Sukunimi on uniikki, etunimi ei.
T:Tommi
Eli kellään muulla ei ole samaa sukunimeä kuin sulla? lienet siis Juhana Silakanpyytäjä, vai mikä se oli?
Sama homma. Ennen oli kolme, mutta muutama vuosi sitten vanhin meistä vaihtoi hiippakuntaa. Maailma on niin pieni, että olen ollut epäsuorasti kontaktissa kahteen tapaukseen kolmesta. Hauskahkoa oli se, kun mulla ei toiminut töissä kulkukortti, kun olivat ladanneet mulle lainakorttiin kaiman hiukan rajoitetummat pääsyoikeudet. Ja se edesmennyt oli puolituttuni isoisä. Tämäkin selvisi täysin sattumalta toista kautta.Kaksi. Samannimistä ihmistä nimittäin on lisäkseni tässä maassa. En ikävä kyllä voi kertoa, mistä sen tiedän.
Nokialla on toinenkin, jolla on sama nimi kuin minulla. Sinäänsä yllätys, sillä etunimeni on kuitenkin kohtuu harvinainen. Asia selvisi kun olin lääkärissa käymässä muutama vuosi sitten. Tällöin siinä tiskillä kysyttiin, onko syntymävuoteni xx vaiko xx+1. Eli kaimani on minua vuoden vanhempi.
Siinä on paineet poikalapsesta korkealla.Mutta tietääkseni olen ainoa tällä nimellä varustettu henkilö.
Siinä on paineet poikalapsesta korkealla.
Ja vastaus otsikon kysymykseen, etu+sukunimeni on uniikki, sukunimen ollessa paljon harvinaisempi.
Etunimeni on hyvin yleinen, ja sukunimeni hyvin harvinainen. Etu+sukunimiyhdistelmä on uniikki.