Tää on taas niitä, että en ymmärrä ollenkaan, mikä on ongelma. Itse en laittaisi senttiäkään tissi-pimppi-pyllykuviin tai johonkin viestittelyyn, mutta jos joku haluaa siitä maksaa ja rahaa on, niin ei se ole keneltäkään pois, antaa mennä vaan.
Henkilökohtaisesti mulle ei ainakaan ole mikään ongelma, jos joku haluaa jotain toista henkilöä elättää. Mä itse näkisin, että jonkinlainen ikäraja voisi olla kuitenkin hyvä asia, tosin en tiedä, miten sen valvonta käytännössä toimisi. Mutta on ihan eri asia, että 5-kymppinen Susanna Penttilä näyttää tissit ja tietää omat rajansa ja rahastaa sillä, kun joku parikymppinen nuori pirkko, jonka poikaystävä suorastaan kannustaa uralle. Vaikka joku on aikuinen, hän ei välttämättä ole oikeasti riittävän kypsä tarkastelemaan eri asioita eri aspekteilta. Ja vaikka maailma muuttuu, olen melko varma, että tietyt asiat ja asenteet eivät tule ihan kovin nopeasti muuttumaan. Ja tällä nyt tarkoitan sitä, että kaikki eivät pidä oman vartalonsa paljastamista ja seksityötä hyväksyttävinä. Mä en itse henkilökohtaisesti paheksu ketään, mutta ymmärrän myös, että joissain tapauksissa tällaiset asiat eivät esim. yritysmaailmassa ole työnantajan etu. Mietitäänkö näitä seurauksia nuorten joukossa ihan oikeasti ja ymmärretäänkö, mitä se käytännössä tarkoittaa, kun joku kuva menneisyydestä tulee "kummittelemaan"? Mitä seurauksia omalla menneisyydellä voi olla läheisille? Ja ymmärrän, että muiden käytös ei ole oikein, mutta silti se ei poista sitä faktaa, että sitä käytöstä tulee hyvin suurella todennäköisyydellä esiintymään ihan varmasti jossain vaiheessa jossain muodossa. Ymmärretäänkö ihan oikeasti, mitä se tarkoittaa ja mitä seurauksia sillä voi olla? Jos asioita on ihan oikeasti punnittu todella tarkasti ja kriittisesti, antaa palaa vaan. Mutta mä epäilen, että moni ei ihan oikeasti ole, varsinkaan nuoremmista esiintyjistä.
Toinen asia on sitten se, että kuinka monella on ihan oikeasti varaa maksaa noita kuukausimaksuja? Erityisesti USA:ssa luottokortilla eläminen on hyvin yleistä ja mä epäilen, että moni ei oikeasti edes ymmärrä, kuinka paljon rahaa näihin tilauksiin menee. Kun sitä rahaa ei missään vaiheessa edes fyysisesti näy missään, vaan ne kympit ja sataset ovat vain numeroita "velan kokonaismäärä-rivillä". Niillä rahoilla saisi varmasti paljon muuta fiksumpaakin. Pahoin pelkään, että tulevaisuudessa on yhä enenevissä määrin ihmiskohtaloita, mihin liittyy liiallinen rahankäyttö ja addiktiot vaikkapa juuri OnlyFans-tilauksiin. Ja kun tiedämme, että USA:ssa sosiaaliturvaa ei Suomen malliin ole, seuraukset voivat olla vakavia. Ja kestää aika kauan ennen kuin näistäkin asioista aletaan puhua rohkeasti ääneen, koska niin se nyt on vain aina mennyt ja häpeä on vakava asia.