Minä voin kyllä rehellisesti olla sitä mieltä, että olen aika keskivertoautoilija. Perushommat on hallussa ja opiskeluaikaisen duunin peruina on monille niin vaikea taskuparkki hyvin hallussa, mutta ajotaito noin yleisesti ottaen... peruskauraa. Välillä ajelen liian lähellä edelläajavaa, välillä unohdun jurnuttamaan alinopeutta ajatuksissani, isoissa kaupungeissa ajamista inhoan ja suuntavaisto on huono. Viime talvena viimeksi löysin itseni ojasta liian suuren tilannenopeuden vuoksi. Hiukan on kyllä meno rauhoittunut, kun tässä iän myötä on viisastunut ja tajunnut omat heikkoutensa tässä tapauksessa liikenteessä. Olen onnellinen siitä.
Niin, olen kyllä aina ollut sitä mieltä, että onnellisia ovat riittävän yksinkertaiset, koska he eivät tajua tilannettaan. Itseäni pidän juuri sen verran älykkäänä, että tajuan sen, etten ole mitenkään poikkeuksellisen älykäs. Riittävän älykäs tajuamaan monia asioita, mutta en riittävän lahjakas omaksumaan niitä ilman kovaa duunia. Vähän hyvä kaikessa, mutta en tolkuttoman lahjakas missään. Toisaalta sanotaan, että onnellisia ovat vanhemmat, joilla on pisaran verran keskivertoa älykkäämpiä lapsia. Liika älykkyys kun saattaa eriyttää sosiaalisesti ja toisaalta tyhmyys ei liene toivottavaa ylipäätään. Joten ehkä mun pitäisi olla onnellisia vanhempieni onnellisuuden puolesta. Ja näyttäisi siltä, vaikka vähän varhaista vielä onkin, että myös omien lapsieni puolesta. Vaan ymmärränkö itse sitä?