Onko ajokorttia?

  • 3 000
  • 40

Huuhaa

Jäsen
Vai pitäisikö kysyä, että kenellä ei ole ajokorttia, onhan se sen verran yleistä, että on ajokortti, mutta kysympä nyt kuitenkin, että onko ajokorttia, ja onko täällä muutenkin yleensä ottaen autoihmisiä?

No, itseäni ei autot voisi oikeastaan vähempää kiinnostaa, ja ei sitä myöden ajokorttikaan, ja onhan niitä bussejakin olemassa, mutta kysyinkin nyt Teidän mielipidettänne, joten alkakaahan "laulaa"!
 
Viimeksi muokattu:

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
AB löytyy. Auto on kulkuväline jolla pääsee kätevästi paikasta toiseen, ei muuta.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
B näyttää kiiltävän tuossa ajokortissa. Jees ja voimassa se on aina vuoteen 2051 asti ellei toisin tapahdu.
 
Suosikkijoukkue
ILVES
B löytyy kortista. Tänään/eilen suoritin II vaiheen loppuun, joten lopullisen korttikin pitäisi tulla tässä kohtapuoliin.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
ABC
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Kyllä löytyy.

B ja tulihan toi pikku-E hankittua, silloin kun sen "ilmaiseksi" sai.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
B löytyy. Vuoteen 2046 saan ajella.

TM:n tavoin auto on minullekin vain vehje, jolla pääsee pisteestä A pisteeseen B. Tyypit, jotka pitävät autoa leluna/statuksennostattajana ja viettävät suurimman osan vapaa-ajastaan sen nysväämiseen, huvittavat minua suuresti. Hyvä, jos kerran vuodessa sen viitsin pestä. (Vahaaminen? Mtä helvettiä se tarkoittaa?)

Helsingin sisällä suosin julkisia ja teenkin opiskelu- ja tällä hetkellä työmatkat bussilla/metrolla/spåralla/junalla. Turhaan sitä menee bensaa ja hermojaan kuluttamaan aamu- ja iltapäiväruuhkaan.
 

#69

Jäsen
BE ja kyllä mieluummin autolla liikun kuin bussilla aina kun on mahdollista. Autossa sentäs voi kuunnella musiikkiakin samalla niin kovaa kuin huvittaa eikä kukaan valita.
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
ABCe olis.

Tosin kuorma-autoon en ole autokoulun jälkeen koskenutkaan, peräkärryä ei ole ikinä ollut matkassa ja moottoripyörääkin on tullut kokeiltua vain pari kertaa.

Auto on muuten järjettömän huono sijoitus. Missään, paitsi ehkä Soneran osakkeella, ei arvo alene sellaisella vauhdilla kuin mitä autolla tapahtuu ensimmäisten kolmen vuoden aikana.

Mutta kun on perhettä niin pitää se autokin olla. Sitäpaitsi, omalla autolla työmatkaan kuluu yhteen suuntaan n. 40 minuuttia ja julkisilla kulkuvälineillä 90 minuuttia. Eipä siinäkään paljon valinnanvaraa ole!
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
BeC ja voimassa 25.5.2045 asti.

Olin vähän yli kuukauden liian nuori, jotta intissä olisi päässyt BECE-kurssille. Damn! Isolla E:llä olisi ollut jo usein käyttöä:(
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Ajokortissa lukee jotta B, ja kortti on voimassa vuoteen 2045 asti. Minullekin auto on lähinnä kulkuväline, tosin nyt kuljen työmatkat fillarilla kun tyttöystävä vei auton (hänellä työmatka 55km, minulla 2km, ei tarvinnut edes keskustella siitä kumpi autoa käyttää). Kortti on ollut sellaiset 7,5 vuotta ja sakkoja en ole saanut. Ainoa kolari missä olen ollut oli peltikolari, jossa joku hönö ajoi perään. Ehkä siitä liikennesääntöjen noudattamisesta on kuin onkin hyötyä.
 

Flazor

Jäsen
BC- kortti löytyy. II-vaihe on vielä suorittamatta, mutta näin kesällä ei oikein huvita sellaiseen aikaansa kuluttaa. Katsotaan sitten syksyllä..
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
B löytyy, ja voimassa 2049 elokuun toisen kolmanneksen loppuun saakka. Autoa en itse tarvitse, koska asun kaupungin keskustassa. Kouluun on matkaa 300 metriä ja töihin 1/2 km. Ajelen kuitenkin työkseni korkeintaan puoli vuotta vanhoilla autoilla, joten kortti on ihan hyvä olla olemassa ja tuleepahan samalla koeajettua kaaroja. On kai se jonkinlainen menopeli taakaksi otettava viimeistään sitte kun muutan mussukan kanssa saman katon alle.

Kuuuuulen äääänen aaa ramsamsamsaaaaaa......
 

kerpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pride FC, Iron Maiden
BeC löytyy.

Tosin tällä hetkellä ei ole korttia. Kortin prkl, kun otti ja hukkui DBTL:ään. :mad:

Autolla ajan vuodessa n. 8000 - 10000 km., joten en todellakaan vietä aikaani sen vessan parissa. Räjäyttäisin koko värkin mikäli asuisin kaupungissa, jossa mahdollisuus julkisiin kulkuneuvoihin.

Inhoan autolla ajamista, mutta en autoilua. Ajelkoot he ketkä siitä tykkää ja kenellä siihen on varaa.

Kuorma-autolla olen ajanut n. kilometrin autokoulun jälkeen, joten todella järkevää oli joskus ajaa myös C osio.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Se on ABCe. Käytän omaa autoa aina, jos sillä pääsee haluttuun kohteeseen nopeammin kuin julkisilla välineillä. Tukholmassa asuessani kannatti käyttää ajansäästösyistä julkisia välineitä; Suomessa ei ole vielä tullut sellaisella paikkakunnalla asuttua, jossa oma auto olisi julkisia hitaampi.

Nykyäänkin säästyy aikaa tunti päivässä em. syystä. Aika on rahaa, varsinkin vapaa-aika.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
kortti on b, eihän sitä tällänen rallikuski muuta tarviikkaan. rattia on tullut käännettyä ainakin kolme kertaa, ja mitään pahempaa onnettomuutta ei ole melkein kolmen vuoden aikana sattunu. ainoastaan kerran kahden kilometrin tuntinopeudessa törmäys toiseen samalla vauhdilla edenneeseen valkoiseen volvoon joka tuli lumivallin takaa pysäköintialueen ja jalkakäytävän paikkeilla. kummallekaan autolle ei käyny mitään ja matka jatku suurempia ihmettelemättä. tällä hetkellä menopelinä on porukoitten kadetti vm 90 1,6 koneella vaihteiden vaihtuessa automaattisesti.
muita vempeleitä alla on ollu kadetti vm85 1,3 autom, astra vm 99 1,8 autom, volvo 850 vm 95 autom, citroën zx break vm 97 man. ja sitten joitain millä on ajettu vaan yks reissu tjsp.
ei tarvinne kertoa, mikä noista oli parhaimman tuntunen ja mitä mieltä olen automaattivaihteistosta :)
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
B-kortti on ollut omistuksessa 18-vuotissyntymäpäivästä lähtien, ja on ainakin toistaiseksi jonnekin vuoteen 2050. Autolla tulee ajettua aika hirveitä lukemia, omalla autolla olen parin vuoden aikana ajanut vajaat 60 000 km, ja porukoitten autoillakin useita kymmeniä tuhansia. Huviajelun määrä on kuitenkin marginaalinen. Joukkoliikennettä suosisin mieluusti, jos sellaista täällä näkyisi, mutta lähimmälle bussipysäkille on matkaa 22 km ja se on aika pitkä matka kävellä kotiin...
 

Huuhaa

Jäsen
Viestin lähetti #69
BE ja kyllä mieluummin autolla liikun kuin bussilla aina kun on mahdollista. Autossa sentäs voi kuunnella musiikkiakin samalla niin kovaa kuin huvittaa eikä kukaan valita.

Joo, itse olen tottunut kuulemaan linja-autoissa aamuisin mm. merisäätä.... :)
 

entti7

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Team Harrier
BE-kortti löytyy ja näyttääpi olevan voimassa 2044 asti. Auto on minulle työn takia oikeastaan välttämätön, ajokilometrejäkin kertyi vielä pari vuotta sitten melkein 60 000 km, tänä vuonna ehkä sellainen reilu 30 000.

Mutta kyllä on vähän vetin kallista tuo autoilu; paljonkohan tänäänkin saa uppoamaan tonne merkkikorjaamoon, aika olis klo 14! :(
 

Rööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Silloin tällöin

Niin, välillä on kortti ja toisinaan taas ei. Nimittäin tuo meidän kotikylän vallesmanni on kaiketi aivan ihastunut kasvokuvaani, sillä niin pyyteettömästi tuo poikineen jaksaa allekirjoittanutta tutkinensa vaania. Varmaan pitää tsettiäni kehyksissä työpöydällään sen taas lainaan saatuaan, tai sitten se on ripustettu laitoksella miestenhuoneen seinään, jotta saavat pervot rauhassa kosketella itseään, ja ja kenties myös toisiaan -siat!

Ylinopeussakkojen laskemisen lopetin n. neljänkymmenennen tienoilla. Nykyisin määrä lienee 50-60. Ja jotkut teistä luulevat autoilunne olevan kallista -pyh, sanon ma... Ei se perusautoilu kallista ole, se köyhästä vaan tuntuu.

Ajan aina selvinpäin ollessani itse. Omia autojani en anna vaimoni lisäksi kenenkään muun ajaa -tosin Porscheani en mielelläni hänenkään. Kärsin valtavasti muiden kyydissä, koska he eivät mielestäni osaa ajaa autoa. Käyttävät typeriä reittejä, tai meno on hapulevan ja töksähtelevän oloista. Eivät osaa käyttää oikeita vaihteita, taikka automaattia ohitustilanteissa. Sanalla sanoen liian kädettömiä kuskikseni. Paras siis ajaa itse.

Julkisia en käytä enää nykyisin koskaan. Niissä on liikaa ihmisiä, sitäpaitsi useat heistä haisevat hielle taikka järkyttävälle hajuvedelle. Kyhnäävät lemuten aivan tappituntumassa kupeessasi -inhaa. Tiedä mitä tartuntoja moisissa kontakteissa saa. Jos en liiku autolla menen siis taksilla.

Niin, se kortti on muuten mallia ABC, ja varmennukseksi pistämättömästä ajotaidosta on tuo ajettu teoriaopintoineen kolmeen kertaan. Kyllä pitäis jo osata!
 

Rocco

Jäsen
Autoa ei ole mutta ABE löytyy lompakosta.

Asun keskustassa, käyn töissä keskustassa ja kännissä voi kävellä baarista kotiin. Mihin minä autoa tarvin? TVTV-chattiinkin voin valehdella omistavani 923hv Nissan Skylinen :D
 

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Canadiens de Montréal, John Ferguson Sr
Täys-ikäinen olen ollut jo 1½ vuotta, mutta korttia en ole vielä kerennyt hankkia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös