Onko nimesi (etu+suku) uniikki?

  • 12 869
  • 125

Onko nimesi (etu+suku) uniikki?

  • Kyllä

    Ääniä: 126 42,0%
  • Tuskin

    Ääniä: 22 7,3%
  • Ei

    Ääniä: 152 50,7%

  • Äänestäjiä
    300

jeani

Jäsen
Onko nimesi uniikki vai jaatko nimesi muiden kanssa? Tässä tarkoitetaan (virallisen) ensimmäisen etunimen ja sukunimen yhdistelmää.

Edit: vaihdoin otsikon, koska muuten oli sekoittavasti vastakkainen kuin äänestyskysymyksessä (jota ei pysty vaihtamaan).
 
Viimeksi muokattu:

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Onhan noita. Joskus on tullut oma nimi googletettua, niin on pari saman nimistä urheilijaakin. Ei mitään staroja kuitenkaan, en siis ole nimeltäni Jari Litmanen enkä Saku Koivu.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Kaksi. Samannimistä ihmistä nimittäin on lisäkseni tässä maassa. En ikävä kyllä voi kertoa, mistä sen tiedän.
 

Ralph

Jäsen
Nokialla on toinenkin, jolla on sama nimi kuin minulla. Sinäänsä yllätys, sillä etunimeni on kuitenkin kohtuu harvinainen. Asia selvisi kun olin lääkärissa käymässä muutama vuosi sitten. Tällöin siinä tiskillä kysyttiin, onko syntymävuoteni xx vaiko xx+1. Eli kaimani on minua vuoden vanhempi.
 

BattleHymn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara, Liverpool FC
Sukunimi on uniikki, etunimi ei.

T:Tommi

Samaa sukunimeä mun kanssa näyttää olevan alle 50 ihmistä suomessa.
 
Viimeksi muokattu:

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Joskun aikani kuluksi googlettelin, ja muutama niitä ainakin löytyi. Yksi oli jonkun oululaisen autotallibändin jäsen ja toinen pyöritti pientä firmaa toiminimellä.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Saman etunimen omaavia henkilöitä on muutama tuhat, saman sukunimen muutama kymmen, kokonimikaimoja ei ole yhtään.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kaksi. Samannimistä ihmistä nimittäin on lisäkseni tässä maassa. En ikävä kyllä voi kertoa, mistä sen tiedän.
Sama homma. Ennen oli kolme, mutta muutama vuosi sitten vanhin meistä vaihtoi hiippakuntaa. Maailma on niin pieni, että olen ollut epäsuorasti kontaktissa kahteen tapaukseen kolmesta. Hauskahkoa oli se, kun mulla ei toiminut töissä kulkukortti, kun olivat ladanneet mulle lainakorttiin kaiman hiukan rajoitetummat pääsyoikeudet. Ja se edesmennyt oli puolituttuni isoisä. Tämäkin selvisi täysin sattumalta toista kautta.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mulla on myös sen verran harvinainen sukunimi, että kokonimikaimoja on maassa lisäkseni vain yksi.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Etunimi ei ole ihan tavallisista tavallisin ja sukunimeä on 19 muulla henkilöllä, jotka kaikki ovat sukulaisia tai naitu sukuun. Olen kyllä puolivakavissani harkinnut ottaa äitini tyttönimen, joka on vielä harvinaisempi. Tuota sukunimeä ei ole tällä hetkellä kuin enolla ja hänen vaimollaan.

Edit: siis etu+sukunimi on uniikki setti
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kumpikaan ei ole uniikki. Etunimi on aika perus 70-luvun loppua ja sukunimikin on ainakin täällä päin kohtuullisen yleinen. Tässä pikkukaupungissakin taitaa olla pari täyskaimaa ja muualla suomessa vielä monta lisää.
 

Ralph

Jäsen
Nokialla on toinenkin, jolla on sama nimi kuin minulla. Sinäänsä yllätys, sillä etunimeni on kuitenkin kohtuu harvinainen. Asia selvisi kun olin lääkärissa käymässä muutama vuosi sitten. Tällöin siinä tiskillä kysyttiin, onko syntymävuoteni xx vaiko xx+1. Eli kaimani on minua vuoden vanhempi.

Mainitaan nyt vielä, että etunimeäni on noin 7 000 muulla ja sukunimeä n. 27 000.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mutta tietääkseni olen ainoa tällä nimellä varustettu henkilö.
Siinä on paineet poikalapsesta korkealla.

Ja vastaus otsikon kysymykseen, etu+sukunimeni on uniikki, sukunimen ollessa paljon harvinaisempi.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Sukunimeni on yleisinpien sukunimien joukossa. Että eiköhän näitä kaimoja ole suhteellisen paljonkin olemassa. Usein on kyllä viime aikoina käynyt mielessä, että vaihtaisin sukunimeni johonkin toiseen, mutta enpä tiedä jaksanko/keksinkö parempaa. Jos joskus naimisiin eksyn, niin sitten voisin kyllä ottaa vaimon sukunimen, jos se ei ole hullumpi.
 

BattleHymn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara, Liverpool FC
Siinä on paineet poikalapsesta korkealla.

Ja vastaus otsikon kysymykseen, etu+sukunimeni on uniikki, sukunimen ollessa paljon harvinaisempi.

Niin siis etunimi+sukunimi on unique, ja ainoa lapsi on tyttö. Onneks sukua jatkaa nuo kyvykkäämmät ja nuoremmat urokset.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Etunimeni on hyvin yleinen, ja sukunimeni hyvin harvinainen. Etu+sukunimiyhdistelmä on uniikki.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tätä ketjua kun lukee, niin hämmästyttää tuo uniikkinimien määrä. Tai sitten kaikki valehtelee. Eikö Jatkoaikaan muka kirjoita yhtään Virtasta, Korhosta, Lahtista tai Järvistä? Mitä te oikein olette nimeltänne? Mäystintöyräitä, Radanvierivatukoita, Purppurapyöriäisiä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös