Koskilinjat päristelee Oulun kaduilla. Vai mikähän savolaispuliju sen n. vuosi sitten osti?Missä päin Suomea tällaista tapahtuu...?
Koskilinjat päristelee Oulun kaduilla. Vai mikähän savolaispuliju sen n. vuosi sitten osti?Missä päin Suomea tällaista tapahtuu...?
Tämähän johtuu vain siitä, että bussikuskilla on tietty aloituskassa lähtiessään ajamaan ajoaan. Jos edes parikin ihmistä maksaisi 20e:n setelillä, ei kuski pystyisi antamaan vaihtorahoja enää kellekään.
Riippuu siis aikalailla kassasta, linjasta (moniko ihminen käyttää) ja varmasti kuskistakin.
Ja Vanha Len, kyllä näin ainakin täällä Espoossa tapahtuu.
Hieman ihmetyttää nämä bussikuskien raharengit (vaihtorahakassa). Itse olen ajoittain taksikuskin duunissa ja vaihtorahaa on ollut aina riittävästi. Jos on satkulla kymppejä, satkulla vitosia ja vaikkapa viidellä kympillä muita kolikoita pärjää melko pitkälle.
Tuo nyt on jo hätävarjelun liioittelua. Itse aloittelen päivät sellaisella 60-80€ vaihtokassalla pieniä seteleitä. Yövuorossa ehkä 20€ enemmän. Vähimmillään vaihtokassassa on tainnut olla 15€ kun vuoron aloitin ja aina hyvin on pärjätty. Mahdolliset rahanavaihdot onnistuvat taukojen yhteydessä. Tätä vaihtoehtoa tosin ei taida bussikuskeilla olla, eli tauolle ei voi kurvata silloin kun huvittaa.
No jos vaihtoehdot ovat että kuski käy koivun juurella pissalla tai pissaa housuihinsa niin ei ole vaikea arvata kumpi vaihtoehto on kaikkien osapuolten kannalta se parempi vaihtoehto...
Ei välttämättä kaikille ole parempi vaihtoehto. Mitäs jos on kiire esim. johonkin tärkeään tapaamiseen ja bussikuski päättääkin käydä kusella tuossa välissä?
Mulla on pari kertaa loppunut vaihtarit ja otin tästä opiksi. Ei lopu enää. Satkun vaihtareilla tulee hyvin toimeen mutta todellakin on nykyisin matkassa kovempi kassa.
Koskilinjat päristelee Oulun kaduilla. Vai mikähän savolaispuliju sen n. vuosi sitten osti?
Kammokassaa pidät kyllä. Voisi kuvitella, ettei ainakaan Turun seudun busseissa (kun siellä näitä ryöstöjä ollut) tai ylipäätään taksissa missään kannattaisi pitää tuollaisia summia. Tuohon päälle kun lisää asiakkaiden antamat setelit (tietenkin osa lähtee vaihtarina pois), niin on sulla kyllä paljon rahaa autossa.
Kuka käyttää bussia jos on kiire tärkeään tapaamiseen?
Onko sinulle kovinkin vaikeaa yrittää ymmärtää, että ei aina tarvitse tehdä palvelualalla olevalla dösäkuskille kaikkea vaikeaksi. Pitäisikö jonkun tulla tekemään oma työsi vaikeaksi? Maksa pankkikortilla kun se on mahdollista jokaisessa dösässä...Itsellenikin alkoi Tampereella joku bussikuski mussuttaa liian isosta setelistä, kun maksoin kaksikymppisellä. Ei meinannut suostua antamaan takaisin ennen kuin sen jälkeen, kun jäin kylmän viileästi seisomaan ja odottamaan. Rahaahan kassassa oli, joten sain vielä kaupan päälle kysymykset siitä, että mistäs sitten annetaan takaisin jos kauempaa keskustasta tulevalla on vain iso seteli. Helvettiäkö se keskustasta tulevan asiakkaan ongelma on, jos Liikennelaitoksella ollaan niin tampioita, että ei anneta koko linjalle riittävää vaihtokassaa.
Onko sinulle kovinkin vaikeaa yrittää ymmärtää, että ei aina tarvitse tehdä palvelualalla olevalla dösäkuskille kaikkea vaikeaksi. Pitäisikö jonkun tulla tekemään oma työsi vaikeaksi? Maksa pankkikortilla kun se on mahdollista jokaisessa dösässä...
Ööö... Siis mitävitua? Joko minä olen kujalla, tai tämä edellinen kirjoittaja on todella kuutamolla. 20€ nyt vaan sattuu olemaan pienin seteli, jonka automaatista saa. Silloin harvoin, kun tulee bussilla matkustettua, ei käteistä tunnu ainakaan meikäläiseltä löytyvän muutoin kuin automaatista nostettuna.
Maksa pankkikortilla kun se on mahdollista jokaisessa dösässä...
Sen setelin voi käydä halutessaan rikkomassa pienempään. Onnistuu esim. lähimmässä kioskissa.
Turussa ainakin onnistuu, olen itse asiassa luullut, että se on jo hyvin yleistä. Ilmeisesti ei ole. Toisaalta luulin, että se lastenvaunuja työntävä tyyppi pääsee matkustamaan joka paikassa paikallisbussissa ilmaiseksi, mutta kyllä ne perkele siitäkin jossain rahaa kiskovat. Kai täällä sitten on tuo bussilla ajelu hoidettu suhteellisen hyvin.kännykällä tilattava lippu oli vaihteeksi tämmöiselle satunnaisesti matkustavalle se helpoin tapa hankkia matkaan oikeuttava piletti. Milloin muualla (vai joko jossain muuallakin näitä saa)
Kyllä se nykyaikana pitää olla mahdollista ihan jokaisessa firmassa. Jos kuljettaja ei kelpuuta sitä, niin maksa vaikka 500 €uron setelillä, jos et pienempää valuuttaa jaksa mukanasi kuljettaa.Ööö ymmärsinkö tämän nyt väärin että pankkikortilla voi maksaa jokaisessa dösässä? Vai pitikö ylläoleva olla muodossa "....SITTEN kun se on mahdollista..."
Ainahan allekirjoittanut on kujalla, mutta jokainen kerta kun itse dösällä kuljen, niin varaan lähes tasarahan taskuun. Ja pankkikortti on todellakin aina mukana, jos ei käteistä ole tullut otettua mukaan. Yleensäkin yritän tehdä asiat mahdollisimman helpoiksi, jottei joudu ikäviin tilanteisiin. Jos minä - kuutamolla oleva kirjoittaja - osaan tämän etukäteen ajatella, niin ei se voi olla kovinkaan vaikeaa sinun tasoisellesi älykölle.Ööö... Siis mitävitua? Joko minä olen kujalla, tai tämä edellinen kirjoittaja on todella kuutamolla. 20€ nyt vaan sattuu olemaan pienin seteli, jonka automaatista saa. Silloin harvoin, kun tulee bussilla matkustettua, ei käteistä tunnu ainakaan meikäläiseltä löytyvän muutoin kuin automaatista nostettuna.