Onko nimimerkkisi ikinä paljastunut?

  • 15 752
  • 76

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Äsken paljastin itseni parille ohitse kulkeneelle sauvakävelijälle, mutta tuskin ne mua täällä tunnistaa.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Varmaan lähemmäs satakunta Jatkoajan nimimerkkiä tuntee henkilön nimim. M10 takana. Yksi mielenkiintoisista tapauksista oli, kuinka tapasin nimim. Leonin (silloin eri nickillä) helsinkiläisessä pubissa, ehkä n. 10 vuotta sitten. Istuttiin toisiamme tietämättä/tuntematta vierekkäisissä pöydissä ja Leon kuuli, että meidän seurue jauhaa Kerhosta. Siitähän se tutustuminen sitten lähti ja taisi mulla olla myös Jatkoajan t-paita päällä tuolloin.
Tämä tarina on tosi. Muistan kiinnittäneeni huomioni siihen, kuinka asiantuntevasti kommentoitte Kerhon tilannetta. Oli ihan pakko kysäistä, oisko joku palstaniilo eksynyt viereiseen pöytään. Olen vain niin pirun sosiaalinen.

Paljon hämmentävämpi kohtaaminen tuli Nordiksen vessassa erätauolla muutama vuosi sitten. Joku komea nuorukainen jutteli minulle kuin vanhalle tutulle. Ilmeni, että (omaa sukua, nick on vaihtunut) sopulilla on paljon parempi kasvomuisti kuin minulla. Jatkiksen miiteissähän näihin palstatovereihin törmää, joten nimimerkin paljastuminen on aika luontevaa.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Ässäfaneista moni tietää minut. Myös muista joukkueista jokunen fani tietää.

Hauskin tilanne oli yhdessä vanhassa työpaikassani, kun toinen tyyppi yhtäkkiä ilmoittaa minulle: "Sää oot Arnold". Epäilykseni on, että silloisesta some-sovelluksesta ko. henkilö olisi onnistunut stalkkaamaan itseni tahi sitten joukossa oli myyrä!

Hauskin keissi on entisessä porilaisessa yökerhossa, Mokkassa, nimimerkki metsänpeikko ilmaisi myös tietävänsä kuka olen. Aluksi en tiennyt kuka oli kyseessä, mutta kyllä hän itsensä paljasti (nimimerkin).
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Muutaman kirjoittajan tiedän. Yhden tunnen tosi hyvinkin, mutta en usko että tietää minun tietäväni. Varmaan mut tietää osa mutta sinänsä ihan sama.

Schollin haluaisin kyllä tavata. Aika monta muutakin nimimerkkiä on tällä palstalla, jotka ois mielenkiintosta nähdä livenä. Scholl on vaan lähes tyyppi joka ois pakko joskus tavata. Ralph myös ois varmaan kiinnostava tuttavuus.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Kerran epäilin pitkään itse, että yksi Ässä-osion vakinimimerkeistä on eräs veljeni lapsuudenkaveri, jonka myös siis itse tunnen hyvin. Mutta eipä tuo sitten mitä ilmeisimmin olekaan..

Olen oikeastaan ollut jopa yllättynyt, että itseäni ei kukaan ole milloinkaan "yhdistänyt". Porissa asuessa en koskaan pyörinyt missään fanipiireissä, mutta nyt jo vuosia täällä Hämeessä asuneena olen ollut otteluissa (Lahdessa ja etenkin Hämeenlinnassa) aika paljonkin jutuissa paikalle tulleiden Ässä-fanien kanssa, kun Pata on vieraisilla ollut. Toki on tietysti hyvin mahdollista, ettei kukaan jonka kanssa olen jutellut ole yksikään nimimerkeistä täällä.. ken tietää

Ja mikäs siinä, ei minua sinällään haittaa olla ihan incognito..
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Olen elamani aikana asunut 42ssa kodissa (tai "kodissa") ja kuudessa eri maassa. Taalla Jatkoajassa mulla on ollu kolme muutakin nimimerkkia. Ja kaikki vaan sen takia ettei kukaan vaan koskaan arvais kuka ma oikeesti olen.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Paljon hämmentävämpi kohtaaminen tuli Nordiksen vessassa erätauolla muutama vuosi sitten. Joku komea nuorukainen jutteli minulle kuin vanhalle tutulle. Ilmeni, että (omaa sukua, nick on vaihtunut) sopulilla on paljon parempi kasvomuisti kuin minulla. Jatkiksen miiteissähän näihin palstatovereihin törmää, joten nimimerkin paljastuminen on aika luontevaa.

No ei se minun kasvomuistini niin hyvä ole, mutta olin otteluketjusta lukenut, että nimim. Leon saapuu paikalle kerhon kaulaliinan kanssa. Laarilla tsekkasin kaulaliinamiehen munan, käsiä pestessä naaman ja avasin keskustelun.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
No ei se minun kasvomuistini niin hyvä ole, mutta olin otteluketjusta lukenut, että nimim. Leon saapuu paikalle kerhon kaulaliinan kanssa. Laarilla tsekkasin kaulaliinamiehen munan, käsiä pestessä naaman ja avasin keskustelun.
Jaa se totuus oli tälläkin kertaa tarua ihmeellisempää. Hyvin tunnistettu, mistä ikinä sitten tunnistitkaan. Ja btw, vesi oli aika kylmää.
 

Rööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko ikinä Jatkoajan nimimerkkisi tullut ilmi ilman että olet maininnut sitä kellekään?

Ei ole. Arviolta n. 100-200 Jatkoaikaan rekisteröitynyttä käyttäjää osaa yhdistää minut nimimerkkiini, mutta juuri kukaan ei ole uskonut yhteyttä.

Jompikumpi lienee siis epäaito.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Tietääkseni ei koskaan vahingossa, vaan lähinnä erilaisissa miittingeissä ihan esitellessä itsensä.

Että silleen...
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Tietääkseni ei koskaan vahingossa, vaan lähinnä erilaisissa miittingeissä ihan esitellessä itsensä.

Että silleen...
Alkavatko miittinkisi näin?

"Hyvää päivää, olen N. N.

Että silleen..."
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Noissa parissa miitingissä joita olen ollut junailemassa, eli JA-golf ja JA-seniorit, olen tullut tutuksi kymmenien nickien kanssa. Osan tiedän vain nickillä, useimmat etunimellä ja joitain koko nimellä. Noissa miitingeissä on ollut tapana että kukin itse ilmaisee haluaako häntä kutsuttavan nickillä vai etunimellä. Sitten on matkan varrella hyviä ystäviäkin tullut, muistakin leireistä.

Itse asiassa, jos on yli 10 vuotta palstalla ja halleilla notkunut niin olisihan se erikoista jos ei olisi jonkun kanssa jo sinuiksi tullut. Toisaalta dementia pitää hyvin huolen siitä, ettei noita nimiä edes muista.
 
Suosikkijoukkue
Minnesota Pro Sports
Toinen kerta oli vähän absurdimpi sillä olin treffeillä Järvenpääläisessä Zapatassa ja yhtäkkiä täysin minulle vieras ihminen tulee heittämään että "hei, mitäs tinkekahskyt?"
-Tinke
Särähti sanat Zapata, treffit ja Järvenpää pahasti korviin. Oliko "Tinkekahkskyt" tanssimassa pöydillä? :) Toivottavasti olet Järvenpääläisiä. Eihän kyseisessä paikassa muuten viihdy naapurikylän Tarjakaan.

Itse olen vielä sen verran "nuori" tapaus täällä puolella, että eihän minua kukaan tunnista. Ja hyvä niin. Pidetään identiteetti piilossa ettei tule sanomisia.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Viiskasin kanssa samoilla linjoilla, seniori-mööttessä ja JA Golfissa on tullut tutustuttua aikamoiseen laumaan palstan tyyppejä. Itse en juuri laita painoa sille tunteeko joku minut vaiko eikö, omat juttuni voisin skrivailla tänne vaikka omalla nimellänikin...

edith; hauskin tapahtuma nimimerkkien ympärillä sattui hierontapöydällä => juttelua lätkästä, HIFK:sta jne. ja hieroja kysymään, että mikäs sun pelinumero olikaan? No 15...
 
Viimeksi muokattu:

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Jotkut ovat keksineet nimimerkkini, joillekin (palstalaisille) olen sen itse kertonut.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Onhan tämä aika monellekin, en kyllä itse ole nickistä (tai JA:han kirjoittelustakaan) mainostanut, mutta kannatustoiminnan kautta tutustuneista ihmisistä useampikin on osannut yhdistää nickin meikäläiseen. Mulla ei siis ilmeisesti ole mitenkään hirveän paljoa normi-minästä eroavaa nettipersoonaa..
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika monien kanssa tulee Jatkoajastakin jääkiekon yhteydessä puhuttua ja olen kyllä kertonut oman nimimerkkini jos se ketä on kiinnostanut. Ainoastaan yksi on muistaakseni itse ottanut esille jotain kirjoittamaani arvaten, että se oli minun kirjoitukseni. Kyseisen tyypin kanssa ei ollut aikaisemmin ollut puhetta, että edes kirjoitan palstalle. Mulle on aivan sama tietääkö jääkiekosta kiinnostuneet tuttuni nimimerkkini vai ei.
 

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
Kerran on nimimerkkini paljastunut.

Kirjoitin muistaakseni Blackhawksin play-off ennakon pari kautta sitten, ja kävin toki myös kiivaita keskusteluja aiheesta. Myöhemmin samana iltana vanha joukkuekaverini tuli yllättäen kysymään Facebookissa, olenko minä Hawk #22 Jatkoajassa. Hieman hämilläni vastasin myöntävästi ja kysyin mistä hän oli minut tunnistanut. Sanoi, että Hawksien ketjunavaus oli kuulemma niin samanlainen mitä voi minulta olettaa, ja mielipiteet (ja niiden esille tuonti) oli hyvin lähellä sitä mitä oli minulta aikaisemmin kuullut. Hieman puskista tämä tuli, mutta pakkohan nuo väitteet oli pääosin allekirjoittaa.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ainoa henkilö joka periaateessa voisi laskea 1+1 yhteen on yks mun parhaista kavereista joka on myös Blues-fani ja aktiivinen Jatkoajan lukija. Olen itseasiassa vähän ihmetelly ettei ole asiaa hiffanut kun ihan samaa soppaa selitän hänelle livenä Bluesista kuin tuolla Blues-osiossa. Suurin osa lätkää seuraavista kavereista jotka lukee the Jatkoaikaa taas fanittaa muita jengejä joten tuskinpa Blues-fanin ajatukset/nikki hirveästi mieleen jää.
Näin kirjoittelin vuonna 2013. Vihdoin ja viimein oli toi mun kaveri osanut laskea 1+1 yhteen, ja eilen polleana ilmotti mulle että "Mä' tiedän mikä sun nickki on Jatkoajassa! Sä olet Barcelona.".

Kirjoitustyyli oli kuulema se seikka mikä lopulta paljasti. Tätä sitten oli kuulema tukenut mielipiteet, tän hetkinen allekirjoitus, nimimerkkini, ja kuulema myös kellonaika jolloin viestejä suurimaksi osaksi kirjoitan. Kaverini tuntien veikkaan että kun epäilykset on herännyt niin sitten on myös stalkannut vapaan-puolen ja NHL osion viestit vaikka sitä aluetta ei muuten seuraa. Kirjoitellut tälle palstalle vuoden 2007 tammikuusta lähtien joten kauan siinä meni että kaveri lopulta hiffas. :D

Pakko tunnustaa että pikkasen harmittaa että tuli jäätyä kiinni Jatkoaikaan kirjottelusta. Oli tavallaan kiva kirjotella tänne kun oli täysin anonyymi. Mutta ehkä tän fiiliksen kanssa kuitenkin oppii elämään, ja onhan se kiva tietää että ainakin joku lukee mun viestejä Blues-osiossa.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä tän nimimerkin takana kirjoittelevan hepun ovat jotkut kaverit keksineet eikä se minut tuntevana ole kovin vaikeaa. Ihan samanlaista ajatuksen juoksua ja tekstiä tulee tänne kuin mitä ihan oikeassa elämässäkin. Eikä tuo miuta haittaa millään tavalla.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Toisella foorumilla on tajuttu kuka olen täällä. Hirvittävä tragedia. Omaiset tai kaverit eivät ole kertoneet tajunneensa kuka ole (tokkopa ihmeemmin palstaa lukevat tosin) mutta kai se pienellä salapoliisin työllä paljastuisi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös