Viestin lähetti Jymäkkä
Jos joukkueet jatkavat lopuissa peleissä siitä,mihin perjantaina jäivät,niin ihan hyvät ja viihdyttävät finaalit näistä tulee.Kolmannessa ottelussa riitti vauhtia,taitoa,taistelua ja vaarallisia tilanteita ihan riittämiin.Molempien joukkueiden vahvuudet ovat kyllä jossain ihan muualla kuin fyysisyydessä,mutta en nyt ainakaan kolmatta ottelua miksikään neppailuksi kutsuisi.Lämpökin alkoi nousta,kun Kärpät hiillosti mielestäni erittäin tarkoitushakuisesti Metroa useammallakin päähän kohdistuneella taklauksella.Eikä siinä mitään,Metroa tuleekin hiillostaa,mutta miksiköhän missään ei mesuta sanallakaan minkäänlaisesta käskytyksestä...
Jos nyt vielä Jokerit voittaisi huomenna,niin nämä finaalit pelastaisivat edes osan näistä kuplaksi osoittautuneista kaikkien aikojen pleijareista.Puolivälierissä vain HIFK-Lukko ja HPK-TPS sarjoissa oli hieman normaalia enemmän jännitteitä ja tunnetta,kaksi muuta olivat ihan runkosarjamättöjä.Noista kahdestakin HIFK-Lukko sarja kuihtui sitten ennenaikaisesti Hifkin maalivahtiongelmiin,muuten sarjassa olisi ollut aineksia viime kautisen HIFK-Ilves sarjan kaltaiseksi loistavaksi taisteluksi.Välierät olivat sitten ihan läpihuutojuttuja ilman mitään mainitsemisen arvoista.Minulle tosin Jokereiden kannattaminen on osoittautunut aivan ylivoimaiseksi tehtäväksi(yritin ihan tosissani ensimmäisessä finaalissa),joten toivon,että Kärpät juhlii huomenna toista perättäistä mestaruutta.
Pakko ottaa nyt kantaa tähänkin vielä, vaikka tämä bissepäissä kirjoittaminen alkaakin jo arveluttamaan, jos oon mennyt täysin asiattomuuksiin, niin pyydän anteeksi :). On kai aina ollut selvä, että vastustajan parhaitten pelaajien pelin sekoittaminen kuuluu taktiikkaan ja metro onkin aika räikeästi provosoitunut tähän hiillostukseen mukaan. Ja aika selvä kai on ettei kaikki viisi pelaajaa saa mieleen ruveta tappelemaan, jollei mitään käskytystä ole tullut. Tosin aika surkuhupaisaa pelisilmää osoitti Rautakorpikin siinä tilanteessa, lyödessään ykkösen sisään. Sinällään kyllä aika mauton ja epätoivoisuutta osoittava yritys. Edelleen mulla ei ole mitään ifk:ta vastaan, oisin jopa toivonut, että finaalissa olisi ollut jokerit ja HIFK, se olisi kait ollut tänä vuonna mahdollista.