Mainos

Omituisin uni minkä olen nähnyt

• 8 624
  • 64

hilson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pari kuukautta sitten näin unta, että rakastelin Rachel Bilsonin kanssa porealtaassa, ja Hannu Jortikka katseli vierestä vaatteitaan riisuen. Onneksi en nukkunut pommiin. Tämä on kyllä varmasti oudoin uni, mitä olen koskaan nähnyt.

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
hilson kirjoitti:
Pari kuukautta sitten näin unta, että rakastelin Rachel Bilsonin kanssa porealtaassa, ja Hannu Jortikka katseli vierestä vaatteitaan riisuen. Onneksi en nukkunut pommiin. Tämä on kyllä varmasti oudoin uni, mitä olen koskaan nähnyt.

Punottiko Jortikan nuppi?

Omituisin uni jonka olen nähnyt on se, että katselin itseni nukkuvan ja kävin sitten nukkumaan. Seuraavaksi katselin sitä äsköistä minää joka katseli aitoa minää. ... hankalaa.

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Stalinin kanssa juttusilla

Näin tämän unen huhtikuussa 2003.

Kävelin unessa - en unissakävellyt senkin koiranleuat - Oulun Kastellin puutaloalueella, kun minut nappasi väkisin käsikynkkään gestapolaisittain pukeutunut mies. Mies ei puhunut mitään ja vei minut erääseen taloon.

Talon keittiössä oli pöydän ääressä Stalin ja Molotov ja he puhuivat venäjää, enkä ymmärtänyt mitään. Gestapolaisittain pukeutunut vei minut talon yläkertaan ja lukitsi siististi kalustettuun huoneeseen eikä minua kohtaan osoitettu mitään vihamielisyyttä. Minua tosin vähän pelotti Stalin.

Vähän ajan perästä mies tuli hakemaan minut alas. Hän ohjasi minut istumaan keittiön pöydän ääreen. Stalin sanoi selvällä suomen kielellä, että pääsen vapaaksi, "mikäli vakoilen Kiinan asioita Neuvostoliiton hyväksi". Myönnyin, pääsin ulos ja yht'äkkiä olinkin Raksilan markettien edessä kävelemässä.

Sitten heräsin.

Luin noihin aikoihin Edvard Radzinskin kirjoittamaa Stalinin elämänkertaa, jota muuten suosittelen kaikille, ja siitä kai se uni kumpusi.

Monesti kirjat ja tietokonepelit tulevat uniin. Kun pelasin ankarasti GTA San Andreasta, näin unia kuinka ammuskelin singolla kaupungilla ja Kalle Päätalon Iijoki-sarjaa lukiessani olin monesti Taivalkoskella yöaikaan K. Päätalon & kumppanien kanssa. Samaa ovat kaveritkin kertoneet.

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Aika omituisia unia on tullut välillä nähtyä mutta tämä on varmaan sieltä oudoimmasta päästä: Olin kaverini kanssa jossain pelihallissa tms. pelaamassa lentokonesimulaattoria kolikkopelinä ja olimme pelissä loistavia ja pistimme kaikki toppilistat uusiksi. Hetkessä olimmekin pimeässä rautatietunnelissa ja juna lähestyi uhkaavasti. Pystyimme juuri ja juuri väistämään junan painautumalla tunnelin seinää vasten. Junan mentyä menojaan tunnelin seinästä avautui ovi josta kurkisti ulos siistiin pukuun pukeutunut keski-ikäinen herra joka kutsui meidät sisään. Astuimme sisään huoneeseen jossa ei ollut muuta kuin pöytä ja muutama tuoli keskellä huonetta sekä iso peili yhdellä seinällä. Kovasti näytti sellaiselta kuulusteluhuoneelta joita jenkkileffoissa on poliisiasemilla. Mies pyysi meitä istumaan ja kertoi että peliä jota pelasimme käytetään sotilaiden taitojen testaukseen ja koska olimme pelissä niin hyviä, meille tarjottiin paikkaa lentäjinä Neuvostoliiton armeijassa.

Pataprinsessa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sniper kirjoitti:
Yksi teema on kuitenkin joka toistuu hieman liian usein: Liian korkealle hyppääminen. Ajan vaikka motocrossia tai olen trampoliinissa, mutta aina toistuu sama, eli hyppään kerta kerran jälkeen korkeammalle ja tunnen mahtavaa vapauden tunnetta, kunnes viime hypyssä tajuan että olen satojen metrin korkeudessa ja kuolen kun tulen täältä alas.

