Putista tulee mieleen parikin juttua, joista ainakin ensimmäinen on ollut Jääkiekon värityskirjassakin.
Jokerivuosinaan Puti oli menossa johonkin Jokereiden vieraspeliin ja törmäsi sattumalta jossain huoltoasemalla päätuomari Pertti Juholaan, joka oli menossa viheltämään jotain muuta ottelua. Siihen aikaan eivät kännykät olleet niin yleisiä, ja Putin piti soittaa jonnekin. Hän lainasi rahaa Juholalta, ja miehet sopivat, että Putin ei tarvitse maksaa markkaa takaisin, jos lupaa olla huutamatta Juholalle seuraavan kerran kun Juhola viheltää Jokereiden ottelua.
Parin viikon päästä tämä kohtaaminen sitten koitti ja toisessa erässä Juholan annettua jäähy Jokeri-pelaajalle, kuului katsomosta: "Juuuuhooolaaaa!! Tuu hakeen markkas takaasiiiiiin!!"
Toinen tarina on sitten jostain 80-luvun puolivälin tienoilta. Maajoukke oli Etelä-Ruotsissa jossain harjoitusturnauksessa, ja Puti tietysti katsomossa. Turnauksen jälkeen joukkue lähti bussilla kohti Tukholmaa illalla, niin että matkaa taitettiin yötä myöden. Etuosassa oli osa porukkaa hereillä, pelasivat korttia, kun ajettiin keskellä ei mitään. Ei kyliä, ei taloja, ei vastaan tulevia autoja. Yhtäkkiä edessä näkyy liftaaja. Jätkät sanovat kuskille, että otetaan liftari kyytiin. Bussi pysähtyy ja toimittajan koulutuksen saanut intellektuelli jo tuollon, päävalmentaja Alpo Suhonen pistetään kielimiehenä asiaa selvitttelemään. Liftari oli Puti, jolla oli lippu samalle aamulaivalle kuin maajoukkueella. Pelaajat halusivat Putin välttämättä bussiin mukaan, mutta Puti kieltäytyi: "Enhän minä nyt voi samaan bussiin tulla, tehän olette maajoukkue ja minä olen vain kannattaja." Jätkät yrittivät selitellä, että et ehdi millään siihen laivaan, mutta Puti viis veisasi asiasta. Kunnioitus maajoukkuepelaajia kohtaan oli liian suurta. Sinne se jäi peukalo pystyssä tien poskeen keskelle Ruotsia pilkkopimeässä.
Joukkue ajoi siitä sitten pysähtymättä suorinta reittiä Tukholmaan ja satamaan. Ja satamassa ulos ikkunasta katseleville jätkille vilkuttaa Puti Leijona-paita päällään. Tänä päivänäkään ei ole selvinnyt millä ihmeellä Puti selvisi satamaan ennen maajoukkueen bussia..
Rauha vain Putin muistolle. Hänen isänsähän on muuten nykyisin eläkkeellä oleva entinen EU:n oikeusasiamies Jacob Söderman..