Onko hevi paskimmillaankin parasta?

  • 6 515
  • 79

Onko hevi paskimmillaankin parasta?

  • KYLLÄ

    Ääniä: 67 28,6%
  • ei

    Ääniä: 167 71,4%

  • Äänestäjiä
    234

Cube

Jäsen
ervatsalo kirjoitti:
Tämän lisäksi on mainittava, että levyhyllyni on hyvin laaja-alainen katsaus musiikkiskeneen. Ko. hyllystä löytyy tavaraa Kemopetrolista Turisakseen ja Children of Bodomista Tehosekoittimeen.
Et taida olla taaskaan toissasi. Et voi olla. No, jos kuitenkin satut olemaan, niin ihan mielenkiinnosta: Jos tuo on laaja-alaista, niin millainen tavara edustaisi sitä suppeaa näkemystä?

ervatsalo kirjoitti:
Asiain tässä valossa näkisinkin mielellään yksilöidyt perusteet omituisille väitteillesi siitä, etten muka ole laaja-alainen ja arvostettu asiantuntija.
Jos sinun levyhyllysi väitetty laaja-alaisuus on se seikka, mikä sinusta asiantuntijan omissa silmissäsi tekee, niin ilmeisesti minä olen sitten sinuakin huomattavasti laaja-alaisempi asiantuntija, koska hyllystäni löytyy tavaraa Sigur Rosista Mr. Bungleen ja Rotten Soundista The Mars Voltaan. Ja nämä vain näiden perinteisiä, "oikeita" soittimia käyttävien yhtyeiden listalta. (Sivuhuomautuksena mainittakoon, että eipä tuossa minunkaan listassani todellakaan mitään ihmeellistä ole, en sitä väitä.)

Arvostettu saatat toisaalta olla. Se ei minua sinällään kiinnosta, koska itse en sinua juurikaan arvosta. Sinulla tuntuu muutenkin olevan mitä kummempia käsityksiä arvostettavuuden ja uskottavuuden merkityksestä musiikissa. Onko hyvä musiikki jostain ulkopuolisesta auktoriteetista (esim. sinusta) kiinni? Onko itsearvostuksesi tosiaan sitä luokkaa, että sinun täytyy alkaa perustelemaan omia mieltymyksiäsi muille ja vaatimaan muita perustelemaan omiaan sinulle?

Siinä olet oikeassa, että The 69 Eyesin levyn ostamisessa ei oikeastaan mitään suurta taikka kummallista ole. Se on kuitenkin outoa, että näet konemusiikin kuuntelun jotain sellaista olevan.. Luulisi kyseistä vampyyribändiä kuuntelevan kolmekymppisen miehen osoittavan hieman tyyliä ja itsehillintää muiden musiikkipreferensseistä puhuttaessa, kun eivät ne omatkaan suosikit todellakaan mitään musiikkiharrastajien keskuudessa arvostettuja viritelmiä ole. Kuuntele vaikka ennemmin sitä "alkuperäistä" Type O Negativea, älä sen halpaa suomalaista kopiota.

ervatsalo kirjoitti:
Yhtä kaikki. Em. seikkojen takia näkisin vähintään omituisena, että nostelet itseäsi jonkinlaisen musiikkiskeneasiantuntijan saati päällepäsmärin asemaan.
No minähän en itseäni suinkaan tällaiseen asemaan ole nostamassa. Miten ihmeessä tähän johtopäätökeen päädyit? Varmaan samaa reittiä kuin siihen, että olen mielestäsi nappulankääntäjä. Musiikki"skenen" kenties tunnen jotenkin ja varmasti ainakin sinua paremmin, mutta itse musiikin suhteen en itseäni leikilläänkään asiantuntijaksi alkaisi väittämään.

ervatsalo kirjoitti:
Ymmärrän kyllä, että nuorilla tytöillä on joskus vaikeaa, kun hormoonit jylläävät, tamppooni hiertää töpselissä ja ne pojatkin ovat niin kauheita.
Hehe. Etkö parempaan pysty? Taitaa sanottava loppua kesken, kun täytyy alentua käyttämään neitikorttia. Menee omaperäisyydessään samaan kastiin tuomarin nuijaksi ja vastustajan homoksi haukkumisen kanssa. Seuraavaksi varmaan teet nimimerkistäni jonkun alatyylisen väännöksen. Miten arkipäiväistä. Tylsä, tylsempi, Ervatsalo.

Mikäs se minusta edes niin ämmän tekee? Musiikkimaku vai mikä?

ervatsalo kirjoitti:
En kuitenkaan missään tapauksessa ole harmistunut, koska olen empatiakykyinen ja halukas auttamaan Sinua, arvon Cube, tutkimusretkelle laadukkaan musiikin maailmaan!
Oi, auta ihmeessä. Kerro minulle mistä olenkaan jäänyt paitsi, kun olen todennut Children of Bodomin tylsäksi ja Tehosekoittimen turhaksi muniinpuhalteluksi. Koira vokaaleihin!
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Paskimmillaankin parasta??

Twite kirjoitti:
Mistä tulikin mieleeni että aikanaan oli sanontoja esim. "ei sinne(joku paikka) hevillä pääse" ja "hevi tappaa", niiin näistä herääkin kysymys että pääsikö ja tappoiko?

Ja vastasin itse aiheen kysymyseen notta ei.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Hevvii, poppii, diskoo tai rokkii - ihan sama. Minä olen silti musiikkimakuni kanssa oikeammassa kuin kukaan muu täällä tai missään, ikinä.

Kysymykseen ehdoton ei.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Mielipideasioista ei voi kinastella, mutta minun mielipide on oikea, muiden väärä.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Cube kirjoitti:
Arvostettu saatat toisaalta olla. Se ei minua sinällään kiinnosta, koska itse en sinua juurikaan arvosta. Sinulla tuntuu muutenkin olevan mitä kummempia käsityksiä arvostettavuuden ja uskottavuuden merkityksestä musiikissa. Onko hyvä musiikki jostain ulkopuolisesta auktoriteetista (esim. sinusta) kiinni? Onko itsearvostuksesi tosiaan sitä luokkaa, että sinun täytyy alkaa perustelemaan omia mieltymyksiäsi muille ja vaatimaan muita perustelemaan omiaan sinulle?


Niin, ilmoitettakoon kohteliaimmin, että missään tapauksessa en ole itse nostanut itseäni ns. musiikki- ja monen muunkaan skenen asiantuntijaksi.

Asia on ennemminkin päinvastoin. Useat nimeltämainitsemattomat tahot ovat lähettäneet allekirjoittaneelle yksityisviestejä, joiden sävy on ollut jopa hämmästyttävä.

Nimenomaan nämä ko. tahot ovat nostaneet allekirjoittajan asiantuntemuksen jalustalle. Korostan nimenomaan, että vaikka myös minut itseni on näissä yhteydenotoissa nostettu asiantuntijuuden kultatuoliin, en silti ole antanut pöyhkeyden nostaa päätään.

Pöyhkeyden sijaan olen päätynyt vaatimattomalla tavalla jakamaan väitettyä asiantuntemustani kaikille halukkaille ja muille ketkä ovat sitä vaille.

Todisteena em. yksítyisviestittelyistä voin julkaista muutamia kirjallisia todisteita, kuitenkin ilman nimiä ja päivämääriä. Jokainen lukutaitoinen voi näistä ko. viesteistä vetää omat johtopäätöksensä, ketä pidetään enemmän asiantuntijana kuin joitain toisia.

Tästä siis lähtee!


*******************
"Heippahei nimimerkki ervatsalo!

Olen jo pitenpään seurannut tekstejäsi ja olen saanut valaistuksen! Pidin ennen R'n'B:tä ainoana oikeana musiikkina mutta luettuani vankat mielipiteesi, muutin mieltäni ja aloin kuuntelemaan CMX:ää. Sinä ja A.W Yrjänä ovat nyt Jumaliani.
Vähäjärkinen perseenkeikutus on nyt taaksejäänyttä elämää, ainakin julkisella paikalla! Myös laulaja "Kana" on paskaperseslutti!

Nykyjään aina kun kuulen R'n'B:tä aloin voida pahoin. Myös kaverini Sini-Pia ja Mervi-Tuulikki ovat saaneet valaistuksen ja myös he lopettivat tuon musiikkisaastan kuluttamisen ja perseenkeikutuksen.

Olemme kaikki kolme niin kiitollsia, että haluaisimme palkita sinut herra ervatsalo vaikapa päiväkahvin merkeissä. Koska Sinulle sopisi? Olemme kaikki kolme aika vetävännäköisiä kimalaisia ja valmiita "palkitsemaan" sinut lemmenlippaamme avaimella. Yhdessä tai erikseen.

Villillä rakkaudella odottaen: nimimerkki XXXXXXXXXXXX, Sini-Pia ynnä Mervi-Tuulikki
***********************

***********************
No terse erva!

Jätkä on ihan kurko! Olin ennen konemusiikin ja huumeiden lämmin ystävä, mutta luettuani pari juttuasi, aloin kelata asioita.

Kelailin aikani ja lopetin itsetuhoisen elämäni. Minulla on ollut pienen ikäni harhoja ja muita mielenterveysongelmia, jotka loppuivat samalla, kun hyläsin konepaskan.

Nyt kuuntelen CMX:iä ja muuta musaa jonka sanoit olevan laadukasta. Et puhunut paskaa, kaikki suosittelemasi musiikit ovat klassikoita ja laadukkaita. Mistä ammennat tuon kaiken ylivertaisen viisauden.

Haluaisin niin nousta rinnallesi tuosa viisaudessa, mutta tuhosin aivoni tanssihuumeilla ja konemusiikilla, joten tyydyn vain peesailemaan mielipiteitäsi. Jos sopii.

Hauskaa kevään jatkoa ja pidä typerät ihmiset kurissa, äläkä vain lopeta mielipiteitesi ja ohjeitesi jakamista!

T: Nimim. XXX XXXXXXXX XXX eli XXXXXXX XXXXX


*********************


*********************
Moicca nimimerkki "Ervatsalo"

Mä luin sun juttui ja sää oot oikeeesa, toi nimimerkki **** on iha dorka. Siis oigeesti. Mite joku voi olla noi dorka. Mä en kässää.

Seukkaaksä muuten? Mä voisin haluta alkaa olee sun kaa. Tai ees sun kaa zillee. Sä varmaan osaat kaiiki temput ja sä luulen et sulla on iso se.

Mut piz mulle messuu jos diggaat musta. Tolle nimimerkki ****:lle en kyl antais ikinä11!!11!!!11!

PS: Mullo aika isot noi ti55it ja kuuntelen CMXää

T:nícci XXXXX XXXXXXXXXXX


**************************


**************************
Heipä hei erva.

Olen lukenut musiikkijuttuja koskevaa jutusteluasi ja siihen tarkemmin syvennyttyäni päädyn sanomaan "kohteliammin" että vaikka tyylisi on aika sovinistinen, olet silti oikeassa. Mistä olet ammentanut kaiken tuo asiantuntevuuden? Oletko ollut musiikkiluokilla tai vastaavissa? Soitatko itse jotain ja oletko paljonkin opiskellut musiikin teoriaa, moraalia ja etiikkaa?
Tunnut muutenkin aikamoiselta A.W Yrjänältä, jos sallinet tälläisen vertauksen suosikkiartistiini?

Itse olen menestyvä musiikinopettaja ja pikkuvinkkinä myös sinkku. *vinkvink*

Olisi kiva joskus rupatella vaikkapa ihan kahdenkesken kahvin ääressä.

Hauskaa kesänjatkoa ja toivottavasti olet asiantuntija myös muissa kuin näissä musiikkiasioissa *vinkvink*

Musiikkiterveisin XXXX XXXXXXXXX

**************************************


Asiain tässä valossa päädyn vielä loppukaneetiksi korostamaan, etten siis missään nimessä itse ole nostanut itseäni jalustalle, vaan kyse on ihan muista tahoista.

Jos olisin pahantahtoinen, kysyisin sinulta nimerkki Cube, mihin sinun kovasti kehumasi asiantuntemus perustuu? Tyhjät tynnyritkö siellä vain kolisevat?

Koska olen kuitenkin hyväntahoiten, päädyn edelleen sanomaan, että voin auttaa Sinua musiikillisissä ja muissakin asioissa koska vain.



Täältä tähän
 
Viimeksi muokattu:

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Well I'll be damned.

Se että joku edes yrittää vastailla ketjuun, jossa otsikko on mikä tuokin on, kieli poskella heitetty fiilistely, järkevästi ja syvällisen asiallisesti, niinkuin täällä on jo usea yleensä hyvillä kirjoituksilla kunnostautunut nimimerkki tehnyt, on jokseenkin hassua. Miettikää ny prkl kannattaako.

Ja se, että eräät nimeltämainitsemattomat C:llä ja e:llä alkavat nimimerkit kehittävät asiasta alati venyvän, epätoivoisen "hauskoja" kannanottoja sisältävän, egojen kamppailun on jotakin hämmentävän hämmästyttävää, siis jotain käsittämättömän käsittämätöntä. Avatkaa nyt per~kele ikkuna ja sitten yksi lonkero jääkaapista (Original Gin Long Drink, vaikka on se yks uudempikin aika hyvä), ja lopettakaa tuo vitun nahistelu. Täällä ei ole enää kellään hauskaa. Päädytte muuten vielä parrakkaiden naisten kanssa saunaan.

~Breasts!
 

Evenuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
ö-ö-ö
Golden AWe kirjoitti:

Jasso, AWesta on tullut sitten oikein kielimiehiä..?

Itse aiheeseen, paska musiikki on aina paskaa. Mutta voi sitä silti kai kuunnella. Jos tahtoo haluta. Äh, pullo auki niin mikä vain menee. (siis sekä korvista sisään että kurkusta alas)
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
On kyllä suorastaan törkeää jollei kerrassaan hävytöntä, että ervatsalo julkaisi minun hänelle kirjoittamani yv:n julkisesti!

Sitä en kerro mikä viesteistä on minun, mutta tämä tilanne on aivan katastrofaalinen.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Evenuel kirjoitti:
Jasso, AWesta on tullut sitten oikein kielimiehiä..?

Kielimiehiä, klitoris mann.

Eli jos kääntäisin tuon edellisen postini ymmärrettävään muotoon niin uhkaan kyseisiä kiistelijöitä oikeustoimilla, ja jos sekään ei auta on luvassa das Maschinengewehr opera!!!

Että ei muutakun pätäkät riviin sitten..."Voi ei kiltti vuokraisäntä..."

Ted Raikas kirjoitti:
On kyllä suorastaan törkeää jollei kerrassaan hävytöntä, että ervatsalo julkaisi minun hänelle kirjoittamani yv:n julkisesti!

Sitä en kerro mikä viesteistä on minun, mutta tämä tilanne on aivan katastrofaalinen.

"Täältä tähän" on sinun?

Mitä minä voitin?
 

Cube

Jäsen
Joopa joo.. Olikohan tuokin kirjoitus nyt taas niin hullunhauska, että sekin oli julkaisun arvoinen? Kolme sanaa: Itsesensuuri.

ervatsalo kirjoitti:
Jos olisin pahantahtoinen, kysyisin sinulta nimerkki Cube, mihin sinun kovasti kehumasi asiantuntemus perustuu? Tyhjät tynnyritkö siellä vain kolisevat?
" Musiikki"skenen" kenties tunnen jotenkin ja varmasti ainakin sinua paremmin, mutta itse musiikin suhteen en itseäni leikilläänkään asiantuntijaksi alkaisi väittämään."

ervatsalo kirjoitti:
Koska olen kuitenkin hyväntahoiten, päädyn edelleen sanomaan, että voin auttaa Sinua musiikillisissä ja muissakin asioissa koska vain.
No mitä odotat? Auta sitten ihmeessä.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Minä tunnustaudun punkkariksi, (voin olla toinenkin joo joo) aika monta vuotta tuli vedettyä suomessa yhtä musiikki mestaa, musiikista en tiedä silti yhtään mitään, toisin yksi vanha kaverini jonka kanssa mestaa vedettiin on myymässä tällä hetkellä Himiä tai mikä se on. Tuli kuunneltua noita aloittelevia hevibändejä aika monta aikanaan, voi jumalauta mitä paskaa se suurimmalta osaltaan oli. Sen verran ymmärsin että pari heitin lavalta jo ennen keikkaa helvettiin kun saund chec (no vittu joku oikolukija korjaa nuo virheet) oli kuultu.

Lisäksi he olivat omaksuneet starin elkeet samaan aikaan kun iskä oli ostanut heille kitaran. Muutamia olisin voinut lyödä kitaran johtoineen päähän ja rumpupalikat vielä analiin sellaista paskaa se oli. Eniten minua kuitenkin vitutti se ylimielisyys ja idiotismi jota nämä muka "huiput" itsestään luulivat. Sitä vastoin punkkarit olivat kunnon ryhmää, ihmisryhmänä ja muusikoina rehelistä porukkaa. Pelle Miljoona, Klamydia ym,. Hevi on parhaimmilaan perkeleen hyvää musiikkia, ja vieläpä vapauttavaa, mutta punkk on rautaa samoin kuin vanha kunnon Rocn Roll. Toinen ryhmä on sitten nämä perkeleen liimanhaistelijat ja tekohipit joiden kannattaisi laittaa toinen jalka vessanpönttöön ja vetää !