Aika karu herätys se on aina ja silloin se mahan pohjasta kalvava tunne on kyllä ihan omanlaisensa.

Sama ongelma minulla. Välillä vaan se hyppy lähtee käsistä, ja yhtäkkiä leijaillaan jossain todella korkealla. Ja kun matka alas alkaa tai juuri ennen tuhoisaa maahansyöksyä, säpsähdän hereille. Itse en tosin yleensä tarvi edes mitään motocross-hyppyreitä tai trampoliineja, oma ponnistusvoima riittää mainiosti:)

Sain muuten migreenin estoon lääkkeet, joissa 1-10% käyttäjistä kokee haittavaikutuksena painajaisunia. Itse olen nähnyt vaan erittäin sekavia unia... Lähipäivinä tulee siis varmaankin lisää tekstiä ketjuun.

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Minä ja HIFK.

Olin unessani päässyt HIFK rinkiin ottelussa, joka oli muistaakseni Tapparaa vastaan.

Sain varusteet päälleni vihdoin ja viimein toiseen erään, jonka istuin nätisti penkin päässä.

3. erässä peli oli 6-0 Tapparalle, ja Bob Francis (alkukauden peli) huusi aitiossa että "onko täällä vilttimiehiä?!?!" Nostin käteni ylös ja Bob päästi minut kentälle.

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Nämä eivät ole varsinaisesti unia (tai itseasiassa en tiedä olenko hereillä vai en), mutta usein känni-iltojen jälkeen, ja olen pannut merkille, että erityisen usein silloin, kun olen nukahtanut ihan kunnollisessa humalassa, on yöni todella kummallinen.

Nimittäin erittin usein näen ikään kuin unta siitä, että jos olen vaikka ollut jossain bileissä, niin se jengi sieltä bileistä on siirtynyt mun huoneeseen ja ovat siellä mun kanssa. Otetaan esimerkiksi vaikkapa viimeisin tapaus, eli viime la-su yö. Jossain pippaloissa oli taattuun kotibiletyyliin alkanut joku random-pari kutemaan siinä viereisellä sohvalla. Yöllä sitten kun heräsin jostain syystä joskus kolmen, neljän aikaan omasta huoneestani, (varmasti yhä humalassa) tajusin että ne kaksi tyyppiä kuksivat tuossa lattialla, sänkyni vieressä.

Tunnelma näissä tilanteissa on minulle aina hyvin epämiellyttävä ja ahdistava. Kai nuo jotain valveunia ovat. Usein noita tapahtuu, ja kun noissa on toisinaan esiintynyt hyviä kavereitakin, niin olen jopa silloin tällöin noussut sängystäni tarkastamaan että olenko tuonut meille jengiä yöksi. Niin vahvasti olen ollut vaistoavani että täällä on muitakin.

Mielenkiintoisia juttuja, enkä tiedä mistä johtuu.

Sera

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ai ne pelaa taas...
Pataprinsessa kirjoitti:
Sain muuten migreenin estoon lääkkeet, joissa 1-10% käyttäjistä kokee haittavaikutuksena painajaisunia. Itse olen nähnyt vaan erittäin sekavia unia... Lähipäivinä tulee siis varmaankin lisää tekstiä ketjuun.

Myös nämä kohtauksiin käytettävät täsmälääkkeet pistävät kivasti vipinää unimaailmaan. Ne väsyttävät kovasti ja yleensä unet ovat hyvin levottomia. Kummallisin lienee semipainajainen, jossa Sarajevon Susi (vuoden 1984 talviolympialaisten maskotti) vaani minua kotitaloni ulkopuolella.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sera kirjoitti:
Myös nämä kohtauksiin käytettävät täsmälääkkeet pistävät kivasti vipinää unimaailmaan.

Malarianestolääkkeet taitavat pistää vielä enemmän vipinää uniin, näin ainakin niitä popsinut kaverini kertoi. Rajuin uni, minkä hän näki tuolloin, oli sellainen, missä hänen kännykkänsä rakastui hänen tyttöystäväänsä...

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Viime yönä tuli nähtyä aika levotonta unta.

Tapahtumat alkoivat meidän kesämökiltä Kemijoen varrelta. MacGyver oli minun ja veljeni kanssa siellä viettämässä aikaa. Luultavasti pelasimme jotain maastoutumis peliä, koska olimme veljeni kanssa talon vierellä odottamassa, että pääsemme etsimään MacGyveria. Pienen odottelun jälkeen lähdimme haravoimaan aluetta. Eihän Macciä missään näkynyt kun se on niin taitava. Jatkoimme etsimistä aivan Kemijoen penkereelle asti ja sieltä Macci stten paikannettiin, mutta hän ei ollutkaan piilossa vaan katseli uteliaasti tois puol joggee.

Joen toiselle puolelle oli kohonnut iso mafiapalatsi. Piha kuhisi rynkkymiehiä. Macci sitten rakensi meille jostain kiikarit (tätä ihmettelen koska vieressä olevassa mökissä on OIKEASTI kahdet kiikarit), joilla aloimme tutkailemaan tilannetta. Kiikareiden avulla huomasimme, että kyseinen rikollisjärjestö salakalasti lohta, loimutti sen ja myi eteenpäin "pimeillä" markkinoilla. Myös verkot huomattiin joesta. Tässä vaiheessa meidät huomattiin ja sotilaat alkoivat kahlaamaan joen yli meitä kohti.

Tässä vaiheessa uni muuttuikin aika sekavaksi. Yritimme lähteä karkuun, mutta olimme jääneet loukkoon jääkiekkovarusteista tehdyn vuoren juurelle. Lähdimme kiipeämään ylös, mutta se oli mahdotonta. Varusteet upottivat ja liukuivat joten eteneminen oli hidasta. Lopulta Macci pääsi ylös ja kiskoi meidätkin sinne. Aloitimme pakomatkan joka loppui herätyskelloon!

Viikon sisällä on tullut katsottua MacGyverin 2. Kausi lähes kokonaan. Toivottavasti uni jatkuu tästä.

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje
Saku #11 kirjoitti:
Nämä eivät ole varsinaisesti unia (tai itseasiassa en tiedä olenko hereillä vai en), mutta usein känni-iltojen jälkeen, ja olen pannut merkille, että erityisen usein silloin, kun olen nukahtanut ihan kunnollisessa humalassa, on yöni todella kummallinen.

Nimittäin erittin usein näen ikään kuin unta siitä, että jos olen vaikka ollut jossain bileissä, niin se jengi sieltä bileistä on siirtynyt mun huoneeseen ja ovat siellä mun kanssa. Otetaan esimerkiksi vaikkapa viimeisin tapaus, eli viime la-su yö. Jossain pippaloissa oli taattuun kotibiletyyliin alkanut joku random-pari kutemaan siinä viereisellä sohvalla. Yöllä sitten kun heräsin jostain syystä joskus kolmen, neljän aikaan omasta huoneestani, (varmasti yhä humalassa) tajusin että ne kaksi tyyppiä kuksivat tuossa lattialla, sänkyni vieressä.

Tunnelma näissä tilanteissa on minulle aina hyvin epämiellyttävä ja ahdistava. Kai nuo jotain valveunia ovat. Usein noita tapahtuu, ja kun noissa on toisinaan esiintynyt hyviä kavereitakin, niin olen jopa silloin tällöin noussut sängystäni tarkastamaan että olenko tuonut meille jengiä yöksi. Niin vahvasti olen ollut vaistoavani että täällä on muitakin.

Mielenkiintoisia juttuja, enkä tiedä mistä johtuu.

Mulla on monesti tismalleen sama tilanne. Joskus olen aamulla ihmetellyt, että minne jengi on hävinnyt ja jopa soittanut perään, kuullakseni, ettei mun kämpillä oo kukaan käynyt.
Monesti kunnon lärvien jälkeen en aamulla tiedä, mikä on ollut unta ja mikä todellista edellisen illan tapahtumaa. Eli siis kunnon lärvien ja unen raja on veteenpiirretty.

Tottakaihan sitä poimii ne pahimmat vaihtoehdot unesta ja vetää tarpeettoman kovat morkkikset.

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Viime yönä tuli nähtyä aika villiä unta. Pohjustuksena voisi sanoa, että ennen nukkumaanmenoa pelasin nettipokeria sekä juttelin puhelimessa Ja:n nimimerkki Möksyn kanssa.

No itse unessa olin lähdössä Jyväskylään(jossa Möksy sattumoisin asuu). Odottelin kaveria hakemaan minua, ja kun kaveri saapui autolla pihaan, niin television "virtavalo" muuttui punaisesta vihreäksi, eikä televisio sulkeutunut vaikka otin johdon pois seinästä. Hetken ihmettelyn jälkeen television tausta muuttui siniseksi, ja siihen ilmestyi pelikortteja. Ässä...ässä...akka...hetkinen akka jossa on Möksyn kuva! Ja sitten heräsin.

Ehkäpä tämän unen voisi tulkita niin että Möksy on neiti, mene ja tiedä.

Puoliveltto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sharks.
Itse näin joku kuukausi sitten unen jonka mukaan minut on valittu Taikakuu-humppabändin solistiksi.

Tarina ei kerro, minkälaisten vaiheiden jälkeen po. virkaan pääsin, ja mieleen jäi lähinnä tarinan loppu: olin ensimmäisellä keikalla, muu bändi oli jo mennyt lavalle ja itse odotin lavan takana, että rumpali käynnistää ensimmäisen polkan alkutahdit ja voisin hypätä teryleeneissäni keski-ikäisen naisyleisön eteen hurrattavaksi.

Minua häiritsi vain se, etten osaa yhdenkään bändin esittämän biisin sanoja. Uni loppui siihen.

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Ei nyt varmastikaan omituisin, mutta kirjoitetaan nyt kun kohdalle sattui. Heräsin yöllä katsomaan canalilta Canucksin ja Dallasin välistä playoff-ottelua ja kuten usein käy, kun on muutaman tunnin erehtynyt ennen peliä nukkumaan, niin nuokkumiseksihan se meni kahden eka erän aikana. Välillä toki aina heräilin kun selostaja korotti ääntään ja noin suurinpiirtein tärkeimmät tapahtumat varmaankin näin. Näin myös sellaisen tilanteen että Antti Miettinen ampui maalin mutta maali hylättiin. Muistan vieläpä aika tarkkaan tuon tilanteen, Miettinen laukoi b-pisteiden välistä ja kiekko lipui Luongon haaroista sisään. Se jäi itselle epäselväksi että miksi maali hylättiin, mutta jatkoin rauhassa pilkkimistä erätauolle saakka.

Aamupäivällä sitten aloin miettimään tuota tilannetta ja päätin tsekata nhl.comin koosteesta että miksi tuo maali hylättiin. Eipä sitä siitä tietenkään löytynyt ja aloin jo hieman epäilemään ja kun play-by-play -raportissakaan ei mitään mainintaa asiasta ollut niin oli myönnettävä itselle että unta se oli. Harvoin vaan on noin kirkas kuva jäänyt unesta kun muistan jopa selostuksen tuosta kohdasta, enkä kyllä muista että aiemmin on tällä tavalla on pitänyt epäillä oliko jokin asia unta vai totta. Kaikkea sitä pään sisässä välillä syntyy, mutta laitetaan nyt vaikka mestaruusjuhlinnan piikkiin tuo.

Seuraavaksi varmaan joku tulee kertomaan että kyllä tuo oikeasti tapahtui...

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Viime yönä tuli nähtyä jotain kummallista...

Ensin ulkoilmakeikalla frendin kanssa ja itse jostain syystä ilman viinaa. Noh, siinä sitten tulee jotain rähinää ja frendi viedään poliisien mukana keskitysleirille. Itse pääsen pakenemaan sukeltamalla jonkun pirun altaan kautta maanalaisen luolaan. Hyvänä ystävänä päätän vapauttaa tämän poliisien ilkivallan uhrin ja suunnittelen iskua keskitysleirille. Ensin surmaan kaksi siviilipukuista vartijaa leirin ulkopuolella siten, että juoksen alamäessä molempia päin ja vierimme mäkeä pitkin alas. Toine kuolee kun blokkaan hänet puuhun ja toiselta pyöräytän niskat 360 astetta. Tämän jälkeen kaivaudun jotenkin leirin aidan ali ja teen yhden miehen rynnäkön ensimmäiseen taloon. Mestan pomo budjaa tietenkin kyseisessä talossa ja ilmoittaa, että väärinkäsityksiä sattuu ja kuka tahansa voidaan vapauttaa perinteisellä biljardimatsilla. Siinä sitten läiskittiin bildjardia siihen asti, kunnes kello soi.

Mitäs helvettiä?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy