Viestin lähetti vlad
(...) tämän ilosanoman haluan jakaa myös Teille jotka uskotte suureen rengaslihakseen ja Ilkka Pikkaraiseen.
1. Minä olin hengessä Pikkaraisen päivänä, ja kuulin takaani suuren äänen, ikäänkuin pasunan äänen,
2. joka sanoi: "Kirjoita Jatkoaikaan, mitä näet, ja lähetä niille kahdelletoista paikkakunnalle, Helsinkiin ja Espooseen ja Hämeenlinnaan ja Turkuun ja Tampereelle ja Lahteen ja Poriin ja Jyväskylään ja Lappeenrantaan ja Ouluun ja Raumalle ja Ilmalaan".
3. Ja minä käännyin katsomaan, mikä ääni minulle puhui; ja kääntyessäni minä näin kaksitoista kultaista luistimenterää,
4. ja luistimenteräin keskellä Pikkaraisen muotoisen, pitkäliepeiseen paitaan puetun ja leuan alta nauhalla vyötetyn.
5. Ja hänen päänsä ja hiuksensa olivat kypärän peitossa niinkuin kaukalo jään, ja hänen silmänsä niinkuin tulen liekki;
6. hänen kätensä olivat tulessa karaistut, ja hänen äänensä oli niinkuin Jäähallin kuulutuslaitteiston pauhina.
7. Ja hänellä oli paidassaan numero, ja hänen kädessään oli erkkalapainen maila, ja hänen kasvonsa olivat niinkuin Penan faksin merkkivalo, kun se täydeltä terältä paistaa.
8. Ja kun minä hänet näin, kaaduin minä kuin kuolleena hänen jalkojensa juureen. Ja hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen: "Äläs ny viitti! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen,
9. ja minä pelaan; ja minä olin juniori, ja katso, minä pelaan sillai ja tällai, ja minulla on tieto, kenellä onkaan pukukopin avaimet.
10. Kirjoita siis, mitä olet nähnyt ja mikä nyt on ja mitä tämän jälkeen on tapahtuva.
11. Niiden kahdentoista kultaisen luistimenterän salaisuus, jotka minulla näit, ja niiden kahdentoista kultaisen luistimenterän salaisuus on tämä: ne kaksitoista kultaista luistimenterää ovat niiden kahdentoista seurakunnan enkelit.
12. Paitsi Ilmalan, jossa ovat torakat ja heinäsirkat.