Itse lähtisin ketjuja rakentamaan kolmen kovan ympärille, eli Barkovin, Ahon ja Rantasen. Heistä jokainen pystyy kannattelemaan ketjujaan omalla henkilökohtaisella tasollaan. Myös kuormitus voidaan jakaa tasaisemmin kolmen kärkiketjun harteille ja nelonen käy luutimassa jämät. Olisiko nelonen sitten jarrukenttä, jossa enemmän AV-spesialisteja (ketäs näitä nyt olis?).
Laine - Barkov - Kapanen
Aika makuasia missä järjestyksessä ketjut on 1-3. Osalta, mutta Laine - Barkov lienee tutkapari, jota sopisi täydentää nopeajalkaisella kaverilla, esim. Kapanen voisi olla täsmälääke tähän ketjuun?
Teräväinen - Aho - Donskoi
Selvää myös on, että Teräväinen - Aho kaksikko on yhdessä kärkiketjuista duona, siihen sopisi täydentämään joku työteliäs kahdensuunnan peluri, olisiko Donskoi kenties hyvä palanen täydentämään tätä kaksikkoa?
Granlund - Hintz - Rantanen
Rantanen sitten kipparoi omaa ketjuaan ja pääsee rankaisemaan vastustajan 3. kenttää vastaan. Granlund tunnollisena kahdensuunnan playmakerina antamaan Hintzille ja Rantaselle vauhtiin kiekkoja.
Kakko - Kotkaniemi - Armia
(Kiviranta - Haula - Lehkonen)
Neloseenkin riittäisi vielä taitoa, mutta luultavasti sinne otetaan enemmän AV-osaamista, joten tuskin tälläistä nelosta nähdään?
Lindell - Heiskanen
Dallasin kaksikko luutimaan vastustajan parhaita vastaan.
Jokiharju - Ristolainen
Buffalon kaksikko täydentämään n. 20 min peliajalla, ei taida kuitenkaan kätisyydet aivan matchata?
Välimäki/Juolevi - Hakanpää
Kolmonen on sitten hankalampi, onko tänne erikoisosaamista tarjolla (stay-at-home)?
Määttää en enää välttämättä haluaisi nähdä kisakoneessa, jalka alkaa auttamatta olemaan liian hidas ja uskoisin, että Jalonen haluaa nopeajalkaisen ja hyvin liikkuvan joukkueen.
Saros
Korpisalo
Luulen myös, että Rask ei enää jaksa lähteä Olympialaisiin. Joten tällä kaksikolla luultavasti mennään.
Ajatuksia?
Minulla on ollut hyökkäyksen osalta samanlaisia ajatuksia eli noita kärkijätkiä voisi vähän levittää ympäri kokoonpanoa ja nostaa joku työmyyrä pelaamaan Laineen ja Barkovin kanssa. Ei se Kapanen ihan turha ole hyökkäyspäässä ja toisi nopeutta tuohon ketjuun lisää. Hintz ja Rantanen pelasivat osan aikaa yhdessä nuorten kisoissa ja siinä voisi olla hyvä pari ja Granlund siihen kylkeen kuulostaa tasapainoiselta koostumukselta, joka pystyy tuloksen tekoon. Nelosketjusta sitten puolustusketju ja Montrealin pojat ovat hyvä perusta sille ketjulle.
Donskoita olen kanssa miettinyt top 6 -rooliin, koska hän pystyy tekemään tulosta oikeiden jätkien kanssa, mutta uskon että Kakko olisi tuohon parempi Carolina -kaksikon seuraksi. Mielestäni Kakko menee nelosketjussa hukkaan, vaikka onkin parantanut puolustuspelaamistaan. Uskoisin, että ensi kesänä hän keskittyy luistelun kehittämiseen, joten vuoden päästä pysyisi paremmin mukana pelissä ja uskon, että hän voisi pelityylillään olla sopiva kaveri tuohon ketjuun. Jos ei kehity tarpeeksi niin miksei vaikka Puljujärveä laittaisi tuohon tekemään samaa duunia kuin mitä nyt tekee Edmontonissa. Kieli kolmantena jalkana karvaamaan ja maalin eteen pyörimään, kun Teräväinen ja Aho pyörittävät peliä.
Pakiston osalta sanoisin, että olisi fiksua laittaa kätisyydet kuntoon, koska nyt on kaksi leftiä ykkösparissa ja kaksi rightia kakkosparissa. Itse olen jo pitkään miettinyt, että Lindell ja Ristolainen pelaisivat yhdessä ja sitten Heiskanen ja Jokiharju olisivat yhdessä. Aika monesti näen Ristolaisen ja Heiskanen ykkösparissa, mutta pelkään, että Heiskanen menee hukkaan Ristolaista vahtiessa, joten Lindell siihen Riston kaveriksi hoitamaan puolustusvelvoitteita. Jokiharju on fiksu ja kypsä ja pystyy varmastikin tukemaan Heiskasen peliä.
Kolmosparin osalta, jos Suomi ottaa kuusi pakkia mukaan niin on todella vaikea jättää kokeneita Määttää ja Vatasta pois. Olympialaisiin mennessä heillä on noin 500 NHL-pelin kokemus. Siinä olisi ihan kelpo parivaljakko kolmoseen. Jos mukaan tulee kahdeksan pakkia, niin Välimäki tulee ensimmäisenä mieleen ja jos Hakanpää jatkaa hyvin ottein niin miksei hänkin olisi mukana ja toki Lehtonen, jos nyt pääsee näyttämään kyntensä Torontossa. Vaihtoehtoja riittää.
Uskoisin, että Raskia kiinnostaa Olympiamitali, muttei sitä koskaan tiedä. Ainakin alustavasti pitäisin häntä ykkösvahtina ja hänen perässään sitten Korpisalo, Raanta jne.