Olympiakisat 2014: Voimasuhteet

  • 41 788
  • 143
Tila
Viestiketju on suljettu.

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Minulla oli tälle ketjulle jo aivojen syövereissä kunnon alustus valmiina, mutta pienten aikataulumuutosten takia en ole saanut valmiiksi kuin tuon päänsisäisen hahmotelmani - säästetään lätinät vaikka myöhemmälle ja heitetään listaa raakana saman tien.

Maalivahdit
1. Yhdysvallat
2. Suomi
3. Venäjä
4. Ruotsi
5. Kanada
6. Sveitsi
7. Tshekki
8. Slovakia
9. Norja
10. Itävalta
11. Slovenia
12. Latvia

Puolustajat
1. Kanada
2. Ruotsi
3. Yhdysvallat
4. Venäjä
5. Slovakia
6. Tshekki
7. Suomi
8. Sveitsi
9. Latvia
10. Norja
11. Itävalta
12. Slovenia

Hyökkääjät
1. Kanada
2. Venäjä
3. Ruotsi
4. Yhdysvallat
5. Tshekki
6. Suomi
7. Slovakia
8. Sveitsi
9. Norja
10. Latvia
11. Itävalta
12. Slovenia

Arvio turnauksen lopullisesta järjestyksestä
1. Yhdysvallat
2. Ruotsi
3. Venäjä
4. Tshekki
5.-8. Kanada, Suomi, Slovakia, Sveitsi
9.-12. Norja, Latvia, Itävalta, Slovenia
 

valkeaori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
En itse lähde arvailemaan turnauksen voittajaa tai loppusijotuksia, mutta kovasti toivon Kanada - USA finaalia, ja Kanadan voittoa. Muulla ei minulle niin väliä ole.
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Listaukset aika hyvin kohdallaan. Molarilistalla vaihtaisin vähän paikkoja. Ruotsi <-> Venäjä, Slovakia <-> Tshekki ja Itävalta <-> Norja.

Puolustuksesta nuo sijat 5-8 voisivat oikeastaan olla liki miten vaan. Sveitsiä ehkä nostaisin vähän ylöspäin. Hyökkäykset on tasan samalla tavalla kuin itse ajattelen.

Molareista Lundqvist on parempi kuin Varlamov tai Bobrovsky. Tietysti jos molariosastoa kokonaisuudessaan olet arvioinut niin Venäjän kakkosmolari sitten vie kyllä Ruotsin kakkoskassaria ihan miten päin vaan. On se kakkonen sitten Monsteri tai Enroth. Halak on parempi kuin Pavelec. Budajlla on enemmän näyttöjä kuin Kovarilla tai Salakilla. Ja Itävallan Starkbaum on oikeasti hemmetin hyvä maalivahti myöskin ja nostaisin Haugenin edelle joskaan ei Haugenkaan huono ole.
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Ruotsi oli pelottava, kun pääsi koko viisikolla hyökkäysalueelle. Onhan se Karlsson kyllä todellinen viivapelote. Tsekki jätti valjun kuvan, 0-4 tilanne missä vaiheessa tahansa peliä kertoo aika paljon.

Sveitsi taas oli pettymys tuloksen valossa, peliä en nähnyt joten ne jotka kattoi: oliko noin vaisua?
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mielestäni Jawsin rankkauksista puuttuu jonkin sortin arvioi joukkueiden valmennuksista.

Tietysti ymmärrän, että valmennusten arvioiminen on vaikeampaa, kuin pelaajien, mutta näen tuon osan kyllä erittäin suureksi vahvuudeksi Suomelle. Erkka on erittäin kokenut kehäkettu näissä kv.ympyröissä ja meriittejä löytyy.

Ylipäänsä suomalainen - ja toki esim. myös ruotsalainen - valmennus on aina ollut ihan huippua arvokisoissa, lähtien jo joukkueen roolituksesta, ja modernista pelitavasta.

Suomi on onnistunut tässä erittäin hyvin jopa lyhyellä varoitusajalla ja suurin osa maajoukkueen toisilleen tutuista runkopelaajista on avittanut tätä asiaa.

Pohjoisamerikkalainen projektivalmentaja ei saa minulta suurta luottoa. Itse asiassa olen rehellisesti sanottuna sitä mieltä, että heidän viime vuosikymmenen arvokisamitalinsa ovat tulleet valmennuksesta huolimatta, ei sen ansiosta.

Ja onhan meillä näitä Tshekin Hadamzikkeja, jotka varmasti par'aikaakin saavat kunnon tukkapöllyä maansa medialta. Sekä pelisuunnitelmaan, että pelaajavalintoihin liittyen.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Mielestäni Jawsin rankkauksista puuttuu jonkin sortin arvioi joukkueiden valmennuksista.

Tässä tulee:

Valmennus
1. Slovenia
2. Norja
3. Venäjä
4. Slovakia
5. Sveitsi
6. Yhdysvallat
7. Kanada
8. Suomi
9. Itävalta
10. Ruotsi
11. Tshekki
12. Latvia

Näin minä näen asian. Vaikeampi tosiaan rankata.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Mielestäni Jawsin rankkauksista puuttuu jonkin sortin arvioi joukkueiden valmennuksista.

Samaa mietin itsekin. Viime kädessähän se on valmennuksen onnistumisesta kiinni, että kuinka paljon käytettävissä olevasta materiaalista saadaan irti. Empiirian nojalla tohtisin arvella, että Suomi, Slovakia ja varauksin Sveitsi ovat lähtökohtaisesti ne maat, joiden valmennus kykenee ulos mittaamaan parhaiten materiaalista kaiken irti. Esimerkiksi Tshekin osalta taas jo pelaajavalinnoissa taidettiin epäonnistua ja ei tuo Hadamczikin pelikirjakaan nyt oikein ole vakuuttanut. Pohjois-Amerikan joukkueiden kohdalla on myös melkoista lottoa, että miten yhteen turnaukseen koottu huippuvalmentajien kööri saa yhteistyön käytännössä toimimaan ja toisaalta pitämään totuttua pienempään rooliin joutuvat tähtipelaajat tyytyväisinä. Venäjän koutsi Biljaletdinov on huippuvalmentaja, mutta kun joukkueesta löytyy Ovetshkinin, Kovaltshukin, Sjominin ja Radulovin kaltaisia individualisteja, niin riski kurittomalle joukkuepelille on melko oleellinen, vaikka valmentaja sinällään suurta kunnioitusta pelaajien keskuudessa nauttiikin.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Tässä tulee:

Valmennus
1. Slovenia
2. Norja
3. Venäjä
4. Slovakia
5. Sveitsi
6. Yhdysvallat
7. Kanada
8. Suomi
9. Itävalta
10. Ruotsi
11. Tshekki
12. Latvia

Näin minä näen asian. Vaikeampi tosiaan rankata.

Heh, mä voisin melkeinpä kääntää tuon sun listan toisin päin ja siinä olisi mun lista.. no ei nyt sentään.

Sitä en ymmärrä, mitä Venäjä tekee sun listalla noin korkealla. Itse olen ihan varma, että Venäjä tulee pelaamaan ihan päin helvettiä heti, kun ottelut eivät ratkeakaan satumaisella yksilötaidolla ekassa erässä, vaan tunnelma tiivistyy.

Jenkit ja Kanadan rankkaan suorilta käsin Suomen ja Ruotsin taakse. Westerlund ja Ruotsin Mårts ovat kokeneita ja meritoituneita arvoturnausvalmentajia. Lisäksi tämän päivän analyyseissa ainakin Jortikka kertoi, että Ruotsin harjoituksissa näyttäisi olevan turnauksen tiukin ja orientoitunein meininki. Tre Kronorin illan esityksen perusteella en epäile Jortsua.

Siitä olen yhtä mieltä, että Tshekin ja Latvian valmennus on heikoimmasta päästä. Olen myös ymmärtänyt, että Latvian kanadalais-valmentajalla ei ole ihan parhaat välit pelaajiston kanssa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
... Empiirian nojalla tohtisin arvella, että Suomi, Slovakia ja varauksin Sveitsi ovat lähtökohtaisesti ne maat, joiden valmennus kykenee ulos mittaamaan parhaiten materiaalista kaiken irti...

Arveluni on tismalleen sama, kuin sinun.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Sitä en ymmärrä, mitä Venäjä tekee sun listalla noin korkealla. Itse olen ihan varma, että Venäjä tulee pelaamaan ihan päin helvettiä heti, kun ottelut eivät ratkeakaan satumaisella yksilötaidolla ekassa erässä, vaan tunnelma tiivistyy.

Jos joku saa Venäjän yksilöt pelaamaan joukkueena, on se Zinetula Biljaletdinov. Sopivin mies tehtävään. Tästä en edes keskustele. Tai keskustelen, jos esität hyvän argumentin kumotaksesi väitteeni.
 

Sic

Jäsen
Itse jaan joukkueet kylmästi eri tasoryhmiin:

A: Ruotsi, Kanada, USA ja Venäjä (Venäjän kohdalla on tosin huomioitava ne valtavat paineet, ja että kestääkö joukkue ne).
B: Slovakia, Tshekki, Suomi ja Sveitsi.
C: Norja
D: Itävalta, Slovenia ja Latvia.

Toki Sveitsi ei vielä täysin vakuuttanut avausmatsissa, mutta uskon että heidän taso nousee vielä tosta. Jos mennään parit olympiakisat taaksepäin, niin voi nähdä kuinka Slovakian, Tshekin sekä Suomen rosterit ovat kaventuneet taitotasoltaan. Yllätysten tekeminen isompia maita vastaan on edelleen mahdollista, mutta astetta vaikeampaa. Norja tekee mielestäni nyt hieman pesäeroa noihin viimeisiin maihin.
 

Joona D

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Boston Bruins
Sen verran voimasuhteista, että esim. tänään Tshekki-Ruotsi pelissä näki, että kivenkova Ruotsikin olisi vaikka Suomen voitettavissa. King Henrik oli täysin normaali kuolevainen ja Tshekki jaksoi rimpuilla. Kärkipään joukkueista pystyisi siis teoriassa kuka tahansa voittamaan kenet tahansa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Jos joku saa Venäjän yksilöt pelaamaan joukkueena, on se Zinetula Biljaletdinov. Sopivin mies tehtävään. Tästä en edes keskustele. Tai keskustelen, jos esität hyvän argumentin kumotaksesi väitteeni.

Mielestäni hänen näyttönsä Sotshin "esiturnauksesta" EHT:lla olivat erittäin, erittäin heikot.

Huono vasta-argumentti tähän olisi se, ettei peleillä ollut mitään väliä.
Nuo olivat uuden areenan "vihkimismatsit" ja Venäjä oli koonnut todella nimivahvan joukkueen paikalle, sanotaan suoraan että mm-tasoa. On ihan selvää, että Venäjä olisi halunnut nuo pelit voittaa.

Koko Venäjän peli oli ihan jäätävää yksinyrittämistä alusta loppuun ja mm. Suomen valmennus varmasti myhäili tyytyväisenä, Leijonien kerätessä pisteet varmalla perussuorituksella.*

Ja nyt sitten olympialaisiin saapuu entistä isompaa tähteä ja paineet kotiyleisön edessä ovat valtaisat...

Hmm. enpä tiedä, voihan se olla niinkin että herra B onnistuu. Omia mielipiteitäni värittää kiistatta se, että uskon Venäjän sortuvan yksinyrittämiseen ja poistuvan kisoista jo ennen finaaleja. Kuten edellisissä olympialaisissa on tapana ollut.

* tämän NHL-hegemonian alettua Suomessa joskus 2000-luvun vaihteessa on monelta unohtunut se, kuinka kova temppu oli onnistua voittamaan Neuvostoliitto/Venäjä sen omissa kotiturnauksissa, vaikkei kyseessä arvokisat olleetkaan. Siis että Suomi voitti itänaapurin heidän kotikentällään. Olen ymmärtänyt, että ennen vanhaan tämä oli puheenaihe, josta kylillä lätistiin vähän pidempäänkin.

Mielestäni Suomela oli erittäin kova temppu voittaa tuo EHT-matsi Sotshissa.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Nyt on kyllä vähän eriävät mielipiteet rankkauksiin

Maalivahdit (leveys & kärjen terävyys)

1. USA
2. Suomi
3. Kanada
4. Venäjä
5. Ruotsi
6. Sveitsi
7. Slovakia
8. Tšekki
9. Norja
10. Itävalta
11. Latvia
12. Slovenia

Puolustus

1. Ruotsi
2. Kanada
3. USA
4. Slovakia
5. Venäjä
6. Tšekki
7. Sveitsi
8. Suomi
9. Norja
10. Latvia
11. Itävalta
12. Slovenia

Hyökkäys

1. Kanada
2. Venäjä
3. USA
4. Ruotsi
5. Suomi
6. Tšekki
7. Slovakia
8. Sveitsi
9. Norja
10. Itävalta
11. Slovenia
12. Latvia

Valmennus

1. Suomi
2. Norja
3. Venäjä
4. Sveitsi
5. Kanada
6. Latvia
7. Tšekki (vaikka onkin saunakavereita)
8. USA
9. Slovenia
10. Slovakia
11. Itävalta
12. Ruotsi

Valmentajia pirun vaikeaa rankata, Ruotsi vähän lipsui tuonne viimeiseksi.

Edit. Ja arvio turneen loppusijoituksista.

Yltiöoptimistinen 1. Suomi
2. USA
3. Kanada
4. Tšekki Jagrin johdolla
5-8 Ruotsi, Slovakia, Sveitsi, Venäjä
9-12 Norja, Latvia, Itävalta ja Slovenia
 

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Ylipäänsä suomalainen - ja toki esim. myös ruotsalainen - valmennus on aina ollut ihan huippua arvokisoissa, lähtien jo joukkueen roolituksesta, ja modernista pelitavasta.

Arvokisoilla viittaat Skoda-cupiin ja modernilla pelitavalla siihen, miten isossa kaukalossa nykyisellään parhaiten menestytään.

Muistutuksena kuitenkin, että viimeksi kun pelattiin pienessä kaukalossa, Suomi perseraiskattiin dumppikiekolla välierissä ja Suomen NHL-pelaajat napisivat kulisseissa EHT-taktiikoista. Sittemmin jokunen pelaaja on todennut asian ihan julkisestikin.

Pohjoisamerikkalainen projektivalmentaja ei saa minulta suurta luottoa. Itse asiassa olen rehellisesti sanottuna sitä mieltä, että heidän viime vuosikymmenen arvokisamitalinsa ovat tulleet valmennuksesta huolimatta, ei sen ansiosta.

Yksinkertaisesti: pohjoisamerikkalaisten joukkueiden pelitapa isossa kaukalossa kertoo paljon vähemmän valmennuksen tasosta kuin siitä, että jääkiekko on pienessä kaukalossa eri laji kuin isossa kaukalossa ja että sopeutuminen lajin vaihtoon ei välttämättä ole lyhyessä turnauksessa helppoa.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Mielestäni hänen näyttönsä Sotshin "esiturnauksesta" EHT:lla olivat erittäin, erittäin heikot.

Ei kai valmennuksen laatua mitata yhden pari päivää kestäneen turnauksen perusteella? Sanoit, että huono argumentti, mutta minusta ei ole typerää tuoda esille sitä asiaa, että tuo oli EHT. Olkoon mikä tahansa esiturnaus ja elämää suurempi juttu, mutta ethän yksinkertaisesti voi tehdä johtopäätöksiä Euro Hockey Tourista olympialaisiin tultaessa.

Ja nyt sitten olympialaisiin saapuu entistä isompaa tähteä ja paineet kotiyleisön edessä ovat valtaisat...

Biljaletdinov on aiemminkin osoittanut, kuinka tähdet laitetaan ruotuun. En ole lyhyenä elinaikanani nähnyt yhtä dominanttia ja kompaktia joukkuetta kuin mitä Venäjällä oli vuoden 2012 MM-kisoissa. Musertavan ylivoimainen esitys. Mitä supertähtiin tulee, Venäjän joukkueessa pelasivat tuolloin muiden muassa Varlamov, Ovetshkin, Malkin, Datsjuk sekä Sjomin.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Arvokisoilla viittaat Skoda-cupiin ja modernilla pelitavalla siihen, miten isossa kaukalossa nykyisellään parhaiten menestytään.

...Muistutuksena kuitenkin, että viimeksi kun pelattiin pienessä kaukalossa, Suomi perseraiskattiin dumppikiekolla välierissä ja Suomen NHL-pelaajat napisivat kulisseissa EHT-taktiikoista. Sittemmin jokunen pelaaja on todennut asian ihan julkisestikin.

.

Suomi on kylläkin ottanut ainoana maana mitalin 3/4 olympialaisista, kun kaikki parhaat ovat olleet mukana. Lisäksi WC 2004 finaalipaikka jne. Ja kyllä minä arvostan myös mm-kisoja, kaikki meistä eivät jaksa katsella the Showta kesäkuulle.

Ottaen huomioon Suomen materiaalin verrattuna isompiin kilpailijoihin, niin juuri valmennus- ja roolitus-puolella Suomi on ottanut suorastaan LOISTELIAASTI irti kaiken mahdollisen. Ja tulokset puhuvat puolestaan..

Muistutit minua pienen kaukalon lainalaisuuksista. Totta, Suomen pelitapa oli kiistatta huono Vancouverin olympialaisissa ja joukkuehenkikään ei pelaajien juttujen perusteella ollut ihan sitä, mitä joissain aiemmissa turneissa

Muistutuksena kuitenkin sinulle, että isossa kaukalossa olisi ensimmäinen kerta, jos Känädä ja jenkit saavuttaisivat yhtään mitään. Torinossa Suomi pyyhki Kanadalla lattiaa, jenkkien kanssa oli tiukempaa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
... Olkoon mikä tahansa esiturnaus ja elämää suurempi juttu, mutta ethän yksinkertaisesti voi tehdä johtopäätöksiä Euro Hockey Tourista olympialaisiin tultaessa...

Ensinnäkin, myönsin jo, että voihan se olla että herra B saa sittenkin homman toimimaan. Menen ehkä liikaa mutulla, koska en usko Venäjän joukkueen pelaavan etenkään finaalissa, en välttämättä edes pronssiottelussa. edit. ja siis totta on, että valmentaja B:llä on myös hyviä näyttöjä.

Mutta miksi en voisi tehdä johtopäätöksiä EHT:lta?

1.) Venäjälle otteluilla oli iso symbolinen panos. Valmentaja B tiesi tämän, samoin pelaajisto.
2.) Venäjällä oli erittäin kova nippu, kansainvälisen tason nippu suorastaan.
3.) Homma karkasi kuitenkin käsistä. Vaikka NHL-miehet puuttuiva, riitti mm. Radulovin diivailu estämään venäläisvoiton.

Johtopäätös: Valmentaja B ei saanut joukkuettaan pelaamaan kurinalaisesti Sotshin EHT-turnauksessa. Joukkueeseen liittyy lisää tähtiä olympialaisiin, varmasti myös vaikeita tapauksia.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Sen verran voimasuhteista, että esim. tänään Tshekki-Ruotsi pelissä näki, että kivenkova Ruotsikin olisi vaikka Suomen voitettavissa. King Henrik oli täysin normaali kuolevainen ja Tshekki jaksoi rimpuilla. Kärkipään joukkueista pystyisi siis teoriassa kuka tahansa voittamaan kenet tahansa.

Tottakai urheilussa voi tapahtua mitä vain, ja kuka tahansa voi voittaa kenet tahansa. Mutta jos Suomi ja Ruotsi pelaisivat 10 peliä, niin Ruotsi voittaisi niistä vähintään 8, todennäköisesti 9. Näissä turnauksissa Suomella (ja muillakin altavastaajilla) on vaan se etu, että se yksi peli ratkaisee.

Kyllähän Ruotsi oli juuri niin vahva kuin ennakkoon piti ollakin, kisojen mestarisuosikki numero 1. 4-0 tauluun ja pelaaminen loppui siihen, toki vastassa oli vasta pappaporukka.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Tottakai urheilussa voi tapahtua mitä vain, ja kuka tahansa voi voittaa kenet tahansa. Mutta jos Suomi ja Ruotsi pelaisivat 10 peliä, niin Ruotsi voittaisi niistä vähintään 8, todennäköisesti 9. Näissä turnauksissa Suomella (ja muillakin altavastaajilla) on vaan se etu, että se yksi peli ratkaisee...

Minun mielestäni tämäkin on aika kulunutta mantraa.

Muistan liigahistoriasta useita pudotuspelipareja, joissa tasoerot joukkueiden välillä ovat olleet paljon suuremmat, kuin vaikka tämän päivän Ruotsin ja Tshekin vastaava.

Oikeasti, tästä saisi aika pitkän listan.

Silti altavastaaja on marssinut komeasti jatkoon, joskus jopa niin, että "ylivoimainen ennakkosuosikki" on saanut jonkun yhden surkean voiton raavittua.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
1.) Venäjälle otteluilla oli iso symbolinen panos. Valmentaja B tiesi tämän, samoin pelaajisto.
2.) Venäjällä oli erittäin kova nippu, kansainvälisen tason nippu suorastaan.
3.) Homma karkasi kuitenkin käsistä. Vaikka NHL-miehet puuttuiva, riitti mm. Radulovin diivailu estämään venäläisvoiton.

1.) En allekirjoita tätä. Media voi rummuttaa EHT:ta symbolisesti tärkeänä, mutta se on mediapeliä. Näin EHT:n kaltaisesta tylsähköstä tuotteesta saadaan kiinnostavampi. Väitän, että Venäjä vähät välittää esiturnauksesta ja paineita ei ollut nimeksikään. Olympialaiset ovat kohokohta. Sen tietävät myös pelaajat - he ovat valmiit sitoutumaan nyt, kun sille on todella tarvetta. Arvostus on suuri Biljaletdinovia kohtaan.

2.) EHT:n voitot eivät merkitse mitään. Kisapaikastaan taisteleville pelaajille kylläkin. Biljaletdinov mitataan olympialaisissa, ja hän saa jalkeille parhaan mahdollisen kokoonpanon.

3.) Ykköskohta vastaa tähän jo paljon. Diivailua tuskin nähdään olympialaisissa - korkeintaan Sloveniaa vastaan alkulohko-ottelussa.

Enkä väitä, että Venäjä voittaisi kultaa. Veikkaan Yhdysvaltoja. Toiseksi tulee Ruotsi. Venäjä yltää pronssille.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
1.) En allekirjoita tätä...

Okei, let's agree to disagree, koska pitää mennä nukkumaan. Olympiahuuma on ottanut yliotteen, niin aivan liian myöhään vielä hereillä! ;)


Diivailua tuskin nähdään olympialaisissa - korkeintaan Sloveniaa vastaan alkulohko-ottelussa...

Muistan Venäjältä todella monta olympia-tason ottelua, jossa on turhauduttu ja ruvettu kuskaamaan vaan itse kiekkoa.

Myös Suomea vastaan näin on käynyt esim. Torinon välierässä, jota muistaakseni Kimmo Timonen hartaasti muisteli, siinä YLEn ansiokkaassa Leijonien Olympiahistoriaa-dokkarisarjassa.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Okei, let's agree to disagree, koska pitää mennä nukkumaan. Olympiahuuma on ottanut yliotteen, niin aivan liian myöhään vielä hereillä! ;)

Tehdään näin - minulla tosin ei ole nyt mitään muuta kuin aikaa tulevat kolmisen viikkoa ja hieman ylikin. Voin keskustella täällä vaikka Biljaletdinovin kengännumerosta yömyöhäiseen.

Muistan Venäjältä todella monta olympia-tason ottelua, jossa on turhauduttu ja ruvettu kuskaamaan vaan itse kiekkoa.

Myös Suomea vastaan näin on käynyt esim. Torinon välierässä --

No... Nyt joukkuetta valmentaakin Zinetula Biljaletdinov.

Tähän mysteeriseen virkkeeseen päätämme tältä iltaa. Hyvää yötä.
 

Keeperscout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maalivahdit, NHL, KHL, Toronto, Dallas
Listaukset aika hyvin kohdallaan. Molarilistalla vaihtaisin vähän paikkoja. Ruotsi <-> Venäjä, Slovakia <-> Tshekki ja Itävalta <-> Norja.

Itse en tykkää tämmöisiä rankkauksia tehdä, mutta kerronpa mielipiteeni näistä pareista. Lundqvistiin minulla on suurempi luotto kansainvälisissä peleissä kuin Bobrovskiin tai Varlamoviin, mutta kokonaisuus menee mielestäni kuitenkin Venäjän eduksi. Itse pidän myös Halakia parempana kuin Pavelecia, joten tämä menee Slovakialle. Starkbaumilla taasen oli alkukaudesta pelaamatta, kunnes pääsi pelaamaan Allsvenskaniin ja saisi marraskuun loppupuolella sopimuksen SHL:n Brynäsiin. Samalla Haugen on jatkanut hyvää pelaamistaan KHL:ssä ja oli mielestäni viime MM-kisoissa askeleen kovempi kaveri kuin Starkbaum, joten tämä menee kaksinkamppailu menee Norjalle. Toki molemmat kassarit ovat tärkeimmät yksittäiset pelaajat omissa joukkueissaan ja molemmat riittävän laadukkaita jopa olympiatasolle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös