Viestin lähetti solamnic76
Mistä ihmeestä tuollainen kateus ja katkeruus kumpuaa? Minkä ihmeen takia yhden komeimmista urista jääkiekon parissa tehnyttä puolustajaa pitää muistella "ikuisena häviäjänä"?
Miksi?
Tiesin, että tätä viestiä joutuu vielä jollekin selittelemään, joten saan syyttää vain itseäni. Lähinnä tuo oli kuitti niille, joiden mielestä Selänteen "karma" pilaa joukkueen mahdollisuuden menestyä. No Tepon karma on vielä pahempi, sillä se takaa joukkueen putoamisen jo ensimmäisellä kierroksella, eli eikö miestä kannata välttää kuin ruttoa?
En siis oikeasti pidä Teppoa ikuisena häviäjänä.
Persoonina nuo kaksi ovatkin täysin erilaisia, sillä en voisi kuvitella Tepon koskaan antavan vastaavia lausuntoja, mitä Selänteen suusta on tällä kaudella kuultu. Tästäpä varmaan johtuu osittain myös se, että Selänteelle ilkkujiakin riittää enemmän, kun taas Teppo saa olla karma-puheilta rauhassa. Toisaalta tuo, mitä JJO sanoi Teposta, pitää myös paikkansa.
Sinänsä hauska huomata, miten monien ääni on muuttunut kellossa (enkä nyt tarkoita oikeastaan tätä palstaa). Kun Selänne ja Kariya pelasivat Anaheimissa, monesti kuuli mainittavan, kuinka he tuhlaavat parhaat pelivuotensa turhassa seurassa. Eikös se nyt sitten olekaan hyvä asia, että kaverit etsivät epätoisesti seuraa, jossa Cupin voitto heidän mielestään on mahdollista?
Itse olen sitä mieltä, että jos Ray Bourque olisikin päättänyt lopettaa uransa Bostonissa voittamatta koskaan kannua, siinäkin olisi ollut jotain mahtavaa. Kyllä minä ymmärrän, miksi Bourque lähti ja miksi oli hienoa, että Cup hänelle tuli. Siltikin, jos Bourque olisi uransa Bostonissa kannuttomana päättänyt, siinäkin olisi ollut jotain jaloa, upeaa ja urheilullista. Ihan vaikka vain kaiken tämän nykyaikaisen Stanley Cup -metsästyksen vastakohdaksi.