Mitä enemmän tässä nyt makustelee tuolla Joona Koppasella, niin itse sytyn tälle hankinalle koko ajan enemmän ja enemmän. 24-vuotiaana urakäyrä osoittaa vahvasti ylöspäin ja on menossa kohti uransa huippuvuosia, täyttää siis tämän termin "urallaan eteenpäin pyrkivä ja vahvan draivin omaava pelaaja, joka on hyvässä peli-iässä". Noita pelaajia ainakin itse haluan Kärpissä aina nähdä ja tuon ym. profiilin pitäisi mielestäni olla se jonkalaisia kavereita Kärppiin eniten hamutaan. Toki siinä ohessa pitää olla hyvä cocktail hieman nuoremman ja vanhemman sukupolven pelaajia, jotta kokonaisuus on hyvä. Mutta noita urallaan eteenpäin pyrkiviä ja parhaassa peli-iässä olevia pelaajia pitäisi olla joukkueessa määrällisesti eniten.
Koppasen raamit (195 cm / 87 kg) myös vakuuttavat ja alla on tällä hetkellä kohtalaisen hyvä, liki erinomainen kausi Providence Bruinsissa. 59 ottelussa on syntynyt 30 pistettä (joku täällä taisi tietää kertoa jo aiemmin, että ilman yv-vastuuta?) ja Koppasella on joukkueensa paras +/- lukema +24. Tuo +24 lukema on itse asiassa jopa yllättävän hurja lukema, kun ottaa huomioon, että joukkueen sisäisessä pörssissä 2., 3. ja 4.sijoilla olevien kaverien +/- lukemat kun ovat +22, +15 ja +11. Ainoastaan viidellä Providence-pelaajalla on yli +10 lukema. Tämä knoppi nostaa vain ennestään Koppasen suorituksen arvoa. Paljon hyviä asioita on tapahtunut sekä hyökkäys-, että puolustuspäähän. Myös monipuolisuus ja -käyttöisyys on todella vahva plussa. Voi varmasti hoitaa roolin, kuin roolin.
Koppasella voi olla eväät todelliseen tykkikauteen Kärpissä jo ensi kaudella, mutta jos rooli jää pienemmäksi, niin voisi jopa olla hieman pidempi parin vuoden projekti Kärpille ja nousujohteisella käyrällä säväyttäisi sitten viimeisenä sopimusvuotenaan. Koppanen on myös aikanaan 5.kierroksen varaus eli ihan kohtalaisen lupaavasta pelaajasta puhutaan jo junnuvuosinaan. Nyt on alkanut myös tulosta tulla tällä kaudella aikusiten sarjatasolla ja jotenkin tuntuu, että käyrä on entistä vahvemmin ylöspäin. Jos urheilullisuus on vielä vimpan päälle kunnossa ja motivaatio tapissa, niin itse povaan tästä todella hyvää vahvistusta Kärpille.