Onko nimimerkkisi ikinä paljastunut?

  • 15 752
  • 76

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Onko ikinä Jatkoajan nimimerkkisi tullut ilmi ilman että olet maininnut sitä kellekään? Itselleni on käynyt näin pari kertaa. Ensimmäinen kerta taisi olla eräällä HIFKn fanimatkalla jossa Jatkoajan HIFK-osion kirjoittajan kanssa juttelimme ja hän yllättäen veti puskista että "sähän oot Jatkoajan tinkekahskyt?" Tämä pelkästään sen takia että hän osasi laskea 1+1 yhteen. Ei siinä mitään, tuli enemmän puheenaiheita kun hänkin paljasti oman nikkinsä.

Toinen kerta oli vähän absurdimpi sillä olin treffeillä Järvenpääläisessä Zapatassa ja yhtäkkiä täysin minulle vieras ihminen tulee heittämään että "hei, mitäs tinkekahskyt?" Vähän aikaa olin monttu auki kunnes paljastui että hän seuraa Jatkoajan HIFK-osiota erittäin tiiviisti ja tiesi minut kaverin kautta. Hän myös oli laskenut 1+1 yhteen ja onnistui yhdistämään minut ja nimimerkkini. Ei siinä mitään mutta vieläkään tänä päivänä en tiedä/muista hänen nimeään.

Mutta mites muilla Jatkoajan käyttäjillä? Oletko ikinä "paljastunut" jatkoajan käyttäjäksi?

-Tinke
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
Bluesin faniporukassa useillekin.

Eikä se varsinaisesti mikään salaisuus ole. Joskus harkinnut tilata fanipaidankin jonka selkämykseen painattaisin Pavlovin Koira. En olisi edes ensimmäinen. Bluesin puolelta tuollaisia löytyy ainakin DanC ja Nikke.
 
Kourallinen henkilöitä kyllä varmasti osaa yhdistää nimimerkin persoonaani. Tavallaan pidän tätä vain hyvänä asiana, sillä jos tekstini kirvoittaa arvostusta persoonaani kohtaan niin hyvä, tai jos tekstini kirvoittaa vitutusta persoonaani kohtaan niin hyvä. Lisäksi on varmasti toinen mokoma kourallinen henkilöitä jotka tuntevat minut hartona ja kenties osaavat yhdistää nimimerkin kasvoihini, mutta eivät muuten tunne minua henkilökohtaisesti.

Ei ole mikään tarkkaan varjeltu salaisuus, mutta välillä on tietysti hyvä tarkistaa että onahn tietty etäisyys säilynyt. Joskus on (ei siis jatkoajalla, vaan muualla netissä) kyllä nimimerkkejä lähtenyt kierrätykseenkin tällaisista syistä.

Fanipaita nimimerkillä on käynyt täälläkin joskus mielessä.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Eikä se varsinaisesti mikään salaisuus ole. Joskus harkinnut tilata fanipaidankin jonka selkämykseen painattaisin Pavlovin Koira. En olisi edes ensimmäinen. Bluesin puolelta tuollaisia löytyy ainakin DanC ja Nikke.

Toi on ihan hyvä keino harhauttaa. Odottelee, että ensin pari muuta tilaa paidan omalla nimimerkillä ja sitten vasta myöhemmin itse. Nyt kukaan ei tiedä, kuka teistä kolmesta oikeesti on Pavlovin Koira.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ainoa henkilö joka periaateessa voisi laskea 1+1 yhteen on yks mun parhaista kavereista joka on myös Blues-fani ja aktiivinen Jatkoajan lukija. Olen itseasiassa vähän ihmetelly ettei ole asiaa hiffanut kun ihan samaa soppaa selitän hänelle livenä Bluesista kuin tuolla Blues-osiossa. Suurin osa lätkää seuraavista kavereista jotka lukee the Jatkoaikaa taas fanittaa muita jengejä joten tuskinpa Blues-fanin ajatukset/nikki hirveästi mieleen jää.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Aikoinaan kävi hyvinkin usein, vieraspeleissäkin tuli useamman kerran joku eri joukkueen kannattaja heittämään juttua. Tosin enpä ole koskaan pahemmin nickiäni salaillutkaan. Nykyisin taas pidän jotenkin oletusarvona, että palstaa seuraavat tietävät, kuka tämän nickin takana touhuaa.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Hyvin monet tietää Tuusan eikä tuo haittaa. Nykyään saa kai jatkoajassakin ilmeisesti kirjoittaa nimimerkin yhteyteen oikean etunimen, koska nytkin löytyy ainakin pari tälläistä viestiä kanssakirjoittajilta ilman moderaattoreiden puuttumista asiaan.
 
Hyvin monet tietää Tuusan eikä tuo haittaa. Nykyään saa kai jatkoajassakin ilmeisesti kirjoittaa nimimerkin yhteyteen oikean etunimen, koska nytkin löytyy ainakin pari tälläistä viestiä kanssakirjoittajilta ilman moderaattoreiden puuttumista asiaan.
Jos oikein muistan, niin nimimerkkisihän paljastui aikanaan oman hölmöilysi kautta (laajensit lapsellista nettitrollailuasi nimimerkiltäsi Facebook-profiilisi piiriin). Tämän mokan jälkeenhän yritit vielä peitellä asiaa vaihtamalla nimimerkkiä, mutta ei siitä näköjään apua ollut.

Eilen sääntömuutokset vilkaistessani tulin lukaisseeksi tietenkin myös nimimerkkien ja oikan nimen yhdistämistä koskevan sääntöpykälän, ja tietenkin sinun nimimerkkisi ja nämä mainitsemasi viestit juolahtivat mieleeni. Ajatuskulkuni päättyi kuitenkin niin, että koska moderaattorit eivät reagoineet, täytyy nimimerkkisi olla sääntöjen tarkoittamalla tavalla yleisessä tiedossa.

Onhan täällä monta muutakin nimimerkkiä, joiden henkilöllisyydestä on vuosien varrella tullut yleistä tietoa, esim. Sihvoset.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Jos oikein muistan, niin nimimerkkisihän paljastui aikanaan oman hölmöilysi kautta (laajensit lapsellista nettitrollailuasi nimimerkiltäsi Facebook-profiilisi piiriin).

Tuossa olet hyvin väärässä. Kyllä tuo yhdistäminen tuli ihan sieltä Kouvolan suunnasta. Taisi olla muutama nimimerkki, jotka ovat saaneet jo lähdöt jatkoajasta. Mutta se siitä ja sen kestävyydestä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei nyt varsinaisesti paljastunut, vaikka kyllä esim. broidi ihan varmasti tietää mun nickin, ei vaan ole tullut ikinä puheeksi. Ja ihan hyvä niin.

Muutaman kirjoittajan kanssa on tavattu erinäisten afäärien kautta ja sitä myöten naama ja nimi nickin takana on tiedossa. Mutta joo, ei ole koskaan tullut vastaan tilannetta, että "hei, sähän oot se..."
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Parille tyypille olen nickini paljastanut, mutta ainoastaan yhden olen tavannut face to face. Siitäkin on aikaa yli 13 vuotta. Noihin aikoihin en ollut millään keskustelupalstalla edes vierailijan ominaisuudessa.
 

Rushlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ei tietääkseni ole. Eipä sillä olisi mitään vaikutusta vaikka paljastuisi sillä kirjoitan tänne ihan asiallisesti ja niin että voisin omalla nimelläkin samat asiat kirjoittaa.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Muutamalle on paljastunut lähinnä viestien, suosikkijoukkueen, paikkakuntien jne perusteella ynnäilemällä. Lisäksi pari henkilöä tietää nimimerkin muista yhteyksistä. Nämä siis ne, jotka varmuudella tiedän että tietävät, heh. Eipä näistä ole tullut puhuttua. Vastaavasti itse olen keksinyt pari kaveria täältä juurikin samoilla keinoilla.

Kyllä joissain asioissa olisi hyvä olla täysin anonyymi, mutta eipä tuo haittaa, joskin muutaman kerran olen jättänyt viestin lähettämättä sen takia, että joku tietää minut. Suomessa aika pienet piirit monessa asiassa niin pienellä googlettelulla pääsee jo pitkälle.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Kuluneen vuoden aikana yksi kaverini (ei tietääkseni itse jatkoaikalaisia) kysyi minulta "Oletko sä muuten Jatkoajan nimimerkki morningstar?". Tunnistaminen oli helppoa, koska suosikkijoukkeideni yhdistelmä on uskoakseni melkoisen harvinainen, ellei peräti ainoa laatuaan.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Muutamalle omatoimiselle on selvinnyt henkilöllisyyteni, tosin en sitä ole mitenkään peitellytkään. Periaatteessa voisin kirjoittaa myös omalla nimelläni.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Onhan tuo nimimerkin ja pärstän yhdistäminen monille kovin helppoa, sillä eipä tuota ole tullut mitenkään peiteltyäkään. Taitavat olla tutuistani vähemmistössä ne tyypit, jotka eivät osaa yhdistää nimeä ja nimimerkkiä.

Palstaveli JPL mahtaa olla ainoa, joka on alun perin tuiki tuntemattomana heppuna onnistunut yhdistämään hallissa edessään istuvan niskan ja palstan nimimerkin.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Palstaveli JPL mahtaa olla ainoa, joka on alun perin tuiki tuntemattomana heppuna onnistunut yhdistämään hallissa edessään istuvan niskan ja palstan nimimerkin.
Pitäisi varmaan kysyä nimimerkiltä JPL, mutta kenties voit itsekin vastata, miten voi niskasta tunnistaa Jääkoneenkuljettajan?
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Tunnistaminen oli helppoa, koska suosikkijoukkeideni yhdistelmä on uskoakseni melkoisen harvinainen, ellei peräti ainoa laatuaan.

Sama täällä ja sen perusteella olen kärähtänyt muutamaan otteeseen. Ennen vanhaan toki annoin muutamia lisävihjeitäkin.

Eipä se haittaa, että suhteellisen monikin tunnistaa. Kirjoitukseni täällä vastaavat mielipiteitäni ja niiden takana on helppo seistä. Keskustelupalstan idea on kuitenkin anonyymiys ja sitä toivon toki kunnioitettavan.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Yllättävän moni kiekkoa seuraavista tutuista ja puolitutuista on osannut laskea 1+1 kuka cottonin takana luuraa, mutta eipä tuo ole haitannut.

Tuusalle sen verran, että puhut tuon muinaisen fb-episodin osalta kauniisti sanottuna muunneltua totuutta, mutta kukin tavallaan...
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ei tuo minullakaan mikään varsinainen valtiosalaisuus ole, vaikka haluankin edelleen säilyttää tietyn illuusion anonymiteetistä enkä tule täysin avoimesti nimimerkkikaapistani ulos. Enkä ole halukas keskustelemaan yksityiskohtaisella tasolla esimerkiksi päätyöhöni liittyvistä asioista, yleisellä tasolla ehkä joissain yhteyksissä.

Onpa minua joskus hallillakin (Kupittaan hallilla siis) Nuoleksikin kutsuttu pitkän linjan TuTo-fanien toimesta, tosin saattaa hyvinkin olla niin, että kaikki nämä henkilöt eivät minun oikeaa nimeäni edes tiedä, muista tai välitä. Taisin vuosia sitten esitelläkin itseni bussissa jollain fanireissulla omalla nimelläni ja kertoa, että olin TuTon silloisen fanifoorumin moderaattorina ja faniryhmän silloisten vetäjien apumiehenä (sielläkin siis Musta Nuoli -nimimerkillä, kuten parilla muullakin palstalla, tosin nykyisin keskityn pitkälti vain Jatkoaikaan).

TuTo-puolen nimimerkeistä osa tietysti tietää kyllä suoraankin kuka olen, samoin minä tiedän monen kohdalta kenestä on kyse. Vähän outoahan se olisi, jos ei kukaan toisistaan mitään tietäisi, sillä pidempään hallilla pyörineitä TuTo-faneja on kuitenkin melko vähän, liiankin vähän.

TPS-kannattajiksi lukeutuvien nimimerkkien suhteen on tapahtunut rajuja skandaalipaljastuksia (katso kuvat!) suuntaan ja toiseen. Jonkun kanssa olen mm. työasioissa usein yhteyksissä, jonkun kanssa olen ollut vajaat 30 vuotta läheinen veriveli-tason ystävä. Siinä eivät nimimerkit paljoa paina.

Joidenkin Jatkiksen vakiokirjoittajien kanssa olen myös etunimipohjalta yv-viestejä vaihtanut.

Aiemmin minulla oli Jatkoajan profiilissakin suht selviä yksityiskohtia, joista voi laskea yksi plus yksi jos minut muuten vain tuntee tai tietää. Olen noita sittemmin muutellut, mutta on niissä edelleen infoa, joita en suotta peittele.

Mitä muiden nimimerkkeihin tulee, niin en toki niitä lähde tässä arvuuttelemaan. Osan kohdalla on jonkinlainen näppituntuma ja yleiskäsitys, mikä voi olla tietysti vääräkin. Osan tiedän, vaikka he eivät tiedä minun tietävän. En kuitenkaan tiedä, tietävätkö he, että minä tiedän ja tietääkö kukaan, mitä teit viime kesänä ja miksi sille tuli jatko-osia.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Itse tunnen Jatkoajan nimimerkkejä n. 30 kappaletta nopeasta arvioituna. Tämä siksi että olen käynyt kaiken maailman DK-miiteissä missä on pyörinyt erittäin runsaasti Jatkoajan aktiivisia kirjoittajia. Osasta on tullut kavereita ja on joistakin on jopa tullut hyviä ystäviä.

-tinke
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös