Onnea Wadelle onnistuneesta tulikasteesta

  • 60 455
  • 350
Tila
Viestiketju on suljettu.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Arvelin, että täällä on useita ketjuja, joissa jaaritellaan samaa asiaa, mutta ainakin turhien ketjujen puuttumisesta tulee propsit Ilmalaan. Ohimenevässä mielenhäiriössä uhrasin tässä jonkun aikaa Jokerien tilanteen kliiniseen pohdiskeluun. Olen usein sanonut, että Jokerit ei ole arkkiviholliseni. Se on Helsingin toinen jääkiekkojoukkue, joka on keskinäisissä ihana voittaa. Muuten sen sarjataival kiinnostaa mua vain niukasti esimerkiksi Tapparaa enemmän. Koska Jokerit pelaa täällä, missä heinäseipäät ovat vähissä, näen heidän matsejaan, kuten Bluesinkin, kuitenkin huomattavasti enemmän kuin Tapparan etc. Joten tietyt pelaajat, valmentajat ja muut kuviot ovat väkisinkin takaraivossa Jokereita koskien.

Itse asia eli Jokerien tamimaisesti sanoen kiistaton kriisi on täydellistä jääkiekon arkipäivää. Mielestäni tilanteeseen ei liity yhtään mitään mystiikkaa, salaliittoja tai kähmintää. Jokerien kannalta on tavallaan hyväkin, että syyt ovat yksinkertaiset. Siitä on automaattisena seurauksena se, että korjaustoimenpiteetkin ovat yksinkertaiset. Jokerien nykytilanteeseen on johtanut kaksi asiaa, joista toinen on itseaiheutettu, toinen ei. Jääkiekon arkipäivää ja markkinoiden sanelemaa pienen maan kärsimyskeittoa on se, että joukkue menetti kaksi avainpelaajaansa (Thomas, Metropolit), yhden huippulupauksen (Filppula) ja ainakin yhden luotettavan peruspelaajan (Rita). Sanoin jo viime kaudella, että Jokerit on kahdenmiehen bändi ja sain murhaavan vastaanoton tälle kritiikille. Jokatapauksessa avainpelaajien menettäminen on rankkaa mille tahansa joukkueelle, missä tahansa lajissa. Toinen syy, se itseaiheutettu, on Jokerien päätös tehdä sama kuin HIFK teki Kuula Lehkosen kanssa; lähdetään kauteen märkäkorvaisella valmentajalla. Otetaan siis harjoittelija sisään ensimmäiselle valmennuskaudelleen. Jokerit ja HIFK ovat markkinoiden kaksi huonointa harjoittelupaikkaa päävalmentajalle, aivan käsittämätön päätös Jokereilta. Niinkuin oli Kuulakin HIFKiltä. Parrasvalot loistavat, sponsorit ja fanit itkevät kuin pikkukakarat - tätä on helsinkiläinen jääkiekko huonoimmillaan. Todella ällöttävää oman pesän lokaamista, jota vihaan meilläkin. Olemme kaukana kanadalaisesta mentaliteetista, missä omien puolella seisotaan myötä- ja vastoinkäymisisissä. Suomalaiset fanit ovat neitejä. Wadea käy sääliksi, hyvä jätkä. Mutta olen melko varma, että hänen jälkensä Metron ja Thomasin kanssakin olisi ollut kaukana oletetusta tasosta. Wadella on erilainen ongelma kuin Kuulalla, joka yritti rähistä itselleen auktoriteettia ja pelaajien kunnioitusta. Turhaan. HIFKin pelaajat eivät pitäneet häntä minään. Wade on kuin Hannu Kapanen; pelaajien kaveri, yksi jätkistä, haalarimies, hyvin pidetty joukkueen keskuudessa kuten Kapanenkin aina on. Se ei valitettavasti riitä mihinkään, nyt on 2005 kalentereissa. Se, mitä olen Waden peluutusta nähnyt, kertoo olemattomasta mielikuvituksesta ja riskinottokyvystä yhdistyneenä nuori suomi -tyyppiseen kaikille yhtä paljon kaikkea ajatteluun. Joukkuetta ei ole roolitettu ollenkaan, kentällisien peliajat ovat liian tasaiset, joukkue ei edes yritä ajaa sisään vaikka kivun kautta syömähampaita. Kaiken kaikkiaan joukkueella ei ole pelitapaa, konseptia. Tähän liittyen tulee kolmas yksinkertainen syy ongelmiin; hankinnat ovat aivan paskoja hätäreitä, masailu on penailua kovempaa nykyään. Mapletoft? Ihan pelkkä statsien tarkastelu olisi kertonut, että tässä ei tosiaankaan ole Metron stuntti. Goehring? Piti sitten napata suora diili tälle? Joku esitteli asiantuntemustaan ,tai sitten pelkkää tuskaansa, toisessa ketjussanne asettamalla Whiten ja Mapletoftin samaan kategoriaan :). Ei nyt aivan osunut. Whiten kategoria on haettava Metro/Harkins -osastosta ja tässä tulee asian ydin: Whiten kaltaisia/tasoisia pelaajia vapautuu nyt ja siksi Penan amokjuoksumainen uhkapeli onnistuu ainakin pelaajatasolla toista kautta peräkkäin. Jokeritkin olisi voinut ventata rauhassa ja tehdä Sheddenit - tryoutit korkeintaan yrittäjille. HIFK saa pikapuoliin ainakin yhden laitahyökkääjän, joka on edelleen White+ -tasoa. Jokerit ei suomalaisista ollut hänenkään perässä, kuten ei Whitenkaan, josta Lukko tsemppasi HIFKin kanssa. What's going on Masa? Tony Virta, kallis kuin fan, on täysin onneton kyhertäjä ilman klassista, paikkoja rakentavaa sentteriä rinnallaan. Tämäkin olisi auennut Virran taustat tutkimalla. Hän ei ole Ville Peltonen/Jan Caloun eli hybridi = sena ja laituri samaan aikaan. Masa, tämä ei ole vitsi: Calouninkin saisi Tsekeistä yhdellä puhelinsoitolla :)

Oli miten oli, mun sympatiani ovat täysin Waden puolella. Surkeaa nähdä kuinka paskaan saumaan oma ikoni on ajettu. Kuula sentään hommattiin, tottakai, ulkopuolelta HIFKiin. On väistämätöntä, että Jokerit tulee tekemään muutoksia, jotka ovat sinänsä yksinkertaisia. Ennustan tässä vanhana ainokassisena muutaman asian, joka tulee tapahtumaan. Vain aikataulu on avoin:
-Vastuuvalmentaja vaihtuu. Ja jos Wade saa kenkää organisaatiosta, saatan tulla henkilökohtaisesti itse vetämään Virmasta ja hjalmaria daijuun. Ihan lätkän puolesta.
-Surenkinin Vepun rooli kasvaa. Mutta älä nyt Masa hänestä utj:ta koeta nykertää! Vepu on koutsi, saatanan hyvä koutsi. Maamme paras junnujen kasvattaja ja kaiken kuntovalmennuksesta oikeasti tietävä karismaattinen äijä. Kysykää vaikkapa Ruudun Tuomolta mielipidettä. Vepu ei tule saamaan Waden paikkaa, koska kahdella tulokkaalla peräkkäin ei uskalla erkkikään lähteä. Uups, korjaus! Kuulan jälkeenhän meillä nousivat vastuuseen Jönni & Kaakku...
-Pelaajarintamalla tehdään mitä voidaan. Goehringista ja Mapletoftista hankkiudutaan eroon, yritetään ainakin jo nyt, ja Goehring lienee Stathos nro2. eli jäänee tänne heittomieheksi eri seuroihin. Suosittelin Masalle Stathosia ottelukohtaisella sopimuksella, kun Thomas lähti. cobol muistaa? Sanon jälkiviisaana, että olisi kannattanut ottaa. Jos eka matsi olisi ollut shittiä, äijä mäkeen ja uusi tryoutmies sisään, Centomonkin olisi saanut, kun hänelle ei irronnut diiliä. Siis tryoutille. Näin kannattaa tehdä nykykiekossa. Lisäksi Stathos varsinkin tietää SM-liigasta jotain ja ei ole maineestaan huolimatta järjetön imuri huonoina päivinään. Se on Lundellin duuni. Stathos on vain tasainen, teknisesti liki moitteeton veskari, jolta puuttuu täysin huippu-urheilijan luonne. Mutta pomminvarma 90+%:n mies. Tätä ominaisuutta en näe Goehringissa. No, nimillä spekuloiminen ei ollut tässä mitenkään olennaista, mutta tarkastelin tilannetta siltä kannalta, että tulipalo syttyy (Thomas lähti) ja katsotaan olisiko MITÄÄN ENSIAPUA lähellä. Stathos olisi ollut. Masa pelaa huonosti pelaajapolitiikkansa juuri nyt. Virrasta ei virallisesti olla luopumassa, mutta rahat otetaan satavarmasti vastaan, jos Sveitsiin esimerkiksi olisi kiinnostusta
-Uusista pelaajista haetaan sentteriä ja maalivahtia, muihin en usko hillojen riittävän, jos Mapletoftin, Goehringin etc. kulut jäävät organisaatioon. Sentterinhakuohje Masalle, ihan ilmaiseksi: katso minkätyyppisten sentterien kanssa Virta on ollut hyvä. Kokeilisin eurooppalaista vaihtoehtoa kaukalonne koonkin huomioon ottaen. Tomekia, joka on ylikunnossa ja -painoinenkin, ei hyödynnetä nyt mitenkään. Ensimmäisessä paikallisessa HIFK ajeli Tomekia koko ajan, äijä ei antanut takaisin yhtään. Minun silmissäni hänen pisteensä eivät tästä laskeneet, vaan nousivat. Hän pelasi joukkueelle ollen riittävän nöyrä. Tomek on ainoa, joka menee maalin edustoille ja siksi hänen on pysyttävä kentällä. Lisäksi nyt on monellekin paljastunut, että nyrkkeilijänä hän ei ole erikoinen. Tomek on itsekin tiennyt sen aina. Heleniuksen Sami kutsuu Tomekia voimahyökkääjäksi. Juuri nyt hän on voimahyökkääjä aivan vääräntyyppisessä joukkueessa ja roolissa. Olen 99% varma, että tämä on Tomekin viimeinen kausi Jokereissa ja ura jatkuu Suomen ulkopuolella. Virralle sopivaa sentteriä kannattaa katsoa Ruotsi/Sveitsi/Tsekki -suunnasta ja jos Mapletoftia ei saada ulos, hänet Tomekin senaksi.

Olen äärimmäisen yllättynyt, jos Jokerit nousee tällä kaudella vakavasti otettavaksi mitalikandidaatiksi. Silloin pitäisi onnistua valmentajanvaihtokin nappiin ja kaikki tietävät, että Aravirta on vapaana. Molemmat osapuolet, Ara ja Jokerit, joutuvat mittaamaan ylpeytensä määrän ja ehkä löytävät toisensa. Hjalmari ei pahemmin asiaa auttanut mölistessään keväällä, että Ara on HIFKin jälkeen jo tarjonnutkin itseään, mutta me ei tarvita, koska meillä on Wade! Hjalmari alkaa oikeasti olla kiekkobisneksen suurin turhimo. Jäisikö kukaan Ilmalassa kaipaamaan, jos hän keskittyisi muihin bisneksiin ?
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Joo, eipä tähän juuri lisättävää ole... Tämä kausi on käytännössä jo menetetty. Pelastaminen onnistuu vain oikeita ratkaisuja tekemällä.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
JHag kirjoitti:
Olen äärimmäisen yllättynyt, jos Jokerit nousee tällä kaudella vakavasti otettavaksi mitalikandidaatiksi.
Hyvä analyysi ja tuntuu pahalta myöntää, että en minäkään jaksa uskoa siihen, että tästä suosta enää tällä kaudella noustaisiin mitaleja tavoittelemaan.

En tiedä riittääkö Jokerien osalta edes sana kriisi kuvaamaan tilannetta. Kyse on jostakin vielä pahemmasta, sille vaan on vaikea keksiä nimeä - täystuho ehkä. Näiden tuhoon johtaneiden syiden analysointi onkin sitten haastavampi tehtävä. Syitä on takuulla monia ja niitä voisi luokitella melkein loputtomasti tyyliin menetetyt pelaajat, heikot hankinnat, kokematon valmentaja, puuttuva pelikonsepti jne. jne.

Jotakin tässä kuitenkin on tehtävä, pelkkä mokien luotteleminen kun ei johda mihinkään. Olen pitkälti samaa mieltä JHagin kanssa siitä, että Jokerit saattoi viime kaudella olla kahden miehen (Metro, Thomas) putiikki. Käsittääkseni nämä pelaajat olivat niitä, jotka Jokereita kantoivat ja tuskin kukaan on erimieltä siitä, että nyky-Jokerit höystettynä Thomasilla ja Metrolla ei olisi kriisijoukkue. Meillähän olisi pisteitä joukkueelle voittava veskari ja peliä tekevä sentteri ! Vaan kun tämä tilanne on mitä, niin tuo perusongelma olisi pitänyt jotenkin pystyä ratkaisemaan. Ja Masahan yritti, mutta miten.

Kun Jokerit on tällä hetkellä viime kauteen verrattuna Jokerit miinus Thomas, Filppula ja Metro, tämä tarkoittaa samalla sitä, että Jokereilta puuttuu viime kauteen verrattuna kaksi ehkä tärkeintä hyvän joukkueen ominaisuutta eli loistava maalivahti ja pelillinen syömähammas. Näitä on sitten koetettu paikata, mutta tässä suhteessa Masa on onnistunut hankinnoissaan jopa huonommin kuin Wade valmennuksessa. Jaksan edelleen kritisoida sitä, että uskoikohan kukaan muu kuin Masa, että Maple+Hermanni todella voisivat korvata Metron ja Thomasin ? Masalla ainakin oli vahva usko tähän, mitenkään muuten en voi käsittää herrojen suoria sopimuksia ilman try outia. Fakta joka tapauksessa tällä hetkellä on se, että kaksi joukkueelle elintärkeää pelin osa-aluetta heikentyivät lähes 100 %. Rakenna siinä sitten taloa suolle ilman kunnon perustuksia.

Koska kyseessä on kuitenkin Jokerit, niin tuleen ei voida jäädä makaamaan. Masan ja Hjalmarin on suorastaan pakko koettaa tehdä asialle jotakin. Tässä vaiheessa voisin ennustaa samoin kuin moni muukin, että Maple ja Hermanni ovat pelaajia, joille jo haetaan korvaajia ja näiden korvaavien pelaajien tulisi olla todellisia huippuja. Ehkä suurin syy miksen usko Jokerien nousuun enää tällä kaudella on se, että mikään ei viittaa siihen, että näille strategisesti tärkeille paikoille (ykkösena + MV) löydettäisiin todellisia huippuja. Ja vaikka niitä löytyisikin, eivät rahat taida riittää.

Mitä sitten tulee Waden asemaan, niin minä en vieläkään olisi valmis luopumaan Wadesta. Kukaan valmentaja ei meitä pysty tästä suosta nostamaan ilman pelaajien omaa tason nostoa ja muutaman selkeän vahvistuksen hankkimista. Minä antaisin siis Waden vetää joukkuetta niin pitkään, kun hän itse haluaa. Turha kait sitä on tuuleen huudella, mutta joukkueelle jostakin taikahatusta onnistumisia ja heti.

Vaikka tästä tulikin erittäin negatiivinen näkemys tämän hetken Jokerien tilanteesta, niin kyllä tässä yksi heikompi kausi välissä kestetään. Tätä helpottaisi huomattavasti se, jos saataisiin samalla tehtyä rakenteellisia uudistuksia koko seurassa ja annettaisiin Waden pysyä ”koskemattomana”.

EDIT: Lisäillään vielä se tuohon Waden asemaan liittyen, että minulle tuo "koskemattomuus" ei sinällään ole iso arvo. Tärkeintä on joukkue eli Jokerit ja Wade takuulla ymmärtää itse väistyä, jos näkee ettei pysty Jokereita auttamaan. Minä vaan pelkään, että kyllä joku koutsi saattaa laivan onnistua hetkellisesti kääntämään, mutta mestaruudesta ei tuolla nipulla silti taistella. Mulle on sitten ihan sama ollaanko viides vai kymmenes.
 

peluri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
JHagilta ja Bozikilta paljon asiaa. Muutamasta asiasta eri mieltä. Turhaan Bozik puolustat Wadea kuin omaa veljeä! Jos muutosta halutaan hän on lähtijöiden jonossa numero 1. Olen toistanut itseäni usein, mutta tämäntyyppiseen kriisiin on vain yksi avain. Valmentajat pois, uudet tilalle. Uusi startti joukkueelle on mahdollista vain siten. Huonosti menestyvä yrityskään ei vaihda henkilöstöään, vaan ensimmäisenä katseet suunnataan johtoon!
Olen täysin samaa mieltä että "tienaa tonni" tyyppistä työharjoittelua varten Jokerit ja Hifk on vihoviimeiset paikat valmentajaksi pyrkivälle! Me emme ole tottuneet rypemään, ja mielestäni meidän ei tarvitse sietää sitä!

Niinimäelle voisi antaa kenkää, häntä ei kukaan nimittäin halua ostaakaan. Pari hyvää hankintaa uuden valmennuksen avuksi ja homma lähtee rullaamaan. Maplelle löytyy rooli joukkueesta, ei ykkössentteri mutta ok hyökkääjä. Mielestäni Goering on ok maalivahti kunhan hänen eteensä ilmestyy toimivaa kenttäpeliä esittävä viisikko. Se tuo maalivahdille työrauhaa, ja onnistumiset luo varmuutta! Metro ja Thomas olivat viime kaudella hyviä, mutta tämän vuoden heikommassa sarjassa tässäkin joukkueessa löytyy tarpeeksi hyviä pelaajia varmaan pleijaripaikkaan!
 

pappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
peluri kirjoitti:
Niinimäelle voisi antaa kenkää, häntä ei kukaan nimittäin halua ostaakaan. Pari hyvää hankintaa uuden valmennuksen avuksi ja homma lähtee rullaamaan. Maplelle löytyy rooli joukkueesta, ei ykkössentteri mutta ok hyökkääjä. Mielestäni Goering on ok maalivahti kunhan hänen eteensä ilmestyy toimivaa kenttäpeliä esittävä viisikko. Se tuo maalivahdille työrauhaa, ja onnistumiset luo varmuutta! Metro ja Thomas olivat viime kaudella hyviä, mutta tämän vuoden heikommassa sarjassa tässäkin joukkueessa löytyy tarpeeksi hyviä pelaajia varmaan pleijaripaikkaan!

Aika lailla samaa mieltä pelurin kanssa.Lisään tuohon vielä sen verran, että muutosten täytyisi tapahtua nyt nopeasti.Vielä ei ole myöhäistä kääntää laivan suuntaa kohti parempia aikoja.
On muistettava se tosi asia , että pisteitä on vielä runkosarjassa paljon jaossa ja oikeilla toimenpiteillä Jokerit voi saada aikaan sellaisen nosteen joka vie joukkueen pohjamudista aina mestaruuteen saakka.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hemmetin hyvä kirjoitus JHagilta. Oma näkemykseni kuitenkin on, että tälläkin joukkueella pitäisi pystyä taistelemaan mitaleista. Tämä merkitsee sitä, että valmennusjohdon on vaihduttava, mikäli p/o paikka alkaa näyttämään epätodennäköiseltä. Waden nimitys päävalmentajaksi oli iso virhe. Täytyy muistaa, että wade otti itse paikan vastaan ja varmasti tiesi hommaan ryhtyessään mitä se merkitsee. Kantakoon nyt sitten vastuunsa.

Mitä näihin hankittuihin ulkomaan vahvistuksiin tulee, niin niistä voimme osoittaa sormella Virmasta ja Hjallista. Miksi ei Jokereiden kaltaisella organisaatiolla ole yhtään scouttia käytössään tai edes pätevää UTJ:tä? Virmasen kyselyt entisiltä jokeripelaajilta/agenteilta/vanhoilta kavereilta vahvistusten suhteen on iso vitsi. Kyllä palkkalistoilla on oltava joku, joka kantaa vastuun näistäkin asioista. Ketuttaa kun mikään ei muutu vuosien saatossa.
 
Suosikkijoukkue
JOKERIT, D.I.F., Sergei Fjodorov
blue line kirjoitti:
Miksi ei Jokereiden kaltaisella organisaatiolla ole yhtään scouttia käytössään tai edes pätevää UTJ:tä? Virmasen kyselyt entisiltä jokeripelaajilta/agenteilta/vanhoilta kavereilta vahvistusten suhteen on iso vitsi.

Samaa juttua olen mäkin kelaillut monta, monta vuotta. En näe asiaan muuta syytä kuin sen että Virmanen haluaa mieluummin itse leikkiä jääkiekkoasiantuntijaa ja pitää mahdollisimman monia piuhoja käsissään, kuin turvautua oikeaan ammattilaiseen palkkaamalla pätevän urheilutoimenjohtajan. Aivan perseestä, toisaalta Virmaselta täysin rutiinisuoritus.

Peesaan pappia siinä että valmentajaa pitäisi todellakin vaihtaa heti! pari-kolme viikkoa kun vielä venaillaan että josko se peli lähtisi kulkemaan, (jota se ei tee ennen kuin tulee joku ja luo joukkueelle järkevän pelitavan) niin sen jälkeen ei ole enää kiire mihinkään. Kausi on pilalla. Lokakuussa! Pahinta mitä tässä voi tapahtua on että wade jatkaa ja kauden ensimmäinen voitto tulee kuin tuleekin, ehkä jopa lähiviikkoina(:)), jonka jälkeen oletetaan kaiken olevan ok vaikka pelissä ei tapahdu mitään kehitystä. Ja tarpominen jatkuu..

Mä hyväksyisin tämän kauden kilpailullisena välivuotena, jolloin Immonen saa rauhassa harjoitella valmentamista ja Lukkarila testailla teorioitansa, jos seurajohdossa olisi miestä astua esiin ja sanoa tämä asia julkisesti! Nyt en ole missään mediassa nähnyt Harkimon tai Virmasen ilmoittavan kuluvalle kaudelle muuta tavoitetta kuin että viime kevään finaalipaikasta pyritään parantamaan sijoitusta. Myös se että NHL:ään karanneille pelaajille hommattiin korvaajat, jotka sivumennen sanoen ovat floppeja joka jätkä, kielisi siitä että oltaisiin vakavissaan liikkeellä. Kuitenkaan ei olla. Vituttaa aivan suunnattomasti Jokereiden tämänhetkinen touhu, mutta onneksi voin siteerata sitä Immosen yhtä järkevää tänä syksynä julkisuuteen antamaa lausetta; "Tämä on vain jääkiekkoa."
 

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
Jokerit Forever kirjoitti:
Peesaan pappia siinä että valmentajaa pitäisi todellakin vaihtaa heti!

Ok, mutta mistäs otetaan Waltterin korvaaja, eli riittävällä kokemuksella ja auktoriteetilla varustettu USKOTTAVA valmentaja, joka kykenee kääntämään Jokereiden kanootin kohti auvoisempia vesiä? Erityisesti huomioiden, että lehtitietojen mukaan Aravirta olisi edes teoriassa käytettävissä vasta tammikuun puolivälistä lähtien.

Anna nimi.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Mun on pakko työntää nenäni tähänkin ketjuun, vaikka asia ei sinänsä minulle kuulukkaan.
Omat tunteet Jokereiden rämpimisestä ovat ristiriitaiset. Myönnän, että pieni osa minusta on kai vahingoniloinen kun teidänkin tupaan paskaa sataa, mutta toisaalta tuntuu kurjalta kun rakas vihollinen rämpii. Skitsofreninen olo myönnän.

JHag puhui asiaa ja toi mielestäni syy seuraus tilanteen hyvin esiin. Molempien stadin jengien tämän kauden syyt ovat suurelta osin samat. Jokerit kärsi enemmän NHL-peikosta, koska menetykset olivat ainakin allekirjoittaneen mielestä huomattavasti yllättävämmät kuin HIFK:n kruununa Thomasin lähtö liigan aattona, kaikkea hyvää muuten Timpalle rapakon taakse. Olet ainakin yhden kylän Suomessa valloittanut puolellesi.

Olisiko se sitten että Wade potkaistaisiin pellolle ratkaisu, mielestäni ei. Kuten JHagkin toi esiin Waden ulostaminen koko organisaatiosta olisi kyllä semmoinen karhunpalvelus, että sen vertaista saisi hakea. Kaikkienhan ne oppivuodet on joskus läpikäytävä ja on muistettava, että ei valmentajakaan kaikkeen ole syypää. Jokeripakasasta löytyy paljon alisuorittajia niin joukkueesta kuin juokkueen kasaajistakin. Wade on kuitenkin tehnyt hienon elämäntyön Jokereille ja hän on ansainnut mahdollisuuden näyttää osaamisensa yhden kauden ajan. Yksi kausi on kuitenkin vain yksi kausi, kukaan ei siihen kaadu jos se menee huonommin.

Jokereiden samoin kuin HIFK:n nostaminen tällä kaudella tappelemaan mitaleista on lähellä mahdotonta tehtävää. Molempien seurojen kohdalla ratkaisuna voisi olla sama ammattitaitoisen UTJ.n hakkiminen ASAP. Mitä nopeammin se tajutaan molemmissa organisaatioissa sen parempi ko. organisaatiolle.

Mielestäni Wade on nyt joutunut uhrilampaan asemaan. Hänen pomonsa ovat tehneet ne suurimmat virheet ja jos Wade joutuu niistä syntipukiksi ja kärsimään on vääryys. Mietin jo silloin ku Wade tuli päävalmentajaksi sitä, että oliko fiksu veto Harkimolta laittaa hyvä ystävä tuollaiselle paikalle organisaatiossa. Siinä tulee herkästi syvä haava ystävyyteen, jos homma menee reisille, itse en olisi moista riskiä ottanut.

Jokerikannattajille semmoinen viesti, että älkää kääntäkö heikolla hetkellä selkää Wadelle vaan tukekaa häntä, olette sen Wadelle velkaa.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Pantse67 kirjoitti:
Ok, mutta mistäs otetaan Waltterin korvaaja, eli riittävällä kokemuksella ja auktoriteetilla varustettu USKOTTAVA valmentaja, joka kykenee kääntämään Jokereiden kanootin kohti auvoisempia vesiä? Erityisesti huomioiden, että lehtitietojen mukaan Aravirta olisi edes teoriassa käytettävissä vasta tammikuun puolivälistä lähtien.

Anna nimi.

Yep. Nyt jo kuppiloissa puhutaan, että Wadella ei ole auktoriteettia tarpeeksi ja se on liian kiltti eikä huuda kavereille tarpeeksi ja samassa lauseessa huudetaan Araa takaisin. Ara OLI hyvä valmentaja, jonka trendi niin maajoukkueessa kuin seuravalmennuksessakin on ollut jyrkän laskeva. En ole ottamassa Araa takaisin, koska en usko hänen tuovan jengiin mitään uutta ja vaikka nyt kontatataan, niin tämä homma katsotaan loppuun saakka. JHagin erinomaisessa kirjoituksessa mainitaan Stathos mahdollisena hankintana meille. Tästä asiasta olen kyllä eri mieltä enkä ole laittamassa nykyistä konttausta Kallen piikkiin. Hän on hörppinyt muutamia, mutta ei ole ollut se heikoin lenkki jengissä. Kokeneet pakit ovat hävinneet tapetteihin enkä tiedä onko se Lukkarilan vai kenen syytä. Harkimon ja Virmasen on todellakin syytä katsoa peiliin hankintojen suhteen, sillä justinit ja jesset on nyt jo nähty ja Virta ei kuulemma käy kaikissa treeneissä ja kiukuttelee muutenkin kuin pikku poika. Kriiseissä tarvitaan myös isoja johtajia ja antaisin pikkusormeni, jos meillä olisi nyt jengissä Teemun tai vaikka Villen kaltainen liideri, joka jo pelkällä esimerkillään vetäisi muut ylös suosta. Pete on ok, mutta ok ei nyt vaan riitä. Waden luotto on kaikkitietävissä kuppilaporukoissa hävinnyt, mutta katsotaan nyt vielä, sillä eletäänhän vasta lokakuuta. Sinänsä mielenkiintoinen kausi, etten edes tiedä ketkä porskuttavat kärjessä, sillä en ole vilkaissut sarjataulukkoa pitkään aikaa. Se ei ole nyt oleellista.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
PeteX kirjoitti:
Virta ei kuulemma käy kaikissa treeneissä ja kiukuttelee muutenkin kuin pikku poika.

Ehkä pitäisi sitten ensimmäisenä ulostaa Virta, ja sen jälkeen katsoa joukkueen peliä uudestaan.
Kuulostaa kyllä käsittämättömältä, että ammattimies jolle maksetaan hyvää palkkaa kiukuttelee tuolla tavalla. Miksi miehelle pitäisi edes maksaa täyttä palkkaa, kun kerran käy töissä mitenkä sattuu.
Mitähän tuo minun pomo tuumais, jos en tulisi jokaiseen vuoroon töihin.

Yleisesti ottaen, kaikki pikkusieluiset kusipäät jotka eivät pelaa joukkueelle, hemmettiin sieltä pukukopista. Jos kerran Kalpa pystyy pelaamaan iloisen näköistä kiekko omalla materiaalillaan, niin kyllä pystyy jokeritkin, vaikka sieltä pari jamppaa ulostettaisiinkin.

Masalle siis lyhyt ostoslista:
-Yksi kappale pelihuumoria koko joukkueelle.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Procamp kirjoitti:
Ihan noin mielenkiinnosta, mikähän kyseisen tiedon tausta on?

Tämä on aivan totta, teitä paremmin tunteva taho vahvisti tämän mulle eilen. Virta asuu Hämeenlinnassa ja treenailee osittain oman aikataulunsa mukaan. Aivan mahtavaa oman joukkuehengen kannalta. Varsinkin kun Virran jokeritausta on puhdas 0. Täyttä perseilyä, jollekin Selänteelle voisi suoda tuollaisen vapauden. Eikä hänkään edes käyttäisi sitä.

blueline kirjoitti:
Täytyy muistaa, että wade otti itse paikan vastaan ja varmasti tiesi hommaan ryhtyessään mitä se merkitsee. Kantakoon nyt sitten vastuunsa.

Asian ydin on kuitenkin tämä: millä tiedolla/lupauksella Wade otti homman vastaan? Hänelle todennäköisesti sanottiin: "Nyt on sinun paikkasi, saat tukemme ja ajamme sinut sisään, meni miten meni". Tällöin oletettiin, naiivia sinänsä, että joukkuekin pysyy kasassa. En usko, että Wade olisi ottanut duunin vastaan, jos siihen olisi liitetty raaka tulostavoite joukkueesta huolimatta.

Yleisesti valmentajavaihtoehdoista: Mihin perustuu tieto/käsitys, jonka mukaan Aravirta olisi vapaa vasta tammikuussa? Aravirtaa tarjoan ratkaisuksi samasta syystä kuin Stathosia ottelukohtaiseksi veskariksi: vapaana, ammattilainen, SM-liigakokemusta ja Aran tapauksessa lisäelementtinä vielä organisaation tunteminen. Tämä ei ole tunneanalyysia, vaan järkipuhetta. Menevät valmentajakuviot miten menevät, kausi 06/07 on se, jolloin kotimaisista valmentajista Jukka Jalonen on kuumin nimi. Ts. kuka saa hänet kaudeksi 06/07. HIFKillä on vankka, hyvin vankka, ennakkokiinnitys ja valmiiksi petattu kuvio. Jos JJ ja HPK olisivat päässeet yhteisymmärrykseen, JJ olisi jo nyt HIFKin koutsi. Shedden, joka alkaa näyttää hampaitaan (olin Tampereella eilen), on luonnollisesti muuttanut asetelmaa annettuaan ymmärtää, että "tämä ei välttämättä ole yhden kauden projekti". HIFK tekee kaikkensa jatkaakseen Sheddenin kanssa, jolloin Jokerien fokus, jos Virmis ja Hjalmar ovat hyvin infottuja, täytynee olla JJ:ssa. Tämän vuoksi menossa oleva kausi tullee hoidettua projektimiehellä ja Ara on siihen hyvä. Muita kotimaisia ei tule mieleen, Pietilä on Chicagossa kiinni. Sihvosen Petteri?

Guru itse, PS, kirjoittaa Lukkarilan osuudesta Urheilulehdessä. Hyvää dataa sekin, mutta kääntäisin silti katseen Wadeen, joka on vastuuvalmentaja. On hänen vastuullaan, miten joukkue pelaa ja sillä ei ole sinänsä suurta merkitystä, kenen kynästä pelikuvio on lähtöisin. Lukkarilan pitäisi olla kuntovalmentaja ja ei tee yhtään kipeää sanoa, että lupaisin tästä paikasta itsekin paremmat kuntovalmennusohjelmat ja -tulokset joukkueelle kuin joukkueelle, jos kilpailijanani olisi Lukkarilla. Vepua vastaan en lähde vääntämään :). Jos kuntovalmentajanne tämän lisäksi ajaa Waden korvaan samaa systeemiä, millä Suomen naiset ovat pärjänneet 90-luvulla, on konseptinne todella hukassa. Minä nimitän sitä nuori suomi -kiekoksi enkä näe kuviota edes niin valmiina kuin PS sen esitti osuvilla piirroksillaan. Olen samaa mieltä, että Jokerit nykertää liikaa kiekon kanssa, mutta ei mielestäni pelaa sitä joka kentällisessään läheskään niin paljon pakeille kuin PS näkee. Ei ole käsiä, pakkeja eikä pelikäsitystäkään tähän. Lisäksi Jokereilla ei vieläkään ole hyviä viivatykkejä. HIFKin sinänsä surullinen matsi Tapparaa vastaan oli ensimmäisen 10 minuutin aikana Jeren näytöstä. Yv-kuvio pelattiin hänelle, Jere tykitti ja 3 kertaa meidän jätkä oli ensimmäisenä kiekossa ja yksi näistä (Salmelainen) tuotti maalin. Luttinen löi vastaavasta paikasta kiekon Lehdon patjoihin. 2-0 olisi ehkä muuttanut pelin kulkua. Tällaista suoraviivaisuutta, puhumattakaan siitä mitä HIFK eilen Tampereella esitti, ei nähdä Jokereilta. Kuten PS, cobol ja moni muu, pidän jääkiekon tärkeimpänä alueena molempien maalien edustoja. Sanotaan Sheddenistä mitä sanotaan, hän on tuonut HIFKistä jälleen väkevän maalinedustajoukkueen kumpaankin päätyyn. Jokerit ei edes yritä hyökkäyspäässä maalin edustalle ja tasakentällisillä kevyt Jokerit ei edes pääsisi sinne. Tomek ei voi tehdä yksin kaikkea. Varsinkin kun hänenkin pitää nykyään pelata kiekkoa kuin tsekki. Ihmeellistä saatanan pörräystä kulmissa kiekko kalleimpana aarteena koko Jokerien pelaaminen. Laukauksia ei tule > ribareita ei tule. Ja jos tulisi, kuka menisi hakkaamaan niitä sisään? Ja miksi kaikkia kentällisiä peluutetaan samoin?

Virmasen huono puoli on sama kuin Waden; hän kuuntelee liikaa supattajia ja tällä hetkellä Virmasta on helppo viedä pelaajamarkkinoilla. Joku esitti hänelle Mapletoftin täysin must-hankintana ja on tj:n oman ammattitaidon puutetta, jos hän tämän uskoo. Goehring oli Thomasin listassa ja kaikella kunnioituksella Timppaa kohtaan: Mistä lähtien hän ehtinyt harjoittaa myös mv-scoutin tointa? Käsittääkseni hänen pääduuninsa on ollut kiekkojen torjuminen. Jokerit oli muuten viime kaudellakin kehno maalien edustoilla, eikös vaan cobol? Mutta Metro & Thomas paikkasivat tätä. Jo HPK:ta vastaan playoffeissa esimerkiksi Rita teki aivan mitä häntä huvitti Jokerien maalin edessä. HIFKin Luttinen, Järvinen, Vopat & co pystyivät järkkäämään sinne leirin ja picnicin kaikissa paikallisissa jne. Nyt tämä korostuu. Kankaanperä ei ole pelikäsitykseltään kummoinen pakki, mutta kyllä hän maaliaan puolustaa osaa, jos hänen ei tarvitse osallistua Pasi Saarisen sanoin Pasin viitatessa The Alpoun aikaan "edestakas luisteluun ylös-alas". Siinä ei oikein pakin perustyö ollut hänellekään selkeä. Pelaajakaupoissa ei voi onnistua kovin isolla prosentilla, jos scouttaus sinällään on huonoa ja epävarmaa (kuunnellaan yhtä-kahta luottoagenttia/luottohenkilöä) ja siihen yhdistetään vielä se, että itse kaupantekotekniikka ei ole hallussa! Pena on oppimassa kantapään kautta, että jos organisaatio oikeasti haluaa jonkun pelaajan (Tuomo Ruutu, Peter White), kaupan clousaamiseenkin täytyy käyttää aikaa, vaivaa ja rahaa. Virmasellekaan ei riitä se, että hän sanoo: "Mä oon Masa Jokereista, tarjoan xxx euroa , ota yhteyksiä parin viikon sisään, parempaa offeria et saa muualta". Pejaahan pistää agenttinsa asialle ja häviää jonnekin muualle, mahdollisesti pois Suomesta, ja täällä itketään, että oltiin kalkkiviivoille mukana ja muut sitten vei rahalla. Halusta, tarpeesta ja analyysikyvystä siinä on kysymys. Lisäksi kauppoja ei kannata tehdä näistä toivotaan toivotaan -ukoista tässä markkinatilanteessa muuten kuin tryout -pohjalta. Shedden toi pohjoisamerikkalaisena tämän takaisin Suomeen.

Jokerien pelaajamateriaalissa on paljon hyvää. Niinimäki on erinomainen prospekti. Pakaslahti ja Kuki ovat mielestäni turhan samanlaisia pelaajia, joten näistä on vähän ylitarjontaa. Tomek ja Dahlman ovat vähintään hyvää liigatasoa. Mapletoft on annettuna tekijänä kolmas kaveri Paka-Kuki -kategoriaan. Virta on yksinäinen susi ja Jantuseen verrattuna surkea joukkuepelaaja. Taitava silti - ja taitava myös hänkin vedättämään jotain spesiaalietuja joukkueelta. Mitä jos jätkät vetäisi sitä turpaan saunaillassa ?
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Hienoa tekstiä JHagilta ja muiltakin.
Mitä Immoseen tulee niin täytyy huomioida että kaveri ei ole koskaan ollut ykkösvalmentaja.
Se on suuri heikkous tulla ykköseksi heti Jokereihin.
Olisiko pitänyt olla jonkin aikaa ykkösenä vaikka mestiksessä?

Ja en tiedä onko Immosen maineesta maailman kilteimpänä ihimisenä myöskään hyötyä päävalmentajana ollessaan?

Ja onko Immosesta edes päävalmentajaksi?
Niin se Hantta Virtakin palasi Tepsiin kakkoseksi eli vaikeaa on ollut muillakin entisillä joukkueittensa idoleilla.

Kyllhän sekin selvä asia on että ei narrit koko kautta voi taapertaa eli jotain on Virmasen pakko tehdä.Pelaajasiirtoja voi tietysti mutta jos ei peli parane Wade lähtee.
 

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
JHag kirjoitti:
Oli miten oli, mun sympatiani ovat täysin Waden puolella. Surkeaa nähdä kuinka paskaan saumaan oma ikoni on ajettu.
...
-Vastuuvalmentaja vaihtuu. Ja jos Wade saa kenkää organisaatiosta, saatan tulla henkilökohtaisesti itse vetämään Virmasta ja hjalmaria daijuun. Ihan lätkän puolesta.
Tässä on Stadilainen Jääkiekkomies parhaasta päästä! Iso rispekt! Ja jos turpakeikkaan tosiaan tulee syytä, niin pitää varmaan miettiä joku jonotus-systeemi...

Ja oli todellakin hyvä ja kattava analyysi nykytilasta. En kuitenkaan allekirjoittaisi sitä Stathos-korttia.

Itse näkisin syyt pitkälti joukkueessa. Wadelle ei vielä voi jakaa tuomiota - antaa ajan kulua ja hänen näyttää osaamisensa. Paidan katossa pitäisi antaa tarpeeksi pitkän pinnan kaikille osapuolille vastoinkäymistenkin keskellä - niin kuin esimerkiksi nyt.

Joukkueen kipupisteinä ovat mielestäni kiekollisen sentterin puuttuminen ja tiettyjen avainpelaajien negatiivinen vaikutus ympäristöönsä.

Senttereistä: vaikka keikkamies Harkins pääsisikin hyvälle (omalle?) tasolleen, on hän toistaiseksi vain keikkamies. Tekee loppupeleissä hallaa joukkueelle tuossa roolissa. Pakaslahti: ei ikinä ykkössentteri, dieselmäinen olemus. Kuki: taidoiltaan Paka - 1, fyysisyydeltään Paka + 1, ketjusijoitus Pakan ketju - 1 tai 2, eli kun Paka ei ole ykkösketjun kamaa, niin Kuki on kolmosen tai nelosen sentteri. Maple-tough-shit: voisiko joku heittää tähän väliin perinteisen retardo-totuuden, eli samaa leipää ne nikkaritkin syö kuin mekin jne? Maple-downin tyyppiselle pelaajalle ei pitäisi just nyt olla käyttöä.

Negatiivisen auran pelaajat: VIRTA, Niinimäki, Maple-trash.
- VIRTA: eikös olekin niin, että Virta ajaa joka päivä edes-takaisin Hämeenlinnan ja Helsingin väliä, kun hänellä on siellä uudenkarhea ja hieno omakotitalo? Jos huhut treeniskippailuista pitävät paikkansa, niin olisiko Virta saanut/ottanut erivapauksia "työmatkansa" takia? Oli miten oli, rooliinsa nähden täysin hyödytön ja säälittävä tapaus. Yrittäminen kouluarvosanoin 6-. Aivan sama pelasiko Blyys-peliä muka hyvin, hävittiin ja TokeVirta jäi loppumetreillä ihmettelemään katkennutta mailaansa kun oli vielä muutama sekunti jäljellä. Virta taitaa muutenkin olla sellainen pelaaja, joka tarvitsee a)pienen jääkiekkokaupungin a la Hämeenlinna vertaispaineen b) sertifioidun mulkun valmentajana (vaikka se edellinen) saadakseen itsensä hyvälle tasolle. Nyt ei onnistu. Ratkaisu: vaihtoon heti kun saadaan edes jotain takaisin.
- Niinimäki: miten mulla tulee koko ajan Niinimäen touhuja seuratessa mieleen joku lupaava progebändi jota kukaan ei kuuntele, mutta jota jotkut kriitikot ylistävät ja lupaavat että kyllä se sieltä tulee. Ratkaisu: viedään Niinimäki TokeVirran kanssa Big Brother -taloon saman peiton alle homoilemaan ja toistetaan just niin vitun monta kertaa, kunnes ne kikkakurvailut saavat aikaan valideja maalipaikkoja ketjukavereille.
- Maple-crap: näyttää vähän Ströbältä muttei ole yhtä hyvä hyökkääjä eikä lähellekään yhtä fyysinen. Ai niin mutta Ströbähän olikin pakki? Ratkaisu: istutetaan seuraavaan Toronton koneeseen ja poltetaan passi perillä.

Näillä muutoksilla oltaisiin jo pari piirua enemmän ihmetyksen suuntaan.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Procamp kirjoitti:
Ihan noin mielenkiinnosta, mikähän kyseisen tiedon tausta on?

Lainaus Jokerifanien sivuilta Tuomaksen kirjoituksesta:"Virta, oletko ollut jokaisissa treeneissä? Et. Kiitos ja näkemiin."

En usko, että Tuomas huvikseen moista kirjoittelee.

Edit: JHag: Uutislehti 100 kirjoitti toissa viikolla, että Ara on sopimuksilla sidottu nuorten maajoukkue + Canalin selostushommiin tammikuun puoleen väliin saakka eikä siis ole käytettävissä (ellei sopimuksia sitten fyffellä pureta).
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Erinomaista tekstiä kaikilta. Pari lisämaustetta vielä alla.

Kokonaisuutena tarkastellen alkukauden pettymyksiä on turha kaataa Waden niskaan. Wade joutui omaksi yllätyksekseenkin tilanteeseen, jossa hän on Jokereiden päävalmentaja kuluvalla kaudella. Mitä siinä voi Jokerimies muuta tehdä kuin ottaa pestin vastaan? Kokemattomuus tehdä tulosta näkyy ehkä Waden otteissa, mutta vielä enemmän se näkyy Lukkarilan pakkien peluutuksessa. Toinen nykytilanteeseen ratkaisevasti vaikuttava tekijä oli Jokereiden fyysinen iskukyky sarjan alkaessa. Pelaajat eivät sitä tietenkään julkisesti myönnä, mutta jokainen hallissa otteluita seurannut on voinut nähdä sen, kuinka spurttikaksikko Helminen & Lumme luisteli Jokereilta jalat alta tai kuinka Kalpa oli kääntää pelin itselleen kolmannen erän lopulla ja jatkoajalla Jokeripelaajien ollessa täysin hapoilla. Ja kolmas nykytilanteeseen ratkaisevasti vaikuttava tekijä on se, että Lukkarila on kehitellyt Jokereiden pelitavasta sellaisen, jota nykyrosteri ei pysty noudattamaan. Pyritään yliaktiiviseen kiekolliseen peliin, jossa pääpaino on kiekon pitämisellä, kuljettamisella ja pakkien nousulla tukemaan hyökkäyksiä. Seuraus: Jokerit on tehnyt vähiten maaleja ja päästänyt toiseksi eniten eikä ole ainoana liiigajoukkueena voittanut kertaakaan varsinaisella peliajalla. Itse epäilen vahvasti, että Lukkarilan kokemuksella ei pitäisi kehitellä yhtään mitään ainakaan SM-liigassa ja Jokereissa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
PeteX kirjoitti:
Edit: JHag: Uutislehti 100 kirjoitti toissa viikolla, että Ara on sopimuksilla sidottu nuorten maajoukkue + Canalin selostushommiin tammikuun puoleen väliin saakka eikä siis ole käytettävissä (ellei sopimuksia sitten fyffellä pureta).

Kiitokset tiedosta! Teoretisoin: jos Jokerit ja Ara sorvaavat mahdollisesti jo nyt tammikuun 15. alkavaa diiliä, ei Canalilla liene ongelmia päästää Araa esimerkiksi ottamaan Jokerien treenaus/pelikuviovastuuta, vaikkei hän kaikissa otteluissa saisi ollakaan aitiossa. Ja kaipa tv-ohjemakaaviosta voisi katsella Aran kommentointimatsit valmiiksi lukiten Jokerit pois? Hänen kiekkoauktoriteettinsa Suomessa riittää kyllä siihen, että hänen voidaan katsoa olevan puolueeton ja relevantti kiekkokomentaattori koskien muiden joukkueiden keskinäisiä otteluita. Varsinkin kun niitä kertyisi ehkä noin 3 kpl tälle välille. Jortikka oli Jokerien koutsi kommentoidessaan Suomea World Cupissa. Nuorten maajoukkue ei ollut Aralle este HIFKinkään aikana, se ei ole jokapäiväistä työtä. Kun nuorten maajoukkue turnasi Rindell (luoja nähköön!) stunttasi Araa.
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Ara on ymmärtääkseni moneen otteeseen monessa eri haastattelussa korostanut, että hän nauttii täysin rinnoin löysemmästä kaudesta ja että IFK-pesti teki aikoinaan alunperin puoliksi sapatiksi tarkoitetusta kaudesta helvetillisen työrupeaman, kun vastuulla oli sekä nuoret että IFK. Nyt soppaan sekoittuu vielä Canal+, jolla luulisi olevan ainakin jonkinlaisia velvoitteita myös maksaneita katsojia kohtaan (pikkutekijä kaiketi tarvittaessa).

Eipä silti, kyllähän Ara on aina puhua osannut ja median kanssa pelata, joten kyseessä saattaa olla tuikutyypillinen liturgia, jossa takaovi on ollut alusta saakka sepposen selällään täysin tietoisena siitä, että kauden mittaa voi ilmetä huippumielenkiintoinen työtarjous jostain valmentajansa irrottavasta leiristä. Jos Wade oikeasti joutuu liipasimelle, ei olisi kaukana ajatus, että Hjallis tekee vanhalle mestarivalmentajalleen tarjouksen, josta ei voi kieltäytyä.


Niin tai näin, eipä käy Wadea kateeksi. Täysi pistepotti kotiottelussa KalPaa vastaan jäi saamatta mahdollisimman ikävään saumaan, kun Jokereilla on Turun reissun lisäksi seuraavaksi edessään vierasottelut Tapparaa ja HPK:ta vastaan, ja ne matsit ovat nykyliigassa hankalimmasta päästä kovakuntoisimmillekin ryhmille, sekä Nordenskjöldin keikka, jossa vastaan asettuu Jokerien verta janoava kotijoukkue. Eikä ilmaiseksi ole luvassa mitään Lappeenrannastakaan. Pahalta näyttää.



Ranger
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
ranger kirjoitti:
Niin tai näin, eipä käy Wadea kateeksi. Täysi pistepotti kotiottelussa KalPaa vastaan jäi saamatta mahdollisimman ikävään saumaan, kun Jokereilla on Turun reissun lisäksi seuraavaksi edessään vierasottelut Tapparaa ja HPK:ta vastaan, ja ne matsit ovat nykyliigassa hankalimmasta päästä kovakuntoisimmillekin ryhmille, sekä Nordenskjöldin keikka, jossa vastaan asettuu Jokerien verta janoava kotijoukkue. Eikä mitään ole luvassa ilmaiseksi Lappeenrannastakaan. Pahalta näyttää.

Juurikin näin. Toisaalta juuri kun asiat menee eniten päin helvettiä ja kaikki eväät vaikuttaa syödyn, tällaiset ennakkoon mahdottomat ottelut ja vieläpä vieraissa ovat juuri sellaisia mahdollisuuksia kurssin kääntämiseen jotka ruokkisivat kadoksissa olevaa itseluotttamusta. Tähän saumaan onnistuminen, niin umpisolmu voi aueta.
 

Johnee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
cobol kirjoitti:
Kokemattomuus tehdä tulosta näkyy ehkä Waden otteissa, mutta vielä enemmän se näkyy Lukkarilan pakkien peluutuksessa. Toinen nykytilanteeseen ratkaisevasti vaikuttava tekijä oli Jokereiden fyysinen iskukyky sarjan alkaessa. Pelaajat eivät sitä tietenkään julkisesti myönnä, mutta jokainen hallissa otteluita seurannut on voinut nähdä sen, kuinka spurttikaksikko Helminen & Lumme luisteli Jokereilta jalat alta tai kuinka Kalpa oli kääntää pelin itselleen kolmannen erän lopulla ja jatkoajalla Jokeripelaajien ollessa täysin hapoilla. Ja kolmas nykytilanteeseen ratkaisevasti vaikuttava tekijä on se, että Lukkarila on kehitellyt Jokereiden pelitavasta sellaisen, jota nykyrosteri ei pysty noudattamaan. Pyritään yliaktiiviseen kiekolliseen peliin, jossa pääpaino on kiekon pitämisellä, kuljettamisella ja pakkien nousulla tukemaan hyökkäyksiä. Seuraus: Jokerit on tehnyt vähiten maaleja ja päästänyt toiseksi eniten eikä ole ainoana liiigajoukkueena voittanut kertaakaan varsinaisella peliajalla. Itse epäilen vahvasti, että Lukkarilan kokemuksella ei pitäisi kehitellä yhtään mitään ainakaan SM-liigassa ja Jokereissa.

Edelleen ihmettelen, miten Lukkarilalla voi olla näin paljon valtaa siihen, miten joukkue pelaa. Tuntuu kuin hän olisi ykkönen ja Wade se peesaava kakkonen. Lukkarilasta ei ole tullut yhtään ylistyksen sanaa mistään suunnasta. Ainoa joka miehen ilmeisesti takaisin halusi, oli Wade. Miksi ihmeessä? Summasen kaudella, kun Lukkarilla edellisen kerran joukkueessa vaikutti, oli joukkue myös täynnä puujalkoja ja meno oli vähemmän päätä huimaavaa. Silloin muistaakseni jatkoajassa syytettiin Summasta, mutta osoite taisi olla väärä? Silloin sentään Lukkarilla ilmeisesti pysyi taktiikaasta sivussa: Ville pelasi ja muut katsoivat. Tästä saatiin kiittää Raimoa.

Eli pistetäänkö Jokereiden sekava peli, puujalkaisuus ja jännitys täysin Lukkarilan piikkiin? Miten tällainen täystuho voi olla Jokereiden kaltaisessa joukkueessa, ja vieläpä toista kertaa? Ainiin, Waltteri pyysi.
 

liigajyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsinki Warriors
niin

Lukkarilan halusi mukaan Wade ja Lukkarila on ystävystynyt Virmasen kanssa taannoin joten pitääkö sitä mitenkään selitellä.

Eilen yksi jääkiekon kanssa työskentelevä persoona kertoi kuinka Hjallis oli Waden palkkaamisen jälkeen todennut kyseiselle miehelle "Enkö palkannutkin hyvän valmentajan" kyseinen mies oli vastannut "Mistä tiedät että Wade on hyvä eihän hän ole valmentanut ykkösenä koskaan"

Jo aikoinaan Summanen ylisti Lukkarilaa kuinka nero hän on . Nyt samaan miinaan on mennyt Wade joka on todella tukalassa tilanteessa.

Ainoa oikea ratkaisu olisi potkia Lukkarila,pari pelaajaa sekä Virmanen huitsin kuuseen niin hommasta voisi joskus jotain tullakin.
 

bambamcam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Boston Bruins
Synkkää syntipukin hakemista naapureiden leirissä. Lukkarilan päälle ollaan kaatamassa koko paskaa. Antakaa mun nauraa. Yritättekö aivopestä itseänne ja pitää Waden valintaa onnistuneena? Aikoinaan Kuulapään lähtiessä meiltä, hän olisi sönköttänyt: "no mutta kun toi Jönni ja Kaakku..." No hyvä homma, toteaa johtokunta ja antaa fudut Jönnille ja Lehkonen jatkaa ruorissa. Ei vaikuta terveeltä toi teidän kaatamanne paskan määrä Lukkarilan päälle.

Ja todetaan vielä, että mitään ei ole Wadea vastaan. Päinvastoin.
 

kyllvaan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool, EA-Sports, Perttulan Riento RY
Se, että joukkueella ei näytä olevan minkäänlaista pelitapaa / pelikuria johtuu mielestäni valmennusportaan jonkinasteisesta epäonnistumisesta.
Ei kaikkea voi laittaa lähteneiden pelimiesten syyksi ettei peli kulje, vaikkakin
menetykset olivat todella suuret, ja juuri liigan alkamisen aikaan.
Kyllä tuolla rosterilla pitäisi pystyä parempaan, se on varma.
Vaikkakin hankituista "vahvistuksista" voi olla montaa mieltä, onko heistä oikeasti mitään muuta kuin haittaa, koska löysät ja paskat peliesitykset tuppaavat tarttumaan koko jengiin.

Suosittelen joukkueelle lämpimästi Hotelli Vantaan saunatiloja varustettuna Sarasvuolla, Tammisella, Esa Saarisella ja Bjurströmmin Marcolla...reilusti viinaa ja kissa pöydälle, kyllä se siitä...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös