Lidlistä löytyy myös.Mistä tuota saapi? Ensi viikolla työreissulla Tampereella, voisi vaikka maistaa.
Lidlistä löytyy myös.Mistä tuota saapi? Ensi viikolla työreissulla Tampereella, voisi vaikka maistaa.
Olikos täällä muuten jengi maistanut sitä Sheperdin Neame IPA:aa? On kyllä edelleenkin Suomenlinnan ipanderin ohella sitä parhaimmistoa!!!
Jaa. Aika jännä, koska omasta mielestäni mitäänsanomattomampia ipoja koskaan ikinä. Toisaalta konservatiivisten brittipanimojen tyyli tehdä IPAa ei ole oikein koskaan uponnut. Sellainen karamellinen maltaisuus hennon humaloinnin kanssa ei toimi.
Tuo brittien tapa tehdä IPAa lienee lähinnä sitä alkuperäistä, mitä IPAn on kuulunut olla. Näin, jos ajattelee vähän puristisemmin. Eipä sillä, hedelmäiset ja räiskyvät jenkki-IPAt on minunkin mieleeni enemmän ja niiden kautta lajityyppiin miellyin aikanaan.Jaa. Aika jännä, koska omasta mielestäni mitäänsanomattomampia ipoja koskaan ikinä. Toisaalta konservatiivisten brittipanimojen tyyli tehdä IPAa ei ole oikein koskaan uponnut. Sellainen karamellinen maltaisuus hennon humaloinnin kanssa ei toimi.
Siis hetkinen, onko Alkossa oluen hintakehitys ollut jotenkin tavallista sairaampaa viimeaikoina?
Kiitos tiedosta, en ehtinyt käymään Lidlissä. Eilen ja tänään olen maistellut työmatkallani seuraavia yhden tölkin verran: Hop Venture American lager, Hobgoblin, Lasso Dark. Kaikki oli aika lailla paskaa. Kahdessa ensiksi mainitussa vittumainen metallinen maku. Alkosta ostin yhden pullon tänään Novopacke Pivoa, kylmänä saunassa maistui kohtalaiselta. Tosin ei mikään makuelämys, ehkäpä hieman mitäänsanomaton, tosin helppo juoda. Hopista kaadoin puolet lavuaariin.Lidlistä löytyy myös.
Jaa. Aika jännä, koska omasta mielestäni mitäänsanomattomampia ipoja koskaan ikinä. Toisaalta konservatiivisten brittipanimojen tyyli tehdä IPAa ei ole oikein koskaan uponnut. Sellainen karamellinen maltaisuus hennon humaloinnin kanssa ei toimi.
Komppaan täysin. Perinteisten britti-ipojen heikointa antia mun mielestä. Melko tunkkainen, ja liian karamellinen. Toisaalta kaikki mitä Shepherd Neame tekee on keskinkertaista ja mautonta, parhaana esimerkkinä Bishop's Finger.
Tää on kyllä oluissa(kin) mielenkiintoista ja hyvä juttu, kuinka ne makumieltymykset vaihtelee :)
Noista britti-ipoista vielä, niin maistuuko Ridgeway IPA tai Old Empire IPA? Joskus tulee noita otettua Alkosta myös pullo tai pari, eli mun mielestä ihan hyviä molemmat.
...Meikäläisellekin uppoaa uuden maailman humalilla humaloidut, hedelmäiset ipat paljon paremmin. Ehkä paras maistamani tähän mennessä on Ballast Pointin Grapefruit Sculpin.
Heh , minulle taas Spitfire on se perusvalinta , jota löytyy aina jääkaapista. Usein myös pubin tuopissa :-)kaikki mitä Shepherd Neame tekee on keskinkertaista ja mautonta
Noista britti-ipoista vielä, niin maistuuko Ridgeway IPA tai Old Empire IPA? Joskus tulee noita otettua Alkosta myös pullo tai pari, eli mun mielestä ihan hyviä molemmat.
Oston sen pienemmän version tuossa männäviikolla ja ihan tykkäsin. Ei varmaankaan täysin samankaltaista tavaraa, prossakin taisi olla hivenen eri, mutta kai tuosta makumaailmasta pääsi kuitenkin hiukan perille. Tuota isoa pulloa tuskin tulee hommattua, kun en noin suuria annoksia jaksa yksikseni tärvellä.Tulipa eilen ostettua alkosta Brooklyn Sorachi Acea pullo. Olipa kyllä loistava olut. Hakusessa oli Nogne, joita ei täällä Alkoissa jostain syystä ole. Tuo oli kuitenkin yksi parhaita oluita mitä olen ikinä juonut. 0,75l skumppapullossa puukorkilla, hedelmäinen ja humalointi juuri sopiva. Erittäin maukasta ja hyvää oli tuo, 7,6% mutta alkoholi ei maistunut ollenkaan silti.
Suosittelen lämpimästi. Ainoa huonoasia oli korkea hinta, kun tuo pullollinen sen 15e maksoi.
Systembolaget
Tässä tuli nyt nopsaan Rovaniemen-reissua eteen, ja kotimatkalla ajattelin torstaina ajella länsinaapurin kautta. Kertokaas pohjoisen pojat (ja miksei tytötkin), mitä Haaparannan Systembolagetista kannattaisi tällä hetkellä hakea?
Systembolaget
Tässä tuli nyt nopsaan Rovaniemen-reissua eteen, ja kotimatkalla ajattelin torstaina ajella länsinaapurin kautta. Kertokaas pohjoisen pojat (ja miksei tytötkin), mitä Haaparannan Systembolagetista kannattaisi tällä hetkellä hakea?