Ruotsissa Kärki pelasi pitkälti (oikeastaan koko ajanjaksonsa siellä) laiturina. Viime kaudella Kärjen aloitustilastot olivat 2/5= 40% ja toissa kaudella 42/96= 43,8%. Tuon toissa kauden aloitti Färjestadissa (kauden alussa nopea siirto Linköpingiin), jossa pelasi ne ekat vajaan 10 ottelua sentterinä, mutta ei aivan lähtenyt silloin. Liigassahan Kärki toki on sitten pelannut juuri enemmä ja itse asiassa pääsäänötisesti sentterinä. Aiemmilla Ässät/Liiga-kausilla Kärjen aloitusprosentit ovat pyörineet siellä 46-47% tienoilla. Kaudella 2017-18 aloitti 611 kertaa prosenttien ollessa 46,2% ja kaudella 2018-19 aloitti 112 kertaa lukemalla 47,3%. Tällä kaudella toki on aloittanut lähes 700 kertaa (675 kpl), joista kahminut omalle joukkueelle kohtuu hyvällä prosentilla 53,3%, joten kehitystä on tapahtunut.Tiedätkö, pelasiko Kärki SHL:ssä laiturina vai sentterinä? Ihan sillä, että minkälaisia kokemuksia hän on sieltä saanut. Tilastojen mukaan kuitenkin meni ihan OK. Jotenkin minun sisällä sykkii ajatus kolmikosta Mäenalanen-Kärki-Leskinen lähes täydelllisenä ketjuna Liigaan.
Ja toki Kärki on kyllä itse kertonut preferoifansa sentterintonttia (jos en väärin muista, näin nimittäin muistan Kärjen omia ajatuksia jostain haastattelusta lukeneeni, että sentterintontti olisi se mieluisa paikka). Tällä kaudella, mitä olen Ässien osiota lukenut, niin haluttomuudesta ja velttoudesta on Kärki saanut moitteita, mutta parhaillaan Kärki on kyllä tähän Liigaan eliittipeluri. On toki raamikas (194cm / 97kg), vahva, yllättävän nopea ja tarkan sekä nopeasti virittyvän kudin omaava pelaaja. Toki myös monipuolinen/käyttöinen pelimies yli- ja alivoimalla.