Onnea Wadelle onnistuneesta tulikasteesta

  • 60 549
  • 350
Tila
Viestiketju on suljettu.

conti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
flintstone kirjoitti:
Tämä nykyinen Jokeri-joukkue olisi ollut tässä tilanteessa vaikeuksissa kenen tahansa valmentajan alaisuudessa, sillä meidän lähtijä määrä ja lähtijöiden roolit oli niin suuret että se ei olisi voinut olla näkymättä joukkueen otteissa, sen lisäksi nämä uudet hankinnat vaikuttavat menneen kauttaaltaan metsään (pikku-Kallea lukuunottamatta) ja nämä suuren profiilin, anteeksi palkan, turhake-tonyt eivät ole pystyneet nousemaan joukkueen vaikeassa tilanteessa suunnannäyttäjiksi. Ja kun isot menetykset vielä on saaneet seurakseen paljon loukkaantumisia niin tulos on nähdyn kaltainen.
Lopeta jo heti alkuunsa. Jos nykyisellä rosterilla, loukkaantumisisista huolimatta, otetaan kuokkaan liigan häntäheikeiksi veikattuja vastaan 3-1 ( vieraissa ) ja 0-3 ( kotona ), niin myös jossain muualla täytyy olla vikaa. Kolme viimeistä peliä maalisuhteella 1- 14. Heeeerääätyys!

Löytyykö vika vaihtopenkin edestä vai takaa? Huipputasolla pelaajien pitäisi pystyä pelaamaan valmentajan tahdon mukaisesti. Jos tulos on huono, onko vika pelaajissa vai valmentajassa? Ikävä kyllä, tällä hetkellä olen kallistumassa jälkimmäiseen vaihtoehtoon. Niin pahalta kuin se tuntuukin... toivon toki olevani väärässä.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
conti kirjoitti:
Lopeta jo heti alkuunsa. Jos nykyisellä rosterilla, loukkaantumisisista huolimatta, otetaan kuokkaan liigan häntäheikeiksi veikattuja vastaan 3-1 ( vieraissa ) ja 0-3 ( kotona ), niin myös jossain muualla täytyy olla vikaa. Kolme viimeistä peliä maalisuhteella 1- 14. Heeeerääätyys!

Kyllä conti on aiheessa oikein kiinni - ainakin siltä osin, että ei tämän joukkueen pitäisi ottaa JYPiltä ja Pelsuilta pataan näin, puhumattakaan kahdeksan maalin päästämisestä Kärppiä vastaan. On se nyt kumma, ettei edes perus 0-0 -peliä pystytä pelaamaan. Ei meillä nyt sentään ihan täysin universaalisti liigan huonoin rosteri ole.

Joukkueessa tilanne on nyt enemmän sekaisin kuin osiensa summa, se on varmaa. Ja valmentajan tehtävä on nyt kommunikoida sekä pelaajille (ja saada viesti perille), että johdolle (Masahiko Virmahada) muutostarpeet.

Vaikka vielä ei huolestuisikaan, niin jos esim. 10-15 peliä kontataan huolella, niin eipä jää paljon tilaa huonoille hetkille enää kauden ajaksi - puhumattakaan menetetyistä pisteistä (15 peliä = max. 45 pistettä). Eroja syntyy tällä pistejärjestelmällä todella nopeasti.

Se on tietysti kiva, että Wade kertoi haastattelussa kuinka teki oikein mieli taputtaa Kärppien pelille. Nyt ei ole aikaa kuitenkaan taputtaa vastustajille, vaan pitää keskittyä 110%:sti omaan tekemiseen (tämä kuuluisa 110% syntyy kun yhdistetään Matti Nykäsen fifty-sixty -prosentit = urheilijan antama 110% panos).

Lisänä tähän hieman huolestuttaa ketjukokoonpanoja miettiessä se, että Waden pitäisi kyllä nyt nopeasti löytää jotkut kiinteät ketjut, jotta jätkät saisivat edes pääosin mahdollisuuden kehittyä pelin sisällä tuntemaan toistensa paikat. Tällaisessa tilanteessa kun herkästi sekoitellaan ketjuja, ja peli menee helposti vielä enemmän sekaisin jos hemmot vaihtuvat vierellä koko ajan. Kaikkea kokeillaan, eikä mikään saa edes mahdollisuutta toimia.

Meillä on nyt auto, jossa ei ole toimivaa moottoria. Ovet aukeavat ja tavaratilaankin saa tavaraa, mutta eteenpäin ei päästä. Ei tässä muuten, mutta kun ollaan kiskojen päällä, ja juna tulee melko suurella todennäköisyydellä, joten tarttis saada auto pois alta. Auto siis nimeltä Jokerit ja juna nimeltä Paniikkiratkaisut. Kyllä se taitaa nimittäin loppupelissä niin olla, että jos Jokereiden kaltainen joukkue näitä esityksiä hetken vielä jatkaa, niin kärsivällisyys loppuu. Lehdistö huutaa, mylly alkaa pyöriä ja sitten tapahtuu.

Toivotaan ettei näin tarvitse käydä.

Edit: jostain syystä päässä on tänään pyörinyt Hanna Pakarisen yhteen aikaan radiosta tuutattu Idols-voittobiisi "Tulin voittamaan" ja sitten siihen assosioitui tällainen "Otin neppariin"-versio kertosäkeestä. Älkää kysykö miksi, niin minä en joudu vastaamaan. Ohessa Jokereille oma "Tulin voittamaan" -kertosäe. Kiitos ja anteeksi.

mä otin neppariin
matsin hävisin
mut kohta pelaan uudestaan
saan jengin voittamaan
mä otin neppariin
sarjapisteet menetin
mut ei tänään vielä kukaan
mestaruutta saa
mä otin neppariin
 
Viimeksi muokattu:

Solomon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
"Kyllä oli kyyti kylmää ja meitä vietiin kuin kuoriämpäriä. Teki mieli itsekin taputtaa Kärppien hyvälle pelille."

Valmistautukaa taputtamaan tai taputelkaa Immonen. Sillä jos Kärppien esitys tänään oikeasti Immosen mielestä ansaitsee taputukset, ei kaikkia taputteluja ole vielä taputeltu.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Jokerit
pappi kirjoitti:
Jos analisoidaan Jokereiden peliä...

Ainakin muutamalle joukkueen ns. "vahvistukselle" voisi järjestää kunnon analisaation. Siihen lisäksi muutaman pelin komennus katsomoon, poppareita puremaan. Surenkin voisi sitten pitää huolta, että kaverit tosiaan istuisivat koko pelin, vaikka takapuolta kuinka pakottaisi. Olisi Vesallekin jotain tekemistä. Turhahan jätkää on vaihtoaitioonkaan rahdata, onhan siellä jo Jouko!

Wadelle kuitenkin kaikki tuki, vielä tässä vaiheessa. Ja vaikka koko kautta ei mentäisikään Wade ykkösenä, niin potkut on jotain mitä tää kaveri ei tosiaankaan ansaitse. Sen sijaan Masa voisi hyvillä mielin ulostaa tän erään keskushyökkääjän, mikälie Mappela sen nimi onkaan. Etsiköön tehojansa jossain muualla. Jos vaikka nahilalle maistuisi, onhan kaveri narrinuttua kuitenkin kantanut.
 

conti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
PHP:
[QUOTE=Tomppa#74]
Se on tietysti kiva, että Wade kertoi haastattelussa kuinka teki oikein mieli taputtaa Kärppien pelille. Nyt ei ole aikaa kuitenkaan taputtaa vastustajille, vaan pitää keskittyä 110%:sti omaan tekemiseen (tämä kuuluisa 110% syntyy kun yhdistetään Matti Nykäsen fifty-sixty -prosentit = urheilijan antama 110% panos). 
[/QUOTE

Juuri näin. Kun runkosarjaa on tahkottu 50 kierrosta on "aika" antaa palautetta hyvälle vastustajalle, ja ottaa myös oppia siitä. Tällä hetkellä kaikki menee omaan piikkiin, sillä kaverikin saattaa olla terävimmillään vasta sitten keväällä...
 
Viimeksi muokattu:

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Tomppa#74 kirjoitti:
Kyllä conti on aiheessa oikein kiinni - ainakin siltä osin, että ei tämän joukkueen pitäisi ottaa JYPiltä ja Pelsuilta pataan näin, puhumattakaan kahdeksan maalin päästämisestä Kärppiä vastaan. On se nyt kumma, ettei edes perus 0-0 -peliä pystytä pelaamaan. Ei meillä nyt sentään ihan täysin universaalisti liigan huonoin rosteri ole.

Ei meidän rosteri ei ole tälläkään hetkellä huono, eikä sillä pitäisi kontata näin kuin nyt tehdään mutta tämän hetken konttaamiseen on suurimpana syynä se että joukkue menetti NHL:n ja loukkaantumisten takia tärkeitä avainpelaajia ja kun tämä rikki revitty rosteri ei ole saanut kunnolla harjoitella yhteispeliä niin lähtökohdat eivät missään nimessä kauteen olleet hyvät - ja rotta-thomasin lähtö kalkkiviivoilla sotki lopullisesti koko joukkueen askelmerkit. Tämän takia meidän pelisysteemi on pahasti lähtökuopissa ja se johtaa nyt nähtyihin tuloksiin.

Wade on kokematon päävalmentajana mutta neljä peliä näistä lähtökohdista on aivan liian lyhyt aika tehdä mitään suuria johtopäätöksiä Waden kyvystä johtaa Jokereita. Minä uskon että tämä joukkue (ilman lisävahvistuksia) pystyy olemaan Waden johdolla neljän parhaan joukkueen joukossa liigassa, kunhan sairastupa hieman tyhjenee ja joukkue ja Wade saa pikkasen lisää aikaa yhteisien kuvioiden hiomiseen. Tämä rosteri ei ole huono, enkä minä, ainakaan vielä vähään aikaan suostu uskomaan että Wade olisi kyvytön meidän päävalmentajaksi.

Minä ainakin haluan katsoa maaottelutauon jälkeiseen aikaan ennen kuin annan ensimmäinen tuomioni Waden kyvyistä ja tämän rosterin riittävyydestä tämän kauden SM-liigaan.

Ja minä lupaan jo nyt että minun sydämeni itkee verta jos Wade pistetään pihalle Jokereista. Se päivä olisi jotain sellaista jota minun Jokerisydämeni ei toivoisi koskaan joutuvansa todistamaan, se Tikkasen tiskirätin roikkuminen Areenan katossa on jo tarpeeksi suuri pyhäinhäväistys. Wade on aitoakin aidompi Jokeri, ja sen takia Wade ansaitsee (omilla teoillaan Jokereissa) niin meiltä faneilta kuin seuran johdolta normaaliakin enemmän kärsivällisyyttä. Enkä minä ainakaan epäile hetkeäkään etteikö Wadella olisi munaa myöntää tosiasioita jos Wadesta itsestä tuntuu ettei hänellä ole kykyä johtaa Jokereita ulos tästä kurimuksesta. Wade on tämän laivan kapteeni joka johtaa joukkoja edestä ja Wade kantaa aivan varmasti vastuunsa ja tekee tarvittavat johtopäätökset jos omat taidot ei vain riitä. Wade kaatuu paljon ennemmin itse kuin antaa Jokereiden kaatua itsensä takia.

Täällä tulee edelleen täysi tuki Wadelle.

Edit: ja teille jotka sauhuatte että huonolla alulla voidaan pilata koko kausi toteaisin että SM-liigassa pääsee pleijareihin kymmenen (10) parasta joukkuetta ja vain neljä (4) liigan huonointa jää rannalle ruikuttamaan kun tosipelit alkaa. Huonolla alulla me voidaan menettää mahdollisuus taistella runkosarjan voitosta, jopa kotietu saattaa mennä mutta jotta mahdollisuudet tosipeleihin (kymmenen parhaan joukkoon) todella menisi olisi joukkueen kontattava aikas infernaalisen pitkään. Minä olen ainakin täysin varma että Jokerit tulee pelaamaan tälläkin kaudella pudotuspeleissä.
 
Viimeksi muokattu:

Elrith

Jäsen
Suosikkijoukkue
On vain Jokerit
Täytyy tuollaisen tuloksen jälkeen vähän Jokerien pelistä avautua. Jos vähintään siksi, että ostin hyvissä ajoin piletit tämän viikonlopun matseihin, ja hieman vituttaa kun siellä tulee Ilvekseltä ja Kespoolta pannuun.

Ensinnäkin Wade. Voi miehelle minusta antaa luottamusta jne., mutta paljon olennaisempi kysymys kun miehistön vaihtuvuus ja harjoittelun puute on se, mitä helvettiä tapahtui HIFK-pelin jälkeen. Muistaako kukaan enää että siinä pelissä tehtiin 5 maalia ja pistettiin 2 rankkaria sisään? Ja sen jälkeisessä kolmessa pelissä on tehty yksi maali. Ei sikäli, että Jokerit olisi pelannut mitenkään loistavasti HIFK-pelin, mutta sentään siellä tehtiin maaleja! Korostiko Wade siinä välissä sitten niin paljon sitä iki-ihanaa puolustuksen kautta pelaamista? Valmentaja kantaa aikamoisen vastuun tämän tasoisesta toiminnasta, jos pelkästään siksi että väitetään esim. Dallan tehneen joskus menneessä elämässä maalejakin. Ihan oikeasti, jopa useita kappaleita kaudessa.

Mutta kaikkein suurin syntipukki, ihan ehdottomasti, on jokainen kenttäpelaaja. Miten vitussa on mahdollista että nyt on pelattu 120 minuuttia tekemättä maalin maalia? Ei tällaisia äijiä voi olla olemassa. Miten kukaan ei tee mitään? Ei sikäli, että Jokerit olisivat aiemillakaan kausilla mitään hirveitä maalijuhlia järjestäneet, mutta tämä on jo säälittävää.

Ei tällaista kautta voi olla. Pitäisiköhän Veikkauksen avata uusi peli; milloin Jokerit tekee seuraavan kerran maalin? 1 = syyskuussa, 2 = lokakuussa, X = ei tee.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
flintstone kirjoitti:
Ja minä lupaan jo nyt että minun sydämeni itkee verta jos Wade pistetään pihalle Jokereista. Se päivä olisi jotain sellaista jota minun Jokerisydämeni ei toivoisi koskaan joutuvansa todistamaan, se Tikkasen tiskirätin roikkuminen Areenan katossa on jo tarpeeksi suuri pyhäinhäväistys. Wade on aitoakin aidompi Jokeri, ja sen takia Wade ansaitsee (omilla teoillaan Jokereissa) niin meiltä faneilta kuin seuran johdolta normaaliakin enemmän kärsivällisyyttä. Enkä minä ainakaan epäile hetkeäkään etteikö Wadella olisi munaa myöntää tosiasioita jos Wadesta itsestä tuntuu ettei hänellä ole kykyä johtaa Jokereita ulos tästä kurimuksesta. Wade on tämän laivan kapteeni joka johtaa joukkoja edestä ja Wade kantaa aivan varmasti vastuunsa ja tekee tarvittavat johtopäätökset jos omat taidot ei vain riitä. Wade kaatuu paljon ennemmin itse kuin antaa Jokereiden kaatua itsensä takia.

Täällä tulee edelleen täysi tuki Wadelle.

Tätä lukiessa tuli mieleen, että jos Wade nyt syystä tai toisesta pistetään pihalle, niin paras juttu mitä fanikatsomo voi tehdä, on jäädä seuraavassa kotipelissä himaan.
Eihän tämmöinen mielenilmaus mitään enää siinä vaiheessa pelasta, mutta olisi se kuitenkin faneilta pyllistys johtoa kohtaan, ja luottamuslause/kunnianosoitus Wadelle.

Saipan fanit tekivät jotain vastaavaa, kun johto myi parhaat pelaajat pois toissa kauden lopussa, ja viime vuonna sitä ei tapahtunutkaan (muistaakseni).
Tosin ehkä jokereilla ei fanien hallissa käymisellä/käymättömyydellä ole niin suurta merkitystä, kuin saipalla.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Elrith kirjoitti:
Ei tällaista kautta voi olla. Pitäisiköhän Veikkauksen avata uusi peli; milloin Jokerit tekee seuraavan kerran maalin? 1 = syyskuussa, 2 = lokakuussa, X = ei tee.

Hei eihän tämä rämpiminen ole vielä mitään pahaa nähnytkään, tämä vain näyttää hieman pahemmalta kun kausi on vasta alussa ja sijoitus liigassa ei ole kerinnyt vakiintumaan - tai voihan sitä joku varmaan luulla että tämä nykyinen sijoitus on se tilanne joka tulee Jokereilla vakiintumaan.

ps. Jokerit muuten tekee huomenna (oikeasti tänään) Ilvestä vastaan maalin.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
repe_joke kirjoitti:
Tätä lukiessa tuli mieleen, että jos Wade nyt syystä tai toisesta pistetään pihalle, niin paras juttu mitä fanikatsomo voi tehdä, on jäädä seuraavassa kotipelissä himaan.

Arvaan, ettei Wadea olla laittamassa yhtään mihinkään. Käykää matseissa ihan rauhassa vaan.
 

K0RPPI

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viime kauden parhaat ukkomme:

1.Metro 47pts (poissa)
2.Jarna 40pts (poissa)
3.Lintu 34pts (poissa)
4.Valle 30pts (poissa)
5.Varis 30pts

Eli siis viime vuoteen verrattuna Varishan on meidän paras pelaaja... Ja tällä joukkueella pitäisi Waden napsia voittoja???

Miettikää nyt vähän ennen kuin alatte potkimaan Wadea/Latvalaa/Varista pihalle... Meiltä vietiin kaikki tärkeet pelaajat pois ja tilalle ei olla (änäriin odottavien ukkojen takia) saatu oikeastaan ketään kunnon käsiä tai snaipperia.

pois siis:
-Thomas (Kalle yrittää, mutta ei korvattavissa)
-Metro (ei korvattavissa)
-Lintu (Töllö yrittää korvata)
-Valle (Jesse yrittää korvata)
-Kampela (ei korvattavissa)
-Ossi (ei korvattavissa)
-Hankki (Mappi sopii tähän)
-Rita (Omat junnut yrittää korvata)
-Mäki (Omat junnut yrittää korvata)

Jos joku siis pystyy selittämään mistä tässä vaiheessa voisi olla piilossa Thomasin tasoinen veska, yhtä loistava sentteri kuin Metro ja yhtä hyvä snaipperi kuin Jarna, niin kertokoon ihmeessä!!! Katsoin jo sängyn alta...

Eli lähtijöiden lista on niin kamala, että on suorastaan raukkamaista syyttää Wadea tilanteesta joka on täysin toivoton, kun vielä ottaa huomioon, että joukkue, ei ole JOUKKUEENA päässyt harjoittelemaan viisikko pelaamista koko kesänä!!! Niin on virheet joita tapahtuu täysin odotettavissa!!! Jokainen joka peleissä on käynyt on huomannut että viisikko pelaaminen on pahasti hakusessa.

-Syötöt menee minne sattuu ja kiekkoa roiskitaan.
-Jos joku nousee, niin kukaan ei tue sitä tai ota kaverin paikkaa.
-Maalipaikkoihin ei päästä, kun kukaan ei tue kiekollista pelaajaa.
-Vastustaja pääsee ylivoima hyökkäykseen meidän merkkausvirheistä.
-Jäähyjä tulee liikaa, kun merkkausvirhe kuitataan kunnon koukulla.

Kaikki nuo ongelmat saadaan pois vain harjoituksilla. Ja tähän asti Wadella ei ole ollut mahdollisuutta harjoittaa joukkuetta kesän aikana, varsinkin sentteri pulan takia.

Änäri-leirien loppuun on enää viikko ja sitten näemme vapautuuko sieltä ketään kunnon pelaajaa ja kiinnostaako niitä tulla kylmään pohjolaan pelaamaan kun palkkaa pystytään tarjoamaan vain pari pähkinää ja lämmin halaus...

Wade on ikoni ja SUURI Jokeri, eikä hän varmalla haluaisi millään olla "haitaksi" Jokereille. Vaan varmalla eroaisi mieluummin kuin antaisi Jokerien vajota pohjaan. Annetaan nyt miehelle eka mahdollisuus ja kivitetään vasta (jos tulosta ei ala tulla) kun Wade on saanut joukkueen valmiiksi ja päässyt harjoittelemaan.
 

conti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Flintti puhui ihan asiaa, mutta tässä hieman vuodatusta. Minulle tulevaa kautta liittyvä ensimmäinen järkytys oli että Jortikka ei jatka. Fine. Ei me välttämättä Jortsua tarvita, mutta että ihan Wade päävalmentajaksi oli iso yllätys, ja pakko myöntää että myös pettymys. Ilmeisesti Hjallis ja Masa ajattelivat että "tosifanit" pidetään tyytyväisinä, ja samalla myös itse päästään halvemmalla ja helpommalla. Suomessahan moni fuula menee läpi, kunhan vain pokka pitää. Itse pidän liigaa sen verran tasokkaana että liigajengien koutsien pitää olla parasta a-ryhmää. Puhumattakaan liigan kärkijengeistä. Pakko myöntää että tulevan kauden suhteen odotukset ja mielenkiinto laski Waden nimityksen myötä.

Tulevan rosterin suhteen Metron menettäminen oli odotettavissa, mutta Ridan paluu ja Valtterin jatko olivat loistavia uutisia. Toni Virran ja vanhemman Filppulan sopimukset olivat myös myönteisiä uutisia. Kaikki näytti hyvältä kunnes koitti lähtö Ridalle, Filppulalle, Mäelle ja kaiken kukkuraksi vielä Thomasille. Tämän jälkeen meille on hankittu kolme keskushyökkääjää jotka eivät ole onnistuneet korvaamaan kahta menetettyä edes puoliksi ja yksi moke joka ei ainakaan teoreettisesti tule kovin kauas jäämään Thomasin tilastoista.

Kaikista menetyksistä huolimatta en ole huolissani rosterin riittävyydestä vaan valmennusjohdon kyvystä. Kaikki kunnia Wadella mutta kyllä tällä porukalla on ollut riittävästi aikaa harjoitella pistääkseen kampoihin jypille ja pelikaaneille, joten kyllä tämä näin objektiivisesti ajatellen aika heikolta näyttää. Ainahan voidaan toki odotella parempaa viikko ... kuukausi ... vuosi...minäkin olen valmis odottamaan vaikka kuinka kauan, mutta jos menestystä halutaan niin...
 

yökkömies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Bundesliga
K0RPPI kirjoitti:
Eli lähtijöiden lista on niin kamala, että on suorastaan raukkamaista syyttää Wadea tilanteesta joka on täysin toivoton, kun vielä ottaa huomioon, että joukkue, ei ole JOUKKUEENA päässyt harjoittelemaan viisikko pelaamista koko kesänä!!! Niin on virheet joita tapahtuu täysin odotettavissa!!! Jokainen joka peleissä on käynyt on huomannut että viisikko pelaaminen on pahasti hakusessa.

No kyllä siellä koko kesän on suurin osa joukkueesta ollut treeneissä mukana. Ei näitä esityksiä voi kokonaisuudessaan selittää jonkun thomasin tai filppulan lähdöillä. Kyllä sen oman pelisysteemin olisi pitänyt näkyä jo harjoitusmatseissa. Keväällä arvuuteltiin Immosen pelifilosofiaa ja pelisysteemiä. Nyt se on nähty: mitään filosofiaa tai systeemiä ei ole.

Se on ihan yksi ja sama jos fanit seisovat 100-% Waden takana, jos pelaajat eivät sieso. Ja sellainen fiilis, että näin valitettavasti on tällä hetkellä. Onko sitten kyse Lukkarilasta, Immosesta, pelisysteemin puutteesta tai jostain muusta, en tiedä.

Ei millään voida pitää suojatyöpaikkoja Jokereiden valmennustiimissä. Vaikka kuinka olisi Jokeri-ikoni. International whore show:n jälkeen pitää tehdä ratkaisut Päävalmentajan suhteen, luulen Aravirran ajan palaavan...
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
flintstone kirjoitti:
Ja minä lupaan jo nyt että minun sydämeni itkee verta jos Wade pistetään pihalle Jokereista. Se päivä olisi jotain sellaista jota minun Jokerisydämeni ei toivoisi koskaan joutuvansa todistamaan, se Tikkasen tiskirätin roikkuminen Areenan katossa on jo tarpeeksi suuri pyhäinhäväistys. Wade on aitoakin aidompi Jokeri, ja sen takia Wade ansaitsee (omilla teoillaan Jokereissa) niin meiltä faneilta kuin seuran johdolta normaaliakin enemmän kärsivällisyyttä. Enkä minä ainakaan epäile hetkeäkään etteikö Wadella olisi munaa myöntää tosiasioita jos Wadesta itsestä tuntuu ettei hänellä ole kykyä johtaa Jokereita ulos tästä kurimuksesta. Wade on tämän laivan kapteeni joka johtaa joukkoja edestä ja Wade kantaa aivan varmasti vastuunsa ja tekee tarvittavat johtopäätökset jos omat taidot ei vain riitä. Wade kaatuu paljon ennemmin itse kuin antaa Jokereiden kaatua itsensä takia.

Täällä sama.

Olen kannattanut Jokereita vuodesta 1983, aloitin en siitä syystä että pärjäsivät tuolloin hyvin, vaan siksi että joukkueella oli mun mielestä hienoin merkki. Kaverit kannattivat HIFK:ta ja vähän kiusasivat silloin kun jengi pelas divarissa ja muuten konttasi. Silti vaan kannatin. 90-luvun alkupuolen Jokeriaika oli sitä parasta, sen jälkeen on oma kannatukseni alkanut hiipua johtuen monistakin asioista. Pienimpiä syitä tähän ei ole 90-luvun lopun valmentajasekoilut, totaalinen virkamieskiekko kovimmilla joukkueilla ikinä missään yms. Lisäksi olen jo 15-vuotta asunut Turussa, mikä ei myöskään ole jokerikannattajalle se paras paikka. Silti TPS-fania minusta ei saa (lätkässä) millään vaan aina Jokerit tulee saamaan minulta ainakin suurimmat sympatiat jos ei muuta.

Sen kuitenkin sanon, että jos Wadelle annettaisiin potkut mitä en ikinä usko, loppuu sympatiat siihen. Sen jälkeen on ihan sama. Wade on ollut jokeri jostain kortteliliigaikäisestä tähän päivään saakka ja ansaitsee jokaisen tosifanin luottamuksen. Ja olen tismalleen samaa mieltä siitä, että Wade ei tuossa hommassa tule roikkumaan mikäli kokee ettei hänen aikansa ole nyt. Jos Virmanen/Hjallis Wadelle kenkää antaa, se on sama kuin möisi äitinsä Bulgariaan viihdyttämään turisteja seksuaalisesti. En tiedä kestäisikö ajan myötä heikentynyt kannattajuuteni enää sitä. Veikkaanpa että Virmanen/Hjallis ajattelevat tässä asiassa kuitenkin suurin piirtein samalla tavalla ja ensin alkaa turistit lähteä ennen kuin Wadeen kosketaan.

Täältä tulee tuki 100 prosenttisesti.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Minut on kyllä todella yllättänyt tämä Jokerien surkea alkukausi.Vaikeuksia osasin kyllä odottaakin noiden viime hetken lähtijöiden johdosta,mutta en ihan näin suuria.Ja eiköhän se syyllinen ole siellä penkin takana,näin uskon.Minulla oli omat epäilykseni Immosen valmentajan taidoista,ja taisin olla oikeassa.Immonenhan sai ammentaa oppia suomen parhailta valmentajilta(Westerlund,Summanen,Jortikka),mutta siinä vaiheessa,kun siirrytään ykköseksi,niin visiot on kyllä löydyttävä omasta takaa.Immonen oli loistava,peräänantamaton puolustaja,mutta se ei tee hänestä hyvää valmentajaa.Pelaaja-aikoinaan antoi aina hieman yksinkertaisen kuvan itsestään,ei mielestäni ollenkaan valmentaja-tyyppiä.
 

RtSn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Florida Panthers
cobol kirjoitti:
Huonosti on asiat kun joukkue ottaa koko ajan pataansa. Se on selvä nyt, että jotain on vialla ja pahasti.
Kyllähän se tiedostetaan täältä Oulustakin käsin, tosin - ja katsomosta asti - joten luulempa, että Immonen co. tietää, miten umpisolmut aukaistaan. Siihen tarvitaan vain aikaa eikä välttämättä hirvittävää härkäviikkoa, joka on alkamassa...
 
Viimeksi muokattu:

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
niin

Wade puhuu että jotain on vialla ja pahasti. Mietin tässä että mitä jos konttaus jatkuu 3 seuraavaa kotipeliä niin mitä tapahtuu? Joukkuettahan ei voi erottaa mutta valmentajan voi.

Kuitenkin jos Masa ei pysty hoitamaan parempia äijiä niin olisiko viisasta ajaa lisää junnuja sisään?

Tänään Jokerit jää taas nollille ja kansa kuohuu.
 

luukkumies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, maajoukkue , voima
liigajyrä kirjoitti:
Kuitenkin jos Masa ei pysty hoitamaan parempia äijiä niin olisiko viisasta ajaa lisää junnuja sisään?

Tänään Jokerit jää taas nollille ja kansa kuohuu.


..niin miksi ei voisi kokeilla esim. jossain Kalpa pelissä Uronen-Strömberg-Lehterä ketjua joka " dominoi " A - junnuja ? Ei kai tosta haittaa ole nykytilanteessa. Saattaisivat vahingossa vaikka maalinkin tehdä.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
liigajyrä kirjoitti:
Wade puhuu että jotain on vialla ja pahasti. Mietin tässä että mitä jos konttaus jatkuu 3 seuraavaa kotipeliä niin mitä tapahtuu? Joukkuettahan ei voi erottaa mutta valmentajan voi.

Kyllä siinä joukkueessa tapahtuu varmasti muutoksia ennen kuin Waden pallia aloitetaan heiluttaan. Ja minä en tuohon heilutteluun ainakaan tule osallistumaan vaan minä seison Waden joukoissa loppuun asti, oli se loppu sitten katkera tai suloinen.

liigajyrä kirjoitti:
Tänään Jokerit jää taas nollille ja kansa kuohuu.

Tänään Jokerit ei jää nollille, eli kyllä me tänään jo Jokereiden tekemiä maaleja nähdään.
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
flintstone kirjoitti:
Tänään Jokerit ei jää nollille, eli kyllä me tänään jo Jokereiden tekemiä maaleja nähdään.


Heh löydäänkö tuoppi vetoa,siis cokista heh .Täytäntöön pano sovitussa pelissä?
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Jymäkkä kirjoitti:
Immonen oli loistava,peräänantamaton puolustaja,mutta se ei tee hänestä hyvää valmentajaa.Pelaaja-aikoinaan antoi aina hieman yksinkertaisen kuvan itsestään,ei mielestäni ollenkaan valmentaja-tyyppiä.

Mites toi Summasen Rami sitten, tuntuiko säkenöivän älyä pelaajana? Toki myönnän, itsellenikin aikoinaan uutisen kuultua tuli ensin mieleen että riittääkö auktoriteetti. Taidoista olen kohtuullisen varma että riittää.

Silti täällä tuetaan.

Ja tänään Jokerit vie Ilveksen inhorealistisen taktiikan sävyttämässä ottelussa 3-1, maalintekijöinä Virta, Lepistö ja Variksen Pete.
 

ennustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Blackhawks
Harkimo vaitonaisena.

Joukkueen omistaja Harry Harkimo oli seuraamassa peliä Oulussa, mutta poistui erittäin pettyneenä jäähallista kahden erän jälkeen.

- No joo, on pelattu vasta neljä peliä. Ei tässä ole mitään mietteitä eikä mitään sanottavaa, Harkimo sanoi hyvin alakuloisena.

www.iltasanomat.fi
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Anteeksi tunkeutumiseni, mutta mielenkiinnolla olen seurannut teidänkin rämpimistänne. Joukkueenne suurin ongelmanne on mielestäni pelinrakentaminen/ aivot joukkueesta puutuvat, teillä on ihan kärkipään laitahyökkääjiä, mutta siinä kaikki. Harkinsin erinomaisesti tuntevan voin epäillä hänen kykyjään luisteluvoiman puutteesta johtuen, Niinimäki on Niinimäki ja Pakaslahti/ uusi kanukki taas selkeästi puolustusvoittoisia senttereitä. Pakeista ei lepistöä lukuunottamatta ole apua pelinrakentamiseen, joten homma kusee. Valmentaja vielä kokematon jne.

Itse en antaisi vielä kuitenkaan jo uskottavuuden kannalta Immoselle potkuja perseelle, vaan antaisin mahdollisuuden rakentaa joukkuetta rauhassa. Jostain pitäisi vain löytää ne pelintekijät tyyliin Metropolit, Bednar ja voi se olla laiturikin kuten Ville ja Caloun esimerkiksi. Teillä on kuitenkin ihan riittävä joukkueen runko kasassa SM-liigaan. Tosin jos valmennuspuolella jonkun herran pärstäkerroin ei miellytä pelaajia, lienee pakko tehdä kipeitäkin ratkaisuja.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Mitä yhteistä on tällä hetkellä konttaavilla Stadin jengeillä? Molemmista lähti huima määrä avainpelaajia/taitoa viime kauden jälkeen, molempiin odotetaan kovia vahvistuksia, molemmilla on uudet valmentajat ja maalivahdit. Ei ole ihme, jos molempien peli on täysin sekaisin. Kun Jokerit saavat sairastupalaisensa takaisin kehiin ja ensi kuussa muutaman hyvän vahvistuksen, niin homma on varmasti toisennäköistä. Joukkue pelasi vielä pari viikkoa sitten Ärrässä hyvän matsin Bluesia vastaan ja kohtalaisen Kärppiä vastaan. Avauskierroksella kaatui kuitenkin Ifk, joten aivan toivoton tilanne ei ole. Jotain tolkkua noihin ketjukokoonpanoihin pitäisi silti saada ja miksei voitaisi kokeilla vaikka noita Ärrän ketjuja.

Joo ja Wade voisi vanhana Stray Cats diggarina soittaa kopissa tänään jengille ennen matsia Catsien biisiä "Rock this Town". On se perkele, jos ei jätkät edes siihen herää.

Edit: typo
 
Viimeksi muokattu:

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
ennustaja kirjoitti:
Harkimo vaitonaisena.

Joukkueen omistaja Harry Harkimo oli seuraamassa peliä Oulussa, mutta poistui erittäin pettyneenä jäähallista kahden erän jälkeen.

- No joo, on pelattu vasta neljä peliä. Ei tässä ole mitään mietteitä eikä mitään sanottavaa, Harkimo sanoi hyvin alakuloisena.

www.iltasanomat.fi

No voihan vee. Suomeksi tuo tarkoittaa että ensi viikolla Ara on puikoissa. Sääli. Minä kun yleensä haluan uskoa että ihminen oppii virheistään, mutta Harkimo ei näköjään opi. Melkein uskallan väittää että jos sinne uusi mies tulee niin Wade lähtee, en usko että hän jää mukaan roikkumaan. Toivotaan nyt kuitenkin että johto ottaa järjen käsiinsä eikä tee virheratkaisua. Waden niskaan tätä on aivan turha kaataa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös