Voisin ostaa tuota ihan pelkästään nimen takia.Tummaa italialaista belgiä, Baladin Leön. Alunperin jouluolutta (Nöel), mutta nimi muutettiin, kun sitä alettiin myydä ympäri vuoden.
Tuohan on aika halpaa jos vertaa esim. Helsinki-Vantaan ravintoloiden isoihin tuoppeihin.Tax free hinta tälle oli 10 €/plo.
Joo'o varmaan monille olut affisionaadoille aikamoinen häväistys, mutta kyllä mulle vaan maistuu perus bulkkilaageri parhaiten. Juntti mikä juntti. Myös ulkkari bulkit menee, esim. Stella tai A. Le Coq.
Näin on, se ero löytyy sitten kun mennään johonkin porter, ipa jne. osastolle. Maistoin Sivukirjastossa jotain tummaa tavaraa minkä nimeä en nyt muista, mutta se oli kuin jotain nestemäistä mämmiä. Saatanan pahaa. Mutta ei kai noissa lager tyyppisissä tosiaan mitään järkyttävää heittoa ole.Olin eilen tsekkiläisessä ravintolassa ja kyllähän ne tuotteet ihan selvästi erilaiselle maistui, mutta ei mitään kovin kummoista.
Mielummin juon bulkkilageria kuten esimerkiksi tänään, kun kiekko putoaa jäähän.
Joo'o varmaan monille olut affisionaadoille aikamoinen häväistys, mutta kyllä mulle vaan maistuu perus bulkkilaageri parhaiten. Juntti mikä juntti. Myös ulkkari bulkit menee, esim. Stella tai A. Le Coq.
Olin eilen tsekkiläisessä ravintolassa ja kyllähän ne tuotteet ihan selvästi erilaiselle maistui, mutta ei mitään kovin kummoista.
Mielummin juon bulkkilageria kuten esimerkiksi tänään, kun kiekko putoaa jäähän.
Hehe, sun heitosta tuli mieleen legendaarinen kasku niiltä ajoilta kun Lauri Dalla Valle haikaili Italian maajoukkueeseen. Joku sanaseppo häntä kuvaili yhtä Italialaiseksi kun Grandiosan pakastepizza. Sille läpälle hymyilin ihan ääneen. Enkä mä tietty häpeilekään bulkkilager mieltymystäni, arvelin vaan, että joillekin se mahdollisesti on merkittävä faux pas oluiden suhteen.Mulle uppoaa molemmat eikä bulkkilagerin juomista tarvi varsinaisesti hävetä. Niistä ei vaan kauheasti ole harrastukseksi ja jutun juureksi ja ne ovat melko lailla samaa tavaraa ympäri maailman. Iisalmessa pantu ja Olvin omistama A Le Coq on saman verran ulkkari kuin Siim Liivik.
Kukin saa juoda puolestani mitä tykkää, mutta kyllä lagereissakin on ihan samalla tavalla ero bulkin ja laadun välillä. Kyllä se pellettihumala sieltä läpi maistuu, ei voi mitään. Vaan juon minäkin niitä välillä, ei siinä mitään. Aina ei tartte olla oikea lasi, lämpötila tai käsityöleima, vaan riittää ihan vain se juotava.Näin on, se ero löytyy sitten kun mennään johonkin porter, ipa jne. osastolle. Maistoin Sivukirjastossa jotain tummaa tavaraa minkä nimeä en nyt muista, mutta se oli kuin jotain nestemäistä mämmiä. Saatanan pahaa. Mutta ei kai noissa lager tyyppisissä tosiaan mitään järkyttävää heittoa ole.
Tokihan eroja aina on ja kokeneemman tieteenharjoittajan paletti varmaan erottaa jopa sen, onko nyt pantu kraanavedellä vai alppien jäätiköiltä valuneella hookaksoolla.Kukin saa juoda puolestani mitä tykkää, mutta kyllä lagereissakin on ihan samalla tavalla ero bulkin ja laadun välillä. Kyllä se pellettihumala sieltä läpi maistuu, ei voi mitään. Vaan juon minäkin niitä välillä, ei siinä mitään. Aina ei tartte olla oikea lasi, lämpötila tai käsityöleima, vaan riittää ihan vain se juotava.
Sitä tässä vaan mietiskelin arvon palstatoverit, että onko teille olemassa pahaa bisseä? Onko muuten nuoruuden laivareissuilta tuttu elefanttiolut lageria? Se on aika helvetin pahaa.
Coors Light, Miller Light, melkein mikä vaan kurajenkkilight. Noita en suostu juomaan edes ilmaiseksi. Saisoneista en tykkää, mutta en kehtaa silti haukkua.Sitä tässä vaan mietiskelin arvon palstatoverit, että onko teille olemassa pahaa bisseä?
Samaa mieltä siitä, että aika pahalta tuo maistui, mutta kai sitä ostettiin, kun siinä oli enemmän alkoholia kuin muissa siihen aikaan tutuissa bisseissä.
Sitä tässä vaan mietiskelin arvon palstatoverit, että onko teille olemassa pahaa bisseä?
No hitto vie, tästä tulikin mieleen, että mulle kyllä maistuu hyvä vehnäolut ihan millon vaan. Mainitaan vaikka König weissbier. Banaaninen veijari ja makea, varmasti mielestäsi hyvinkin arvelluttava tapaus.Nuo brittityyppiset vahvat makeat oluet eivät uppoa. Tarkkaa tyyppiä en tiedä, yhden sellaisen ostin aikanaan Alkosta (enää ei ole valikoimassa enkä muista nimeä) ja toisen joskus Lontoossa ruokakaupasta. Kummastakin meni loppu viemäriin. Ylipäänsä makeat oluet ovat aina vähän arveluttavia.
No hitto vie, tästä tulikin mieleen, että mulle kyllä maistuu hyvä vehnäolut ihan millon vaan. Mainitaan vaikka König weissbier. Banaaninen veijari ja makea, varmasti mielestäsi hyvinkin arvelluttava tapaus.
Kaivele ihmeessä, rupes kiinnostaa, että mitäs perhanan litkuja sä oot menny juopottelemaan. Pariin otteeseen itsekin brittein saarella tullu vierailtua, mutta ei nyt tähän hätään tuu mieleen mistä puhut.Baijerilainen weissbier ei voi olla huonoa eikä makeaa eikä varsinkaan arveluttavaa. Hitto, täytyykin kaivella jokin esimerkki siitä, mitä tarkoitin makealla. Siis tuollaista siideriä mutta vaan oluen makuista.
Kaverit siellä siemaili jotain lämpimiä tynnyri aleja ihan mielissään, ja naureskeli mokomat minulle kun join ranskalaista lager olutta Englannissa (Kronenbourg 1664)