Kirjoitin tuon "pelaajatkaan eivät tienneet kuinka pelata" kommentin juuri siitä syystä, että toivoin keskustelun johtavan siihen, mikä on valmentajan rooli silloin, kun joukkue ei pelaa niin kuin halutaan. On jumalattoman helppo vastata, että juuri niinhän pelaajien pitäisi pelata, kuin valmentaja käskee. Tässä on vaan se mutta, että niitä pelaajia, joiden mukaan pelisysteemi ainakin osittain luotiin ei enää ole. Sitten Kalteva haluaa olla Metropolit, ihan symppis juttu ja minä arvostan, mutta kun joukkuetta ajatellen Kaltevan tulisi pysyä ja keskittyä omiin hommiin.kimbe66 kirjoitti:Tässähän se valmentaja nimenomaan näkyy: osaa kertoa pelaajille, kuinka heidän pitäisi pelata. Ainakin Jokerien tasoisessa joukkueessa, jonka rosteri hakkaa Jypin vastaavan mennen tullen vähintäänkin nimiltään, ei valmentajalla pitäisi olla mitään muita ongelmia, kuin saada asenne kuntoon.
Jos Wade ei siihen pysty sarjan tässä vaiheessa, niin pystyykö myöhemminkään?
Nämä muutokset tulivat Jokereissa niin nopeasti, että en millään voi kuvitella kenenkään valmentajan pystyvän luomaan pelityyliä parissa treenissä. Itse en montaa vuotta ole valmentanut, mutta aina homma ottaa aikansa. Mun nähdäkseni Jokerien tilanteessa ei voi sanoa, että Wade ei osaisi kertoa kuinka pelataan tai millä systeemillä. Pelitapa ja systeemi kun riippuvat joukkueesta, joka Jokereissa on "kiitettävällä" tavalla elänyt viime aikoina. Joukkueelta ykkönen pois pelin kaikilta osa-alueilta ja sitten koutsiko sen korvaa kertomalla kuinka nyt, muuttuneissa olosuhteissa, tulee pelata ?
En tiedä vastauksia itsekään. Luotto Wadeen on kuitenkin 100 %.
edit. puuttui sana kuvitella
Viimeksi muokattu: