Ollakko vai eikö olla – kärppähuhut ja mutut

• 4 536 179
  • 18 820

Eemil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
No ei ole ihme. TOP-6 pelaajat saa kaikki pitkästi päälle 250k. Pelkästään noihin menee 1,5M.
(Gardiner, Turunen, Ohtamaa, Kovarcik, Tardiff, Koivisto)
Sitten taustalla on vielä Karhunen, Kivistö, Anttila, Virta, Berglund, jotka varmaan istuu tuohon 150k-250k väliin kaikki. Siinäkin on vajaa miljoona tai ehkä vähän yli. Sitten loput on vähän edullisempia. Mutta kyllä tuohon joukkueeseen 3 Miljoonaa menee helposti. Luultavasti ollaan jossain 3.3-3.5M luokassa jo tällä ryhmällä.
Liigaseurojen pelaajabudjetit 2024-25:

1. HIFK 3,35 miljonaa euroa (+0,15milj.)
2. Tappara 3,25
2. Kärpät 3,25
4. Ilves 3,10
5. Pelicans 3,00 (+0,35milj.)
6. Lukko 2,95 (+0,05milj.)
7. TPS 2,40 (-0,4milj.)
7. JYP 2,40 (+0,1milj.)
9. Ässät 2,35 (+0,25milj.)
10. KalPa 2,30 (+0,2milj.)
11. KooKoo 2,00 (-0,1milj.)
11. SaiPa 2,00 (+0,1milj.)
11. Kiekko-Espoo 2,00 (+1,75milj.)
14. HPK 1,90 (-0,05milj.)
15. Sport 1,851 (+0,011milj.)
16. Jukurit 1,5 (-0,5milj.)

Suluissa, jos on muutosta edellisvuoteen.

Dynastia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Liigaseurojen pelaajabudjetit 2024-25:

1. HIFK 3,35 miljonaa euroa (+0,15milj.)
2. Tappara 3,25
2. Kärpät 3,25
4. Ilves 3,10
5. Pelicans 3,00 (+0,35milj.)
6. Lukko 2,95 (+0,05milj.)
7. TPS 2,40 (-0,4milj.)
7. JYP 2,40 (+0,1milj.)
9. Ässät 2,35 (+0,25milj.)
10. KalPa 2,30 (+0,2milj.)
11. KooKoo 2,00 (-0,1milj.)
11. SaiPa 2,00 (+0,1milj.)
11. Kiekko-Espoo 2,00 (+1,75milj.)
14. HPK 1,90 (-0,05milj.)
15. Sport 1,851 (+0,011milj.)
16. Jukurit 1,5 (-0,5milj.)

Suluissa, jos on muutosta edellisvuoteen.
On Kyllä melkoinen saavutus rämpiä yli kolmen miljoonan joukkueella sijalla 9, kun kolmannes runkosarjasta pelattu. Onhan tuolla tosiaan pakistossakin 5 erittäin kovaa palkkaa nauttivaa pakkia. Todella onnetonta ja vastuutonta rahan holvaamista Kärppien pelaajapolitiikka näyttää olevan. Siinäpä suuri syy,miksi homma ei kentällä vuosiin ole toiminut. Ei koko budjettia välttämättä aivan kokonaan ole käytetty, mutta kun vähänkään ynnäilee voimassa olevia soppareita, eise kauaksi ainakaan heitä.

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Kärpät
Karpatforever-tili teki IG:ssä havainnon, että Kemppainen olis alkanu tänään seuraan Hifkiä, ja unfollannu myöhemmin. Mitähän kettuilua tääki on Kepulta?

Liitteet

• Screenshot_20241105_190817.jpg
    Screenshot_20241105_190817.jpg
    54,1 KB · kertaa luettu: 154
  • Screenshot_20241105_190828.jpg
    Screenshot_20241105_190828.jpg
    43,9 KB · kertaa luettu: 153
Suosikkijoukkue
Kärpät
Karpatforever-tili teki IG:ssä havainnon, että Kemppainen olis alkanu tänään seuraan Hifkiä, ja unfollannu myöhemmin. Mitähän kettuilua tääki on Kepulta?
Eiköhän toi aika selviö ole et IFK:hon menossa. Ei siinä et Kärpissä olisi hänelle enää tarvetta, kun moneen vuoteen ole pysynyt vauhissa mukana. Jännä ratkaisu vain käytännössä oma Kärppä legacy pilata julleihin menemällä. Varmasti monella kärppä tyypillä arvostus menee täysin.

Sturba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aimo, Myllykosken imuri, Kärpät, Canes
Eiköhän toi aika selviö ole et IFK:hon menossa. Ei siinä et Kärpissä olisi hänelle enää tarvetta, kun moneen vuoteen ole pysynyt vauhissa mukana.
Ensimmäinen lause: Millä perusteella? Itse en ainakaan jaksa välittää Komarovin IG-trollailuista.

Toinen lause: Mitä helvettiä? Kemppainen olisi ihan massiivinen vahvistus tuohon meidän joukkueeseen ja etenkin sentteristöön. Erinomainen aloittaja, erinomainen alivoimalla sekä ylivoimalla, to name a few.

Suosikkijoukkue
Kärpät
Ensimmäinen lause: Millä perusteella? Itse en ainakaan jaksa välittää Komarovin IG-trollailuista.

Toinen lause: Mitä helvettiä? Kemppainen olisi ihan massiivinen vahvistus tuohon meidän joukkueeseen ja etenkin sentteristöön. Erinomainen aloittaja, erinomainen alivoimalla sekä ylivoimalla, to name a few.
Vahingossako seurailee julleja instassa ja viettää jullien saunailtaa? Näistä insta seurailuista varmaan 99% on johtanut sopimukseen lähiaikoina. Omasta mielestä Kemppainen SKA:sta tulon jälkeen ei oo pysynyt vauhdissa mukana. Näyttänyt luistelu koko ajan siltä kun olisi joku iso vamma taustalla. Jääkiekko on kehittynyt niin paljon nopeampaan suuntaan et samalla tavalla ajoi aika ohi jenkkilässä muuan Milan Luciceista ja kumppaneista.

Suosikkijoukkue
Kärpät

Lisätään vielä se, että tässä tilanteessa hyökkääjiä ei tarvita. Laitetaan ekana puolustus, maalivahdit ja penkin takana pörräävät herrat kuntoon.

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllä Kemppainen vahvistus olisi, mutta ei välttämättä ihan niin merkityksellinen kuin helposti ajatellaan. Itse näin Kemppaisen tärkeäksi juuri Turusen vuoksi, mutta Virta on ollut juuri niin hyvä, että on mahdollistanut Turusen tehoilun. Eli siihen ei ole pakottavaa tarvetta tuoda Kemppaista tilalle.

Kemppainen tarvitsee rinnalle luovan pelaajan, koska hän ei itse valtavasti tuota. Rueschhoff se voisi olla, mutta juuri muita ei tule mieleen. Ylivoima on ollut ihan sarjan kärkeä, joten sinne ei ole välttämättä tarvetta. Alivoimalla olisi käyttöä ja hyvänä aloittajana pelin lopuissa.

Eli kyllä Kepulle rooli löytyisi, mutta on hänen saappaita onnistuttu myös täyttämään.

No ei ole ihme. TOP-6 pelaajat saa kaikki pitkästi päälle 250k. Pelkästään noihin menee 1,5M.
(Gardiner, Turunen, Ohtamaa, Kovarcik, Tardiff, Koivisto)
Sitten taustalla on vielä Karhunen, Kivistö, Anttila, Virta, Berglund, jotka varmaan istuu tuohon 150k-250k väliin kaikki. Siinäkin on vajaa miljoona tai ehkä vähän yli. Sitten loput on vähän edullisempia. Mutta kyllä tuohon joukkueeseen 3 Miljoonaa menee helposti. Luultavasti ollaan jossain 3.3-3.5M luokassa jo tällä ryhmällä.
Hyi helvetti jos Koivisto saa likimainkaan 250k€. Puhumattakaan seuraavan listan nimistä. Kärpät tuntien tämäkin tietenkin on täysin mahdollista. Alkaa olla Oulun Jokerit -fibaa ilmoilla, kun on Liigan avokätisimmät palkat ja pitkät kesälomat.

Toki nykyisessä tilanteessa valitettavaa on se, että raha lienee ainoa kilpailuvaltti, mitä meillä on tällä hetkellä tarjota, kun pelikin on ollut mitä on ollut.

Toivotaan, että kepukin teki hifkille vain Jasekit ja seuraavassa kotiottelussa voidaan sitten ilmoittaa Kemppaisen liittyvän Kärppien keskikaistalle kauden loppuun ulottuvalla sopimuksella.

Aasinsillalla itse ketjun asiaan liittyen, onkohan tuosta case Almondista tai Jasekista kantautunut kautta rantain mitään uutta?

Edit.

Piti ihan tarkistaa ja joo, tekihän se Koivisto tosiaan suoraan kahden vuoden pahvin ja tuli oikein SHL-statuksella, niin eiköhän haba ole laittanut ainakin kolmesataa kiloa tiskiin, että: "nyt nousee vonkaletta".

Edit.2

Eikä siinä, noilla spekseillä ja teksti-TV skouttauksella, mitä itse harrastan, kun ei tule SHL:ää seurattua (enkä edes muistanut miehen olleen skoda cupissakin) olisin varmasti erehtynyt itsekin maksamaan tähtitieteellisiä summia. Se vain, että ammattimaisella organisaatiolla luulisi olevan jotain pelaajatarkkailuakin olemassa ja parempi tieto esim. luistelusta, kuin tällaisella sunnuntaiseuraajalla

Viimeksi muokattu:

Kempton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Nick Ritchie
Kyllä Kemppainen vahvistus olisi, mutta ei välttämättä ihan niin merkityksellinen kuin helposti ajatellaan. Itse näin Kemppaisen tärkeäksi juuri Turusen vuoksi, mutta Virta on ollut juuri niin hyvä, että on mahdollistanut Turusen tehoilun. Eli siihen ei ole pakottavaa tarvetta tuoda Kemppaista tilalle.

Kemppainen tarvitsee rinnalle luovan pelaajan, koska hän ei itse valtavasti tuota. Rueschhoff se voisi olla, mutta juuri muita ei tule mieleen. Ylivoima on ollut ihan sarjan kärkeä, joten sinne ei ole välttämättä tarvetta. Alivoimalla olisi käyttöä ja hyvänä aloittajana pelin lopuissa.

Eli kyllä Kepulle rooli löytyisi, mutta on hänen saappaita onnistuttu myös täyttämään.
Olisi kyllä hieman merkityksellisempi kuin saat sen kuulostamaan. On Kärppien sentteriosasto aika kusessa ollut Kovarcikia lukuunottamatta, vaikka Virta onkin pelannut odotuksia paremmin. Pelkästään aloitusten takia isoja minuutteja olisi tarjolla yvllä, avlla ja niillä pelin loppuhetkillä.

Sturba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aimo, Myllykosken imuri, Kärpät, Canes
Vahingossako seurailee julleja instassa ja viettää jullien saunailtaa?
Mitä saunailtaa? Minä olen kuullut vain Kemppaisen olleen Komarovin ja kumppaneiden seurassa Oulun yössä. Vanhoja pelikavereita ovat. Siinä samalla Komarov on aivan hyvin voinut heittää Kepulle, että alappa seuraamaan tuota meidän jengiä, niin saadaan vähän pöhinää.
Näistä insta seurailuista varmaan 99% on johtanut sopimukseen lähiaikoina.
Aivan kuten Lukas Jasekin ja Cody Almondin kanssa
Omasta mielestä Kemppainen SKA:sta tulon jälkeen ei oo pysynyt vauhdissa mukana. Näyttänyt luistelu koko ajan siltä kun olisi joku iso vamma taustalla.
Kieltämättä itsekin olin vähän samaa mieltä, kunnes Kepulle heitettiin Koivunen ja Turunen ketjukavereiksi. Kepu sai toimia tasapainottavana tekijän kahden supermiehen rinnalla. Nytkin rosterissa olisi selvä aukko, mielellään laidoillaan Turunen ja Ruiskoff.

On myös ihan kiva, että Kovarcikin lisäksi meillä on heittää pelin lopussa sentteri, jonka kanssa ei tarvitse joka päivä arpoa, tarttuisiko ne aloitukset tänään.

Kemppaisen IFK:hon meno on osastoa uskon kun näen. Siksi kysyin, josko sulla olisi ollut jotain oikeaakin tietoa.

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Kieltämättä itsekin olin vähän samaa mieltä, kunnes Kepulle heitettiin Koivunen ja Turunen ketjukavereiksi. Kepu sai toimia tasapainottavana tekijän kahden supermiehen rinnalla.
Roolissa jossa Kepu myöskin loisti sekä KHL:ssä, että liigassa ennen ulkomaankiertuetta. Kärpissä oli vierellä Junttila ja Donskoi ja yhtenä keväänä Kepu sai Donskoin kanssa aikaan käsittämättömän vireen mikä toi helvetisti pisteistä. Tuon kevään takia Kemppaisesta taidettiin odottaa jotain vähintää ppg-tahdilla pelaavaa kaveria ja käsittämättömän määrän paskaa sai palstallakin niskaan kun pelasikin pelkästään helvetin hyvällä tasolla omaa peliään.

Minun on pakko myöntää että tästä hifki-yhteydestä minulla ei ole hajuakaan, joten en osaa sanoa juuta enkä jaata. Mutta ennen Komarovin kuvaa olin sen tiedon varassa että Kepu ei enää ammatikseen luistimiaan jalkaan vedä. En keksi mikä tuossa olisi muuttunut, enkä todellakaan keksi mikä olisi muuttunut niin paljon että hifkiin päätyisi.

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olisi kyllä hieman merkityksellisempi kuin saat sen kuulostamaan. On Kärppien sentteriosasto aika kusessa ollut Kovarcikia lukuunottamatta, vaikka Virta onkin pelannut odotuksia paremmin. Pelkästään aloitusten takia isoja minuutteja olisi tarjolla yvllä, avlla ja niillä pelin loppuhetkillä.
Minkä vuoksi hyvin toiminut ylivoima kaipaisi Kemppaista? Viime kaudella Kärppien ylivoimaprosentti oli 27,4%. Tälle kaudelle se on noussut 30,4 prosenttiin. En oikein näe syytä miksi haikailla vanhojen perään, kun uudet tekee sen paremmin.

Ja tiedän, että nuo prosentit tulee elämään, mutta ei kannata lähteä korjaamaan toimivaa osa-aluetta.

Julma#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Juu eiköhän se oo semmoinen keissi että Kemppainen menee IFK:hon ja Trump valkoiseen taloon.

Kumpikaan ylläolevista väitteistä ei perustu faktapohjaisiin lähteisiin, mutta näin se tulee menemään.

Minkä vuoksi hyvin toiminut ylivoima kaipaisi Kemppaista? Viime kaudella Kärppien ylivoimaprosentti oli 27,4%. Tälle kaudelle se on noussut 30,4 prosenttiin. En oikein näe syytä miksi haikailla vanhojen perään, kun uudet tekee sen paremmin.

Ja tiedän, että nuo prosentit tulee elämään, mutta ei kannata lähteä korjaamaan toimivaa osa-aluetta.
Samaa mieltä siitä, että ylivoima on ollut kunnossa tällä ja viimekaudella. Viime kaudella pyöri lähes pelkästään Koivusen ja Turusen varassa, mutta nyt on sentään useampi nimi, jotka peliä voi pyörittää. Tätä silmällä pitäen Kovarcik onkin ollut pyörittämässä kakkos yv:tä, jotta olisi kaksi toimivaa koostumusta.

Saisi siellä toisellakin ylivoimalla silti aloituksia voittaa, koska oma mutu sanoo, että niitä olisi ykkös yv:llä hävitty selvästi enemmän, kuin voitettu. Joku tilasto-niilo voisi tarkastaa onko näin? Sinne kuitenkin sulaa minimissäänkin se ~kahdeksasosa ylivoimasta, kun kiekko haetaan omista, saadaan ylös ja rauhoitettua.

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tätä silmällä pitäen Kovarcik onkin ollut pyörittämässä kakkos yv:tä, jotta olisi kaksi toimivaa koostumusta.
Tämä on itseasiassa kätisyydestä johtuva päätös. Muuten ei olisi haluttu rikkoa ketjuja, mutta oikealle haluttiin rightin pelaaja pyörittämään, jotta saadaan syöttölinja paremmin auki Gardinerille. Toisessa ylivoimassa vastaava, mutta toisinpäin. Eli Kovarcik pyörittää vasemmalta, jotta olisi helpompaa syöttää keskelle tai neliön läpi Turuselle.

(1)
  • Tykkää
Reactions: 1971
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mitä saunailtaa? Minä olen kuullut vain Kemppaisen olleen Komarovin ja kumppaneiden seurassa Oulun yössä. Vanhoja pelikavereita ovat. Siinä samalla Komarov on aivan hyvin voinut heittää Kepulle, että alappa seuraamaan tuota meidän jengiä, niin saadaan vähän pöhinää.

Aivan kuten Lukas Jasekin ja Cody Almondin kanssa

Kieltämättä itsekin olin vähän samaa mieltä, kunnes Kepulle heitettiin Koivunen ja Turunen ketjukavereiksi. Kepu sai toimia tasapainottavana tekijän kahden supermiehen rinnalla. Nytkin rosterissa olisi selvä aukko, mielellään laidoillaan Turunen ja Ruiskoff.

On myös ihan kiva, että Kovarcikin lisäksi meillä on heittää pelin lopussa sentteri, jonka kanssa ei tarvitse joka päivä arpoa, tarttuisiko ne aloitukset tänään.

Kemppaisen IFK:hon meno on osastoa uskon kun näen. Siksi kysyin, josko sulla olisi ollut jotain oikeaakin tietoa.
Hifkillä oli pelin jälkeen saunaillan tyylinen tapahtuma, jossa huhujen mukaan Kemppainen on ollut mukana aikalailla loppuun asti. Missä kiitollisuuden velassa Kemppainen olisi et lähtis ton Komarovin klovnin juttuihin mukaan trollaamaan Kärppäkannattajia mahollisella Hifkiin menolla? Itse en ainakaan jos kokisin et joku seura on/on ollut rakas niin lähtisi sen faneja trollailemaan.

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Missä kiitollisuuden velassa Kemppainen olisi et lähtis ton Komarovin klovnin juttuihin mukaan trollaamaan Kärppäkannattajia mahollisella Hifkiin menolla? Itse en ainakaan jos kokisin et joku seura on/on ollut rakas niin lähtisi sen faneja trollailemaan.
En nyt ihan ymmärrä. Jos kilpailevan yrityksen jäsenet jäävät viettämään aikaa kotikaupunkiisi ja kyseisessä yrityksessä sattuu olemaan vanhoja kavereita, niin ainoa syy viettää näiden kanssa aikaa on se, että olet tekemässä sopimusta tähän kyseiseen yritykseen? Ei tämä nyt ihan näin toimi. Mutta ainiin, olihan siinä muukin joukkue mukana. Eihän nyt sellainen käy päinsä että kavereiden kanssa iltaa viettäessä tulisi tutustuttua uusiin ihmisiin, tai jopa tehtyä niin tyhmästi että tapaisi näiden kavereiden muitakin kavereita.

Kyllä tuossa monia asioita on, mitkä puoltaa Kepun hifki-sopparia. Itse lainaan @Sturba ja sanon että uskon kun näen, mutta nämä edellämainitut eivät kerro asiasta yhtään mitään. Ainoat oikeasti toimivat perustelut ovat Komarovin "kohta" ja Kemppaisen ig-seurailut. Noistakaan ei voi sanoa mitään koska Sakari Manninen ei pelaa Tapparassa ja Lukas Jasek ei pelaa Kärpissä.

Kempton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Nick Ritchie

No viime kauden kakkosyv teki varmaan kolme maalia koko kauden aikana mikä pudottaa tuota prosenttia. Jos pitäisi valita otanko Gardinerin ylivoimaan Melnickin vai Kemppaisen ottamaan aloitukset ja seisomaan maalin eteen, niin kauaa ei tarvitse ainakaan itseni miettiä.

JPL

Jäsen
Hyi helvetti jos Koivisto saa likimainkaan 250k€. Puhumattakaan seuraavan listan nimistä. Kärpät tuntien tämäkin tietenkin on täysin mahdollista. Alkaa olla Oulun Jokerit -fibaa ilmoilla, kun on Liigan avokätisimmät palkat ja pitkät kesälomat.
En ole palkkakuitteja nähnyt, mutta kyllähän Koivisto melkoisen kovan statuksen pelaajana Kärppiin tuli. Olympialaiset, neljät MM kisat ja edellisellä kerralla Kärppien ylivoimaisesti paras pakki kiekollisena. Liigassa on monta joukkuetta, jolla ei ole yhtään kyseisen statuksen omaavaa pelaajaa.

Seuraavan listan nimiä saa toki kyseenalaistaa, mutta kyllä tuonkin listan pelaajista jokainen voi joukkueensa melkeinpä valita liigasta.

On sitten eri asia, ovatko pelaajat tällä kaudella suorittaneet palkkapussin arvoisesti vaiko ei.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy