Kaleva on hyvä lehti, ei siinä mitään. Ihan aina ei ole Kaleva kuitenkaan ollut oikeassa. Muistellaan vaikka Marjamäen tilannetta. Kalevan toimittajan mukaan oli menossa Ilvekseen.Hmm eli Kalevan tiedot ei pidä paikkaansa? Mielenkiintoista
Kaleva on hyvä lehti, ei siinä mitään. Ihan aina ei ole Kaleva kuitenkaan ollut oikeassa. Muistellaan vaikka Marjamäen tilannetta. Kalevan toimittajan mukaan oli menossa Ilvekseen.Hmm eli Kalevan tiedot ei pidä paikkaansa? Mielenkiintoista
Mietin asiaa niin, että se voisi olla
joku, joka toimii kuitenkin urheilun parissa, mahdollisesti pelaaja-agenttina.
Joku joka ei ole juuri nyt Oulussa, mutta tuntee seuran toimintatavat, perinteet ja arvot. Joku joka tuntee suoraan Tommi Virkkusen, Lasse Kukkosen.
Yksi nimi nousee näin ajateltuna esiin. Se olisi Sami Mettovaara.
Ulkopuolinen, seuran kuitenkin tunteva ja täällä myös vaikuttanut pelaaja-agenttina toimiva henkilö olisi Mikko Myllykoski.
Kyse on myös siitä, että jotta päästäisiin siihen neuvotteluasemaan ja -pöytään, pitää olla se urheilullinen visio joukkueen rakentamisesta ja tarpeiden tunnistamisesta sekä millaisia pelaajia halutaan (+ millainen valmentaja = tukeeko pitkänlinjan seura-/peli-identiteettiä). Pitää myös olla eriträin hyvä ja terävä scouttisilmä, jotta päästään neuvottelupöytään oikeisen pelaajien kanssa, jotka Kärppiä voivat hyödyttää. Jos tätä "esivalmistelevaa" taitoa ei ole, niin ollaan aika pian neuvottelupöydässä "wellmannien", "deschampsien", "rundbladien" ja "aleksimustosten" kanssa. Silloin ei mieltä lämmitä, vaikka olisikin millainen neuvottelijaguru tahansa, joka saa halvat paperi rustattua.Kaksi henkilöä oli loppuvaiheessa eli noin heinäkuusta lähtien.
Myllykoski valittiin näistä kahdesta.
pelaaja-agenttina osaa neuvotella kyllä pelaaja-agenttien kanssa.
Näkyvin mittari faneille on tietenkin pelaajahankinnat.
Itse olen hyvin tyytyväinen valintaan.
Itse en epäile hetkeäkään. On jopa mahdollista, että on neuvoteltu niin sopimuksen ostosta, kuin sopimuksesta Lukko pestin jälkeen. Tässä tapauksessa tämän hetken utj olisi vedetty määräaikaisena tai nykyisellä entisellä Lasse ja kumppanit moodilla.Sahlstedtilla on vieläkin monivuotinen sopimus Raumalle.
Vähän epäilen tätä tietoa. Tai siis, kyllähän kuulumisia voi kysellä, mutta eihän nykyiseen rekryyn ollut mitenkään mahdollinen.
Satun tietämään 100% varmuudella, että Kärpistä on kysytty suoraan halukkuutta. Ja sitä ei ollut, hakijan puolelta.Ei Kärpät ole Vallinia lähestynyt. Paikka oli auki ja sitä on hakenut, kuka on. Jos joku nyt miettii, että Vallin on ollut Kärppien tähtäimessä UTJ:n pestiin, niin ei kannata miettiä, koska ei ole ollut.
Mulla on 100% tieto, ettei halukkuutta ollut Kärppien puolelta.Satun tietämään 100% varmuudella, että Kärpistä on kysytty suoraan halukkuutta. Ja sitä ei ollut, hakijan puolelta.
Mulla on 100% tieto, ettei halukkuutta ollut Kärppien puolelta.
Huhhuh ja vielä kerran huhhuh! Karua on meno toimiston puolella, jos tosissaan Arskaakin on kyselty urheilujohtajaksi. Ihme, kun ei minua kysyneet, meriitit on suunnilleen samaa luokkaa. Ainiin, mulla ei pelaajauraa olekaan Kärppien paidassa, se varmaan selittää asian. En tiedä pitäisikö tässä itkeä vai nauraa.Satun tietämään 100% varmuudella, että Kärpistä on kysytty suoraan halukkuutta. Ja sitä ei ollut, hakijan puolelta.
Omat lähteeni tietävät myös kertoa, että Kärpät oli Valliniin yhteydessä UTJ:n paikkaan liittyen jo kesäkuun alussa. Ja nimenomaan niin, että Kärpät todella HALUSI Arskan siihen pestiin - ei mitään sinnepäin heittoa, että tulisikko nää...Satun tietämään 100% varmuudella, että Kärpistä on kysytty suoraan halukkuutta. Ja sitä ei ollut, hakijan puolelta.
Asiako ei voi olla niin päin, että Vallin ei kokenut että hänellä olisi annettavaa pestiin? Vain pelkästään niin, että häntä ei kiinnostanut Kärpät, mutta olisi kokenut pystyvänsä tuon pestin hoitamaan kunnialla?
Noh, kommentaattorin roolissa ei kuitenkaan ihan samalaista tulosvastuuta ole kuin Oulun Kärppien UTJ:na. Voi vetää pari iltaa, tai koko kauden penkin alle ja ketään ei satu.Toivottavasti Vallin ei koe, että hänellä on annettavaa kommentaattorina ja niin, 10 kertaa huonommalla palkalla :)
Noh, kommentaattorin roolissa ei kuitenkaan ihan samalaista tulosvastuuta ole kuin Oulun Kärppien UTJ:na. Voi vetää pari iltaa, tai koko kauden penkin alle ja ketään ei satu.
TV-kommentaattorin/asiantuntija työt ovat sen lisäksi vain "sivubisnes" Vallinille. Mieshän työskentelee tittelillä "account manager" (suom. asiakasvastaava/yhteyspäällikkö tjsp. ???) monipalveluyhtiö Innolinkissä. Luulisi, että tienaa sielläkin ihan "kelvollista" liksaa. Ja siihen päälle vielä tv-asiantuntijan työstä tulevat tienestit, plus vielä Vallinin ihan "suht" menestyksekäs ura jääkiekon pelaajana, josta varmasti jäi jonkun verran "hilloa" käteen, niin ei varmaan tarvitse Arskan enää loppuelämänsä aikana nyt ihan rahan perässä tulevien työpaikkojen suhteen juosta.Toivottavasti Vallin ei koe, että hänellä on annettavaa kommentaattorina ja niin, 10 kertaa huonommalla palkalla :)
Kaikella kunnioituksella etenkin käyttäjää @McTorso kohtaan, joka niin useasti jakaa omia sisäpiiristä saatuja tietojaan, niin uskon silti @GT näissä asioissa. Sen verran harvoin jyrähtää norsunluutornistaan, enkä muista että joskus olisi mönkään tiedot menneet, ihan lajirajojenkin yli. Jos hän sanoo ettei Kärpät ole Vallinia tuohon rooliin kysynyt, niin minun maailmassa Kärpät ei silloin ole Vallinia UTJ:ksi kysynyt.Toisaalta täällä palstalla on sitten parinkin käyttäjän toimesta täsmennetty, että juurikin urheilujohtajaksi olisi Vallinia kaavailtu, joten ehkäpä se sitten onkin niin.
Siis, eikö @GT nimenomaan todennut, että Kärpistä ON kysytty Vallinin halukkuutta ja @McTorso sitten tämän kielsi omien lähteidensä mukaan:Kaikella kunnioituksella etenkin käyttäjää @McTorso kohtaan, joka niin useasti jakaa omia sisäpiiristä saatuja tietojaan, niin uskon silti @GT näissä asioissa. Sen verran harvoin jyrähtää norsunluutornistaan, enkä muista että joskus olisi mönkään tiedot menneet, ihan lajirajojenkin yli. Jos hän sanoo ettei Kärpät ole Vallinia tuohon rooliin kysynyt, niin minun maailmassa Kärpät ei silloin ole Vallinia UTJ:ksi kysynyt.
Eikö tuosta yo. GT:n viestistä ole aika selvästi luettavissa, että Kärpät nimenomaan on Vallinia UTJ:n rooliin kysynyt? Ja, jos kerran itsekin GT:tä tässä uskot - joka näissä toki McTorson ohella äärimmäisen luotettava on ollut - niin etkö siis silloin itsekin tosiaan usko täysin päinvastoin kuin kirjoitit eli kysytty on?Satun tietämään 100% varmuudella, että Kärpistä on kysytty suoraan halukkuutta. Ja sitä ei ollut, hakijan puolelta.
Tässä Vallin-keskustelussa on syytä muistaa, että on kaksi eri asiaa kysyä ehdokkaan halukkuutta osallistua rekryprosessiin (muiden hakijoiden joukossa) ja tarjota pestiä suoraan.
Itselläni ei Arskan osalta tietoa kummasta kyse.