Omasta puolestani pitää sanoa, että itse olen hyvin hyvin epäiläväinen mitä tulee Balazs Sebokin suhteen. Mitä on aiemmilla ja tällä kaudella tullut seurattua, niin ei vain ole täysin vakuuttanut minua. Olen todella epäileväinen, että pystyisikö Sebok kantamaan menestyvässä joukkueessa kärkisentterin tuomaa taakkaa. On toki Kärppien junnupoutken läpikäynyt kaveri ja ei ole vieläkään iällä pilattu, mutta silti ikää on "jo" 26 vuotta ja loppuvuonna täyttää 27v. Eli nyt pitäisi Sebokinkin olla siinä "prime iässä" ja parhaimmillaan mitä tulee pelaamiseen, mutta on ollut korkeintaan keskikertaista/ihan hyvää liigatasoa.
Menisi mielestäni hakuna jotenkin smaan kategoriaan Kristofin ja Mustosen kanssa. Sebok ei vain erotu kentältä mitenkään, vaan hukkuu vähän tasaiseen massaan, eikä näytä Liigatason kärkisentteriltä omaan silmääni. Itse haluaisin nähdä Kärpissä kuitenkin kaksi kovan luokan sentteriä ja pelaaja, jotka ovat oikeasti sellaisia joukkueen ja kentällisen harteilleen ottavia pelaajia ja, joiden ympärille sen menestyvän rungon pystyisi uskottavasti rakentamaan. Sebok on myöskin suht heikko aloittaja ja tuo osasto, kun Kärpillä on ollut jo monen monta vuotta heikolla tolalla, niin toivoisi siihenkin osastolle vahvistusta ja Sebok ei sitä tuo.
Toki jos Sebokin vanhat tutut junnuista eli Mäenalanen, että Leskinen molemmat ensi kaudella Kärpissä pelaavat, niin siinä voisi olla ihan potentiaalienn ketju ja voi olla, että Sebokin syttyisi kahden huikean pelimiehen välissä uuteen lentoon ja ottaisi sen seuraavan stepin urallaan. Jos Sebok ensi kaudella Kärpissä pelaa, niin annan miehelle tottakai mahdollisuuden todistaa ennakkoluuloni vääriksi, mutta juuri nyt olen todella epäileväinen, enkä suoraan sanottuna syttyisi tälle Sebokin haulle.
Mäenalasesta vielä sen verran, että itse uskon miehen pystyvän kantamaan kärkisentterin roolia Liigassa ja Kärpissä. Onnistui Mannerin kultakauden pleijareissa tuossa roolissa loistavasti (otanta toki erittäin pieni) ja on nyt kartuttanut kokemusta sentterin roolista NHL:stä Carolinan rosterissa ja pelannut nyt myös Jokereissa pari kautta keskellä ihan kohtalaisesti pärjäten. Ja pitää muistaa, että Liiga on kuitenkin pari pykälää heikompi sarja, kuin KHL, joten olen taipuvainen uskomaan, että nuo kohtalaiset esitykset sentterin tontilla KHL:stä muuntautuisivat loistaviksi esityksi Liiga-tasolla.
Vaikka otanta parin kauden Liiga pleijareista on erittäin pieni ja täysi kausi noissa sentterin hommissa olisi tyystin erilainen rooli hoidettavaksi, niin osoitti jo noissa pleijareissa pari kautta sitten pystyvänsä Liiga-tasolla kovan luokan sentteripeliin. Ja nyt kun kokemusta on karttunut lisää kovemmista pelisarjoista ja Sakunkin pitäisi olla kaikin puolin parempi pelaaja, niin en näe tuota suurena riskinä, jos kauteen lähdettäisiin Mäenalanen kärkisentterinä. Tämä siis jos on ylipäätään edes palailemassa Kärppiin. Ei ole Saku enää mikään untuvikko tai keltanokka mitä tulee sentterintonttiin. Toki en panisi pahakseni, jos ensi kaudella Kärppien 1.ketjua sentteröisi vaikka muuan Kemppainen ja 2.ketjussa olisi sitten vaikka Sebok tai joku kovempi seppä ja täten Mäenalanen olisi sitten ikään kuin "varasentterinä" laiturin paikalla.