laskenut vähenykset ihan oikein ja lisännyt sitten kyseisen määrän rahaa bruttopalkkaani.
Maksettava osuus siten "hieman" isompi mitä odotin. Tästä aikaa jo hieman kulunut, eikä ole karhuttu takaisin, niin en ole minäkään kyseistä asiaa sitten "huomannut".
 

Cassu

Jäsen
Työpaikka unelma-alalta tuli! Tai siis ala on mun unelma-ala;) Muutto vaan Manseen muttei haittaa yhtään. Ja nyt saan koirankin hyvin hankittua. Paistaa se aurinko joskus risukasaankin
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Oi auvoa!

Vuosi on nyt kituuteltu sairauslomalla, josta osan vietin sairaalassakin, ja maanantaina olisin lipsahtanut sairauseläkkeelle 29-vuotiaana, mutta sain kuin sainkin sovittua työnantajan ja lääkärin kanssa osasairauspäivärahajärjestelystä ja työt jatkuvat ensi viikolla.

Eläkkeeltä olisi ollut todella hankalaa palata työelämään, ellei sitten olisi ruvennut yksityisyrittäjäksi.

Työpaikalla oli odottamassa väen hankkima häälahja ja työnantaja oli erittäin sympaattinen palaverissa, jossa asia vasaroitiin läpi. Intervalliviikkoja marraskuun loppuun asti ja sitten taas 100% töissä, mahtavaa. Kaikki läheiset ovat olleet perin juurin iloisia asiasta enkä vähiten minä. Pääsee tekemään koulutusta vastaavaa työtä, eikä työhistoria katkea.

Nyt on ulkofile nuijimista vaille lehtipihveinä ja valkosipulivoi pitää runnoa kasaan, pistää nappeina voipaperille ja jääkaappiin viilentymään ja odottamaan kuumia pihvejä. Perunat päätin laittaa muusin muotoon. Noh, pitihän sitä oluttakin ostaa...

Keittiön ghettoblasterissa raikuu Beatles, Metallica, Genesis, Rolling Stones, Queen, Bangles ja moni muu. Vaimo laittoi salaatin valmiiksi. NYT ON TODELLA HYVÄ FIIVIS!
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Vuoden olen ollut varastolla töissä ja lähinnä trukilla tuli roskiksia tyhjennettyä kokoajan, vuokrafirman kautta toki. Noh, nyt sitten ottavat mut ihan firman kirjoille töihin ja saan palkankorotuksen + lomat alkavat kulkea normaalisti, kehuneet kovasti työpanostani ja kannatti hedelmää. Perkeleen onnellinen olo!
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kai sitä välillä tännekin...

Kaksi vuoroa kesätöitä jäljellä, huomenna aamu- ja sunnuntaina iltavuoro. Huomenna aamuvuoron jälkeen muuttamaan kimpsut ja kampsut tyttöystävän kanssa yhteiseen asuntoon. Tilava kaksio. Maistuu.

Sitten ensi viikolla kun on töitten jälkeen muutaman päivän lomaillut niin lähdetään rakkaani kanssa lomalle Rodokselle. Ei hullumpaa. Kouluun sitten joskus kun matkalta on palattu.

On kyllä ihan hyvä fiilis nyt. Yksi olutkin näyttäisi vielä olevan jääkaapissa.
 

Länäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Nyt on uusi kannettava ja hyvin pelaa! Oli jo aikakin saada uusi kone ja nyt riittää viriteltävää pariksi viikoksi tässä alkuun. Muutenkin helvetin paljon nopeampi kone, joten hyvä juttu.

Liverpoolin upea 6-0 voitto lämmittää myös mieltä!
 

HangoverFairy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Telkkari toimii taas joten kuten. Ihme ininää ja räiskymistä pitää tuo telkkari. No teevee palasiksi ja hiukan paineilmaa niin alkoi toimimaan "sinnepäin". Menihän siinä muutaman lemmikki villakoiran, mutta ei voi mitään.
Tarvii varmaan tänä iltana menettää poikuus ja katsoa Big brotheria (en tarkoita sitä joka on housuissa.)
 
Telkkari toimii taas joten kuten. Ihme ininää ja räiskymistä pitää tuo telkkari. No teevee palasiksi ja hiukan paineilmaa niin alkoi toimimaan "sinnepäin".
OT: onko kyseinen operaatio noin helppoa? Itse olen aina kuunnellut varoituksia, että tv:n takapuolta ei saa avata kuin sähkömies.

Nimim. On mullakin pölyä
 

HangoverFairy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
OT: onko kyseinen operaatio noin helppoa? Itse olen aina kuunnellut varoituksia, että tv:n takapuolta ei saa avata kuin sähkömies.

Nimim. On mullakin pölyä

Isäukko on sähkömies. Ja itse olen opiskellut kurssinverran sähkötekniikka ja ohjaustekniikka. Eikös tässä ole "ammattimiestä" tarpeeksi?
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Isäukko on sähkömies. Ja itse olen opiskellut kurssinverran sähkötekniikka ja ohjaustekniikka. Eikös tässä ole "ammattimiestä" tarpeeksi?

Tuota lukiessani muistui mieleen sähkötekniikan opettajani TKK:lla joka aikanaan kurssin alkaessa ilmoitti: "Tämän kurssin tavoitteena on opettaa teille koneinsinööreille sen verran sähkötekniikkaa että kun sukulaisenne pyytää teitä korjaamaan televisiotaan niin ymmärrätte kieltäytyä. Muuta teidän ei tarvitse sähköstä ymmärtää."
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Pari päivää mennyt ilman savukkeita, äsken kävin pistkästä pitkästä aikaa lenkillä ja on hjuva fiilis.
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kai sitä välillä tännekin...

Kaksi vuoroa kesätöitä jäljellä, huomenna aamu- ja sunnuntaina iltavuoro. Huomenna aamuvuoron jälkeen muuttamaan kimpsut ja kampsut tyttöystävän kanssa yhteiseen asuntoon. Tilava kaksio. Maistuu.

Sitten ensi viikolla kun on töitten jälkeen muutaman päivän lomaillut niin lähdetään rakkaani kanssa lomalle Rodokselle. Ei hullumpaa. Kouluun sitten joskus kun matkalta on palattu.

Noniin. Nyt on työt ohi ja muutto suoritettu. Kämpästä tuli aivan mainio, enää uusi telkkari puuttuu ja sen ajattelin ensi viikolal käydä hommaamassa. Ylihuomenna etelään löhöilemään ja viettämään laatuaikaa tyttöystävän kanssa. Kouluun ei ole vielä kiirettä, luennotkin alkavat vasta ensi viikolla.

Elämä hymyilee. Kerrankin on kivaa.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Tuohan on hieno homma! Oikein paljon onnea!

Ensinnäkin kiitos tästä!

Mutta puolella se paranee!

Minua kyykyttää yrittänyt pahanilmanlintu lähtee torstaina tökkimään työpaikaltani! Hehee, tämä on ihan loistavaa. Muija oli tietääkseni poltellut siltoja niin paljon takanaan, että organisaatiossa alkoi olla liian ahdasta tälle Sanni Kivivuori-tyyppiselle takakireälle nutturapäiselle pätijä-
biachille.
 
Viimeksi muokattu:

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
CMX Talvikuningas napsahti luukusta

Niin, tällä päivämäärällä posti, tai mikä vitun Itella se on, toi allekirjoittaneelle CMX:n Talvikuninkaan erikoispainoksen, numeroltaan 7561 / 8000.

Knoppitietona kerrottakoon, että ko. versioita julkaistaan vain 8000 kappaletta, johon sisältyvät niin bändin jannujen, kuin muittenkin tahojen levyt.

Rahvaanpainos ko. levystä ilmestyy tammikuussa 2008.

Täältä tähän
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Hieno fiilis, kohta alkaa viimeinen työpäivä ennen ensi keskiviikkoa. Mökille päin huomen aamusta heti ajelemaan, on ollut jo parin viikon ajan karmea väsymys ja vitutus. Nyt saa mökillä nollata tilanteen kalastamalla ja muuten vaan nauttiessa luonnon rauhasta.

!
 

qhangas

Jäsen
Suosikkijoukkue
I F K
Inssi läpi ekalla ja kortti taskussa. Voittajafiilis!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös