Mainos

Omituisin uni minkä olen nähnyt

• 8 626
  • 64

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Huh, unimaailmassa kaikki on mahdollista. Myös sellaiset asiat, joita ei livenä haluaisi missään tapauksessa (paitsi alitajunnassa?). Jokainen meistä on nähnyt hämmästyttäviä unia, minäkin leegion verran, mutta jotkut jäävät mieleen erityisesti henkilögalleriansa ansiosta.

Tässä ainakin yksi omituisimmista, mitä olen nähnyt. Haluaisivatko muutkin jakaa näitä nöyryyttäviä/hävettäviä/riemastuttavia unikokemuksiaan!! (jokaisessa meistä asuu pieni Freud)

No, unessa olin junassa. Oikeasti olen ollut junassa viimeksi n. 15 v sitten. Matkaan jossain muualla kuin Suomessa, vaikuttaa Meksikolta. Muut puhuvat vierasta kieltä ja ovat tummia ja pieniä. Minulla on tekemisen puutetta ja lähden kävelemään ympäri junaa ravintolavaunua etsien. Yhdellä käytävällä vastaani tulee -tottakai- täydessä kilpailutällingissä oleva keihäänheittäjä Taina Uppa. Enkä ole koskaan ollut mikään Uppa-fani, vaikka mimmi mielestäni näpsän näköinen onkin. Mutta ehkä liian iso minun makuuni, you know...No, mehän tunnetaan tietenkin heti, ja kysyn mitä Taina täällä tekee. "Matkalla synttäreille". En tiedä kenen, mutta tunnelma menee kiihkeäksi ja vetädymme suorittamaan ns. kauneinta asiaa miehen ja naisen välillä.

Juna pysähtyy ja menen Tainan kanssa ulos. Tainalla siis Suomen edustusasu ja nyt ei ollakaan Meksikossa vaan jossain helvetin kylmässä paikassa. Hyppään samaan taksiin ja Taina sanoo, että mennään synttäreille. Tulemme palatsin luo ja meidät ottaa vastaan -jumalauta!- pääministerin vaimo Päivi Lipponen, jonka juhlista lienee kysymys. Päivi näyttää minusta seksuaalisesti kiinnostavalta (ja tätä en ymmärrä ollenkaan, VANNON että ei todellakaan ole minun makuuni, ei missään suhteessa) ja yhtäkkiä olemme in action kolmestaan: Taina Uppa, Päivi Lipponen ja minä. Karmivaa. No, lopulta olemme jossain palatsissa kolmestaan ns. aamukahvilla ja jonkinlainen palvelija tuo aamiaisen mukana Ilta-Sanomat, jonka kannessa lukee helvetin isolla: HANNU ARAVIRTA KIISTÄÄ MURHASYYTTEET.

Huh! En edes jaksa miettiä, mistä on kysymys. Tein muuten sen virheen (älkää kokeilko kotona), että kerroin aamu-unisena vaimolle ihan vitsinomaisesti, koska tarina oli niin sairas, unen pääpiirteet. Ei naurattanut vaimoa yhtään ja avioelämään tuli joksikin aikaa ns. kymä vaihe. Nyt se kyllä naurattaa häntäkin.

Oikeasti haluaisin nähdä unta, jossa olisin kolmestaan Jennifer Lopezin ja Janina Frostellin kanssa, mutta minulle suotiin Taina Uppa ja Päivi Lipponen. Ihan yhtään ko. naisihmisiä väheksymättä. Oishan tässä symboliikkaa jollekin oikealle Freudille: suomiasu, keihäs (!), juna, pääministerin vaimo (=valta) mutta mitä helvettiä se Aravirran murhasyyte siellä teki? Ehkä se oli tappanut jonkun ikävystymiseen kertomalla miksi Antti Törmänen on taas maajoukkueessa?

This was my dream, tell me yours....

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kummallisten unien maailmasta puhutaan aidosti vasta sitten, kun on kokenut tällaisen ns. "tietoisen unen". Se on jännä hetki, kun herää siihen, että näkee unta. Tajuaa, että "perhana, tässähän pystyy ajattelemaan ihan normaalisti vaikka on unessa."

Sitten yleensä homma eteneekin siihen suuntaan, että riisutaan vaatteet kaikelta millä on rinnat (ja joiden nimi ei ole Raimo taikka Petteri) taikka voitetaan murtsikan MM yhdellä suksella, ilman sauvoja ja koko matka vain vasenta pakaraa vauhdinottajana käyttäen.

Noitahan pystyy tietyllä tavalla "kutsumaan", oppii, miten uneen voi herätä.

Kukaan muu kokenut?

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Kirjoitin tämän palstalle heinäkuun helteitten aikana, mutta laitan sen nyt sitten uusintana uusien palstalaisten pohdittavaksi:

Omituinen uni

Huomasin käveleväni metsässä polkua pitkin kantaen isoa mustikoita täynnä olevaa punaista ämpäriä (mitä hittoa minä siellä metsässä tein, nimittäin inhoan marjojen poimimista yli kaiken). Mutta sielläpä nyt vaan kävelin ja paarmat ja hyttyset pörräsivät meikäläisen ympärillä aiheuttaen aina välillä kivuliaita pistoksia.
Saavuin sitten sellaiseen kohtaan jossa polku näytti päättyvän isoon ja tiheään pusikkoon. Ällistyksekseni sitten huomasin että pusikossa liikkui jotakin isoa ja ruskeaa. Kappas vaan, sehän oli karhun perse! Siinä vaiheessa olin jo pysähtynyt polulle ja marjaämpäri rupesi tuntumaan oudon painavalta kun kauhusta kankeana tuijotin noin 20 metrin päässä touhuilevan karhun persusta. Ja tulihan siitä nallesta näkyviin sitten muutakin, se nimittäin nousi äkkiä seisomaan takajaloilleen ja näytti kovalla tuhinalla nuuhkivan ilmaa.
Käännyin hitaasti ympäri ja lähdin vapisevin jaloin H I T A A S T I kävelemään karhusta poispäin. Selkäni takaa alkoi kuulua katkeavien oksien ryskettä ja helvetillistä karhun karjuntaa. Vilkaisin taakseni ja näin otson tulevan polkua pitkin kohti minua, ja se tuli muuten L U J A A!
Just joo, ja tässä vaiheessa pitäisi sitten asettua maahan pitkäkseen ja leikkiä kuollutta (näinhän sanotaan virallisissa ohjeissa karhun kohtaamisen varalta)...
No en kyllä tasan taatusti jäänyt siihen makailemaan vaan otin jalat alleni ja lähdin juoksemaan pakoon, ja siinä spurtatessa punainen marjaämpäri sai lentää pöpelikköön.
Juoksin minkä jaloistani pääsin ja karhun mölinä kuului koko ajan kuitenkin lähempää. Sitten vastaani osui sopivan näköinen mänty, ja siinä paniikissa en muutakaan keksinyt kuin että hyppäsin alimpaan oksaan kiinni ja lähdin kiipeämään puun runkoa ylöspäin kuin ylipainoinen orava.
Noh, sehän olikin oikea kuningasajatus, sillä karhu nyt sattuu kiipeämään paremmin puun rungolla kuin meikäläinen.
Katsoin kauhuissani alaspäin ja ehdin nähdä kun karhu avasi kuolaavan kitansa ja iski hampaansa kiinni nilkkaani. Ja sitten alkoi karhulla rouskutus ja minulla kirkuminen. Ehdin vielä typertyneenä huomata että jossakin takaa-ajon vaiheessa karhu oli pukenut päällensä TPS:n jääkiekkopaidan!
Se olikin viimeinen asia jonka näin... ennenkuin... ennenkuin huomasin heränneeni tuosta kauheasta painajaisesta ja tajusin piehtaroivani hikisissä lakanoissa omassa sängyssäni.

Ja mikähän diagnoosi tuollaiseen älyttömyyteen sopisi?:p

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Predator
Kirjoitin tämän palstalle heinäkuun helteitten aikana, mutta laitan sen nyt sitten uusintana uusien palstalaisten pohdittavaksi:

Omituinen uni

Huomasin käveleväni metsässä polkua pitkin kantaen isoa mustikoita täynnä olevaa punaista ämpäriä (mitä hittoa minä siellä metsässä tein, nimittäin inhoan marjojen poimimista yli kaiken). Mutta sielläpä nyt vaan kävelin ja paarmat ja hyttyset pörräsivät meikäläisen ympärillä aiheuttaen aina välillä kivuliaita pistoksia.
Saavuin sitten sellaiseen kohtaan jossa polku näytti päättyvän isoon ja tiheään pusikkoon. Ällistyksekseni sitten huomasin että pusikossa liikkui jotakin isoa ja ruskeaa. Kappas vaan, sehän oli karhun perse! Siinä vaiheessa olin jo pysähtynyt polulle ja marjaämpäri rupesi tuntumaan oudon painavalta kun kauhusta kankeana tuijotin noin 20 metrin päässä touhuilevan karhun persusta. Ja tulihan siitä nallesta näkyviin sitten muutakin, se nimittäin nousi äkkiä seisomaan takajaloilleen ja näytti kovalla tuhinalla nuuhkivan ilmaa.
Käännyin hitaasti ympäri ja lähdin vapisevin jaloin H I T A A S T I kävelemään karhusta poispäin. Selkäni takaa alkoi kuulua katkeavien oksien ryskettä ja helvetillistä karhun karjuntaa. Vilkaisin taakseni ja näin otson tulevan polkua pitkin kohti minua, ja se tuli muuten L U J A A!
Just joo, ja tässä vaiheessa pitäisi sitten asettua maahan pitkäkseen ja leikkiä kuollutta (näinhän sanotaan virallisissa ohjeissa karhun kohtaamisen varalta)...
No en kyllä tasan taatusti jäänyt siihen makailemaan vaan otin jalat alleni ja lähdin juoksemaan pakoon, ja siinä spurtatessa punainen marjaämpäri sai lentää pöpelikköön.
Juoksin minkä jaloistani pääsin ja karhun mölinä kuului koko ajan kuitenkin lähempää. Sitten vastaani osui sopivan näköinen mänty, ja siinä paniikissa en muutakaan keksinyt kuin että hyppäsin alimpaan oksaan kiinni ja lähdin kiipeämään puun runkoa ylöspäin kuin ylipainoinen orava.
Noh, sehän olikin oikea kuningasajatus, sillä karhu nyt sattuu kiipeämään paremmin puun rungolla kuin meikäläinen.
Katsoin kauhuissani alaspäin ja ehdin nähdä kun karhu avasi kuolaavan kitansa ja iski hampaansa kiinni nilkkaani. Ja sitten alkoi karhulla rouskutus ja minulla kirkuminen. Ehdin vielä typertyneenä huomata että jossakin takaa-ajon vaiheessa karhu oli pukenut päällensä TPS:n jääkiekkopaidan!
Se olikin viimeinen asia jonka näin... ennenkuin... ennenkuin huomasin heränneeni tuosta kauheasta painajaisesta ja tajusin piehtaroivani hikisissä lakanoissa omassa sängyssäni.

Ja mikähän diagnoosi tuollaiseen älyttömyyteen sopisi?:p

-Huh! Mutta siinä ei ollut kuitenkaan Päivi Lipposta. Miten kukaan voisi sen minulle selittää.....
Karhu on selkeä Ässä-vertaus ja karhu TPS-paidassa kertoo että HIFKin pahimmat vastustajat tällä kaudella ovat Ässät ja TPS. Eli sillee....kivaa leikkiä Freudia

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti theLock
Kummallisten unien maailmasta puhutaan aidosti vasta sitten, kun on kokenut tällaisen ns. "tietoisen unen".

En muista oliko se siinä aiemmassa ketjussa samasta aiheesta jossa myös puhuttiin tästä tietoisesta unennäöstä, mutta:

Itselläni on kertaalleen onnistunut tuollainen, harmi vaan että olin alta kouluikäinen ja säikähdin jotenkin tilannetta niin paljon, että heräsin. Uni oli piirretty elokuva Maailman vahvin nalle -sarjakuvasankarista, ja pystyin hetken päättämään mitä leffassa tapahtuu. Mutta, harmi kyllä, tilanne oli niin outo että heräsin.

Myöhemmällä iällä olen kertaalleen onnistunut ns. todellisuustestissä (eli kun unessa näkee jotain outoa, pitää yrittää tehdä jotain mikä ei normaalimaailmassa ole mahdollista, kuten painaa käsi seinän läpi). Ehdin tajuta että "täähän on unta", mutta taas säpsähdin hereille heti.

Harjoittelu kuulema tuottaa tulosta, ja jossain vaiheessa todella pystyy itse ohjaamaan uniansa. Mielestäni erittäin mielenkiintoinen mahdollisuus.

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tiedä sitten onko kiekon seuraaminen mennyt jo aikapäiviä sitten liiallisuuksiin, mutta pari lätkäaiheistakin unta olen nähnyt. Todella lyhyitä pätkiä, kuten esim. ennen muutama viikko sitten pelattua Tappara-Jokerit peliä.

Näin unta että selailin teksti-tv:tä, kunnes pääsivun pääotsikoksi rävähti "Liderian presidentti Ram murhattu". Tietysti aamulla ajattelin tuon olevan enne, Ram illalla maalissa ja tapparat ampuvat miehen seulaksi. No, maalissa oli Kari Lehtonen, joka torjui kuin unelma ja peli päättyi tasan. Eli ei voi enneuneksi sanoa tuota kyllä.

Ei ole kauaakaan aikaa kun näin unta paikallispelistä. Ilves voitti 4-1 tai 5-1, en ole unessa nähdystä lopputuloksesta aivan varma, mutta jompi kumpi noista se oli. Ja kun Ilves viime viikolla vei voiton, kirosin kun en pelannut unosten pohjalta tulosvetoa.

Ja ai niin, viime talvena näin unta että olin Hakametsässä seuraamassa SM-finaalia Tappara-Ässät. Loppuun asti en kuitenkaan saanut trilleriä katsoa, siitä piti huolen herätyskello.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tässä aikamoinen pähkinä:
Tuossa vajaat kymmenen vuotta sitten näin hauskan unen, joka meni suurinpiirtein näin: lähdimme kaverini kanssa junalla Turkuun tapaamaan Timo Nummelinia ja katsomaan TPS:n peliä. Meillä oli vielä mukana joku helevetin iso TPS-lippu, jota heiluteltiin junassa niin kovasti, että konnari ainakin uhkasi heittää meitit ulos. Sitten vaan mentiin pimpottamaan Timpan ovikelloa, ja se tarjos meille limpparii ja lähti meidän kanssa hallille (en muista pelasiko se siinä unessa, mutta kuitenkin).

Ei siinä nyt mitään kummaa varsinaisesti, Timo oli pelannut n.puoli vuotta sitten K-67 paidassa Kouvolassa ja antanut nimmarit mulle ja mun kaverille (oikein valokuviin kirjailtuina!), mutta ei se nyt mitenkään kummemmin ollut sen jälkeen ollut esillä.
No sitten odotan seuraavana päivänä että näen kaverini ja pääsen kertomaan hassusta unesta. Ehdin sanoa vain ttä: "mun pitää kertoa yks hauska uni", niin jo kaveri alkaa kertoa omasta unestaan jossa mennään junalla Turkuun katsomaan Timo Nummelinia ja K-67:n peliä. Ja taidettiin siinä unessa jopa päästä Nummelineille yöksi.

En usko mihinkään yliluonnolliseen, mutta tämä on kyllä niin harvinaislaatuinen sattumus, että vieläkin naurattaa. Ei muistaaksemme oltu puhuttu aiemmin pitkään aikaan mitään asiaan liittyvää, ja tiedän ettei kaveri voi huijata (jos ei ole selvännäkijä...) sillä en ollut vielä ehtinyt kertomaan kenellekkään. Olen myöskin täysin varma siitä, että näin itse unen, sillä ajattelin sitä jo koko päivän ennen kuin näin kaverini, joten en usko aivojeni luoneen illuusiota.
Muilla vastaavia kokemuksia?

ps.ainakaan siihen mun uneen ei liittyneet rinnat eikä ylipäätään eroottisuus...

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Juu, pitäähän mun varmaan kertoa siitä edellisestä lätkäaiheisesta. Se oli ihan kauden alussa, ja lueskelin unessa Keskisuomalaista jossa oli iso juttu että Voskar saa potkut ja tilalle B. Uuden vahvistuksen nimeä en herätessä enää muistanut, muuta kun että sukunimi alkoi B:llä. Ja kuvasta päätellen kyseessä on tshekki/muu itä-eurooppalainen kaveri. Sittemmin puolet enneunesta onkin jo toteutunut Voskarin potkujen myötä ja tässä nyt jännityksellä odotetaan koska tämä mystinen B Jypiin ilmestyy.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Everton

Tuollaiselle saman unen jakamiselle on joku termikin, mutta en muista sitä. Aika ainutlaatuista kuitenkin ja minullakin on siitä ihmeellinen kokemus nuoruudesta silloisen tyttöystäväni kanssa.

Asuin tuolloin Haagassa ja mimmifrendi oli meillä yötä, vanhemmat ja pikkubroidi poissa, viikonlopun vietossa mummolassa. Näin yöllä ihmeellistä unta, jossa minut vietiin veden alla kulkevaan alukseen. Tunnelma oli outo ja aika epämiellyttävä, en muista paljon muuta kuin sen veden alla nopeasti kulkevan aluksen. Ne, jotka minut sinne veivät olivat ihan hahmottomia/kasvottomia olentoja, ei kuitenkaan ihmisiä. Kerroin tyttöystävälle, tai siis aloin kertoa, kun heräsin hiestä märkänä aamulla ja tyttöystävä aloitti aivan samaan aikaan omasta unestaan. Siinä hänet oli viety ilmassa lentävään alukseen!!!

Tunnelman paranormaalia aspektia lisäsi se, että koko seuraavan päivän oli aivan epätodellinen olo, samoin tyttöystävällä. Naureskeltiin väkinäisesti koko jutulle. Alkuillasta huomasin ihmeellisen punoittavan jäljen kädessäni kämmenselässä. Näytti ihan ihottumalta tai paremminkin hyönteisen puremalta. Silloin oli marraskuu jo pitkällä ja satoi aivan helvetisti ja jotenkin tuntui oudolta, että hyttysiä tms. vielä olisi pörräämässä. Näytin jälkeä tyttöystävälle, joka valahti ihan kalpeaksi. Hänellä oli samassa paikassa, tosin eri kädessä, samannäköinen kutiava ihottuma.

Aika creepy juttu, suoraan Salaisista kansioista, jota tuolloin ei ollut olemassakaan. Mutta ei sen kummempia jälkiseuraamuksia. Eikä uusia vastaavia kokemuksia. Kaikelle voi olla luonnollinenkin selitys, mutta voi olla olemattakin. Enpä kuitenkaan ole tuolla juuri päätäni vaivannut jälkikäteen. Ainoa mikä ihmetytti tuolloin oli eri paikkoihin sijoittuminen; minä veden alle ja tyttöystävä ilmaan. Kummallakaan ei kuitenkaan tarkempaa muistikuvaa lennnosta/ajelusta.

Tapsa Rautavaaran sanoin: hyvät lukijat, tämä tarina on tosi!

Hevosmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Luulin jo olevani lähes ainut lajissani hölmöydessään-naurettavien-unien -näkijänä, mutta täällähän meitä on lisää.

Omituisinta untani en osaa eritellä, mutta tässä muutama lätkä-aiheinen:

Elokuu-01: Tapparan ykkösylivoimassa, pakin paikalta, tein kahdeksan joukkueemme yhdeksästä maalista. Ensimmäisen viimeisteli teksasilaisvahvistuksemme Houston. Vastustajana oli luonnollisesti Ipa ja Tappara voitti 9-1. Erikoista pelissä oli se, että Raipen 50-vuotisjuhlien kunniaksi Tappara pelasi 55 minuuttia ilman maalivahtia.
(Ei kiitos kommentteja tupsukorvat!:))

Pari päivää myöhemmin näin unta, jossa Salonojan tytär tai sisko ryhtyi piirittämään meikäläistä. "Ota nyt mut ku mä oon niin rikaskin... ja kato mä oon Tapparan väreissäkin!" Toden totta, tytöllä oli ORANSSI silmämeikki, ORANSSI huulivoide ja ORANSSI hiuspanta - vain minun vuokseni.
Unissanihan minä olen kova jätkä ja pystyn vastustamaan kaikkea, jopa lemmenkipeitä naisia. (Tosielämässä tuo -kipeys on toisinpäin ja yhdellekään naispuoliselle ei minun vastustaminen tuota ongelmia.) Tämä nuori nainen ei ollutkaan mikään helppo pala, sitkeämpi kuin se kuuluisa tauti Töölössä. Karkasin ja pakoilin minne vain, niin aina tämä oli perässäni (kiinni). Viekkaudella ja vääryydellä typy minut lopulta selätti, suosikkijuomaani (ilmaista viinaa) tarjoamalla sitkeä vastarintani murrettiin. Heräsin aamulla tytön vierestä, mitään ei ollut kuulemma tapahtunut, mutta hyvä alku se oli kuulemma. Sanoi hän ja syöksyi ilosanomaansa naapureilleen julistamaan: "Mä seurustelen Hepan kanssa!"
Ei saatana, tulkoon vaikka kausari Hakametsään, minen selviä tästä, tuumailujeni myötä vedin peiton pääni yli.

Ikinä, ei ikinä, herätyskello ei ole ollut niin ihana, rakas saati toivottu kuin sinä aamuna soidessaan. Olisin voinut suudella sitä, kelloa.

btw. Ei tarvitse tulkita näitä, kiitos.
:cool: Heppa

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
No onhan näitä nähty ja itseasiassa aika usein.

Noo kerran näin unta, että omistin isovanhempieni talon ja elelin siellä tyttöystäväni kanssa( joka oli unessa muuten aikamoinen seksipommi) Meikäläisen unet on aika sekavia, joten seuraava asia minkä unesta muistin oli se kun tyttöystäväni antoi poskihoitoa entiselle liikunnanopettajalleni!
Että sellaista.

Sitten tässä pariviikkoa takaperin näin sellaisen unen, että olin sähkötuolissa. Sitten kun sähköt rupesivat täyttämään vartaloani, heräsin ja huokasin helpotuksesta.

Ja noita ihmeunia kyllä löytyy.

Viimeksi muokattu:

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meikäläinen heräili tuossa äsken, kesken mitä sekavimman unen.

Unessa olin vanhempieni ja kaksoisveljeni kanssa katsomassa IFK-Blues ottelua kovasti Helsingin jäähallin näköisessä paikassa. Ensimmäisellä erätauolla kävin hallin käytävillä kävelemässä, kuten aina lätkämatsissa, ja huomasin, että kovasti on tilaa katsomoiden ulkopuolella. Halli ei ollutkaan Helsingin jäähalli vaan Helsinki-Vantaan seiskahalli. Hämmästyneenä kävelin sitten rakennuksesta ulos ja huomasin, että kyseinen rakennus on keskellä jonkun oudon näköisen kaupungin keskustaa.

Katsahdin kelloani ja tajusin toisen erän alkavan ihan pikapuoliin, joten suuntasin takaisin hallin uumeniin. Yllättäen en sitten löytänytkään heti katsomoon vaan eksyin jonnekin kapeille käytäville, jossa oli joku aika karskin näköinen kaveri täyttämässä olut-tynnyreitä. (kyllä, täyttämässä!) Kurkistin kaverin vieressä möllöttäneen jääkaapin sisään ja näin siellä 5 Litran tynnyrin Heineken-olutta. Oluthammasta kolotti sen verran reilusti, että kysyin paljonko tuollainen tynnyri sattuisi maksamaan. Kahdeksantoista ja viisikymmentä, vastasi kaveri. Olihan niin halpa tynnyri pakko ostaa pois kuljeksimasta...

Sitten lähdin tynnyri kainalossa etsimään sisäänkäyntiä katsomoon, jossa perheeni minua jo odottelikin. Yllättäen ensimmäinen ovi vei suoraan vaihtopenkkien väliin, josta hilpaisin yhtään kursailematta sisään ja oikaisin Bluesin vaihtopenkin kautta omalle paikalleni. Kukaan pelaajista ei ollut moksiskaan, vaikka oluttynnyri kainalossa kävelinkin suoraan heidän neniensä edestä.

Kun pääsin takaisin paikalleni, erä vihellettiin välittömästi päättyneeksi ja lähdin isäni kanssa viemään aarrettani autollemme. Kun pääsimme hallista ulos, Finnairin MD-80 kone lensi ylitsemme, yritti tehdä jonkinsortin voitonkierrettä tai vastaavaa ja rysähti suoraan 100 metrin päässä olevan rakennuksen päälle ja räjähti. Oho, no kalja tyynesti autoon ja äitiä ja velipoikaa hallista hakemaan.

Taivaalta satavaa romua väistellessämme huomasin, että olin kadottanut kenkäni jonnekin, mutta en välittänyt siitä. Takaisin autolle päästyämme, romusade oli kiihtynyt, mutta minun oli pakko päästä kuselle lähimpään pusikkoon. Siinä oloani keventäessäni. huomasin, että kenkäni olivat jälleen jalassani, joten pystyin hyvillä mielin toimittamaan suoritukseni loppuun ja menemään takaisin autoon, jossa jo katselimmekin TV-uutisia. (tv autossa!)

Uutisissa mainittiin sivumennen, että Finnairin kone oli pudonnut ja keskityttiin Afganistanin tapahtumiin, jossa uutispäivän suurin tapahtuma oli se, että paikalliset päättäjät olivat laskeneet paikallisten opiskelijoiden tuet nollaan prosenttiin. Järkyttävää uutista tehostamassa oli kuvaa alastomasta, laihasta opiskelijatytöstä, joka teki itsemurhaa hukuttautumalla.

Siinähän se uni oikeastaan olikin... heräsin ja huomasin kellon olevan 11:55, joten oli aika nousta. Sekavaa tekstiä, mutta sekava oli unikin! :p

Edit, tämä unohtui: Vaikka olimmekin hallissa katsomassa matsia livenä, oli kyseessä jonkin sortin jälkilähetys... Joku kuunteli hallissa matsia radiosta suorana. Kolmas erä oli jo lopuillaan, kun se vasta hallissa oli alkamassa. Toisen erän jälkeen Blues johti 1-4, mutta radiosta kuulimme, että kolmannen erän lopulla IFK oli noussut maalin päähän.

Viimeksi muokattu:

peruna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
hmm...
Tässä yksi lätkäaiheinen osittain
Olin metsästämässä kotisaarellani (Helsinki, Kaskisaari) tappajakarhua jossa oli 20 m lunta ja rakas kotini oli tuhottu ja
kaikkialla oli metsää. (Saari on pieni) kuitenkin saarelta löyty
kolme bensa-asemaa.. hmm.. varsin outoa... Sitten kuulin juttua sm-liigan maalivahdeista. Käytiin kaikki sm-liigan maalivahdit läpi ja Kärpien maalivahtina oli kukas muu kuin Jaromir Jagr...

Onko Jagr uusi kärppä molari?

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Taas tuli nähtyä ihme uni.

Unessa eräs kaverini latoi ihmisiä millintarkoilla puukonheitoilla ja jostain syystä meikäläinen oli ainoa joka niitä pystyi väistelemään.

Yhdessä unen vaiheessa olin keskellä järveä ja yllätys yllätys vettä oli polvilumpioihin asti, sitten paikalle saapui tämä murhanhimoinen kaverini joka heitti puukon vieressä olleeseen henkilöön, nooh pötkin pakoon ja yhtäkkiä olinkin meidän landen pelloilla...siellä sitten lähdin juoksemaan ja vastaan tuli pari pikkupoikaa jotka potkivat jalkapalloa...noo minä sitten rupesin poikien kanssa potkimaan palloa ja yhtäkkiä paikalla oli hirveä määrä ihmisiä. Noo sitten tämä puukkojunkkari kaarsi paikalle pyörällä ja meni metrin päästä minusta ja ei jostain syystä huomannut minua, kului muutama minuutti ja sitten se rupesi huutelemaan minulle ja alkoi kaivaa puukkoa taskustaan...meikäläinen juoksi minkä pystyin murhaajaa päin ja tein kunnon niitin kuin kasparaitis konsanaan...puukko lensi muutaman metrin päähän...lähdin juoksemaan hakemaan puukkoa, mutta jostain syystä en pystynyt juoksemaan kuin erittäin hitaasti...ehdimme kuitenkin puukkoon käsiksi yhtäaikaa ja alkoi jumalaton vääntö nurtsin pinnalla ja lopulta heräsin kun yritin huitoa sängyn laitaa käsilläni ja päälläni.

Oli kyllä ihme uni....

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuinka moni tuntee käsitteen "liskojen yö"?

Kun sellainen on päällä niin näkee aika vekkuleita unia, tosin maanantaina aamuyöstä taisin herätä omaan huutooni. Sen jälkeen nukahdin ja taisin harrastaa seksiä killer-yhtyeen vokalistin kanssa.

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti OneBigRed
Kuinka moni tuntee käsitteen "liskojen yö"?

Jep. Tuskaisinta mitä on. En viitsi edes alkaa luettelemaan kaikkia otuksia, joita olen karkuun juossut. Olen ilmeisesti jotenkin normaalia herkempi tälle alkoholinkäytön jälkitilalle, koska ihan tavallinen seurusteluhumala saattaa jo aiheuttaa näitä ei niin mukavia luontodokumentteja. Puhumattakaan sitten kahdesta peräkkäisestä ravintolaillasta.

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Onnistuin tällaisen vanhan ketjun löytämään, jatketaanpa tätä.

Viime kesänä olin töissä eräässä kuljetusfirmassa autokuskina. Unessani olin aamulla lähdössä töihin kiireessä. Sitten pihalle juostuani huomasin että minulla oli farkut jalassa eikä töissä käytettävät firman housut. Kun katsoin kelloani, aikaa olikin yhtäkkiä runsaasti käydä vaihtamassa housut. Ennen kuin ehdin sisälle, puhelimeni soi ja näytössä luki soittajan nimenä "Tanssi" (minulla ei ollut eikä ole siis mitään käsitystä ketä se voisi tarkoittaa). Vastasin ja tuntematon ääni sanoi jotenkin tähän tapaan: "Aika paha paha paha paha paha. Ehtisitkö tulla auttamaan kun multa on auton akku tyhjä?" En kehdannut kysyä kuka soittaa, vaan kysyin: "Öö, missä sä oot?" Tähän vastaus oli: "No mä oon täällä missä on tää iso. Aika paha paha paha paha." Kuvaus ei ollut mielestäni kovin tarkaa ja mukahauskasti sanoin: "Ai sä oot siellä..." Ja vastaus kuului: "Eikun mä oon täällä missä on Mini-Me." Ja sitten otin ja heräsin.

Ei voi käsittää mitä uni tarkoitti.

(Ja selvennyksenä, Mini-Me on siis se hahmo Austin Powersista)

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Yksi klassikkoketju herätetty henkiin, kivaa. Kerron tähän yhden erikoisimmista unistani, mitä muistan. Voi olla, että olen tästä jo kertonut joskus kauan sitten jossain toisessa ketjussa.

Tämä tapahtui siihen aikaan, kun Quake2 oli kova sana. Sitä tuli pelattua ahkerasti. Tässä unessa olin jotenkin joutunut tuohon peliin sisään, eli olin se päähenkilö. Hiki hatussa menin pelimaailmassa eteenpäin ja onnistuin välttelemään kaikenlaisia ansoja. Myös sellaisen, jossa alaspäin menevien rappusten jälkeen käytävä kääntyy vasemmalle, ja jos siitä vain lompsii tyytyväisenä eteenpäin, saa suurehkon kiviparrun selästään läpi. Noh, tulin pelissä sellaiseen isoon saliin, jossa oli sulaa laavaa täynnä oleva allas keskellä lattiaa. Olin ohittamassa tuota allasta, kun sieltä hyökkäsi jokin suurta ihmistä muistuttava otus ja kirjaimellisesti repi minut kuoliaaksi. Kaiken lisäksi molemmat pikkuveljeni olivat koko ajan seuranneet etenemistäni tietokoneen monitorista, ja kun kuolo korjasi isoveikan, totesivat he yhteen ääneen, että "noni, nyt se sitten mokasi".

Ehkä omituisena voidaan pitää myös sitä, että olen muutaman kerran herännyt siihen, että nauran ääneen. Olo on todella hilpeä, mutta minulla ei ole aavistustakaan, miksi nauran. Kerran silloinen tyttöystäväni, nykyinen vaimoni, heräsi nauruuni samaan aikaan kanssani ja katsoi minua niin hämmästyneenä, että nauruni vaan paheni. Meni monta minuuttia toeta edes sen verran, että pystyin kertomaan, etten tiedä, miksi nauran.
Kaipa tämä on yksi niistä huolestuttavista merkeistä...

Damien

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja suomen maajoukkueet.
Omituisin "uni" jonka olen nähnyt taisi itseasiassa olla sieppauskokemus, ainakin samansuuntaisia unia olen lukenut.

Eli illalla menin nukkumaan ja kohta oltiinkin entisen luokkakaverinkanssa jossain ihmepaikassa, jonkinaikaa siinä keskustelimme ja sitten tuli "muukalainen" joka oli varsin pienikokoinen ja kietautuneena jonkinasteiseen huiviin/kääröön. sama uni jatkui niin että se naitti meidät toisimmelle ja sitten "hääyön" touhuihin päästiin, tässävaiheessa rupesin ajattelemaan että kaikki ei oo niinku pitäs kun en herännytkään ensimmäiseen työntöön kuten yleensä on tapana no aikamme touhusimme ja menimme "ulos" ja taivas ei ollut ollenkaan tuttu ja kauempana näkyi supernova kuriositeettina että en edes tiennyt miltä supernova näyttää ennenkuin törmäsin sellaisen kuvaan kirjastossa. Muutenkaan paikka ei ollut maapallo tai no mistä sitä tietää mutta maa näytti erilaiselta eikä kenestäkään näkynyt pihaustakaan . No heräsin sitten "aamulla" ja paskanmarjat kello oli ehtinyt noin 2 tuntia eteenpäin ja muistelisin lukeneeni jostain että uniaika menee pirusti nopeempaa kun normaali aika ja unessa voin varmuudella sanoa olleeni useamman tunnin ehkä jopa päivän.

Aamulla kyseinen nainen soitti ja kertoi nähneensä musta ihan älyttömän unen joka oli prikuulleen sama kuin minulla en ikinä unohda sitä tärinää kun Heli soitti 17.7.2000 kumpikaan ei ollut edes nähnt toista moneenkuukauteen. Vähänaikaa tämänjälkeen aloimme seurustella mutta se ei oikein toiminut koska kaikki oli liian täydellistä.

Oliko se uni, sitä en tiedä mutta jokatapauksessa näimme samn asian ja molemmat ovat vakuuttuneita siitä.

Olen jälkeenpäinkin nähnyt hullunkurisia unia jossa joku ilmeisen seksikäs nainen ehkä enkeli tai joku vastaava on hyvin läheinen mutta en pysty hänen kirkkaudeltaan katsomaan hänen kasvoja vaan silmiäni sattuu kyllähän te tiedätte kun krapula-aamuna menette kirkkaaseen auringonpaisteeseen ja on vielä puhdas hanki sama tuntemus tulee kun katson häntä enkä saa silmiäni irti.

Lisäksi tulee lähes päivittäin olo että olis nähnyt tämän aikaisemminkin, joskus jopa lyönyt vetoa ja voittanut ja kaverit ihmetellyt että miten tiesit välillä taas tiedän että jotain tapahtuu mutta en muista/tiedä mitä.

Viimeksi muokattu:

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Damien

Oisit valinnu sen sinisen pillerin!!!

Nyt joudut elämään totuuden kanssa :)

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Itsehän olen nähnyt aikojen saatossa kaikenlaisia täysin vinksahtaneita unia. Yksi mieleenpainuvimmista oli varmasti Thelma- & Louise - vaikutteinen uni, jossa otin kovan vauhdin ja ajoin lasten kolmipyörällä rotkoon. Pienempänä näin merkillisiä unia, kun sama uni ikäänkuin jatkui jatkokertomuksena yö toisensa perään. Olin ala-asteella salapoliisina ja paljastin lopulta rosvon, jolla oli sammakon pää takaraivossaan. (Myöhemmin eräs J.K. Rowling varasti ideani.)

Kummallista on myös, kuinka tuttavapiirini unissa minulla on usein merkittäviä ja merkillisiä rooleja - olen toiminut mm. matojenkaivajana, huumekuriinina, palomiehenä, erotuomarina ja presidenttinä.

masu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti Damien
Lisäksi tulee lähes päivittäin olo että olis nähnyt tämän aikaisemminkin,

Itsekin olen kokenut tällaisia kokemuksia monta kertaa. Varsinkin suuri stressi opiskellessani laukaisi usein tuollaisia tuollaisen kokemuksen. Tosin, itse tilanteet tulivat välähdyksenomaisesti ja "näin" muutaman sekunnin tulevaisuuteen.

Luin tällaisista kokemuksista lehdestä muinoin. Yhtenä syynä epäiltiin, että ihminen vertaa alitajuisesti nykytilaa johonkin aikaisemmin tapahtuneeseen ja palauttaa tämän aikaisemmin tapahtuneen lähimuistiin (tms.) Toisin sanoen koko homma johtuu opituista kokemuksista.

Myös tuollaiset unikokemukset johtuvat siitä, että molemmat ovat kuulleet esim. jonkun harvemmin soitetun kappaleen radiosta, joka alitajunnassa on yhdistetty siihen tilanteeseen. Unessa, sitten tämä kappale on aktivoinut ko. tilanteen uneen.

Esim. Everton on kuullut Jätkän humpan samaan aikaan, kun Timppa antoi nimmarin. Jätkän humppa on jäänyt alitajuntaan, siten että alitajunta muistaa että nämä tapahtumat liittyivät toisiinsa. Everton ja kaveri kuulivat ko. humpan illalla ennen nukkumaan menoa ja siksi molemmille tuli mieleen unessa Timppa.

masu

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Lyhyesti yksi omituisimmista, jonka näin vähän aikaa sitten:

SaiPan tj. Ilkka Kaarna oli järjestänyt minut jollekin tehtävälle avaruussukkula Endeavourille. Olin sukkulan tukikohdassa, katselin kun sukkula palasi edelliseltä tehtävältään ja kuuntelin aikani jotain tylsää tehtävään kuuluvaa luentoa mutta lähdinkin pian vierellä satamassa olleelle laivalle. Laivalla hengailin Beyonce Knowlesin ja hänen ystävänsä kanssa mutten kuitenkaan juurikaan hänelle jutellut. Lähinnä se oli sellaista flirtinomaista meininkiä.

Missä ne valkotakkiset?

Eräässä käsittämättömimmässä (kauhea sana, meniköhän oikein) unessani oli vaaleanpunaisia mammutteja, jotka muuttuiva jäätelöksi, kun niiden päälle heitti vettä. Prkl kun en muista tätä unta kokonaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy