Ollakko vai eikö olla – kärppähuhut ja mutut

  • 4 096 996
  • 17 417

JPL

Jäsen
Pelaaja ei lunastanut joukkueen odotuksia, eikä joukkue pelaajan.

Varmaan ihan hyvä ratkaisu molempien kannalta. Veikkaan, että Myllykosken rooli tässä on ollut lyödä yhteen paperiin työnantajan edustajan nimi alle.

Olisihan se kiva saada tilalle sitten joku toinen. Vaikkapa jalallinen sentteri.
 

Miksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, John Vanbiesbrouck
Voi olla mahdollista, että aloite tuli pelaajalta. Ei se silti sitä poista, että Mikon päätös piti silti tehdä. Eikä se myöskään poista sitä, että Mingoia alisuoritti ja oli viimeissä pelissään Kärpissä kolmannessa erässä penkin päässä.
Alisuoritti kentällä ja pisteet kertoo paljon. Siitä ollaan samaa mieltä.

Helppo päätös Mikolle, mutta toivottavasti näkee joukkueen edun myös toisenlaisessa tilanteessa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pelaaja ei lunastanut joukkueen odotuksia, eikä joukkue pelaajan.
Näin siinä kävi. Yllättävän nopeasti ainakin Kärppien mittapuulla homma laitettiin pakettiin. Minä näen neljä vaihtoehtoa, miksi näin:
1. Alisuorittajan tilalle oli saatavillla laadukas korvaaja
2. Myllykoski on räväkämpi UTJ kuin Kärpissä on totuttu
3. Marjamäen ja Mingoian välit menivät solmuun ja case-Leskisestä on opittu.
4. Kaikki kolme ylläolevaa kohtaa yhdessä
Varmaan ihan hyvä ratkaisu molempien kannalta. Veikkaan, että Myllykosken rooli tässä on ollut lyödä yhteen paperiin työnantajan edustajan nimi alle.
Minä luulen, että Myllykoski vastaa kaikista Kärppien urheilupuolen ratkaisuista. Toki varmasti päätyy ratkaisuihinsa tehtyään ensin yhteistyötä muun johdon kanssa.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
3. Marjamäen ja Mingoian välit menivät solmuun ja case-Leskisestä on opittu.
Koen itse aavistuksen huolestuttavana, että toista kautta putkeen tuloksenteon ykköskoriin hankittu pelaaja ei sovi päävalmentajan kanssa samaan muottiin henkilökemioiden osalta.

Etenkin kuin pelaajilla on tuoreita näyttöjä onnistumisesta, ja valmentajalla ei.

Noh, toivotaan että tämä kääntyy Kärppien kannalta positiiviseksi, vaikka inasen verran huolettaa.
 

Vyuola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Roki
Ammattimies kyllä tietää millon kannattaa jättää uppoava laiva :)

Siinä menee oma urakin hyvin nopeasti vessanpöntöstä alas...
Tuossakin pointtinsa. Vaikka puhutaan lätkästä, yritän aatella sitä työpaikkana mitä muutki on, jos tuli trevorin suunnalta heipat, niin en ihmettele. Kyllä mullakin vituttais tulla töihin joka päivä, firmaan missä moni asia menee päin persettä, pomo vittuilee ja nakittaa paskahommiin. Sitten sanoisin heippa, eikä mun ura pyttyyn lentäis
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Koen itse aavistuksen huolestuttavana, että toista kautta putkeen tuloksenteon ykköskoriin hankittu pelaaja ei sovi päävalmentajan kanssa samaan muottiin henkilökemioiden osalta.
Ei tuota kohtaa kannata faktana ottaa. Se oli vain yksi hypoteesi tapahtumien kululle. Itse luulen, että useamman asian summa on tämä päätös.
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Erittäin hyvät fiilikset tästä Mingoian lähdöstä. Hän ei onnistunut Kärpissä, eikä itse asiassa säväyttänyt yhdessäkään kilpailullisessa ottelussa mitenkään. Kerrankin päästään epäonnistuneista hankinnoista nopeasti eroon. Tässä on niin monta kautta putkeen katseltu floppeja ulkomaalaisia, että on välillä harmittanut kovastikin. Mingoialla on varmasti uusi joukkue jo tiedossa, kun tuskin sopimusta oltaisiin muuten purettu. Harmi, ettei Jakobssonia taida kukaan huolia.

Vaatimustason pitää olla kunnossa, kuten Myllykoski tuossa uutisessa kertoikin. Oli Mingoian lähtö sitten kenen aloitteesta tahansa, niin se avaa joukkueeseen tilaa oikealla vahvistukselle.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Tuossakin pointtinsa. Vaikka puhutaan lätkästä, yritän aatella sitä työpaikkana mitä muutki on, jos tuli trevorin suunnalta heipat, niin en ihmettele. Kyllä mullakin vituttais tulla töihin joka päivä, firmaan missä moni asia menee päin persettä, pomo vittuilee ja nakittaa paskahommiin. Sitten sanoisin heippa, eikä mun ura pyttyyn lentäis
No, ei voi vielä tietää. Jos vetää "tykkikauden" muualla niin homma on ainakin suht selvä.

Jäädään seuraamaan tilannetta.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Näinhän se on. Toki yksi asia on varma, se että ykköskorin pelaajan hankinta meni pieleen Mingoian muodossa, mikä on sääli.
Totta. Vielä harjoitusotteluissa kaikki vaikutti lupaavalta. Meidän on tosiaan hyvä muistaa, ettemme tiedä taustoja. Mingoialla on esimerkiksi todella paha longcovid viime kaudella. Ovatko vaikutukset olleet isompia kuin on luultu? Miltä näyttivät tulokset Vuokatissa? Ei voi tietää. Se, että lopputulos on tällä palstalla monen mielestä se, että Mingoia halusi poistua paskaläjästä, on odotetunlaista yksioikoista kirjoittelua.
 

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chicago Blackhawks & FC Bayern München
Aikamoista! Pikkasen jännittää tosiaan kuka tulee tilalle. Ei Myllykoski kauan katsonut alisuorittajaa. Räväkkä alku Mikolla!
Jos Myllykoski ei kauaa katsoisi alisuorittajia olisi tämä 'Jakobsson-Tiivola' yms. täyteosastokatras ulostettu samalla. Ja samalla tuo väite on myöskin siinä mielessä "valheellinen", koska kuten Myllykoski itsekin totesi, aloite tähän sopimuksen purkuun tuli Mingoialta itseltään. Olisiko Myllykosken osalta päädytty tähän ratkaisuun (vielä), jos Mingoia ei olisi aloitettu nyt jo tehnyt.

Toki, ihan samalla tapaa on varmasti yksioikoista väittää, että ainoa syy lähdölle oli, jotta Mingoia pääsee "paskaläävästä" pois. Mutta samalla on hieman erikoista yksioikoista, että nyt tästä kuitenkin jotkut toiset kiittelevät aukottomasti Kärppiä ja Myllykoskea, kun päästiin "alisuorittavasta Mingoista" eroon. Se, että aloite tuki pelaajalta on, jopa enemmän ristiriidassa tuon jälkimmäisen skenaarion kanssa, kuin ensimmäisen. Tuon perusteella, että aloite tosiaan tuli Mingoialta, on todennäköisempää, että totuus on (ainakin) jonkun verran lähempänä tuota ensimmäistä skenaariota, että Mingoia halusi nimenomaan (*juuri nyt) kovemmin eroon Kärpistä, kuin Kärpät Mingoiasta.

Toki lienee selvää, että jos otteet eivät olisi parantuneet, niin tähän ratkaisuun olidi päädytty enemmin tai myöhemmin. Tai, jos Kärpissä olisi myös aidosti ja oikeasti oltu tyytyväisiä Mingoiaan, niin tokkopa nyt olisi tuota sopimuksen purkua noin helposti siunattu. Tai, vaikka Kärpillä olisikin ollut halua yrittää vielä pidempään, niin siinäkin tapauksessa aika mahdotonta, jos pelaaja itse tekee hyvin selväksi, että ei halua jatkaa. Joten senkin puolesta on _mahdollista_, että Kärpissä on vielä halua ollut Mingoia pitää/yrittää kauemmin saada homma toimimaan, mutta tilanne on kestämätön jos Mingoia itse tekee selväksi, että haluaa lähteä.

Floppihan Mingoia oli ja hyvä, että päästiin jo nyt eroon, mutta kun aloite on tullut pelaajalta itseltään ja samaan aikaan rosterissa kuitenkin katsellaan muita alisuorittajia, joista ei "näin nopealla aikataululla" ole hankkiduttu eroon, niin ei tästä nyt voi Myllykoskelle ja Kärpillekään mitään fanfaareja soitella tyyliin "onpas räväkkää ja ei kauaa katseltu", vaikka todellisuudessa olsi katseltu, jos aloite ei olisi pelaajalta tullut.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos Myllykoski ei kauaa katsoisi alisuorittajia olisi tämä 'Jakobsson-Tiivola' yms. täyteosastokatras ulostettu samalla. Ja samalla tuo väite on myöskin siinä mielessä "valheellinen", koska kuten Myllykoski itsekin totesi, aloite tähän sopimuksen purkuun tuli Mingoialta itseltään. Olisiko Myllykosken osalta päädytty tähän ratkaisuun (vielä), jos Mingoia ei olisi aloitettu nyt jo tehnyt.
Ainahan näissä on kaksi osapuolta, jos järkevään purkuun pyritään. Ja kuten aiemmin totesin, Mikko tuon päätöksen on kuitenkin tehnyt, vaikka Mingoia häntä onkin lähestynyt. Kyllä tätä räväkäksi aluksi voi mielestäni kutsua, kun tuollaisen päätöksen tekee heti alkumetreillä.
 

Sportsguy

Jäsen
Ainahan näissä on kaksi osapuolta, jos järkevään purkuun pyritään. Ja kuten aiemmin totesin, Mikko tuon päätöksen on kuitenkin tehnyt, vaikka Mingoia häntä onkin lähestynyt. Kyllä tätä räväkäksi aluksi voi mielestäni kutsua, kun tuollaisen päätöksen tekee heti alkumetreillä.
Räväkämpi päätös olisi ollut sanoa, että tännehän jäät, vaikka pois haluat. Ja naurut päälle. Tämä oli pakkorako.
 

Håkanhead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Altavastaajat
Aikamoista! Pikkasen jännittää tosiaan kuka tulee tilalle. Ei Myllykoski kauan katsonut alisuorittajaa. Räväkkä alku Mikolla!

Mietinkin jo että miten saat käännettyä tämän asian Kärpille myönteiseksi! Ilkeät huhut tietävät kertoa aloitteen tulleen pelaajalta.

Heittääkö Myllykoski seuraavaksi Bunnamanin mäkeen? Meinaan siinä on toinen kaveri, joka on ilmeisesti saanut tarpeekseen Latesta.
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Jos Myllykoski ei kauaa katsoisi alisuorittajia olisi tämä 'Jakobsson-Tiivola' yms. täyteosastokatras ulostettu samalla.
Näille ei välttämättä vain löydy ottajia. Marjamäki on heittänyt nämä pelaajat katsomoon ja se on parasta, mitä asialle voi tällä hetkellä tehdä. Yksipuoliset sopimuksen purkamiset voi käydä kalliiksi ja tuskin kukaan haluaa jäädä tässä vaiheessa kautta ilman joukkuetta. Me voimme vain odottaa, että joku huolii tämän kaksikon. Tai vaihtoehtoisesti rukoilla, että he parantavat merkittävästi pelaamistaan.
 

Ulos T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko kotimaassa +suomalaiset maailmalla +Kärpät
Koen itse aavistuksen huolestuttavana, että toista kautta putkeen tuloksenteon ykköskoriin hankittu pelaaja ei sovi päävalmentajan kanssa samaan muottiin henkilökemioiden osalta.

Etenkin kuin pelaajilla on tuoreita näyttöjä onnistumisesta, ja valmentajalla ei.
+ kun tämä henkilökemioiden yhteentörmäys tapahtuu 6 pelin aikana kauden alussa.

No,positiivinen puoli on se että Mignola löytää varmasti uuden joukkueen ja Kärpät uuden sentterin. Toivottavasti tammikuussa molemmat ajattelevat että tämä oli hyvä veto.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
No,positiivinen puoli on se että Mignola löytää varmasti uuden joukkueen ja Kärpät uuden sentterin.
Itse taas toivon että nyt löydettäisiin maalintekijä joka osaa tehdä maaleja. Omasta mielestä isompi prioriteetti mitä sentteri, nyt kun Mingoia lähti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös