Itkujen aika oli jo
Tässä F1-vapaiden ja NHL-otteluiden seuraamisen sivussa nopea kommentti, että nyt 5 tappion jälkeen löytyy kyllä todella monta arvostelijaa, jotka sanovat joukkueen pelin olevan suunnilleen perseestä. Täysin oikea huomio, mutta itse ohitin tämän vaiheen jo alkutalvesta. Peli oli silloinkin jo perseestä ja kirjoitin sen tänne. Moneen kertaan :D
Koska ihminen on sellainen eläin, että se ei jaksa alati toistaan itseään edes ajatuksissaan, mä olen Jokereiden suhteen viime päivät kelannut - sen mitä sitä asiaa olen ylipäätään ajatellut - sitä, että onko playoffeissa mahkuja vai ei. En mä enää jaksa kirjoittaa, että johto on vaihdettava, Virmanen ulos, Summanen erotettava... Ne mä tein jo aikoja sitten, täälläkin.
Kun nyt on 1 peli matkaa ennen playareiden alkua, tuskinpa tässä ja nyt kannattaa ENÄÄ muuta pohtia kuin sitä, miten ne vähät eväät saataisiin playoffeissa riittämään. Jos se on optimismia ja Summaseen luottamista, tunnustan -;) Tässäkin tilanteessa haluan Jokereiden menevän loppuun asti, poika kotiin, prk!
Uskonko siihen? Mitä sillä on väliä, pääasia että joukkue uskoisi siihen. Ja kun todellisuudessa ei muuta voi tehdä tässä ja nyt Jokereiden playoff-menestyksen eteen kuin toivoa, niin tunnustan sitten toivovani.
Muutamilla sinänsä erinomaisilla kirjoittajilla (kuten Janecky 91) on mielestäni liian suuri tarve tulla (omasta mielestään) valmiille Jokeri-haaskalle ja osoittaa olevansa nyt oikeassa tuomitessaan Summasen valmennuksen ja menestysmahdollisuudet totaalisesti. Näkisin siinä jopa eräänlaista "hähää, se paska epäonnistuu taatusti" -asennetta.
Se on todella paljon sanottu kun ensimmäistäkään playoff-peliä ei ole vielä pelattu! Yhtään peliä ei olla vielä hävitty, hei!
Jokerit on ollut historiansa aikana vähintään 10 kertaa pahemmissa kriiseissä kuin nyt ollaan. Muutama lähes merkityksetön runkosarjan viimeisten otteluiden tappio ja heti osa jengistä on paskat housussa. En kiistä, etteikö peli olisi täysin sekaisin ja tappiot rassaavat. Mutta ei tässä nyt sentään maata ja taloa olla vielä myyty... ? Aina on noustu, miksi siis ei noustaisi nytkin? Ja se mikä monilta unohtuu on itse joukkue. Joukkue siellä jäällä pelaa, ei Summanen.
Jos tällä kokoonpanolla Rosa (Korak: Rosa toipunut loukkaantumisesta, ei kummempaa) + Pakaslahti + Aalto + Machuld + Banham +TRuutu + Lehtonen + Ram + Haakana + Valtonen + Alanko + Saarinen + koko muu jengi ei tapella playoffien jatkopaikka toiselle kierrokselle, niin sitten ei tapella. Se on joukkueen valinta. Mutta menkää nyt ja tapelkaa siellä boxissa koko ensi viikko ja sitä seuraavat viikot. Vastustajalle paskat housuun. Vaikka nopeaa kesälomaa povaavien ennustaeukkojen kiusaksi :D
Ja mä olen varma, että tapellaan. Siinä on mun Visio, Summanen esittäköön omansa.