Pettymyshän tämä on että ketään ei enää tule, mutta ei misään määrin yllätys. Sinällään toki hyvä, että vaihtoaitioon ei tule enää nimenomaan määrällisesti yhtään ainutta kaveri pönöttämänä lisää. Kolme apukoutsia olisi määrällisesti jo aika paljon ja sopii muutenkin ehkä paremmin johonkin jalkapalloon, kuin jääkiekkoon. Sen takia itse olisin alun alkujaankin ollut sitä mieltä, että ei tuoda määrällisesti enää yhtään uutta apukoutsia sisään, koska vanha klisee, mitä enemmän on kokkeja hämmentämässä keittiössä soppaa, sen epämääräisempi ja sekavampi lopputulema on. Se nähtiin jo viime kaudella, kun Kärppien vaihtoaitiossa oli porukkaa, kuin pipoa ja kuiskuttelemassa ja ohjeistamassa ties mitä juttuja. Aina ei todellakaan edes näyttänyt siltä, että oikea käsi tietää, mitä vasen tekee, kun sitä porukkaa oli niin paljon ohjeistamassa.
'Less is more', tässäkin tapauksessa ja ei sinne aitioon ja arkeen tarvita kymmeniä diletantteja kuiskuttelemaan ties mitä ja sekoittamaan pakkaa. Niin järkyttävän sekavaa sirkusta se viime kausi oli, kun ei enää tiennyt, että kuka vastaa mistä ja kuka on kuka siellä aitiossa ja sen näköistä se peli olikin. On myös paljon helpompi valmennustiiminkin sisällä pysyä kartalla ja koheesiossa sekä yhteisymmärryksessä, kun on pienempi ja tiiviimpi porukka.
Sen sijaan olisi kyllä tuonut sisään (uuden päävalmentajan lisäksi) uuden (/tai uudet) apukoutsin, mutta joko Mäntymaan tai Sihvosen tilalle. Näin apukoutsien määrä olisi pysynyt samassa ja järkevissä määrin. Sihvonen on olltu seurassa pitkään ja ehkä osin mukavoitunut jo ajan saatossa, mutta Mäntymaa on samalla aika keltanokka vielä ja hänen peluuttamansa pelikirjamaku sekä osaaminen (pääsarjatasolla) on vielä hieman hämärän peitossa, toisin kuin Sihvosella. Joten vaikea sanoa, kumpi noista sitten olisi ollut järkevintä laittaa luiskaan. Mutta oli miten oli, niin en olisi itse tosiaan tuonut kolmatta kaveria sisään, vaan alun alkujaan olin sitä mieltä, että järkevintä olisi ollut (Laten lisäksi) korvata toinen duosta Mäntymaa-Sihvonen, ja jos uusi pääkoutsi olisi ollut sitä mieltä, niin sitten molemmat ja uusia täten koko valmennustiimi.