Ps, on niin hienoo vetää käteen nuo hanskat roudarin !
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Cube kirjoitti:
Joopa joo.. Olikohan tuokin kirjoitus nyt taas niin hullunhauska, että sekin oli julkaisun arvoinen? Kolme sanaa: Itsesensuuri.

Niin, itse en oikein käsitä mitä huvittavaa erittäin hyvin ja perusteellisesti perustellussa ja todisteidenkin tukemassa julkaisussani oli?

Olen hieman surullinen, että olet ottanut noin negatiivisen sulkeutuneen asenteen tähän ko. asiaan. En missään tapauksessa itse pidä itseäni mitenkään erityisenä auktoriteettinä tässä asiassa.

Suhtaudutko kaikkiin uusiin asioihin em. kaltaisella suoranaiselle fundamentalistisella vainoharhaisuudella ja raivolla? Uskotko, että sinua seurataan ja tuotoksiasi sensuroidaan, koska puhuit jostain sensuurista?

Näetkö unia punakynistä ja korjauslakasta? Pelkäätkö nahkatakkeja?

Kehoittaisin sinua menemään ihmisten pariin, uusiin paikkoihin ja tekemään uusia juttuja. Tuollainen lukkiutuminen ja kaavoihin kangistuminen jo nuorella iällä aiheuttaa kaikkea ikävää vanhemmiten.

Ahdasmielisyys, kaavoihin kangistuminen, paikoilleen luutuminen ja yleinen tietämättömyys ovat pahasta missä tahansa kulttuurissa ja etenkin sen ymmärtämisessä.

Täältä tähän
 
Viimeksi muokattu:

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
ervatsalo kirjoitti:
Suhtaudutko kaikkiin uusiin asioihin em. kaltaisella suoranaiselle fundamentalistisella vainoharhaisuudella ja raivolla?

ervatsalo kirjoitti:
Tuohon speudo-jotain kohtaan en uskalla sanoa mitään, koska provosoiduin moisen sivistys-sanan käytöstä niin paljon, että pasmani sekosivat.

ervatsalo kirjoitti:
Myös huumoriväitteet kumoan suoralta kädeltä. En oikein käsitä miten ylipäätään olet saanut sellaisen kuva, että vitsailisin, saati vittuilisin kenellekään.

Näin sivusta seuranneena, iski silmääni pahasti tälläinen lievä ristiriitaisuus, mikä ervatsalon teksteistä löytyi. Näkisin, että tuon fundamentalismin voi laskea sivistyssanojen kastiin siinä samassa, kuin tuon Cuben kirjoittaman pseudo-aggressionkin.

Samaan syssyyn voisin hehkuttaa vielä suomalaisen Kill The Romancen uutta Mini cd:tä, Logical Killing Projectia. Varsin hyvään soitantaan kannattaa tutustua osoitteessa http://www.killtheromance.com/
 

ShitBreak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, NHL
Golden AWe kirjoitti:
Tämän ketjun tarkoitus on siis etsiä kundeja jotka tykkäävät tanakoista tytöistä? Heilläkin on tunteet ja himoja enemmän kuin hoikilla tytöillä.

Mitään muuta järkevää selitystä tai tarkoitusperää tälle ketjulle ei ole eikä tule etsiä, rohkeasti vain Luiro isojen tyttöjen perään, voi olla hel~wetin hyvät kyydit tiedossa!

I wanna pee on somebody

~Breasts!!!
Tiedän, että tää viesti ei oo mulle tarkoitettu, mutta...

On pakko varmistaa: Et kai sä sitten valitse musiikkityyliäs sen perusteella, minkä näköiset tytöt siitä tykkää. Oot kyllä aika säälittävä jätkä, jos näin on.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
turisas kirjoitti:
Tiedän, että tää viesti ei oo mulle tarkoitettu, mutta...

On pakko varmistaa: Et kai sä sitten valitse musiikkityyliäs sen perusteella, minkä näköiset tytöt siitä tykkää. Oot kyllä aika säälittävä jätkä, jos näin on.

Kyllä.

Valitsen musiikkimakuni täysin ulkomusiikillisiin seikkoihin perustuen. Jos esim. alkuperäisen Kissin keikalla kima~alainen sattuu viihtymään vääränmerkkisissä farkuissa niin se saa jo harkitsemaan oliko Ace sittenkään kovin Kiss-jätkä ever, tai en ylipäänsä näe jonkun bändin julisteita ja levyjä tuntemieni kisumirrien kotohuoneiden seinällä, olen valmis hylkäämään bändin heti siltä seisokilta (~decent bonarhhh), lisäksi poltan vanhat vinyylini välittömästi kun kotio pääsen.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
MiikaL kirjoitti:
....Näkisin, että tuon fundamentalismin voi laskea sivistyssanojen kastiin siinä samassa, kuin tuon Cuben kirjoittaman pseudo-aggressionkin.


Niin, asiahan on niin, että "fundamentalisti" sanaa on käytetty useasti MTV3:n ohjelmissa, kuten Tiina Klemettilän Ihanassa aamussa ja Pipsa Koskisen-Papusen 45:ssa minuutissa, mutta "pseudo-aggressiota" ei.
Näin ollen en voi mitenkään ymmärtää mitä se tarkoittaa.

Täältä tähän
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
sopuli kirjoitti:
Epäilisin, että lähestyt naisia lainilla: "You're semi-good looking..."

Exactly exactly.

Nyt ollaan jo asian ja elämän totuuden ytimessä...niin, olettaen tietysti että uskallan koskaan puhua yhdellekään niistä oikeasti. Ah~hahhaa...
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Aikamoinen yllätys, että tässäkin ketjussa alettiin keskustelemaan naisista :). Mikäs siinä sitten.

Edit: Ai niin. Hevi ei ole paskimmillaan parasta.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Kaikki musiikki on paskaa paitsi hevi. Ja hevi se vasta paskaa onkin. Ei vaiskaan.

Mutta

Genren tunnustaminen MUSIIKIN sijaan on outo ilmiö, minun mielestäni. Genrefanaatikoilla ei yleensä ole esimerkiksi lempikappaletta vaan kysyttäessä esimerkiksi TOP 3-biisejä, he listaavat kolmeksi parhaaksi kappaleeksi noin 10 LP-levyä, oli se sitten heviä, räppiä, tai jotain R'n'B-paskaa. Tuntuu että genreisteillä ei ole edes halua laajentaa musiikkimakuaan ulommalle kuin omaan lajityyppiin. Mikäpä siinä, ei se minua haittaa.

BTW, pidän minäkin hevistä: Zeppelin, Metallica, heavy-Queen, kappalekohtaisesti jopa sellaiset kuin Cannibal Corpse ja ääripäästä Thyrane. Kannattaa kuitenkin tehdä niin, että kuuntelee eri lajityyppien taiteellista tarjontaa ja ottaa opiksi. Parhaimmillaan tämä johtaa siihen, että omasta genrestä alkaa löytyä aivan erityisiä nyansseja ja että se alkaa kuulostaa vielä paremmalta.

En nyt toki ole tosikko, tämä ketju on tod. näk. avattu ns. kyrpä otsassa.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Blackie kirjoitti:
Aikamoinen yllätys, että tässäkin ketjussa alettiin keskustelemaan naisista :). Mikäs siinä sitten.

Edit: Ai niin. Hevi ei ole paskimmillaan parasta.

Aina. Onhan se kuitenkin pil~hu eli toos~ha joka tätä maailmaa pyörittää ja sitten kun kyseinen asia ei enää kiinnosta voi huoletta pyöräyttää itsensä suureksi ilmapalloksi - ja lentää!!!

(Törkeä ideakopio erään itselleni tärkeän showmiehen biisistä...)
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Kyllä se on. Ehkä tässä on juurruttu liikaa hard rock/heavy-metal/thrash-metal genreihin, mutta minun korvaani puolihuolimattomasti sipaistut hevitekeleet kyllä maistuvat vielä paremmalta, kuin vaikkapa jonkun pop-laulajan paljon hehkutettu uusi levy. Asenteessa muuhun musiikkin kuin heviin, pystyy jokainen jo tähän kysymykseen vastaamaan, mutta minä olen ehdottomasti heavyn kannalla tässä. Perusteluna tosiaan tuo varsin suora musiikkimieltymys ja pitkät perinteet siinä.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Suomalainen hevihuuma on tuottanut niin paljon sontaa, kuten vaikkapa joku Northern Kings, että hevi ei todellakaan ole Suomessa niin laadukasta että sen voisi sanoa olevan paskimmillaankin parasta.
Niin, ja töissä markkinointipuolen tytöt kehuvat kuuntelevansa heviä! No mitäs heviä, kyselen. Sturm und Drangia jne. Kehoitin hankkimaan Burzumin Filosofem-levyn sekä jotain Satyriconilta. Katsotaan sanovatko sitten kuuntelevansa heviä?

(Nuo esimerkit vetäisin vain siksi heille että eivät varmasti sen jälkeen hehkuta heviä)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös