conti kirjoitti:
Lopeta jo heti alkuunsa. Jos nykyisellä rosterilla, loukkaantumisisista huolimatta, otetaan kuokkaan liigan häntäheikeiksi veikattuja vastaan 3-1 ( vieraissa ) ja 0-3 ( kotona ), niin myös jossain muualla täytyy olla vikaa. Kolme viimeistä peliä maalisuhteella 1- 14. Heeeerääätyys!
Kyllä conti on aiheessa oikein kiinni - ainakin siltä osin, että ei tämän joukkueen pitäisi ottaa JYPiltä ja Pelsuilta pataan näin, puhumattakaan kahdeksan maalin päästämisestä Kärppiä vastaan. On se nyt kumma, ettei edes perus 0-0 -peliä pystytä pelaamaan. Ei meillä nyt sentään ihan täysin universaalisti liigan huonoin rosteri ole.
Joukkueessa tilanne on nyt enemmän sekaisin kuin osiensa summa, se on varmaa. Ja valmentajan tehtävä on nyt kommunikoida sekä pelaajille (ja saada viesti perille), että johdolle (Masahiko Virmahada) muutostarpeet.
Vaikka vielä ei huolestuisikaan, niin jos esim. 10-15 peliä kontataan huolella, niin eipä jää paljon tilaa huonoille hetkille enää kauden ajaksi - puhumattakaan menetetyistä pisteistä (15 peliä = max. 45 pistettä). Eroja syntyy tällä pistejärjestelmällä todella nopeasti.
Se on tietysti kiva, että Wade kertoi haastattelussa kuinka teki oikein mieli taputtaa Kärppien pelille. Nyt ei ole aikaa kuitenkaan taputtaa vastustajille, vaan pitää keskittyä 110%:sti omaan tekemiseen (tämä kuuluisa 110% syntyy kun yhdistetään Matti Nykäsen fifty-sixty -prosentit = urheilijan antama 110% panos).
Lisänä tähän hieman huolestuttaa ketjukokoonpanoja miettiessä se, että Waden pitäisi kyllä nyt nopeasti löytää jotkut kiinteät ketjut, jotta jätkät saisivat edes pääosin mahdollisuuden kehittyä pelin sisällä tuntemaan toistensa paikat. Tällaisessa tilanteessa kun herkästi sekoitellaan ketjuja, ja peli menee helposti vielä enemmän sekaisin jos hemmot vaihtuvat vierellä koko ajan. Kaikkea kokeillaan, eikä mikään saa edes mahdollisuutta toimia.
Meillä on nyt auto, jossa ei ole toimivaa moottoria. Ovet aukeavat ja tavaratilaankin saa tavaraa, mutta eteenpäin ei päästä. Ei tässä muuten, mutta kun ollaan kiskojen päällä, ja juna tulee melko suurella todennäköisyydellä, joten tarttis saada auto pois alta. Auto siis nimeltä Jokerit ja juna nimeltä Paniikkiratkaisut. Kyllä se taitaa nimittäin loppupelissä niin olla, että jos Jokereiden kaltainen joukkue näitä esityksiä hetken vielä jatkaa, niin kärsivällisyys loppuu. Lehdistö huutaa, mylly alkaa pyöriä ja sitten tapahtuu.
Toivotaan ettei näin tarvitse käydä.
Edit: jostain syystä päässä on tänään pyörinyt Hanna Pakarisen yhteen aikaan radiosta tuutattu Idols-voittobiisi "Tulin voittamaan" ja sitten siihen assosioitui tällainen "Otin neppariin"-versio kertosäkeestä. Älkää kysykö miksi, niin minä en joudu vastaamaan. Ohessa Jokereille oma "Tulin voittamaan" -kertosäe. Kiitos ja anteeksi.
mä otin neppariin
matsin hävisin
mut kohta pelaan uudestaan
saan jengin voittamaan
mä otin neppariin
sarjapisteet menetin
mut ei tänään vielä kukaan
mestaruutta saa
mä otin neppariin