Mainos

Omituisin uni minkä olen nähnyt

• 8 624
  • 64

Manic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Ruutiveijari
Kummallisten unien maailmasta puhutaan aidosti vasta sitten, kun on kokenut tällaisen ns. "tietoisen unen". Se on jännä hetki, kun herää siihen, että näkee unta. Tajuaa, että "perhana, tässähän pystyy ajattelemaan ihan normaalisti vaikka on unessa."

Noitahan pystyy tietyllä tavalla "kutsumaan", oppii, miten uneen voi herätä.

Kukaan muu kokenut?

vähän itse aihetta sivuten, mutta

kyllä sitä on joskus tullut tällaisia koettua. Jos olisi aikaa, niin pitäisi varmaan pyrkiä "harjoittelemaan", niinkuin tuolla sivuilla opetetaan. Kuuleman mukaan on tosiaan ihmisiä, jotka pystyvät hallitsemaan lucid-tilaansa ja siirtymään tällaiseen uneen käytännössä silloin kun haluavat. Mutta on se hieno kokemus

Lisää aiheesta löytyy mm. täältä

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Lucid-uni on parasta mitä tiedän

Jäin oikein koukkuun siihen tuossa vähän aikaa sitten, kun siinä voipi tehdä mitä tykkää niin arvaahan sen mitä nuori mies tekee:)

Yksi puolituttu sanoi "treenaavansa" kaikki "kikkansa" unissa ja hyvin ovat kuulemma toimineet:)

M@thieu

Jäsen
Onhan näitä tullut nähtyä paljonkin, mutta omituisin on kyllä ehdottomasti noin seittemän vuoden takaa, jolloin olin kakkosluokalla.
Jotakuinkin näin se meni: Oltiin koko koulun kanssa lähdössä jonnekin ihmeen luonnonpuistoon linja-autoilla, jotka muuten sattuivat olemaan amerikkalismallisia koulubusseja. Ajelimme siinä sitten ja yhtäkkiä minut heitettiin ulos bussista ja aloin polkea pyörällä bussin perään (Mistä ihmeestä se fillari siihen tuli?). Seuraavassa hetkessä oltiinkin sitten jo kävelemässä luontopolulla ja kehuskelin siinä kavereilleni tietämystäni paikasta jossa olimme, sillä olin itse käynyt puistossa aiemminkin. Sitten tultiin paikkaan, jossa oli vierekkäin iso kivi ja joku ihmeen jättiläispuu. Puun juuriston alle oli jostain syystä juuttunut Madonnan(!) kenkä. Yhtäkkiä puu muuttui karhuksi ja popsi sitten samantien kaverini pikkusiskon sekä koulumme rehtorin. Lähdin sitten kaverini kanssa juoksemaan karkuun mesikämmentä. Juoksimme muutamankymmentä metriä, jolloin kaverini syöksyi maahan polvilleen, liukui jonkun metrin siinä hiekassa ja huusi "Se ei saa mua!". Siihen tämä uni sitten loppuikin. Kummallista kyllä, seuraavana yönä olin jälleen kaverini kanssa jossain korvessa tällä kertaa hänen perheensäkin oli mukana ja yllätys, yllätys, karhu alkoi taas jahdata meitä, mutta pääsimme kaverini kanssa turvaan pellon keskelle jostain ilmestyneeseen kerrostaloon, mutta hänen perheensä joutui Nallen vatsaan.

Ilmeisesti kärsin tuohon aikaan jonkunlaisesta karhufobiasta, kun ne minua aina jahtailivat.

Kemulator

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Jokunen viikko sitten näin unen, jossa katsoin televisiosta Haluatko Miljonääriksi-visailua. Ohjelma oli muuten lavasteiltaan ym. olemukseltaan normaali, mutta visailun sijaan ohjelmassa nähtiin Lasse Lehtinen avioitumassa Tapparan Marko Ojasen kanssa. Unessa en nähnyt kummankaan henkilön kasvoja ja kummallakin oli täysin identtinen tumma puku, joten en tiedä, kuinka henkilöt tunnistin. Täysin vakuuttunut kuitenkin olin siitä, että kyseessä olivat Lehtinen ja Ojanen.

Harvoin on heräämisen jälkeen yhtä paljoa naurattanut.

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Unessani olin polttareissa. Polttariporukan kuningasideana oli minun lähettämiseni päiväksi Jukureiden harjoitusrinkiin. Kaksi reipasvauhtista jääharjoitusta osoitti, että paikkani on kentän laidalla, sillä pysyminen ammattimaisesti harjoittelevan jääkiekkojoukkueen vauhdissa oli hieman hankalaa.

Peliharjoituksessa pelasin samassa ketjussa Petri Lehtosen ja Lasse Kanervan kanssa. Syötin Kanervan läpiajoon. Lopuksi tästä tehtiin juttu Länsi-Savoon ja Jatkoaikaan.

Oli muuten omituinen olo kun heräsin. Kuulemma jääkiekkolehdessä oli ollut juttu, jossa joku sankari oli Tapparan harjoituksissa maalivahtina. Tätä en kyllä ollut lukenut, mutta unen innoittamana tulen haeskelemaan jutun käsiini.

Edit: jokainen unessa ollut asia tuntuu kyllä aika pirun kaukaiselta ajatukselta. :D

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Ruutiveijari
Kummallisten unien maailmasta puhutaan aidosti vasta sitten, kun on kokenut tällaisen ns. "tietoisen unen". Se on jännä hetki, kun herää siihen, että näkee unta. Tajuaa, että "perhana, tässähän pystyy ajattelemaan ihan normaalisti vaikka on unessa."

Sitten yleensä homma eteneekin siihen suuntaan, että riisutaan vaatteet kaikelta millä on rinnat (ja joiden nimi ei ole Raimo taikka Petteri) taikka voitetaan murtsikan MM yhdellä suksella, ilman sauvoja ja koko matka vain vasenta pakaraa vauhdinottajana käyttäen.

Noitahan pystyy tietyllä tavalla "kutsumaan", oppii, miten uneen voi herätä.

Kukaan muu kokenut?

Olen kokenut, useastikin. Eikä liene vaikea arvata unen jatkoa, kun 14-vuotiaan teinipojan mieli pääsee valloilleen.. On muuten kieltämättä outo tunne, kun voi tehdä unessa mitä itse tahtoo. Painajaisia minä taas en näe oikeastaan koskaan. En muista koska viimeksi olisin nähnyt.

tonderi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Omitusin uni minkä ite oon nähny ni oli ennen tapaus Levokari/Suutarinen. Pelasin silloin aikoinaan firma-liigassa lätkää. Yhtenä kauniina syys yönä näin sitten unta että meillä oli peli espanjassa ulko kaukalossa. Olin omassa päässä juttelemassa omalle maalivahdille ja samalla näin kun joku meidän pelaajista taklattiin päin maalikehikkoa. Läksin sitten luistelemaan ja katsomaan, että kävikö pahasti. Keskialueella yksi meidän miehistä pysäytti meikäläisen ja sanoi että ehkä on parempi kun et mene sinne. Totta kai sitä piti mennä katsomaan ja siinä minä sitten katselin kun pelaajalta tuli verta suusta nenästä ja korvista ja hampaat leukaluista puhumattakaan oli tuhannen päreinä. Mutta mikä siinä oli omituisinta niin siinä minä katselin itseäni.
Olipa muuten kiva herätä hiestä märkänä keskellä yötä ja valvoa loppu yö. Ei meinaan hirveesti enää nukuttanut.

TaoTao

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Tuossa muutama viikko takaperin näin unen spagettilänkkäreistä.

Outoa siinä oli jo alusta lähtien se, ettei ne olleet mitään legendaarisia punahehkuisia lännenfilmejä ja vaan joku laimea lucky luke kopio. Unessa istuskelin sohvalla ja naureskelin kun piirroshahmot ratsastivat ympäriinsä väistellen suuria spagetti kekoja.

Näillä lännenmiehillä ei ollut lassoja, vaan tietenkin pitkä al dente spagetti jonka he heittivät vihulaisen selkään. Sopivan kypsyysasteen omannut makaroninauha jäi tiukasti kohteen selkään kiinni. Jossain vaiheessa unta otin itsekin lautaselta al dente spagettia ja aloin ruiskimaan kohti tv ruutua!

Vaikka olin edellisenä iltana katsonut Dirty Harryn, en havainnut Clintiä villissä lännessäni. Kai se oli saluunassa oluella.

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Viestin lähetti Designer
Tämä tapahtui siihen aikaan, kun Quake2 oli kova sana. Sitä tuli pelattua ahkerasti. Tässä unessa olin jotenkin joutunut tuohon peliin sisään, eli olin se päähenkilö.

En nyt tarkemmin muista oman uneni yksityiskohtia, mutta aika tarkkaan saman kaavan mukaan se meni. Muutamassa muussakin roolipeli -unessa on tultu seikkailtua silloin kun pelaili ahkerammin.

Kuka väittää että pelit vaikuttavat ihmisen alitajuntaan. En usko:)

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tämä ei suinkaan ole unistani omituisin, niitä en viitsi tänne edes kirjoitella, mutta jotain mielenvikaista tässäkin on. Näin nimittäin tuossa jokunen aika sitten unta, jossa olin kuuluisan "Milwaukeen kannibaalin" Jeffrey Dahmerin uhrina. Mukana oli myös hyvä ystäväni, jonka Dahmer aikoi tappaa aivan piakkoin, ja sama kohtalo odotti myös minua. Heijastumat uneen sain kriminologian tunnilta, jolla tutkimme Dahmerin tapausta ja teimme siitä esityksen.

Koominen pointti unessa oli se, että vaikka tuo kannibaali oli nimenomaan Dahmer, vaihtoi hän hahmoa vähän väliä. Välillä hän oli oma äitini, välillä eräs naispuolinen ystäväni. Unessa kävelimme ihan kauppakeskuksissakin kolmestaan, mutta kukaan ei tajunnut, että olimme ystäväni kanssa vankeina. Ihmisiä virtasi ympärillä, mutta emme uskaltaneet pyytää apua keneltäkään. Vastaan käveli jopa eräs toinen hyvä ystäväni, mutta hänestäkään ei ollut mitään iloa. Jossain vaiheessa pääsin jostain syystä kävelemään ostoskeskuksen toiseen päähän yksinäni ja olin aikeissa soittaa apua, mutta sekin yritys kuihtui kokoon muistaakseni siksi, että tuo kannibaali oli kuitenkin seurannut minua.

Kummallisin pointti unessa oli, että minulle, joka olen yleensä kohtuu herkkä esim. väkivaltaisille elokuvillekin, ei aiheutunut mitään suurempaa paniikkia tuon unen aikana. Uni ei ollut mitenkään ahdistava tai pelottava, en pysty liittämään siihen mitään erityisen suurta pelkoa tai hätää. Ts. olin siis joutumassa kannibaalin uhriksi, mutta en edes pelännyt. Sen verran kuitenkin taisin unissani pyöriä, että heräsin tömähtäessäni sohvaltani lattialle...

Pienempänä näin pariinkin otteeseen unta, jossa minulla oli oma delfiini. Ei tuossa vielä mitään, mutta kun se delfiini eli maallakin, sillä oli punainen kaulapanta, josta sitä talutin, ja se söi ruohoa.

Suosikkijoukkue
HIFK
Just äsken heräsin tällaiseen:

Raipe loukkaantui, ja Hakametsän hallin järjestysmiehet tulivat vaatimaan, että minä lähden Raipeksi Raipen paikalle. Minä koitin selittää, etten osaa edes luistella, mutta he sanoivat, että ei tarvitse, riittää että heität lättyjä.

Tässä vaiheessa porukkaan liittyi meikäläisen kotipaikan karvakäsipizzerian pitäjä heittelemään niitä pizzanpohjia ikään kuin malliksi.

Kun en vieläkään innostunut aiheesta, nämä järkkärit rupesivat väkisin pukemaan minulle #41-paitaa. Minä laitoin hanttiin, jolloin paikalle saapui poliisipartio, joka löi minut rautoihin. Poliisit kuljettivat minut kotiini, marssivat jääkaapille ja veivät sieltä nakkipaketin. Minä ihmettelin kovaäänisesti, miksi poliisi varastaa minulta nakkeja. Toinen konstaapeleista totesi: " Ei varasteta, tämä on vaihtokauppa" ja jätti keittiön pöydälle partahöylän.

Tässä vaiheessa heräsin...

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Viime yön unessani Tapparan Mikko Pukka teki upealla lämärillä maalin, mutta kiekko kimposi niin nopeasti takaraudasta takaisin kentälle että tuomari ei nähnyt maalin syntymistä eikä suostunut edes videoita katselemaan. Tästä suivaantuneena Mikko meni tuomarille räyhäämään ja sai kympin. Jäähyaitiossa istuessaan mies veti jostain esiin juomapullon ja alkoi ruiskia vettä toimitsijoiden päälle.

Ensimmäinen jääkiekkoaiheinen uneni (muistaakseni).

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viime yönä minä tappelin aivan helvetin pitkän (arviolta 230 senttisen) tv-lupa tarkastajan kanssa ja koitin estää häntä tulemasta sisään. Perkeleen vahva se oli, eli siitä pitää antaa tunnustusta sinne suuntaan.

Edellinen uni, jonka muistan oli sellainen että olin alivoimassa kärkikarvaajana ja olin menettänyt mailani. Sain kuitenkin katkaistua pakin poikkisyötön ojentamalla luistinta ja pääsin läpiajoon ilman mailaa. Potkaisin kiekon reilusti eteenpäin ja sain kuin sainkin otettua kiinni pakin minulle heittämän oman mailansa ja tehtyä av-maali. Tästä pitikin kysymäni, että onko mailan heittäminen toiselle pelaajalla sallittua sääntöjen mukaan?

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Joku yö tässä takaperin olin Bond. New York oli pulassa, sillä sitä ahdisteli Godzilla-henkinen lentävä hirmulisko. Bond oli tilanteen tasalla ja tiesi, että hommasta selvitään jos lisko onnistuu lentämään Brooklyn Bridgen ali. Sitä Bond-ryhmässä spekuloitiin, että onnistuuko se kun se on niin iso se lisko ja rakoa ei sillan alla hirmuisesti ole, mutta kyllä se oli ihan mahdollista, sanoin.

Yhtäkkiä sain näkymän sieltä liskon selästä, ja katselin Manhattania korkeuksista. Huikealta näytti. Samalla mulle ilmeisesti selvisi, että lisko on pohjimmiltaan ihan symppis. Jossain tässä välissä mulle oli myös selvinnyt, että lisko digaa lumikasoista. Lisko myös lensi sillan ali, ja asiantuntijat huusivat, että "tekeepä tiukkaa!"

Seuraavaksi olinkin sitten jonkun pilvenpiirtäjän katolla merkillinen musta avaimenperäkaukosäädin kädessäni. Siinä oli kolme nappia: musta, valkoinen ja vihreä. Mustaa kun painoi, niin viereisen talon katolle ilmestyi aina lumikasa. Aina samanlainen ja samankokoinen; sellainen iso mutta näytti kauempaa pieneltä.

Painelin nappia ja kasoja ilmaantui aina painalluksesta. Lisko oli tosi innoissaan siellä möyriessään. Loppujen lopuksi opetin sen liskon vielä itse painamaan niitä nappeja jotta saisi lumikasoja niin paljon kuin halusi.

Loppu hyvin, kaikki hyvin. Bondi hoiti taas homman, mutta minneköhän ne naiset jäi? Pitäisköhän alkaa ryyppäämään.

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Tämä uni toistuu yleensä kuumeillessani. Aikapulan vuoksi en ala sen syvällisemmin kertomaan, enkä oikeastaan pystyisikään unen mitäänsanomattomuuden takia.

39 asteen ruumiinlämpötila kun menee rikki alkaa tapahtua. Suurinpiirtein seuraavanlaisesti:

Synnyn eräänlaisesta pääsiäismunasta jollekin rautatielle, joka leijuu ilmassa, avaruudessa suuressa tyhjyydessä täysin mustassa tilassa jossa on vain kiskoja edestakaisin joka puolella. Hetken päästä suunnilleen meikäläisten kokoisia vaunuja alkaa edestakaisin jyräämään kiskoilla ja unen mieleenpainuvin asia on ehdottomasti näiden vaunujen aikaansaama suurehko vinkumaääni, joka raastaa korvia ikävästi. Vinkumisen päällä kuuluu joidenkin sukulaisteni paskaista naurua ja aina unen lopussa herään siihen kun tipun kiskoilta jonkun vaunun taklaamana avaruuteen.

Hirveä uni, kuumeilu on syvältä aikuisten oikeasti.

Filosofem

Jäsen
K-18, explicit violence

Unet ovat todella mielenkiintoisia. Itselläni on ollut niistä monia hyvinkin outoja kokemuksia, mutta ne ovat jo lähes kaikki unohtuneet, kun ei kirjaa ylös. Ihan välttämättömäksi huomautukseksi, en siis pidä unia mitenkään yliluonnollisina tms. vaan mielenkiintoisina. Tämä yksi kuukausia vanha luonteeltaan sairas uni on kuitenkin jäänyt hyvin mieleen:

On päällisin puolin normaali päivä, olen talossani. Tiedän, että kodissani on tuntemattomia ihmisiä (olentoja), jotka ovat vaaraksi minulle. "Ne pitää tappaa." Etsin veistä, mutta tuloksettomasti. Kohtaan samalla ensimmäisen vieraan (ihmisen, olion, who knows). Aloitan nyrkkitappelun ja kaadan hänet maahan. En saa nyrkeillä iskettyä häntä tainnoksiin, ja minulla on suunnaton kiire hakea se veitsi puolustuksekseni, joten päätän kuristaa hänet. Hänen naamansa punottaa, kun kaksin käsin puristan hänen kaulaansa. Tunnen suurta lämpöä kämmenissäni. Kuumaa. Kamppailemme, mutta en hellitä otettani, kunnes käteni ovat viimein kuristaneet miehen hengiltä. Hänen naamansa jäi tulipunaiseksi ja käsilläni tunsin edelleen lämpöä.

Haen veitsen. Vaivattomasti puukotan seuraavan uhrin. Tiedän, etten ole kodissani turvassa, mutta ulkona pihalla on yhtä vaarallista. Huomaan kissani olevan myös vihollisen puolella. Vaikka en haluaisi, silvon kissani, mutta se rimpuilee vielä. Veitsi on tylsä sivulta, mutta leikkaan silti kissan pään irti, jolloin se viimein kuolee. Olen yltä päältä toisten veressä. Lähden pihalle, odotan siellä. Tiedän näiden vieraiden olevan joitain hyviä tuttuja minulle, mutta he ovat jonkun tuntemattoman vallassa, mikä hämärtää heidän kasvonsa. Herään. Kaikki tuntui niin todelliselta, tapoin ihmisen paljain käsin ja se vaati voimia. Kissani oli aamulla elossa ja kaadoin sille kermaa. Kuitenkin, toivoisin unelleni jatkoa. Tunne puolustaa itseään kaikin keinoin kuolemaa peläten oli jollain kierolla tavalla sadistisen mahtava.

En muuten harrasta väkivaltapelejä, kun joku kuitenkin epäröi sitä.

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Alan jälleen huolestua mielenterveyteni puolesta. Olimme tässä taannoin Finnjetillä. Laivalla olleet tietävätkin hyteissä olevat veikeät sisäpuhelimet. Arvatenkin hauskat luokkakaverit keksivät soitella juuri minun hyttiini. Kesken yöunien heräsin puhelimen piipitykseen ja vastasin. Puhelimesta kuului vain "Captain Stubing here".

Lemmenlaiva-sarjaa joskus katsoneena (oli muuten huikea) muistin toki kapteeni Stubingin. Nyt olen sitten nähnyt neljänä yönä peräkkäin saman unen, jossa olen ko. sarjan tarjoilija. Baarissa on vieraillut mm. tuttuja ja pari palstanimimerkkiä. Syytä tähän en kyllä osaa keksiä. Vai onko kohtaloni päätyä risteilyaluksen tarjoilijaksi?

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Yhtenä yönä näin unen, jossa olin menossa parin tyypin kanssa pienellä punaisella autolla johonkin palaveriin tms. Auto pysähtyi liikennevaloihin ja kova tuuli työnsi auton sivuttain liikennejakajaa vasten ja sitten käänsi auton katolleen. Kaikki ikkunat hajosivat ja kavereiden kanssa ryömittiin ikkunasta ulos.

Seuraavassa hetkessä olin jossain rakennuksessa menossa hissillä ylöspäin. Hississä ollut muodokas jakkupukuinen blondi hieroi itseään mua vasten ja ehdotteli tapaamista myöhemmin illalla. Hissin ovien avauduttua nainen lähti kävelemään poispäin ja lauloi että "mun rakas on jumalasta seuraava". No mä totesin siihen että "Jaaha, se on sitten Raipe."

Samalla heräsin ja nauroin ääneen.

Miguel

Jäsen
Kun kerran ketju sattuu olemaan ylhäällä, pitänee kertoa viimeöisestä unestani.

Seksuaalisissa unissani on lähes sääntö, että ehdin herätä ennen kuin viettelyn kohteen kanssa päästään asiaan tai jokin muu tekijä unessa estää toiminnan. Viime yö oli tavallaan poikkeus. Tällä kertaa tyttö ei ollut ollenkaan tuttu, vaan täysin mielikuvitukseni tuotetta. No, hommissa ei oltu kauan ehditty touhuta, kun meikäläisestä alkoi tuntua että tämä nautinto on äkkiä ohi. Sen välttääkseni rauhoitin tilanteen äkkiä ja jatkoimme rauhallisempaan tahtiin.

Murphyn lain mukaisesti en kuitenkaan ehtinyt taaskaan viemään suoritusta loppuun asti. Aamuvuoroon menossa ollut veljeni tuli etsimään auton avaimia huoneestani, siis ihan oikeassa elämässä. Jotenkin tuntuu uskomattomalta, että jos ei keskeyttävä tekijä tule unen sisältä niin sitten valvemaailmasta. Sen verran pahasti uni katkesi, että en tällä kertaa onnistunut jatkamaan katselua. Monesti se on nimittäin onnistunut.

Makasin muuten herätessäni sängyssä mahallani, ja sellainen kutina on, että ilman keskeytystä olisivat olleet bokserit kosteat.

Erittäin hauskoja unia on tässä ketjussa kerrottu, mutta erityinen kunniamaininta seeyou@jäähallille harvinaisen makeista nauruista.

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Muutama päivä sitten näin aika mielenkiintoisen kiekkounen.

Olin Helsingin Jäähallissa katsomassa Bluesin peliä. Tästä voisi siis päätellä että vastustaja oli HIFK, mutta tästä en olisi lainkaan varma. Itse asiassa on sellainen kutina että kyseessä oli Bluesin kotipeli. No samapa tuo. Joka tapauksessa Blues aloitti ottelun rautaisesti ja johti pian ottelua jo lukemin 3-0.

Ensimmäisen erän loppua kohti jätkät rupesivat kuitenkin lepsuilemaan ja vastustaja kavensi kahteen otteeseen. Toinen maaleista tuli parikymmentä sekuntia ennen erän päätöstä. Kirosin kovaan ääneen ja vitutti. No, heti vastustajan maalin jälkeen Blues lähti kuitenkin nopeaan hyökkäykseen ja Ladislav Kohnin syötöstä Jan Caloun ampui kiekon suoraan syötöstä ohi Jarmo Myllyksen (tästä taas voisi päätellä että vastustaja oli Saipa mutta enpä usko). 4-2 ja erää jäljellä muutama sekunti.

Tai niin minä luulin. Melkeinpä heti maalin jälkeen päätuomari Jari Levonen näytti ettei maalia hyväksytä. Syykin oli selvä: kolmosen ratikka oli nimittäin rymistellyt kaukaloon samalla hetkellä kun Caloun teki maalin! Jos muistan oikein niin siellä kentällä oli oikein kiskotkin spåraa varten. Kiskot kulkivat kentällä pituussuunnassa ja pari metriä vaihtoaitioista keskialuetta päin.

Ihme kyllä Bluesin pelaajat eivät protestoineet tuomiota lainkaan eikä tilanne tuntunut kiinnostavan vastustajiakaan. Tässä vaiheessa meikäläisen pinna katkesi ja astelin kentälle jäähyaition kautta kenenkään estämättä. Kentällä kävelin Levosen luo joka ihmetteli mitä asiaa minulla on. Totesin siihen jotain tämän kaltaista: "ethän sä saatana voi hylätä ilmiselvää maalia sen takia että joku ratikka ajelee kentällä. Olosuhteethan on molemmille joukkueille samat. Mistä sä tiedät ettei se ratikka häirinnyt Bluesin pelaajia?"

Tämä perustelu oli sen verran hyvä että Levonenkin vakuuttui: "sä olet kyllä siinä täysin oikeassa, en lainkaan ottanut tuota huomioon". Varmuden vuoksi lähdimme kuitenkin soittamaan videtuomarille jotta saataisiin tilanteeseen varmasti oikea tuomio. Pelaajia tilanne ei vieläkään kiinnostanut tippaakaan. No, Levonen soitti sitten yläkertaan ja kuulin luurista jotain supinaa mutta en oikein saanut siitä selvää. Tässä vaiheessa Levonen näytti minulle että nyt voitkin jälleen poistua katsomon puolelle, kiitoksia vaan että kävit. Päätin totella. Ja niinhän siinä sitten taisi käydä niin heikosti että maalia ei loppujen lopuksi hyväksytty ja tässä vaiheessa siirryinkin jo unessani Viking Linen laivalle....

Spetelius

Jäsen
Suosikkijoukkue
FC Bayern, SoJy, Manse PP NSU, Packers
Hihhih, aivan mahtavia juttuja porukalla, varsinkin nimimerkkien seeyou@jäähalli ja Blågula unet huvittivat suuresti. Unet ovat ainakin itselleni yksi elämän oudoimmista ja samalla siisteimmistä asioista. Tässä yksi n. kuukausi sitten näkemäni:

Uni alkoi jotenkin niin, että Jukka Koivu soitti mulle ja sanoi, että pääsen pelaamaan Tepsin illan matsiin. Noh, innoissani aloin pakata heti pelivehkeitä kassiin, tunteja ennen ottelun alkua. Päätin lähteä hallille (se sijaitsi keskellä jotain omakotilähiötä, erään talon kellarissa oli sisäänkäynti kaukalolle) jo hyvissä ajoin, tunteja ennen ottelun alkua. Tässä kohtaa sitten toteutui taas unissani usein toistuva trendi. (Kun pitäisi lähteä johonkin tapahtumaan, niin joku ihme saamattomuus iskee enkä koskaan ehdi paikalle) Aikaa kului mitä ihmeellisimpiin asioihin, ja pian huomasinkin, että ottelu oli jo alkanut. Noh, pääsin kuitenkin lopulta perille suurin piirtein toisen erän puolessa välissä, kamatkin olin ehtinyt jossain välissä vetää ylle. Menin siinä sitten vaihtoaitioon istumaan. Illan matsi näytti olevan jotain b-c -juniorijoukkuetta vastaan, ja Tepsi oli rankasti häviöllä.

J. Koivu osui paikalle ja kysyin häneltä: "Koskas mä pääsen kentälle?" No, Jukka vastas kauheesti anteeksi pyydellen tyyliin: "Joo sori nyt kauheesti, mutta tulit niin myöhään, etten voi päästää sua enää mukaan, ymmärrät varmaan?" Tässä vaiheessa päässäni napsahti. Tepsi oli häviöllä junnujoukkuetta vastaan, enkä päässyt kentälle, vaikka Koivu oli luvannut minulle peliaikaa. Niinpä ryntäsin jäälle vaihdoaitiosta ja huusin "Voi v***u mitä pa**aa saa**na!" niin, että koko halli kaikui. Samassa huomasin, että ottelu oli keskeytetty ja yleisö hurrasi suunnattomasti, ilmeisesti minulle. Muistan, että yleisön reaktio tuntui mahtavalta, niinpä luistelin entistäkin hitaammin kentän poikki. Samalla hakkasin mailaa jäähän ja huutelin kirosanoja kovalla äänellä, iho tuntui olevan kananlihalla ja kylmät väreet vilistivät selkäpiissä. Seuraavaksi toimitsijat avasivat kaukalon laidan ja poistuin "voittajana" jäältä. Vilkaisin vielä vaihtoaitioon päin ja näin kuinka J. Koivu hymyili minulle ja näytti peukkua. Mitään rangaistuksia ei aiheuttamastani episodista Tepsille/minulle tullut.

Loppu-uni olikin sitten jotain ihmeellistä sekoilua. Sykön Tomin kanssa rampattiin lähiön taloissa, käveltiin takaovesta sisään ja käytiin kaikki huoneet läpi. Tarkotuksena oli päästä hallilta kotiin, eli ilmeisesti siinä jotain "oikeaa reittiä" etsimme. Ja ennen kuin reitti löytyi, heräsin...

Hyyge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings,Hifk
Harrastin seksiä 2:n Israelilaisen naissotilaan kanssa joilla oli koko session ajan M16 selässä .........Unen omituisuudesta en tiedä mutta uni oli kyllä hyvä :)

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Viestin lähetti Hyyge
Harrastin seksiä 2:n Israelilaisen naissotilaan kanssa joilla oli koko session ajan M16 selässä .........Unen omituisuudesta en tiedä mutta uni oli kyllä hyvä :)

Repesin. :D

Omalla kohdalla toistaiseksi omituisin uni lienee ollut se, kun unessa tapasin tällä palstalla nimimerkillä girlzilla esiintyvän neidon (tosielämässä emme ole kertaakaan tavanneet, olen vain nähnyt kuvia kyseisestä henkilöstä). Eihän siinä mitään tapahtunut, käveltiin ja juostiin vain entisen kotipaikkani keskustassa keskellä yötä. Vailla huolta ja murhetta. Lopulta kyseinen henkilö meni autioon omakotitaloon ja itse jäin ihmettelemään ulkopuolelle..

..ja sit mä heräsin.

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje
Olof Palmen mysteeri

Näin joskus viikko sitten unta, että Olof Palmen murha ratkesi. Olof oli tehnyt itsemurhan, eikä hänen leskensä kehdannut myöntää sitä. No, sinällään ei mikään ihmeellinen uni ollut, mutta jäi mietityttämään sen vuoksi, että se oli niin todellinen. Pitipä käydä vielä netistä tutkimassa, onko tällaisia teorioita liikenteessä.

Muutaman päivän päästä sitten säpsähdin. Normaaliin tapaan heräsin töihin ja avasin teksti-tv:n katsoakseni NHL-kierroksen tulokset ja pääuutiset.
Etusivulla luki jotain tyyliin: "Uusi teoria Olof Palmen murhasta". Siinä vaiheessa meinasi kahvit purskahtaa maata kiertävälle radalle. No, "helpotus" oli jonkinasteinen, kun luin uutisen, jonka mukaan Pettersson saattoi ampua vahingossa väärän henkilön.

Hetken luulin jo olevani meedio. Aika jännä yhteensattuma silti.

Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Uni joka oli karmeudessaan ehkä jonkilainen enne, enpä tiedä ? Olen ollut matkustajalaivoissa töissä aika monta vuotta. Ennen Estonia onnettomuutta näin silloin tällöin monet kerrat saman unen johon aina heräsin hiestä märkänä. olin laivan sisällä karmeassa kaaoksessa, laiva oli kyljellään ja merenkäynti oli kova, itse liuin käytävää pitkin, kirkuvia ihmisiä oli joka puolella. tässä vaiheessa aina heräsin.

En väitä yhtään mitään, mutta se mikä minua on ihmetyttänyt tässä asiassa on se, etten Estonia onnettomuuden jälkeen ole nähnyt yhtään kertaa tätä unta. Laiva oli nimenomaan matkustaja-alus. Se mikä kuitenkin on minua mietityttänyt on saman unen toisto moneen kertaan. Tapahtumat olivat aina samat, samoin herääminen tapahtui aina samassa kohdassa.

No niin tai näin, onneksi se saatanallinen unen näkeminen loppui !

Ps. Monet ystäväni olivat Finn- Jetillä nostamassa ihmisiä, korostan etten väitä olevani mikään ennustaja tai näkijä .

veini

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy