Onko Teemu Selänne "hieno ihminen"

  • 13 829
  • 98

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti flintstone
Minkä vitun urheilullisuuden häpäiseminen?
Selänne ja Kariya eivät ole ainoat pelaajat, jotka ovat tutkineet menestyviä seuroja ja valinneet niistä sen jolla parhaat mahdollisuudet cupiin ja menevät sinne sitten hinnalla millä hyvänsä. Kuitenkin tälläinen toiminta on kokonaisuudessaan hyvin uutta.

Harmi kun Sather oli niin fiksu mies, että NHL:n tehtiin lex-Ruotsalainen. Ilman sitä voisivat Selänne ja Kariya tehdä sopimuksen vasta finaalien ollessa voitoissa 3-1 ja saada Stanley Cupin joka vuosi.

Tämä ei ole urheilullinen tapa voittaa cup. Urheilullinen tapa on Stanley Cup voittaa kuten esim. Yzerman sen teki. Ei tämä ihan mahdottoman vaikea ajatus ole, joten tsemppiä vain sen pohtimiseen.

Steve Yzerman pelasi suurimman osan urastaan umpisurkeassa Detroitissa, jonka ainoa tähti hän oli. Hän ei valittanut siitä, että seura ei panosta vaan pelasi aina ja joka paikassa täysillä. Pikkuhiljaa umpipaskasta joukkueesta kasvoikin voittajajoukkue.

Tietenkin NHL oli ennen yleisestikin huomattavasti urheilullisempaa ja vaikka kaupallistuminen on realiteetti, niin ei tarkoita sitä että minun sitä tarvitisi kehua keskutelupalstoilla.

"Kerrotko muuten että mikähän mahtaa olla tuolla NHL:ssä vapaa-agentti ja miksi sellainen sääntö on olemassa koska eihän sitä saa käyttää sillä silloin häpäisee urheilullisuuden?"

Tämäkin on näitä nykyajan hömpötyksiä. Taisi tulla 94-95 lakon seurauksena pelaajien vaatimana CBA:han (siis rajoittamattomat agentit, tai ainakin sitä ennen ikäraja oli huomattavasti korkeampi). Tämän uuden CBA:n myötä liiga on mennyt enemmän ja enemmän perseelleen. Taitavat pelaajat kasaantuvat harvoihin joukkueisiin ja taloudellisesti heikommat joukkueet joutuvat rakentamaan pelinsä vain rikkomiseen. Sääntö on haitannut urheilullisuutta kokonaisuudessaan.

Minullakin olisi teille kysymys: Jos NHL on teille vain liiketoimintaa ja businesstä, niin miksi vitussa te sitä seuraatte? Mitä väliä teille on kuka sen voittaa, sehän on vain businesstä? ette kai te kato talousuutisiakin ja hurraa UPM-kymmenen tulosjulkistuksille?
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti dana77
Tämä ei ole urheilullinen tapa voittaa cup. Urheilullinen tapa on Stanley Cup voittaa kuten esim. Yzerman sen teki. Ei tämä ihan mahdottoman vaikea ajatus ole, joten tsemppiä vain sen pohtimiseen.

Steve Yzerman pelasi suurimman osan urastaan umpisurkeassa Detroitissa, jonka ainoa tähti hän oli. Hän ei valittanut siitä, että seura ei panosta vaan pelasi aina ja joka paikassa täysillä. Pikkuhiljaa umpipaskasta joukkueesta kasvoikin voittajajoukkue.

Niinhän lähes kaikki nuoret ja vielä NHL-uransa alkupuolella olevat pelaajat tekevät, eli pelaavat siellä mikä seura sattuu sen varauksen tekemään. Sitten kun ura alkaa olemaan loppupuolella tulee halu päästä seuraan jonka kanssa voi realistisesti taistella mestaruudesta. Yzermanin onneksi Detroitista tuli realistinen mestariehdokas ja jopa useampi kertainen mestari joten Yzermanilla ei ole ollut mitään tarvetta lähteä hakemaan sitä Stanley Cupia muualta. Joten en näkisi että Yzermanin tilanne on täysin verrannollinen Teemun ja Winnipeg Jetsin (nykyisen Phoenix Coyotesin) kanssa. Teemulla ei ole uraa jäljellä enää montaa kautta, jos on sitäkään ja edelleen pitäisi siis tahkota tuolla Phoenixissa. Ja samaan aikaan Bourque sai toki siirtyä Coloradoon ja en muista kenenkään huudelleen urheilullisuuden häpäisystä, mutta hei Bourque ei olekaan suomalainen.

Viestin lähetti dana77
Minullakin olisi teille kysymys: Jos NHL on teille vain liiketoimintaa ja businesstä, niin miksi vitussa te sitä seuraatte? Mitä väliä teille on kuka sen voittaa, sehän on vain businesstä? ette kai te kato talousuutisiakin ja hurraa UPM-kymmenen tulosjulkistuksille?

Minä en näe pelaajasiirtoja ongelmana, sinä sen sijaan tunnut näkevän niin miksi ihmeessä sinä seuraat lajia ja sarjaa jossa nuo siirrot on arkipäivää?
 
Viimeksi muokattu:

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Viestin lähetti dana77
Steve Yzerman pelasi suurimman osan urastaan umpisurkeassa Detroitissa, jonka ainoa tähti hän oli. Hän ei valittanut siitä, että seura ei panosta vaan pelasi aina ja joka paikassa täysillä. Pikkuhiljaa umpipaskasta joukkueesta kasvoikin voittajajoukkue.

Ei se Steve poikakaan ihan noin epäitsekäs ollut. Sai nauttia joukkueessaan ehdotonta tähden asemaa ja toisekseen. Ei Detroitkaan aivan kauttaaltaan paska ollut.

Vähän sama kuin toteaisit viiden vuoden kuluttua Ilja Kovalchukin olleen seurauskollinen vaikka seura oli umpisurkea. Atlanta käy nyt läpi samaa rakennusvaihetta kuin Detroit silloin. Selänne kävi Anaheimille liian kalliiksi heidän suunnitelmiinsa -> myynti San Joseen. Yzerman oli vielä hyvässä peli-iässä ja joukkueen "Paul Kariya", joka haluttiin pitää isollakin taala-tukulla seurassa, kun remmiin alkoi 90-luvun alussa (Steve 25 v.) tulla Primeauta, Serseitä, Dinoa, Niklasta ja Coffeyta ym. staroja.

Aivan turhanpäiväistä tämä sinun Yzermanin yltiöpäinen epäitsekkyyden ylistäminen. Puusilmä mikä puusilmä!
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti flintstone
Niinhän lähes kaikki nuoret ja vielä NHL-uransa alkupuolella olevat pelaajat tekevät, eli pelaavat siellä mikä seura sattuu sen varauksen tekemään.
Nimenomaan Paul Kariya oli ensimmäinen pelaaja, joka selvästi käytti sääntöihin jäänyttä porsaanreikää päästääkseen entistä nuorempana itse päättämään joukkueensa. Ihan turha väittää, että kaikki tekisivät näin.

"Samaan aikaan Bourque sai toki siirtyä Coloradoon ja en muista kenenkään huudelleen urheilullisuuden häpäisystä, mutta hei Bourque ei olekaan suomalainen."

Mitäs jos lukisit minun ja Taito-Ojasen kirjoitukset tuosta vähän ylempää? Bourquen siirto ei ollut urheilullinen teko, vaikkakin ymmärrettävää ja kaikkea.

On myös totta, että Kariyalla ja Selänteellä oli Anaheimissa ongelma, joka ei johtunut heistä itsestään. Anaheimilla ei nykyisessä systeemissä ollut mahdollisuuksia rakentaa joukkuettaan. Syy tähän taas on mainitsemani CBA, jonka takia palkat ovat nousseet kohtuuttomiksi pienemmille kiekko-paikkakunnille.

"Minä en näe pelaajasiirtoja ongelmana, sinä sen sijaan tunnut näkevän niin miksi ihmeessä sinä seuraat lajia ja sarjaa jossa nuo siirrot on arkipäivää?"

Ymmärrätkö eron "laji on pelkkää businesstä" ja "lajissa on ongelmana pelaajasiirrot"? ei minulla ole tarvetta tuota sen enempää selitellä, kaikki joiden se tarvitsee ymmärtää sen ymmärtävät.

Jos tämän kertainen lakko saisi aikaan sen, että pelaajat pelaisivat aivan normaaleilla työsopimuksilla, jossa olisi irtisanomisaika kuukausi pelaajan puolelta ja kaksi kuukautta seuran puolelta, eikä mitään höpsöjä siirtorajoja, niin varmasti liigan seuraamisen kokonaan lopettaisinkin. Silloin siinä ei olisi enää sitä vähäänkään urheilullisuutta, jonka minä siinä vielä koen olevan.
 

harmooni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado, Jokerit
Steve Yzerman pelasi suurimman osan urastaan umpisurkeassa Detroitissa, jonka ainoa tähti hän oli. Hän ei valittanut siitä, että seura ei panosta vaan pelasi aina ja joka paikassa täysillä. Pikkuhiljaa umpipaskasta joukkueesta kasvoikin voittajajoukkue.

Tähän kyllä täytyy huomauttaa, että kyllähän Detroit on se joukkue, joka keväisin hakee ainakin yhden vapaan agentin joukkueeseen. Esimerkiksi Hasek, Hull , Joseph ja kumppanit... Vai kuinka moni runkopelaaja viime mestaruudessa oli oma varaus tai edes treidi...Taisi suuri osa olla vapaita agentteja!?!

Niinpä turha arvostella Teemua. Vai onko arvokkaampaa pysyä seurassa ja haalia ympärille tähtiä vapaina agentteina.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti Black Adder
Ei se Steve poikakaan ihan noin epäitsekäs ollut. Sai nauttia joukkueessaan ehdotonta tähden asemaa ja toisekseen. Ei Detroitkaan aivan kauttaaltaan paska ollut.

Vähän sama kuin toteaisit viiden vuoden kuluttua Ilja Kovalchukin olleen seurauskollinen vaikka seura oli umpisurkea.
Vähän sama kuin toteaisit että Ilja Kovalchuk on itsekäs kun saa olla joukkueen ainoa tähti.
 
Viimeksi muokattu:

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
harmooni, liigaa on pelattu myös ennen kautta 1995.

Ensimmäinen nimekkäämpi vapaa-agentti Detroitissa taisi olla Brett Hull kaudella 2001-02. Itse tosin lasken Chelioksen 1998-99 kauden lopussa tapahtuneen siirron näihin nykyisen CBA:n urheilullisesti epäsuotaviin vaikutuksiin.

Ja Yzermanin ensimmäinen kausihan NHL:ssä oli 1983-84.

Detroitin menestykseen tämä CBA ei muutenkaan niin hirveästi ole itseasiassa vaikuttanut, sillä 3 mestaruutta neljästä tuli aika puhtaasti omilla miehillä ja niitä olisi hyvinkin voinut enemmänkin tullut, elleivät myös kilpailevat joukkueet olisi CBA:n avulla saaneet tähtipelaajia haalittua.
 

solamnic76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlos Tevez... siis punaistako pitää kumartaa?
Dana ja muut hurskastelijat... ette ole vastanneet että eikö uskollisuuden pitäisi olla kaksisuuntainen tie. Kuinka uskollisia seurat, niiden toimitusjohtajat sekä vaihtuvat valmentajat ovat pelaajille? Onko meininki täysin puhtoista vailla rankkoja esimerkkejä, missä hyviä pelimiehiä on heivattu yli laidan?

Haloo pojat, vastatkaa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
tuon nimittelyn saisit typerys jättää vähemmälle.

Uskollisuus on kaksi puoleinen tie, kuten oli jo ensimmäisessä viestissäni luettavissa. Bostonin Sinden teki aikoinaan Bourquelle niin ikävästi, että minä en olisi valittanut, vaikka hän ei olisi tuon jälkeen enää peliäkään Bruinsissa pelannut. Kuitenkaan kaikki treidit eivät tapahdu pelaajan tahdon vastaisesti ja sellaisestakin tapauksesta Bourquen treidi oli hyvä esimerkki. Minun mielestäni esim Winnipeg teki Selänteelle todella ikävän tempun, tosin se ei ole lähellekkään liigan historian ikävimmästä päästä. En minä näiden joukkueiden käytöstä arvosta, päinvastoin.

haloo, vastattu.
 
Viimeksi muokattu:

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Viestin lähetti dana77
Ensimmäinen nimekkäämpi vapaa-agentti Detroitissa taisi olla Brett Hull kaudella 2001-02. Itse tosin lasken Chelioksen 1998-99 kauden lopussa tapahtuneen siirron näihin nykyisen CBA:n urheilullisesti epäsuotaviin vaikutuksiin.

Mitenkäs Dino Ciccarelli ja Paul Coffey tulivat Detroitiin?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Coffey treidattiin Jimmy Carsoniin kaudella 92-93. Tyhmä kauppa minun mielestäni Kingsien kannalta, mutta ilmeisesti se ei johtunut Kingsien taloudellisesta tilanteesta eikä CBA:sta. Tuolla kaudellahan Kingsit menivät Stanley Cup finaaleihin.

Dino Ciccarellikin taisi olla vapaa agentti, mutta CBA:sta hänenkään siirtonsa ei johtunut. Hän siirtyi umpisurkeasta Washington Capitalsissa (98 pistettä) loistakkaaseen Detrotiin (98 pistettä).

Jos joku oikein haluaa alkaa hiuksia halkomaan, niin Primeau-Shanahan kauppaan CBA on osittain voinut vaikuttaa. Hartford oli aikalailla tyhjentynyt joukkue ja Shanahan halusi sieltä pois. Joukkueen ongelmat eivät olleet kokonaan lähtöisin sopimuksesta, vaan kaupungista, mutta sopimus ei tilannetta korjannutkaan.

Minä olen kuitenkin niin reilu kaveri, että olen valmis korjaamaan tähän huutavan vääryyden ja lähettämään Shanahanin Philadelphiaan ja lähettävät Primeau kotiin. Näin reiluja meillä ollaan.
 

pp33

Jäsen
Coffeyn Kings kauppasi, koska puolustuksessa olivat samaan aikaan tekemässä läpimurtoaan Rob Blake ja Alexei Zhitnik, ja hyökkäys kaipasi lisää syvyyttä. Coffey ei muutenkaan tainnut olla Melrosen suosikkeja, eikä joukkue oikeastaan kaivannut hänen tyylistään pelaajaa. Carson oli Kingsin entinen tähtipelaaja, joka ei ollut tyytyväinen oloonsa Detroitissa, joten sinällään valinta oli ihan OK. Harmi vaan, että Carson hävisi kuvasta täydellisesti. Miehen ura on muuten yksi oudoimmista, mihin olen törmännyt. Parikymppisenä 50 maalin mies ja kaksvitosena käytännössä ulkona liigasta.

Ciccarelli vaihdettiin Kevin Milleriin. Syynä oli Capitalsin puolelta paitsi Ciccarellin ikääntyminen, myös miehen ongelmat Washingtonissa, joista vähäisin ei liene raiskausjupakka keväällä -90.
 

solamnic76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlos Tevez... siis punaistako pitää kumartaa?
Viestin lähetti dana77
tuon nimittelyn saisit typerys jättää vähemmälle.

Oletko kuullut tarinaa padasta ja kattilasta? Termi hurskastella ei mielestäni ole luettavissa varsinaiseksi nimittelyksi, sillä siihen sorrumme kaikki silloin tällöin.

Ja kieltämättä peräänkuuluttamalla ehdonta uskollisuutta pelaajilta vaatimatta sitä seuroilta on hurskastelua.

Uskallan epäillä että NHL:ssä jokainen, niin seurajohto kuin pelaajatkin ymmärtävät että uskollisuudella on jääkiekon kanssa hyvin vähän merkitystä. Minusta on naivia, tai tarkoituksenhakuista naiviutta edellyttää sitä tuossa suht kovassa bisnesilmapiirissä pelaajilta. Tosiasiassa seurat kyllä kohtelevat hyvin kaltoin rivimiehiä ja satavarmasti pelaajia siirrellään ja kaupitellaan täysin mielivaltaisesti. Jos seurat siihen syyllistyvät, on älytöntä vaatia sitä tähtipelaajilta joilla sentään on edes jonkin verran varaa määrätä mihin he menevät.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti solamnic76
Oletko kuullut tarinaa padasta ja kattilasta?
Oletko kuullut huumorintyylistä nimeltä ironia?

Mikä siinä on niin paha asia, että minä ja monet muut arvostavat seurauskollisuutta puolin ja toisin, vaikka se turhan harvinaista olisikin? Seurauskollisuus on urheilullisuutta, menestyksen tavoittelu vaihtamalla parempaan joukkueeseen ei. En minä myöskään Lindroosia tai Yashinia minään paholaisena pidä sen takia, ettei heillä seurauskollisuutta ollut, mutta ei kai minun heistä tarvi sen puuttumisen takia pitääkään ja toivoa heille menestystä?

Kuitenkin perimmäinen syy, miksi minä kannatan seurauskollisuutta ja kannatan tiukempaa CBA:ta on se, että minä haluan NHL:n menestyksen olevan lähtökohtiasesti tasapuolisesti kaikkien saatavilla, muutoinkin kuin sillä että pelistä tapetaan taito ja jäljelle jää vain kurinalaisuus. Minä haluan katsoa jääkiekkoa, en kilpailua kuka uskaltaa olla pisimpään hyökkäämättä. Sitäpaitsi tasainen liiga vähentää tarvetta kenenkään lähteä etsimään menestystä muulla, vaan se voidaan saavuttaa myös siinä pienessä joukkueessa, jossa pelaaja on alusta alkaen pelannut.

PP33, muistin tuon ikävämmän tapauksen, mutta en halunnut sitä lähteä tuomaan esille.
 
Viimeksi muokattu:

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Viestin lähetti dana77
Kuitenkin perimmäinen syy, miksi minä kannatan seurauskollisuutta ja kannatan tiukempaa CBA:ta on se, että minä haluan NHL:n menestyksen olevan lähtökohtiasesti tasapuolisesti kaikkien saatavilla, muutoinkin kuin sillä että pelistä tapetaan taito ja jäljelle jää vain kurinalaisuus. Minä haluan katsoa jääkiekkoa, en kilpailua kuka uskaltaa olla pisimpään hyökkäämättä. Sitäpaitsi tasainen liiga vähentää tarvetta kenenkään lähteä etsimään menestystä muulla, vaan se voidaan saavuttaa myös siinä pienessä joukkueessa, jossa pelaaja on alusta alkaen pelannut.

En tiedä onko tuo sitten ratkaisu ongelmiin, toivottavasti. Minusta vain tuntuu, että kiekkomaailmassa aivan kuin muuallakin pätevät samata lainalaisuudet. Henkilökohtaiset pisteet yms. taidot määräävät arvosi ja vain aniharvoja työntekijöitä kiinnostaa enää seurauskollisuus. Menestys pitää saada nopeasti ja kaiken a ja o on paksu tilipussi. Seuraa tullaan vaihtamaan tiuhaan aivan kuten työpaikkojakin entistä enemmän tulevaisuudessa. Minusta joukkueeseen sitoutumisen pitäisi lähteä pelaajasta ja hänen tahdostaan, eikä mistään Liigan asettamista pykälistä.

Tästähän on kyse Teemunkin kohdalla. Anaheim sitoi Teemun joukkueeseen pienellä mahdollisuudella menestyä joukkueena, mutta suurella mahdollisuudella menestyä yksittäisenä pelaajana. Teemu jos kuka hyötyi Kariyasta. Nyt rahalla ei enää ole niin väliä, joskaan ei sitä kukaan enää yli 9 miljoonaa dollaria kyseisen herran palveluksista maksaisikaan.

Nyt kun mm-kisoja on katsonut, niin kyllähän NHL:ssäkin on jo pakko havahtua kaukaloita leventämään. Ei nyt euro-mittoihin, mutta pienikin tilan lisä olisi taidon kannalta poikaa. Sumputtamisen hyödyt vähenevät isoa jäätä hallitsevia taitojoukkueita vastaan pelattaessa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Tiukempi CBA nimenomaan estäisi pelaajia vaihtamasta seuraa ja kun vapaille agenteille ei olisi niin paljoa halukkaita ottajia, niin palkkataso laskisi ja pienemmilläkin seuroillakin olisi varaa pitää tähtensä. Ei se pelaajista kumpuavan seurauskollisuuden määrään vaikuttaisi, mutta toivottaisi vähentäisi kiusausta lähteä vaihtamaan.

copy-pastaan tämän kirjoitukseni viime kesältä: "Minun mielestäni säännöissä pitäisi olla pykälä tyyliin, jokaisen yli 5 miljoonan dollarin palkalla pelanneen vapaana agentin sainauksesta pitäisi sopimuksen tehneen seuran luovuttaa viisi ensimmäisen kierroksen varausta menettäneelle seuralle. Niinpä rikkaat seurat eivät saisi kupattua köyhiä tyhjäksi tähdistä vaikka rahaa olisikin. Ja kun rikkaat eivät pääsisi päättämään palkkojen tasoa, se pysyisi kohtuullisena ja pelaajilla ei olisi syytä lähteäkään. Vastaavasti kolmen miljoonan miehistä pitäisi luovuttaa luovuttaa esim. 3 draftia."

vastaavasti sopimuksessa pitäisi olla nykyisen tyylisiä kohtia, joiden totuessa hänestä tulee vapaa-agentti aikaisemmin (palkka alle tietyn rajan ja ikää tietyn verran).
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Viestin lähetti harmooni
Tähän kyllä täytyy huomauttaa, että kyllähän Detroit on se joukkue, joka keväisin hakee ainakin yhden vapaan agentin joukkueeseen. Esimerkiksi Hasek, Hull , Joseph ja kumppanit... Vai kuinka moni runkopelaaja viime mestaruudessa oli oma varaus tai edes treidi...Taisi suuri osa olla vapaita agentteja!?!

2002 mestarijoukkueen pelaava kokoonpano:

Shanahan-Yzerman-Fedorov

Jäkimmäiset 2 omia varauksia, Shanahan hankittiin pelaajakaupalla, jonka tärkeimpänä vastapalikkana oma varaus Keith Primeau meni toiseen suuntaan.

Devereaux-Datsyuk-Hull

Boyd Devereaux signattiin RFA:na Edmontonista, kun mies ei onnistunut Oilersissa ja öljy ei tarjonnut miehelle jatkoa. Ei hän tosin ole onnistunut Wingseissäkään juuri tätä kevättä lukuunottamassa. Datsyuk oma varaus, Hull UFA-hankinta.

Maltby-Draper-McCarty

Maltby kaupattiin omaa varausta Dan McGillistä vastaan Edmontonista. Kris Draper saatiin 1 dollarilla Winnipegistä. Darren McCarty oma varaus.

Robitaille-Larionov-Holmström

Robitaille UFA-hankinta, Larionov tuli jo 1996 pelaajakaupalla San Josesta, jossa toiseen suuntaan meni Ray Sheppard. Larionov kaupattiin vielä toistamiseen 2001 Floridasta, kun mies siirtyi sinne UFA-pelaajana. Tällöin Floridalle meni oma varaus Yan Golybovsky. Holmström oma varaus.

Lidström-Olausson

Lidström oma varaus, Olausson UFA-hankinta.

Fischer-Chelios

Fischer oma varaus, Chelios tuli 1999 pelaajakaupalla Chicagosta, jossa oma varaus Anders Eriksson meni toiseen suuntaan.

Duschesne-Dandenault

Duschesne UFA-hankinta, Dandenault oma varaus.

Hasek

Hasek tuli pelaajakaupalla Buffalosta, jossa oma varaus Vyacheslav Kozlov meni toiseen suuntaan.

8 omaa varausta (Yzerman, Fedorov, Lidström, Datsyuk, McCarty, Holmström, Fischer, Dandenault)

6 kaupoilla hankittua pelaajaa (Shanahan, Maltby, Draper, Larionov, Chelios, Hasek), joissa menetetty omia varauksia (mm. Primeau, McGillis, Eriksson, Kozlov)

5 vapaana agenttina hankittua, joista 4 UFA pelaajaa. (Robitaille, Hull, Olausson, Duchesne) 3 ensimmäistä tulivat juuri tuolle kyseiselle 2002 kaudelle, Duschsene jo kaudelle 1999. Devereaux RFA-signaus.

Ennen tätä kautta 2002 oma varaus Martin Lapointe menetettiin RFA-pelaajana Bostoniin ja oma varaus Chris Osgoodille ei tarjottu Hasekin tulon takia jatkoa. Larry Murphy ja Doub Brown lopettivat. Rivipelaajat Pat Verbeek, Aaron Ward, Brent Gilchrist ja Todd Gill passitettiin muualle.

Sellaista. Ihan normaalia pelaajaliikennettä. jossa Detroit on ollut hieman muita aktiivisempi. Puheet ostojoukkueesta ovat kuitenkin liioittelua. Pääasiassa joukkueen menestyksen perusrunko on perustunut kuitenkin täysin noihin omiin varauksiin, jota on sitten täydennetty loistavilla pelaajakaupoilla.

EDIT:

Lisätään vielä nämä.

1997 mestaruudessa vastaavat:

8 omaa varausta
(Kocur kiertänyt muissa joukkueissa)
11 kaupoilla hankittua
1 UFA-pelaaja (Mike Vernon)

1998 joukkue:

10 omaa varausta
10 kaupoilla hankittua
1 UFA-pelaaja (Brent Gilchrist)

Jälkimmäisessä vähän isompi rosteri kun pudotuspeleissä oli loukkaantumisia. Nuo ovat siis käytönnössä vain pelannut aloituskokoonpano.
 
Viimeksi muokattu:

solamnic76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlos Tevez... siis punaistako pitää kumartaa?
Dana, et varsinaisesti vastannut kritiikkini terävimpään kärkeen... entä seurat jotka vaihtavat peruspelaajia kuin sukkaa, tai eivät vain tarjoa jatkosopimusta tyyliin "etsi uusi seura", me ostetaan parempaa?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
En ole kokenut peruspelaajienkaan kohtelua valtavaksi ongelmaksi. Yleisesti ottaen joukkueiden päämäärän eteen on työskenneltävä pitkäjänteisesti, eikä pelaajia kannata vaihtaa kuin sukkia (eli joka lauantai saunan jälkeen). Yleisesllä tasolla edelleenkin minusta tärkeintä on rehellisyys, jos pelaaja on try-outilla hän on try-outilla eikä siinä ole mitään pahaa. Jos taas pelaalle on sanottu, että hän on runkopelaaja, jonka ympärille joukkue rakennetaan, niin silloin tuokin lupaus olisi pidettävä. Yleisesti ottaen tuolta väliltä olevatkin pelaajat ymmärtävät, että minkälainen mahdollisuus heillä on tulla myydyiksi, vaikka sitä ei ääneen sanottaisikaan. Tilanne on vielä sikäli kannustava, että yleisesti ottaen pelaajan kannattaa pelata mahdollisimman hyvin, että hän vakiinnuttaisi asemaansa joukkueessa, mutta jos tilanne ei jostain syystä toimi, niin joukkueen vaihto on yleensä molempien etu.

Tämä sama pätee myös valmentajiin, vaikka heitä kohdelleen minun mielestäni vielä pelaajia epäreilummin.

edit: jos haluat tarkempia vastauksia, niin kertoisitko jotain konkreettisia tilanteita, joissa joukkue on toiminut 'väärin'.
 
Viimeksi muokattu:

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Melkeenhän nämä jutut kuuluisi tuonne "Yleisesti NHL:stä" -topikkiin.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti Henkka

8 omaa varausta (Yzerman, Fedorov, Lidström, Datsyuk, McCarty, Holmström, Fischer, Dandenault)

6 kaupoilla hankittua pelaajaa (Shanahan, Maltby, Draper, Larionov, Chelios, Hasek), joissa menetetty omia varauksia (mm. Primeau, McGillis, Eriksson, Kozlov)

5 vapaana agenttina hankittua, joista 4 UFA pelaajaa. (Robitaille, Hull, Olausson, Duchesne) 3 ensimmäistä tulivat juuri tuolle kyseiselle 2002 kaudelle, Duschsene jo kaudelle 1999. Devereaux RFA-signaus.

---


1997 mestaruudessa vastaavat:

8 omaa varausta
(Kocur kiertänyt muissa joukkueissa)
11 kaupoilla hankittua
1 UFA-pelaaja (Mike Vernon)

1998 joukkue:

10 omaa varausta
10 kaupoilla hankittua
1 UFA-pelaaja (Brent Gilchrist)

Aika huonoja mestaruuksia, ainakin siis dana77:n näkökulmasta. Ei edes puolta joukkuetta omia varauksia. Kyllä pelaajakaupat on siis kamalia ja Teemu Selänne ei edelleenkään ole hieno ihminen.
 

Homer

Jäsen
Palatakseni otsikkoon

Teemu Selänne sai syyskaudella todella paljon peliaikaa ottelua kohden (yli 18 min), mutta tehot olivat surkeita. Miksi ihmeessä valmentajan olisi tällöin pitänyt peluuttaa häntä vieläkin enemmän? Muistaakseni Teemu vielä vihjasi jossakin haastattelussa, että on ollut huonoa tsäkää, kun kaverit eivät ole pistäneet kiekkoa sisään hänen namupasseistaan jne.

Miksei Teukka Salama katso peiliin?
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Re: Palatakseni otsikkoon

Viestin lähetti Homer
Miksei Teukka Salama katso peiliin?

... ja myönnä julkisesti olevansa huono pelaaja? Ehkä Teemu voisi vielä kertoa olevansa huono ihminen?

Oletko tosiaan noin typerä vai leikitkö vain?
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös