Eiköhän Hyryllä ole vielä paljon todistettavaa Liigassa jäljellä, ja ne opinnotkin mahtaa olla vielä kesken Oulussa. Seuraava steppi olisi sitten ottaa paikka ylivoimalta ja nousta kohti Liigan kärkeä pisteissä. Sen jälkeen alkaisin puhumaan useammista EHT-peleistä, MM-kisoista ja training campeista.
Monella tuntuu olevan edelleen vanhanaikainen käsitys ketjukoostumuksista, että ykkösessä on aina parhaat pelaajat, kakkosessa sekundaa ja kolmonen on joku jämäkenttä... Mutta harvemmin näin enää on. Peliaikaerot tulevat lähinnä erikoistilanteiden kautta, ellei pelaajien tasoero ole luokkaa Aho ja Kotkaniemi. Muutenhan sitä Kärpissäkin yritetään aina luoda kolme ehjää koostumusta ja kenties nelonen on sitten enemmän puolustava "jarrukenttä". Mutta eiköhän tälläkin kaudella jokainen pelaaja ole ollut ykkösessä, kakkosessa ja kolmosessa omalla vuorollaan. Mitään merkitystä tuolla ei ole minuuttien suhteen. Mun puolesta voidaan merkitä Hyryn nykyinenkin kenttä vaikka suoraan ykköseksi, mutta eihän se muuttaisi mitään.
Tällä kaudella ollaan nähty hyvin, että kun kilpailijat kasaavat kovia rostereita niin silloin myös Kärpillä tulee olla neljä erittäin hyvin suorittavaa kenttää koossa, jotta voidaan kamppailla siitä maljasta. Kyllä mä näen Hyryn sellaisena todellisena Kärppien miehenä, että ei se täältä lähde ainakaan muualle Liigaan, ja miksi lähtisi kun Oulussa on opinnot, perhe ja ystävät läsnä. Kyllä mä uskon, että ensi kaudella Hyrylle annetaan myös sitä ylivoimavastuuta, vaikka se ei vielä tämän kauden suunnitelmiin kuulunut.
Hyry tuskin on vielä kuitenkaan näillä otteilla NHL-joukkueiden tarkkailussa varaamattomana pelaajana. Kuka tietää ehkä vielä joskus kaapataan sinne jos kehitys jatkuu samaa rataa. Myös muut liigat varmaan voi sulkea pois kun esimerkiksi Sveitsiin ja Ruotsiin menee noita jo valmiiksi NHL:ssä pelanneita kavereita. Sveitsin ulkomaalaiskiintiöt myös vaikeuttaa asiaa. Eiköhän Hyry ole turvallisesti Kärppien miehiä vielä pari seuraavaa vuotta.