Ollakko vai eikö olla – kärppähuhut ja mutut

  • 4 143 564
  • 17 579

Sturba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Myllykosken imuri, Kärpät, Carolina Hurricanes
Eiköhän se sitten Koivisto ole, kun kerta KHL:ssä pelannut tuolla numerolla. Aatu Räty olisi ollut loistava, mutta hänellä jatkuu kausi AHL:ssä, ja en usko että häntä muutenkaan Suomessa nähdään pitkään aikaan.

Toki jätän vielä 10% toivon itselleni, että sieltä pamahtaa joku täysi yllätys. Joku Zebastian Filitz Ruotsin kakkosdivarista.
 

Halonhakkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kovat on jos sen mestaruuden haluaa voittaa ja EHT ei sitä suoraan takaa.

Tästä jo kirjoittelin tuonne IFKn hiekkalaatikolle kun siellä pelattiin EHT-korttia. Näitä EHT:n portteja kolkuttelevia pelaajia on kärkijengeissä jo aika hyvä määrä, kun siellä maajoukkueessa kiertää about yli 100 pelaajaa kauden aikana ja en pidä automaattisena laadun takeena sitä, että olet yhden tai kaksi turnausta käynyt EHTllä vetämässä. Toisekseen tämän vuoden mestarissa oli käytännössä yli kentällinen ukkoja, jotka voisi heittää suoraan mm-kisoihin (Kemiläinen,Merelä,Ojamäki Lehterä, Savinainen, Heljanko, Seppälä). Se taso on oikeasti jo aika kova sitä mestaruutta silmällä pitäen.

En tiedä minkä aivopierun sain kun unohdin mainita Atte Ohtamaan. Pahoittelut arvon palstaveljille tästä.

Atte Ohtamaan, Ville Pokan ja Miika Koiviston kohdalta voi jättää nyt pois nämä "EHT-tason viittaukset. Ne on syytä korottaa MM-tasolle. Kaikki edellä mainitut ovat vielä mukana tämän hetken joukkueessa. Mestarijoukkue Tapparasta ovat vielä mukana Kemiläinen ja Seppälä. Voi hyvinkin olla että ensi kaudella kumpikaan ei pelaa enää Tapparassa. Enkä usko, että kovin moni muukaan vielä leirityksessä mukana olevista paketista pelaa ensi kaudella liigassa joten voisi ajatella, että se olisi ihan helvetin kova juttu jos 3 näistä pelaisi ensi kaudella Oulun Kärpissä.

Monet täällä haaveilevat Mikael Ruohomaasta ja Sakari Mannisesta. Minun mielestä Mikko Rantanen ja Patrick Laine on vielä parempia. Mikäli käy niin, että Dallas tippuu nopeasti seuraavalla kierroksella niin olisi mukava nähdä Miro Heiskanen ja Jani Hakanpää myös kisajoukkueessa. Kisojen jälkeen Kukkonen voisi ottaa yhteyttä. Ei ole tietenkään halpaa ostaa edellä mainittujen NHL-sopimuksia ulos, mutta kaikkihan on mahdollista. Uskoisin, että kaikki edellä mainitut pelaajat pärjäisivät hyvin Liiga tasolla ja sen takia heihin kannattaa panostaa normaalia enemmän.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Atte Ohtamaan, Ville Pokan ja Miika Koiviston kohdalta voi jättää nyt pois nämä "EHT-tason viittaukset. Ne on syytä korottaa MM-tasolle. Kaikki edellä mainitut ovat vielä mukana tämän hetken joukkueessa. Mestarijoukkue Tapparasta ovat vielä mukana Kemiläinen ja Seppälä. Voi hyvinkin olla että ensi kaudella kumpikaan ei pelaa enää Tapparassa. Enkä usko, että kovin moni muukaan vielä leirityksessä mukana olevista paketista pelaa ensi kaudella liigassa joten voisi ajatella, että se olisi ihan helvetin kova juttu jos 3 näistä pelaisi ensi kaudella Oulun Kärpissä.
Kyllä olisi. Pokka ja Koivisto toisivat varmasti yleispeliin lisää vs Rundblad ja Byström. Katsotaan mitä sieltä julkaistaan. Vielä mitään kovin ihmeellistä ei ole tullut sisään, joka merkittävästi vahvistaisi esimerkiksi ylivoimaa tai maalintekoa.
 

Lemé

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Kiekko-Espoo, Pittsburgh, Caroline
Kyllä olisi. Pokka ja Koivisto toisivat varmasti yleispeliin lisää vs Rundblad ja Byström. Katsotaan mitä sieltä julkaistaan. Vielä mitään kovin ihmeellistä ei ole tullut sisään, joka merkittävästi vahvistaisi esimerkiksi ylivoimaa tai maalintekoa.
Rohkenen sen verran olla erimieltä, että ylivoimaan on saatu palikoita jo nyt. Ne puhtaat maalintekijät puuttuu, siitä samaa mieltä ehdottomasti.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Rohkenen sen verran olla erimieltä, että ylivoimaan on saatu palikoita jo nyt. Ne puhtaat maalintekijät puuttuu, siitä samaa mieltä ehdottomasti.
Jandus ja Antonen? Itse rohkenen olla sitä mieltä, että sinne ei ole tullut mitään lisää mitä siellä ei olisi tällä kaudella ollut.
 

Lemé

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Kiekko-Espoo, Pittsburgh, Caroline
Jandus ja Antonen? Itse rohkenen olla sitä mieltä, että sinne ei ole tullut mitään lisää mitä siellä ei olisi tällä kaudella ollut.
Jandus täysi arpa, mutta uskon, että on hyödyksi. Berglund on jo näyttänyt Liigatasolla pystyvänsä yv hommiin. Tuohon kun vielä sniperit lyödään Turusen ja Antosen kanssa (oikein roolitettuna 1-3-1 pelitavan kanssa), niin tuloksen PITÄISI olla luokkaa helekutin hyvä.
Tämä tietenkin vain omaa pohdintaa ja edelleen itsekin odottelen niitä The Ylikylän ukkoja.
 

Halonhakkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
, Jandus täysi arpa, mutta uskon, että on hyödyksi. Berglund on jo näyttänyt Liigatasolla pystyvänsä yv hommiin. Tuohon kun vielä sniperit lyödään Turusen ja Antosen kanssa (oikein roolitettuna 1-3-1 pelitavan kanssa), niin tuloksen PITÄISI olla luokkaa helekutin hyvä.
Tämä tietenkin vain omaa pohdintaa ja edelleen itsekin odottelen niitä The Ylikylän ukkoja.
Ei auta vaikka me saatais joukkue täyteen The Ylikylän ukkoja mikäli ne on yhtä huonosti valmennettuja mitä viime kaudella. Fakta on se, että viime kauden kokoonpano oli paperilla samaa tasoa kuin Tapparalla. Fakta on myös se, että Tappara voitti mestaruuden ja me tiputtiin sääleissä Pelikaaneille. Eli me voimme täällä huhuosastolla kyllä hahmotella ja haaveilla, mutta näillä tulevilla ja lähtevillä pelaajilla ei ole mitään merkitystä. Todellinen kysymys kuuluu kykeneekö Marjamäki hyväksymään sen, että hänen pelikirja on vanhentunut? Se ei enää toimi. Kärpäthän julkaisi kauden jälkeen hienon videon missä huonoon kauteen etsittiin syyllistä. Mikäli muistan oikein, Kärpät löysi oman analyysinsä pohjalta 4 eri selitystä sille miksi viime kaudella peli ei toiminut. Fyysinen suorituskyky, erikoistilanne pelaaminen, henkinen valmistautuminen ja neljäntenä isona asiana oli tässä Kärppien omassa analyysissä itse peli eli, pelin kehittyminen. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö kaikista edellä mainituista asioista ja niiden toiminnasta ole viime kädessä päävalmentaja vastuussa? Miksi Marjamäki siis saa jatkaa päävalmentajana? Onko hänellä oikeasti joku sellainen puolijumalan asema Kärppien toimistolla että häneen ei voida koskea? Onhan tämä nyt ihan käsittämätöntä.

Ei se voinut tulla yllätyksenä, että Kärppien pitää matkustaa enemmän kuin muiden joukkueiden. Näin on ollut aina. Nyt tähän yritetään kiinnittää huomiota palkkaamalla Kärppien U20-joukkueesta Jenny Huttula fyysiseksi valmentajaksi ja lisäksi Vuokatin Urheiluopiston kanssa on tehty yhteistyö sopimus jonka kautta pelaajien fyysistä suorituskykyä pyritään ymmärtämään paremmin. Hienoa. Tälläisiä panostuksia ei olla aikaisemmilla kausilla tarvittu. Mutta nyt kun flopattiin, jotain täytyy tehdä jotta maksava yleisö olisi tyytyväinen.

Myös erikoistilanne pelaaminen floppasi. Me olimme ylivoimalla 3 huonoimpia ja alivoimalla 2 huonoimpia. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö Toni Sihvonen vastaa Kärppien ylivoimasta? Minun mielestä Kärppien ylivoima ei ole Toni Sihvosen aikana ollut ikinä mitenkään ylivertaisen hyvää ja viime kausina se on ollut ylivertaisen huonoa. Taitoa ja osaamista meillä on varmasti ollut paljon enemmän kuin esimerkiksi Pelikaaneilla, Jukureilla, Saipalla tai Ässillä. Silti nämä kaikki edellä mainitut olivat meidän edellä ylivoima tehokkuudessa. Miksi siis Toni Sihvonen saa jatkaa mikäli me kuitenkin ymmärsimme analyysin kautta, että ylivoima oli huonoa? Se nyt on ihan sama vaikka viivalla olisi Adam Fox jos sille annetaan huonoja ohjeita. Lisäksi on täysin käsittämätöntä että meidän alivoima oli toiseksi huonointa. Meillä on riveissä valtakunnan paras alivoiman pelaaja Marko Anttila. Atte Ohtamaa on sitten toiseksi paras. Nyt kun Suomi pelaa MM-kisoissa alivoimaa, olen aika varma että nämä kaksi edellä mainittua pelaajaa Jalonen heittää aina ensimmäisenä kentälle alivoimalla. Miten me ei saada siis Oulun Kärpissä, joka pelaa kansallisella tasolla, alivoimaa toimimaan kun palaset ovat kansainvälisesti vertaillenkin ihan kärkitasoa? Viime kädessä alivoimasta vastaa aina päävalmentaja.

Henkinen valmistautuminen. Tämä menee koko ajan oudommaksi. Ihan kuin Oulun Kärppien analyysissä olisi käyty yksitellen läpi kaikki päävalmentajan vastuualueet, eritelty ne ja sen jälkeen alettu suorittamaan mikro managerointia. Etsimään näihin jotain pieniä parannuksia palkkaamalla ammatti osaajia jokaiselle osa-alueelle. Tämä kuulostaa nyt vahvasti siltä, että Marjamäki ei ole kyennyt hyväksymään ja ymmärtämään sitä että hän mokasi. Vastaavassa tilanteessa yritysmaailmassa johtaja saisi kultaisen kädenpuristuksen eli potkut mikäli johtaja ei kykene itse eroamaan. Mutta ei Kärpissä. Miettikää, jos kyseessä ei olisi Marjamäki vaan joku toinen, epäilen vahvasti että Kärpät olisi antanut potkut jo joulutauolla. Ihan viimeistään kauden jälkeen.

Sitten vielä itse peli ja sen kehittyminen. Fyysinen suorituskyky, erikoistilanne pelaaminen ja henkinen valmistautuminen on sellaisia asioita mistä vastuuta voidaan siirrellä ulkopuolisille tahoille ja toisaalta näihin kaikkiin vaikuttaa myös pelaajan oma asennoituminen ja suorittaminen. Mutta itse pelistä ja sen kehittymisestä vastaa 100% päävalmentaja.

Normaalisti mikäli joukkue floppaa yhtä pahasti mitä Kärpät viime kaudella, ensimmäisenä lähtee valmentaja. Kärpät suoritti analyysin ja totesi että vika ei ollut valmennuksessa. Vaan huonossa valmistautumisessa. Se on hyvin hämmentävää. Eli käytännössä Kärpät yrittää keksiä pyörää uudelleen.

Vähän venähti pitkäksi, mutta mun pointti oli, että nyt tämä huhuosaston voisi hetkeksi lakkauttaa. Ei lopullisesti mutta sen ajaksi mitä Lauri Marjamäki toimii Oulun Kärppien päävalmentajana. Kun tämä esihistoriallinen kivikausi on ohi, voidaan huhuosastokin avata uudestaan.
 

Dalhan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Washington Capitals
Ei auta vaikka me saatais joukkue täyteen The Ylikylän ukkoja mikäli ne on yhtä huonosti valmennettuja mitä viime kaudella. Fakta on se, että viime kauden kokoonpano oli paperilla samaa tasoa kuin Tapparalla. Fakta on myös se, että Tappara voitti mestaruuden ja me tiputtiin sääleissä Pelikaaneille. Eli me voimme täällä huhuosastolla kyllä hahmotella ja haaveilla, mutta näillä tulevilla ja lähtevillä pelaajilla ei ole mitään merkitystä. Todellinen kysymys kuuluu kykeneekö Marjamäki hyväksymään sen, että hänen pelikirja on vanhentunut? Se ei enää toimi. Kärpäthän julkaisi kauden jälkeen hienon videon missä huonoon kauteen etsittiin syyllistä. Mikäli muistan oikein, Kärpät löysi oman analyysinsä pohjalta 4 eri selitystä sille miksi viime kaudella peli ei toiminut. Fyysinen suorituskyky, erikoistilanne pelaaminen, henkinen valmistautuminen ja neljäntenä isona asiana oli tässä Kärppien omassa analyysissä itse peli eli, pelin kehittyminen. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö kaikista edellä mainituista asioista ja niiden toiminnasta ole viime kädessä päävalmentaja vastuussa? Miksi Marjamäki siis saa jatkaa päävalmentajana? Onko hänellä oikeasti joku sellainen puolijumalan asema Kärppien toimistolla että häneen ei voida koskea? Onhan tämä nyt ihan käsittämätöntä.

Ei se voinut tulla yllätyksenä, että Kärppien pitää matkustaa enemmän kuin muiden joukkueiden. Näin on ollut aina. Nyt tähän yritetään kiinnittää huomiota palkkaamalla Kärppien U20-joukkueesta Jenny Huttula fyysiseksi valmentajaksi ja lisäksi Vuokatin Urheiluopiston kanssa on tehty yhteistyö sopimus jonka kautta pelaajien fyysistä suorituskykyä pyritään ymmärtämään paremmin. Hienoa. Tälläisiä panostuksia ei olla aikaisemmilla kausilla tarvittu. Mutta nyt kun flopattiin, jotain täytyy tehdä jotta maksava yleisö olisi tyytyväinen.

Myös erikoistilanne pelaaminen floppasi. Me olimme ylivoimalla 3 huonoimpia ja alivoimalla 2 huonoimpia. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö Toni Sihvonen vastaa Kärppien ylivoimasta? Minun mielestä Kärppien ylivoima ei ole Toni Sihvosen aikana ollut ikinä mitenkään ylivertaisen hyvää ja viime kausina se on ollut ylivertaisen huonoa. Taitoa ja osaamista meillä on varmasti ollut paljon enemmän kuin esimerkiksi Pelikaaneilla, Jukureilla, Saipalla tai Ässillä. Silti nämä kaikki edellä mainitut olivat meidän edellä ylivoima tehokkuudessa. Miksi siis Toni Sihvonen saa jatkaa mikäli me kuitenkin ymmärsimme analyysin kautta, että ylivoima oli huonoa? Se nyt on ihan sama vaikka viivalla olisi Adam Fox jos sille annetaan huonoja ohjeita. Lisäksi on täysin käsittämätöntä että meidän alivoima oli toiseksi huonointa. Meillä on riveissä valtakunnan paras alivoiman pelaaja Marko Anttila. Atte Ohtamaa on sitten toiseksi paras. Nyt kun Suomi pelaa MM-kisoissa alivoimaa, olen aika varma että nämä kaksi edellä mainittua pelaajaa Jalonen heittää aina ensimmäisenä kentälle alivoimalla. Miten me ei saada siis Oulun Kärpissä, joka pelaa kansallisella tasolla, alivoimaa toimimaan kun palaset ovat kansainvälisesti vertaillenkin ihan kärkitasoa? Viime kädessä alivoimasta vastaa aina päävalmentaja.

Henkinen valmistautuminen. Tämä menee koko ajan oudommaksi. Ihan kuin Oulun Kärppien analyysissä olisi käyty yksitellen läpi kaikki päävalmentajan vastuualueet, eritelty ne ja sen jälkeen alettu suorittamaan mikro managerointia. Etsimään näihin jotain pieniä parannuksia palkkaamalla ammatti osaajia jokaiselle osa-alueelle. Tämä kuulostaa nyt vahvasti siltä, että Marjamäki ei ole kyennyt hyväksymään ja ymmärtämään sitä että hän mokasi. Vastaavassa tilanteessa yritysmaailmassa johtaja saisi kultaisen kädenpuristuksen eli potkut mikäli johtaja ei kykene itse eroamaan. Mutta ei Kärpissä. Miettikää, jos kyseessä ei olisi Marjamäki vaan joku toinen, epäilen vahvasti että Kärpät olisi antanut potkut jo joulutauolla. Ihan viimeistään kauden jälkeen.

Sitten vielä itse peli ja sen kehittyminen. Fyysinen suorituskyky, erikoistilanne pelaaminen ja henkinen valmistautuminen on sellaisia asioita mistä vastuuta voidaan siirrellä ulkopuolisille tahoille ja toisaalta näihin kaikkiin vaikuttaa myös pelaajan oma asennoituminen ja suorittaminen. Mutta itse pelistä ja sen kehittymisestä vastaa 100% päävalmentaja.

Normaalisti mikäli joukkue floppaa yhtä pahasti mitä Kärpät viime kaudella, ensimmäisenä lähtee valmentaja. Kärpät suoritti analyysin ja totesi että vika ei ollut valmennuksessa. Vaan huonossa valmistautumisessa. Se on hyvin hämmentävää. Eli käytännössä Kärpät yrittää keksiä pyörää uudelleen.

Vähän venähti pitkäksi, mutta mun pointti oli, että nyt tämä huhuosaston voisi hetkeksi lakkauttaa. Ei lopullisesti mutta sen ajaksi mitä Lauri Marjamäki toimii Oulun Kärppien päävalmentajana. Kun tämä esihistoriallinen kivikausi on ohi, voidaan huhuosastokin avata uudestaan.
Helvetin hieno huhu ja jos noin paljon vielä kismittää niin tämän ois voinu johonkin toiseen ketjuun mennä oksentamaan.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Fakta on se, että viime kauden kokoonpano oli paperilla samaa tasoa kuin Tapparalla.
Höpöhöpö. Aloitetaan nyt vaikka siitä että Kärpillä ei ollut yhtään Savinaisen tasoista maalineduspelaajaa, Kemiläisen tasoista viivapakkia tai Lehterän tasoista kiekollista sentteriä tai Ojamäen tasoista maalintekijöä. Huonosti roolitettu joukkue.
Myös erikoistilanne pelaaminen Se nyt on ihan sama vaikka viivalla olisi Adam Fox jos sille annetaan huonoja ohjeita.
Tämä on myös aivan höpinää. Marjamäki valmensi aikanaan muun joukkueen lamaan, mutta kun viivalla oli Mikko Lehtonen niin yv toimi ja kaveri paukutti melkein 50pistettä.

Edit. Typo Tappara--> Kärpät
 
Viimeksi muokattu:

isokynä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Höpöhöpö. Aloitetaan nyt vaikka siitä että Tapparalla ei ollut yhtään Savinaisen tasoista maalineduspelaajaa, Kemiläisen tasoista viivapakkia tai Lehterän tasoista kiekollista sentteriä tai Ojamäen tasoista maalintekijöä. Huonosti roolitettu joukkue.

Tämä on myös aivan höpinää. Marjamäki valmensi aikanaan muun joukkueen lamaan, mutta kun viivalla oli Mikko Lehtonen niin yv toimi ja kaveri paukutti melkein 50pistettä.
Ajatella miten ylivoimainen Tappara olisi ollut jos vielä nuo kaikki olisi olleet joukkueessa...ja anteeksi, ei ole huhuja tarjota.
 

Apis17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ei auta vaikka me saatais joukkue täyteen The Ylikylän ukkoja mikäli ne on yhtä huonosti valmennettuja mitä viime kaudella. Fakta on se, että viime kauden kokoonpano oli paperilla samaa tasoa kuin Tapparalla. Fakta on myös se, että Tappara voitti mestaruuden ja me tiputtiin sääleissä Pelikaaneille. Eli me voimme täällä huhuosastolla kyllä hahmotella ja haaveilla, mutta näillä tulevilla ja lähtevillä pelaajilla ei ole mitään merkitystä. Todellinen kysymys kuuluu kykeneekö Marjamäki hyväksymään sen, että hänen pelikirja on vanhentunut? Se ei enää toimi. Kärpäthän julkaisi kauden jälkeen hienon videon missä huonoon kauteen etsittiin syyllistä. Mikäli muistan oikein, Kärpät löysi oman analyysinsä pohjalta 4 eri selitystä sille miksi viime kaudella peli ei toiminut. Fyysinen suorituskyky, erikoistilanne pelaaminen, henkinen valmistautuminen ja neljäntenä isona asiana oli tässä Kärppien omassa analyysissä itse peli eli, pelin kehittyminen. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö kaikista edellä mainituista asioista ja niiden toiminnasta ole viime kädessä päävalmentaja vastuussa? Miksi Marjamäki siis saa jatkaa päävalmentajana? Onko hänellä oikeasti joku sellainen puolijumalan asema Kärppien toimistolla että häneen ei voida koskea? Onhan tämä nyt ihan käsittämätöntä.

Ei se voinut tulla yllätyksenä, että Kärppien pitää matkustaa enemmän kuin muiden joukkueiden. Näin on ollut aina. Nyt tähän yritetään kiinnittää huomiota palkkaamalla Kärppien U20-joukkueesta Jenny Huttula fyysiseksi valmentajaksi ja lisäksi Vuokatin Urheiluopiston kanssa on tehty yhteistyö sopimus jonka kautta pelaajien fyysistä suorituskykyä pyritään ymmärtämään paremmin. Hienoa. Tälläisiä panostuksia ei olla aikaisemmilla kausilla tarvittu. Mutta nyt kun flopattiin, jotain täytyy tehdä jotta maksava yleisö olisi tyytyväinen.

Myös erikoistilanne pelaaminen floppasi. Me olimme ylivoimalla 3 huonoimpia ja alivoimalla 2 huonoimpia. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö Toni Sihvonen vastaa Kärppien ylivoimasta? Minun mielestä Kärppien ylivoima ei ole Toni Sihvosen aikana ollut ikinä mitenkään ylivertaisen hyvää ja viime kausina se on ollut ylivertaisen huonoa. Taitoa ja osaamista meillä on varmasti ollut paljon enemmän kuin esimerkiksi Pelikaaneilla, Jukureilla, Saipalla tai Ässillä. Silti nämä kaikki edellä mainitut olivat meidän edellä ylivoima tehokkuudessa. Miksi siis Toni Sihvonen saa jatkaa mikäli me kuitenkin ymmärsimme analyysin kautta, että ylivoima oli huonoa? Se nyt on ihan sama vaikka viivalla olisi Adam Fox jos sille annetaan huonoja ohjeita. Lisäksi on täysin käsittämätöntä että meidän alivoima oli toiseksi huonointa. Meillä on riveissä valtakunnan paras alivoiman pelaaja Marko Anttila. Atte Ohtamaa on sitten toiseksi paras. Nyt kun Suomi pelaa MM-kisoissa alivoimaa, olen aika varma että nämä kaksi edellä mainittua pelaajaa Jalonen heittää aina ensimmäisenä kentälle alivoimalla. Miten me ei saada siis Oulun Kärpissä, joka pelaa kansallisella tasolla, alivoimaa toimimaan kun palaset ovat kansainvälisesti vertaillenkin ihan kärkitasoa? Viime kädessä alivoimasta vastaa aina päävalmentaja.

Henkinen valmistautuminen. Tämä menee koko ajan oudommaksi. Ihan kuin Oulun Kärppien analyysissä olisi käyty yksitellen läpi kaikki päävalmentajan vastuualueet, eritelty ne ja sen jälkeen alettu suorittamaan mikro managerointia. Etsimään näihin jotain pieniä parannuksia palkkaamalla ammatti osaajia jokaiselle osa-alueelle. Tämä kuulostaa nyt vahvasti siltä, että Marjamäki ei ole kyennyt hyväksymään ja ymmärtämään sitä että hän mokasi. Vastaavassa tilanteessa yritysmaailmassa johtaja saisi kultaisen kädenpuristuksen eli potkut mikäli johtaja ei kykene itse eroamaan. Mutta ei Kärpissä. Miettikää, jos kyseessä ei olisi Marjamäki vaan joku toinen, epäilen vahvasti että Kärpät olisi antanut potkut jo joulutauolla. Ihan viimeistään kauden jälkeen.

Sitten vielä itse peli ja sen kehittyminen. Fyysinen suorituskyky, erikoistilanne pelaaminen ja henkinen valmistautuminen on sellaisia asioita mistä vastuuta voidaan siirrellä ulkopuolisille tahoille ja toisaalta näihin kaikkiin vaikuttaa myös pelaajan oma asennoituminen ja suorittaminen. Mutta itse pelistä ja sen kehittymisestä vastaa 100% päävalmentaja.

Normaalisti mikäli joukkue floppaa yhtä pahasti mitä Kärpät viime kaudella, ensimmäisenä lähtee valmentaja. Kärpät suoritti analyysin ja totesi että vika ei ollut valmennuksessa. Vaan huonossa valmistautumisessa. Se on hyvin hämmentävää. Eli käytännössä Kärpät yrittää keksiä pyörää uudelleen.

Vähän venähti pitkäksi, mutta mun pointti oli, että nyt tämä huhuosaston voisi hetkeksi lakkauttaa. Ei lopullisesti mutta sen ajaksi mitä Lauri Marjamäki toimii Oulun Kärppien päävalmentajana. Kun tämä esihistoriallinen kivikausi on ohi, voidaan huhuosastokin avata uudestaan.
Tekisi mieli korjata monikin asia!
Kenelle me tiputtiin?
Late sanoi että hän kantaa vastuun ja avasi hyvin ongelmia. Osaan ongelmista haettiin tukea ulkopuolelta. Soosi on valmentanut aikanaan tehokkaan ylivoiman. Ylivoimaan tuodaan tulevalle kaudella erikoisosaamista ulkopuolelta.

Ääh, en tiedä mutta melkein jopa tuli provo fiilis, ainaki vappusima on maistunut?

Ja kyllä tänään tulee uusi pelaaja! #52 pelaajiston lähipiiristä kuulin että olisi Koivisto, mutta sanotaan heti, että ihan kaikkea en ole aina uskonut mitä hän sanoo. Tähän uskon.
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Tsekkimediassa ei ole puhuttu mitään Stranskyn siirtymisestä Ilvekseen. Kärppiin siirtymisestä on.
Sitten korjataan tällainen tieto, eli Simo Stransky ei seuraa Ilvestä ig:ssä. Tästä oli jossain yhteydessä sellaista tietoa. Ilmeisesti hänen isänsä ? tai muu lähisukulainen alkanut seurata.

hokej.cz jutussa, missä oli Litvinovan Tj:n Pavel Haynekin mietteet ja vahvistus Stranskyn siirrosta suomeen
"Podle informací stránky Hokejové aktuality by měl posílit Kärpät Oulu."
Kuitenkin hokej.cz viittaa tuossa tuohon Hokejove aktualityn:n tietoihin joka on kuitenkin enemmänkin huhusivusto, mutta toki heidän tietoihin on pystynyt luottamaan.

Katsotaan nyt
 
Viimeksi muokattu:

Hewu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Liiga
Oliko näin että Stranskyn tyttöystävä/sisko tms. oli alkanut seuraamaan ilvestä ig:ssä mutta ei Simon missään kohtaa. Ja olihan tuolla joku kuvakaappaus missä joku oli laittanut ig:ssä privaattiviestiä Simo Stranskylle että "welcome to ilves" johon Simon oli vastannut että "thank you!"

Väittäisin siis että Ilves on melko varma osoite.
Ilmeisesti Simonin setä kyseessä, joka Ilvestä Instassa seuraa. Simon ei ole missään vaihessa seuraillut.
 

Corona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Oliko näin että Stranskyn tyttöystävä/sisko tms. oli alkanut seuraamaan ilvestä ig:ssä mutta ei Simon missään kohtaa. Ja olihan tuolla joku kuvakaappaus missä joku oli laittanut ig:ssä privaattiviestiä Simo Stranskylle että "welcome to ilves" johon Simon oli vastannut että "thank you!"

Väittäisin siis että Ilves on melko varma osoite.
Eihän tuo vielä mitään totuutta välttämättä kerro. Saahan sitä toivottaa tervetulleeksi kukin kenet haluaa ja saahan siitä kiittää, vaikka ei mihinkään olisi menossakaan.

Itse kylläkin toivon, että Stransky mielummin Ilvekseen päätyy. Jos ei nyt sitten Matej Stranskysta puhuta. Maalintekovoimaa me tuonne kärkiketjujen laitaan ihan ensimmäiseksi tarvitaan.
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Oliko näin että Stranskyn tyttöystävä/sisko tms. oli alkanut seuraamaan ilvestä ig:ssä mutta ei Simon missään kohtaa. Ja olihan tuolla joku kuvakaappaus missä joku oli laittanut ig:ssä privaattiviestiä Simo Stranskylle että "welcome to ilves" johon Simon oli vastannut että "thank you!"

Väittäisin siis että Ilves on melko varma osoite.

Kovin on hataralla pohjalla tuokin ottaen huomioon kaverin kielitaidon.
Voi vastata noin, koska ei näe tärkeäksi lähteä korjailemaan seuraa koska sopimusta ei ole julkaistu ja voihan hän ajatella, että joku nyt vaan toivottaa hänet ensikaudeksi Tervetulleeksi pelaamaan Tampereelle. Koska faktaa on se, että sm-liigaan hän tulee, Niin tai näin Tampereella pelaa vähintään neljä peliä :)
 

Halonhakkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Höpöhöpö. Aloitetaan nyt vaikka siitä että Kärpillä ei ollut yhtään Savinaisen tasoista maalineduspelaajaa, Kemiläisen tasoista viivapakkia tai Lehterän tasoista kiekollista sentteriä tai Ojamäen tasoista maalintekijöä. Huonosti roolitettu joukkue.

Tämä on myös aivan höpinää. Marjamäki valmensi aikanaan muun joukkueen lamaan, mutta kun viivalla oli Mikko Lehtonen niin yv toimi ja kaveri paukutti melkein 50pistettä.

Edit. Typo Tappara--> Kärpät
Aika helppo jossitella näin jälkikäteen, että Kärpillä ei ollut sitä eikä tätä, joukkue oli huonosti roolitettu jne. Kuitenkin ennen viime kauden alkua kaikki täällä kusivat hunajaa ja kaikissa asiantuntijoiden tekemissä kausi ennakoissa meidät asetettiin ihan samalle viivalle Tapparan kanssa. Me olimme yksi isoimmista mestaruus suosikeista.

Minä en ole ikinä ollut mikään Jokerien fani, mutta sait minut tutkimaan historiaa. Tuo sinun väite, että Jokerit olisi pelannut jonkun kooma kauden oli sen verran erikoinen että asia oli pakko tarkistaa. Lauri Marjamäki tuli Jokereiden valmentajaksi kaudella 2017-18. Mikko Lehtonen tuli Jokereihin seuraavalla kaudella ja teki heti ensimmäisellä kaudellaan 49 pistettä. Puhut varmasti tästä kaudesta. Kyseisellä kaudella Jokerit teki melkein yhtä paljon maaleja kuin SKA (209-197), saavutti koko kaudella 32 voittoa ja 19 tappiota, oli omassa konferenssissa sijalla 4, eteni pudotuspeleihin joista tippui ensimmäisellä kierroksella. Maalierokin kohtuullinen +33. Pelkästään tilastojen valossa ei tuo nyt minun silmään miltään koomailulta vaikuta. Tämä Jokereiden koomailu väite on myös sikäli erikoinen, koska minun ymmärtääkseni suurin osa Jokerien faneista on aina tykännyt Marjamäestä. Viime kaudella Kärpät koomaili ja pelasi rosteriin nähden erikoisen ylipuolustavasti, KHL:ssä vastaavasti Marjamäen Jokerit pelasi aikamoista hurlumhei jääkiekkoa. Pelit olivat minun ymmärtääkseni aina viihdyttäviä ja Jokerit pystyi myös haastamaan keskinäisissä otteluissa KHL:n jättiläiset TsSKA:n ja SKA:n. Muistetaan myös, että Jokerit ei ikinä flopannut Marjamäen alaisuudessa. Joo, pudotuspeleissä tuli yleensä noutaja aina ekalla kierroksella, mutta aika usein syyttävää sormea voitiin osoitella tuomareiden suuntaan. Jokerit haluttiin mukaan mutta ei siellä oikeasti haluttu Jokereiden pärjäävän.

Näin ei ole Oulun Kärpissä. Meille kelpaa vain mestaruus. Viime kauden floppi kauden jälkeen ainakin omat odotusarvot ovat laskeneet. Kärpillä ja myös Marjamäellä on nyt ns. All in. Kaikki munat on nyt samassa korissa. Epäonnistua ei voi. Seuran uskottavuus on pakko palauttaa ja minä uskoin ennen viime kauden alkua, että Lauri Marjamäki oli tähän tehtävään oikea henkilö. Nyt en ole tästä asiasta enää niin varma.

Moni täällä tarttuu oljenkorsiin ja toivoo parasta. Silti tiedän että kaikki teistä myös pelkäävät pahinta. Uutta floppikautta. Ehkäpä me tarvitsemme sitä. Meidän pitää ymmärtää ja hyväksyä se tosiasia että mestaruuksia ei voi ostaa rahalla.

Lopuksi minä haluaisin vielä todeta, että olen aina suuresti ihmetellyt sitä, miksi me joka vuosi yritetään etsiä vahvistuksia muista liiga joukkueista ja ulkomailta. Minun mielestä meidän pitäisi antaa enemmän näyttöpaikkoja meidän omille junnuille. Jos potentiaalia on, meidän pitäisi olla kärsivällisiä. Näitä muualle karanneita ja muissa joukkueissa breikanneita juniori pelaajia löytyy pilvin pimein. Tuoreimpana omassa muistissa on Aatu ja Aku Räty. Aatua peluutettiin lähinnä kolmoskentässä ja se oli sellainen rooli mikä ei hänelle oikein sopinut. Hän olisi tarvinnut enemmän vastuuta. Kiekollisemman roolin. Sen hän sain lopulta Jukureista. Siellä hän breikkasi heti. Aku Rätyn potentiaalin näkivät kaikki. Meillä hän sai lähinnä jämä minuutteja lähinnä neloskentässä ja oli siinä roolissa murhaavan tehokas (sai myös satunnaisesti YV aikaa). 11 kaappia ei ole mikään huono saavutus. Ilmeisesti lähti Ilvekseen koska näki että Kärpissä ei ole tarjolla isompaa roolia. Ymmärrän tämän täysin. Silti minun sydän itkee verta kun näen, että Räty breikkasi kunnolla Ilveksessä ja teki siellä pisteet 18+24=42. Enemmän kuin Teemu Turunen. Muitakin esimerkkejä löytyy kuin Rädyn veljekset. Muistelin, että nyt päättyneen kauden jälkeen meiltä lähti joku huippulupaava U20-lupaus peliajan perässä jonnekkin toiseen liigaseuraan. Onhan se mukava nähdä, että aina välillä osa näistä maailmalle lähteneistä omista kasvateista tekee paluun Kärppien liiga jengiin mutta mielummin näkisin, että he kasvaisivat täällä ensin miehiksi, breikkaisivat meillä ja vasta sen jälkeen lähtisivät maailmalle. Miten me saatais tämä huippulupaavien junnujen karkaaminen muihin liiga seuroihin pysäytettyä? Mielummin katselisin jonkun oman junnun kehittymistä ja vaikka floppaamista kuin jonkun neverhöörd ulkomaalaisen kohtuullista onnistumista. Välillä tekisi mieli soittaa Kärppien toimistolle kun näen jonkun täydellisen arvan vähemmän yllättäen epäonnistuvan täydellisesti. Haluaisin kysyä, että eikö tuonkin peliajan olisi voinut antaa omille junnuille...Näitä epäonnistuneita hankintoja on paljon enemmän kuin meillä breikanneita junnuja. Paljon enemmän.

Vuodesta toiseen Kärppien junnut niittävät menestystä kaikissa nuoremmissa ikäluokissa. Jotenkin tämä junnujen menestys pitäisi onnistua siirtämään myös aikuisten tasolle. Viime vuosina tässä on kyllä epäonnistuttu surkeasti.

Menisin jopa niin pitkälle, että olisin valmis näkemään Kärppien jäämistä pudostuspelien ulkopuolelle mikäli se tapahtuisi junnu painotteisella joukkueella. Tiedän että näin ei ikinä tule tapahtumaan. Mutta joku matalamman kynnyksen siirtymä junnujen ja aikuisten välille on löydyttävä. Tällä hetkellä hyppäys U20-tasolta liiga joukkueeseen on liian iso. Tämän tietävät kaikki. Myös pelaajat itse. Sen takia muut liigajoukkueen kuppaavat meitä ja me vain annamme sen tapahtua. Milloin tämä loppuu?
 

Halonhakkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tekisi mieli korjata monikin asia!
Kenelle me tiputtiin?
Late sanoi että hän kantaa vastuun ja avasi hyvin ongelmia. Osaan ongelmista haettiin tukea ulkopuolelta. Soosi on valmentanut aikanaan tehokkaan ylivoiman. Ylivoimaan tuodaan tulevalle kaudella erikoisosaamista ulkopuolelta.

Ääh, en tiedä mutta melkein jopa tuli provo fiilis, ainaki vappusima on maistunut?

Ja kyllä tänään tulee uusi pelaaja! #52 pelaajiston lähipiiristä kuulin että olisi Koivisto, mutta sanotaan heti, että ihan kaikkea en ole aina uskonut mitä hän sanoo. Tähän uskon.
Late sanoi kantavansa vastuun mutta mitä tämä nyt sitten tarkoittaa käytännössä? Yleensä kun sanotaan, että kannan vastuun tästä asiasta, samassa yhteydessä käteen työnnetään eroanomus.

Soosi on joskus valmentanut tehokkaan YV:n mutta en tiedä mitä tapahtui viime kaudella. Olihan se nyt ihan kauhean näköistä. Siirreltiin hitaasti kiekkoja viereiselle pelaajalle ja haettiin välillä epätoivoisia poikkikentän syöttöjä. Pitääkö sellaista harjoitella ja miettiä etukäteen? Jokainen vastustajan alivoima kykeni lukemaan Kärppien ylivoimaa kuin avointa kirjaa. Se pyöri pääosin neliön ulkopuolella ja siitä puuttui koko ajan uskottava laukaisu pelote. Mihin unohtui klassinen Tamin väite "toimita kiekkoa maalille ja hyviä asioita tapahtuu"? Maalin eteen toisen YV:n maskimieheksi Kemppainen ja toisen Anttila, sen jälkeen muutama syöttö ja maskiveto. Lavat jäähän ja ribarit sisään. Se on siinä. Näin se toimii. Kärpissä yritettiin koko kauden ihan väkisin hakata päätä seinään. 5v5- peli oli ajoittain jopa ihan laadukasta mutta YV oli samaa paskaa kauden alusta loppuun asti. Kuten myös AV. Miksi tähän ei kyetty reagoimaan nähtyä paremmin?
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
pudotuspeleihin joista tippui ensimmäisellä kierroksella.
Niin. Tässä oleellinen. Ei oikeastaan lisättävää ja turha perata tässä enempää, kun menee ot:ksi. Sieltä löytyy pudotuspeleistä ne samat yhtäläisyydet kuin Kärpillä tällä kaudella. Haluton joukkue, onneton ylivoima(+80min ylivoimaa 0 tehtyä maalia) ja Marjamäen kopin menetys(ratkaisupeli 6-1 tms. Dynamolle), joka kuultu pelaajien suusta.
Tämä Jokereiden koomailu väite on myös sikäli erikoinen, koska minun ymmärtääkseni suurin osa Jokerien faneista on aina tykännyt Marjamäestä.
Tämä on aivan täyttä puppua. Käy huviksesi lukemassa Marjan ketjua meidän puolella.
Muistetaan myös, että Jokerit ei ikinä flopannut Marjamäen alaisuudessa.
Ja sama linja jatkuu. Toki mikäli Kärppienkään viime kautta ei pidä floppina niin siinä tapauksessa Jokeritkaan ei flopannut Marjan alaisuudessa.
mutta aika usein syyttävää sormea voitiin osoitella tuomareiden suuntaan.
Tämä on myös aivan täyttä soopaa. Kun sinulla ei selvästi ole pienintäkään käsitystä mistä kirjoitat niin suosittelen ensin perehtymään aiheeseen ennen kuin kirjoitat aivan puuta heinää. Tuomarit ei ratkaissut Jokereiden menestymistä suuntaansa yhtenäkään keväänä. Voin todeta tämän jokaisen Jokereiden KHL-pelin nähneenä. Syyt menestymättömyyteen oli muaalla - muun muassa penkin takana.

Pahoittelut ot:sta poistun hiekkalaatikolta. Odotellaan tuleeko Kärppiin lisävahvistusta, mutta pikkulinnut lauloi sellaista, että Berglund olisi ollut Pokan paikkokeila ja pakistoon ei odoteltaisi enää kuin Koivistoa ns. kovista nimistä. Lähteenä aina epävarma hallihuhu.
 
Suosikkijoukkue
KÄRPÄT, M.Nickerson
Puolustus kiekollisempi nyt viimeisten hankintojen myötä.

Puutteet enää hyökkäyksessä. Tyyliin Malte Strömwall olis aika kova. Moni hyökkäys pään ongelma ratkaistu. Kaikki eurot tähän kiinni jos mahdollista;) esim. Valmiita pari valjakkoja hyvä hakea jos tiivola jatkaa, tiivola- wännström oli kova Ässissä. Nyt vaan huolella miettiä viimeiset palaset. Ei varaa hutilaukauksiin. Laatua ja tulivoimaa ennen kaikkea;)
 

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Tuolla yleisellä puolella Sakari Mannista huhutaan Tapparaan.
Siinä olisi sellainen kostojen äiti, ettei tiedä miten päin pitäisi olla.

Nöyryytetty on ja nöyryyttä on tässä nyt opiskeltu, mutta tuo olisi jo alistamista :)
 

Teme91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
En oikein usko, että Manninen nyt johonkin Tapparaan menossa. Eiköhän tuo Sveitsiin/Ruotsiin mene, niinkuin vähän Wileniuksen puheestakin sai käsityksen, kun mainitsi Mannisen jatkavan pelejään Euroopassa.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tuolla yleisellä puolella Sakari Mannista huhutaan Tapparaan.
Siinä olisi sellainen kostojen äiti, ettei tiedä miten päin pitäisi olla.

Nöyryytetty on ja nöyryyttä on tässä nyt opiskeltu, mutta tuo olisi jo alistamista :)
'Kostojen äiti'? Minusta tuo kertoo vain siitä, että Mannisella on arvostelukyky kohdallaan, jos valitsee Kärppien sijasta Tapparan.
 

Akephalos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tuolla yleisellä puolella Sakari Mannista huhutaan Tapparaan.
Siinä olisi sellainen kostojen äiti, ettei tiedä miten päin pitäisi olla.

Nöyryytetty on ja nöyryyttä on tässä nyt opiskeltu, mutta tuo olisi jo alistamista :)
Toteutuessaan sattuu itselle enemmän kuin kuin viimekausien urheilullinen konttaus. Täysin käsittämätöntä. Vaikka Tappara sen huhutun 600k maksaisi hänelle, niin ei se silti ainakaan rahasta voi jäädä kiinni. Kerho ilmeisesti oli kerännyt 350k Jolyn jatkosopimukseen, joten mikä olisi suhteessa yhtä suuri summa Kärpille? Lähestytäänkö miljoonaa? Järjettömiä summia, mutta vielä järjettömämpi on se imagotappio ja täydellinen alisteisuus Tapparalle, mistä Mannisen Tapparasopimus kielisi.
 

Sturba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Myllykosken imuri, Kärpät, Carolina Hurricanes
'Kostojen äiti'? Minusta tuo kertoo vain siitä, että Mannisella on arvostelukyky kohdallaan, jos valitsee Kärppien sijasta Tapparan.
Ehkä yleisesti pelaaja valitsisi Tapparan, mutta Manninen haluaa varmasti voittaa Kärpissä, eikä Tapparassa. Ja Kärpät varmasti pystyy tarjoamaan saman verran palveluksista.

Tuo huhuilu nyt varmasti on pelkkää haaveilua.

Edit. Kävin lukemassa tuolta yleiseltä tuosta ja jos kerta luotettava kaveri kyseessä, joka sitä huhuilee, niin vähän alkoi kyllä pelottamaan.

Sattuisi kyllä ihan helvetisti toteutuessaan. Jotenkin en vain käsitä, miksi menisi Tapparaan, kun saman summan ja enemmänkin varmasti tienaisi muualta Euroopasta. Sitten Kärppiin kun aika on oikea.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös