Nyt alkaa jo toivomaan tässä tilanteessa, ettei sellaista tulisi. Kausi tulee olemaan väkisinkin "sekasorron" täyteinen, eikä koskaan tiedä, mitä positiivisia yllätyksiä seuraava viikko tuo tullessaan. Täytyy alkaa jo suhtautumaan ajatuksissa jonkinasteiseen välikauteen, eikä tavoitella aivan väkisin menestystä isolla hinnalla.Onhan sieltä tulossa vähintään se Puljun korvaaja. Sehän pitäisi olla varma juttu jo.
Joo kyllähän se eilinen (mahdollinen) tapaus oli taas aikamoinen isku vyön alle. Ja mitään takeita kun ei ole, että jää viimeiseksi (nimenomaan Kärppien joukkueessa). Puhutaan, että "eikö otettu mitään opiksi ensimmäisestä kerrasta" ja, että "ei sen pitäisi uudestaan iskeä samaan joukkueeseen" etc. Fakta on kuitenkin se, että meillä (niin Kärpillä kuin kaikilla muillakin liigajoukkueilla) on vastassa tällä hetkellä sellainen vihulainen, että se ei kysy lupaa, että "saako tulla?" Se tulee jos on tullakseen, vaikka hoitaisit asiat itse kuinka hyvin tahansa. Aina se ei ole kiinni itsestä.Nyt alkaa jo toivomaan tässä tilanteessa, ettei sellaista tulisi. Kausi tulee olemaan väkisinkin "sekasorron" täyteinen, eikä koskaan tiedä, mitä positiivisia yllätyksiä seuraava viikko tuo tullessaan. Täytyy alkaa jo suhtautumaan ajatuksissa jonkinasteiseen välikauteen, eikä tavoitella aivan väkisin menestystä isolla hinnalla.
Tuomaalan Samulle vaan rohkeasti paikka suoraan Puljun tilalle ja näin laitetaan rahaa pankkiin seuraavaa/seuraavia kausia varten. Myös Aatu ylös edustukseen loppukaudeksi omalle sentterin paikalleen (Muse 3-4. ketjun laitaan) ja suuremmalle vastuulle (myös sitä ylivoima-aikaa). Se liikku kannattaa myös tulevaisuutta ajatellen - ehdottomasti.
Aaltonen sanoi Petopodin haastattelussa, että yksi syy Kärpistä lähtöön oli se, että hänelle ei ollut koskaan kunnollista roolia ns. johtajana tarjolla. Vuosien varrella Juhis on kasvanut kiekkoilijana ihan älyttömästi, ja viime kausi Pelicansissa osoitti myös sen, että pystyy kantamaan vastuuta ja johtamaan joukkoja. En innostu lainkaan mistään vieraan pelaajan hankinnasta tässä koronatilanteessa, mutta kyllähän koodinimi Juhamatti Aaltonen olisi juuri se, mitä Kärpät Puljun tilalle tarvitsee. Kärppä, kokemus, taito, kyky ratkaista otteluita.Aaltonen kannattas kiinnittää ennenkun Lukko tms. hommaa NHL-lainojen paikoksi. Toisi johtajuutta koppiin.
Eikö Juhis ole sanonut, että odottelee vielä jos Kärpät suostuisi sopimukseen tai tarjoaisi itse sopimusta? Jokatapauksessa Juhista tässä itse odottelen ja ottaisin mielellään loppukaudeksi.Aaltonen sanoi Petopodin haastattelussa, että yksi syy Kärpistä lähtöön oli se, että hänelle ei ollut koskaan kunnollista roolia ns. johtajana tarjolla. Vuosien varrella Juhis on kasvanut kiekkoilijana ihan älyttömästi, ja viime kausi Pelicansissa osoitti myös sen, että pystyy kantamaan vastuuta ja johtamaan joukkoja. En innostu lainkaan mistään vieraan pelaajan hankinnasta tässä koronatilanteessa, mutta kyllähän koodinimi Juhamatti Aaltonen olisi juuri se, mitä Kärpät Puljun tilalle tarvitsee. Kärppä, kokemus, taito, kyky ratkaista otteluita.
En muista sanatarkkaa muotoa, mutta tuossa samaisessa Petopodin jaksossa sanoi, että on täysin valmis tulemaan Kärppiin, jos sopimusta tarjotaan.Eikö Juhis ole sanonut, että odottelee vielä jos Kärpät suostuisi sopimukseen tai tarjoaisi itse sopimusta? Jokatapauksessa Juhista tässä itse odottelen ja ottaisin mielellään loppukaudeksi.
Jos tässä aletaan välikautta viettämään, niin sittenhän se on sama laittaa tyhjenysmyynnit käyntiin ja pelata lupaavilla a-junnuilla loppukausi. Minä olen maksavana asiakkaana eri mieltä. Toki rahaa ei tässä tilanteessa kannata lähteä tuhlaamaan vain tuhlaamisen ilosta, mutta että SM-liigan suurseura Kärpät heittäisi ensimmäisenä läskiksi koko kauden? En usko, että tapahtuu.
No katotaan nyt tuleeko sitä luvattua Puljujärven korvaajaa vai ei, mutta jos Kärpät valkoista lippua alkaisi heiluttelemaan, niin äänestetään sitten myös täällä päässä jaloilla ja katellaan kevät kausi vaikka telkkarin välityksellä. Säästyshän siinä rahaa itelläkin, näin korona-aikana.
Itse ainakin luulen, että Juhis voisi tulla suht pienellä palkalla pelaamaan Kärppiin loppukaudeksi, mutta sanoisin että maksimi voisi olla ehkä jotain 100k? Mulle myös käy, että ei oteta ketään, koska sitten kun tämä joskus päättyy (seuraavaan kauteen mennessä), niin on parempi että ei olla otettu niin hirveästi takkiin.Varmasti erittäin moni joukkue möisi monia pelaajiaan mielellään tässä tilanteessa, jos ottajia olisi. Ei kuitenkaan taida olla, koska kaikki seurat ovat tällä hetkellä todella lirissä. Minä maksavana asiakkaana toivon, että tulevat vuodet arvotetaan tämän katastrofikauden edelle, eikä joukkueeseen hankittaisi enää ketään edes Puljujärven tilalle. Tuntuu, että ihmiset eivät vieläkään oikein ymmärrä, minkälaiset tappiot tästä kaudesta on tulossa.
Olen täysin samaa mieltä. Ihmiset eivät ymmärrä, että tässä on panoksena hieman isommat asiat, kuin liigakausi 2020-2021.Varmasti erittäin moni joukkue möisi monia pelaajiaan mielellään tässä tilanteessa, jos ottajia olisi. Ei kuitenkaan taida olla, koska kaikki seurat ovat tällä hetkellä todella lirissä. Minä maksavana asiakkaana toivon, että tulevat vuodet arvotetaan tämän katastrofikauden edelle, eikä joukkueeseen hankittaisi enää ketään edes Puljujärven tilalle. Tuntuu, että ihmiset eivät vieläkään oikein ymmärrä, minkälaiset tappiot tästä kaudesta on tulossa.
Ei siinä välttämättä ole suurta merkitystä suurelle osalle yleisöstä, että pelaako 1. ketjun laidassa Aaltonen vai erittäin lahjakas Tuomaala. Vaikka Kärpät hommaisi jonkun Aaltostakin kovemman nimimiehen Puljun paikalle, niin sekään ei välttämättä nostaisi yleisömääriä juurikaan tässä koronatilanteessa. Jos Puljujärvi korvautuisi Tuomaalalla, niin se ei tekisi vielä Kärpistä junnujoukkuetta. Loistava näytönpaikka huippulupaukselle kasvaa nopeasti korkoa Pyörälän ja Kunykin rinnalla. Näin minä asian näkisin.Luuletteko, että satunnaiset katsojat jaksavat lähteä katsomaan junnukiekkoa? Pelaajissa säästäminen ei välttämättä säästä yhtään mitään, jos yleisömäärät laskevat sen vuoksi.
Ei siinä välttämättä ole suurta merkitystä suurelle osalle yleisöstä, että pelaako 1. ketjun laidassa Aaltonen vai erittäin lahjakas Tuomaala. Vaikka Kärpät hommaisi jonkun Aaltostakin kovemman nimimiehen Puljun paikalle, niin sekään ei välttämättä nostaisi yleisömääriä juurikaan tässä koronatilanteessa. Jos Puljujärvi korvautuisi Tuomaalalla, niin se ei tekisi vielä Kärpistä junnujoukkuetta. Loistava näytönpaikka huippulupaukselle kasvaa nopeasti korkoa Pyörälän ja Kunykin rinnalla. Näin minä asian näkisin.
Edit. pieni fiksaus.
Pelaajabudjetista vapautuu X määrä rahaa, kun Pulju lähtee takaisin rapakon taakse, ellei vapautunut jo NHL-sopimuksen jälkeen. Sillä rahalla saa helposti myös korvaajan ja budjetti ei tule ylittymään. Kärpät ei tuosta konkurssiin mene. Luuletteko, että satunnaiset katsojat jaksavat lähteä katsomaan junnukiekkoa? Pelaajissa säästäminen ei välttämättä säästä yhtään mitään, jos yleisömäärät laskevat sen vuoksi.
Tämän hetkisessä yhteiskunnallisessa tilanteessa en valitettavasti usko, että 1-2 pelaajan hankkiminen toisi ihmisiä takaisin halliin. Siksi toivon, että rakastamani seura käyttäisi jokaisen Puljujärven sopimuksesta säästyvän euron tappioiden minimoimiseen.
No ehdota ratkaisua, että kuka korvaa Puljun? Kärpillä on vaihtoehtoina lähinnä pörrääviä hernepyssyjä, niin itse antaisin jo senkin takia mahdollisuuden nuoremmalle talentille, josta kuoriutuu askel kerrallaan liigatasoinen pelaaja Kärpille ja hieman myöhemmin todellinen tähtipelaaja. Toinen vaihtoehto olisi ajaa Tuomaalaa fyysisempää Aku Rätyä kunnolla sisään kovien ketjukaverien kanssa. Mitään mikkihiiri Kobleja ja Mustosia en itse ainakaan haluaisi nähdä 1. ketjussa, mutta tiedän kyllä jo miten Mamba tulee ratkaisemaan asian -> Kobli Puljun paikalle. Hermonen voisi olla myös mielenkiintoinen ykkösessä, mutta sitä liikkua Manner ei tule kyllä tekemään.Vaikka Tuomaala onkin edukseen esiintynyt liigatasolla, niin usein käy ettei pelin taso säily junnulla kovin korkealla, kun pelejä tulee tiuhaan ja aina pitää pelata fyysisillä rajoilla. Annetaan aikaa Tuomaalallekin kehittyä eikä upoteta liian suureen vastuuseen.
Niin - tässähän on sellainenkin mielenkiintoinen seikka olemassa, että pudotuspelejä ei pelata välttämättä lainkaan, jos tilanne pahenee tästä vielä selvästi kevättä kohden. Epävarmuutta on joka tapauksessa ilmassa ja olisin nyt aika varovainen näiden Lässien ja Aaltosten hankintojen kanssa.Täytyy kuitenkin muistaa, että hyvä menestys playoffeissa takaa hyvän rahapotin.
Niin - tässähän on sellainenkin mielenkiintoinen seikka olemassa, että pudotuspelejä ei pelata välttämättä lainkaan, jos tilanne pahenee tästä vielä selvästi kevättä kohden. Epävarmuutta on joka tapauksessa ilmassa ja olisin nyt aika varovainen näiden Lässien ja Aaltosten hankintojen kanssa.
Siirtorajaanhan on vielä hyvä tovi matkaa ja monenlaista ehtii tapahtua ennen sitä. Katselisin kyllä ensin kieli keskellä suuta koronatilanteen kehittymistä ennen suurempia liikkuja.
Tavallaan olet oikeassa, mutta taas toisaalta, jos pystyt nimeämään yhdenkin onnistujan kauden 2020-2021 Kärpissä, niin olen kuulolla?Niin....mikäli junnut pelaa hyvin??? Ainakaan tähän saakka nämä nykyiset junnut ja hieman vanhemmat sellaiset eivät ole kovin raikasta tai ennakkoluulotonta peliä esittäneet. Saatikka olleet vastuun kantajia....Vertaan tässä esim. Kalpaan ja tänään kovin varamiehisen HIFK:n esityksiin. Samoin Ilvekseen on noussut vastuunkantajia nuorista kundeista. Jostain syystä meillä nämä Metsävainiot, Hermoset yms. ei nyt kovin ”energisen raikkailta” ole näyttänyt .....voin olla väärässä
Byström ja Sulak (osittain Karvinenkin) voidaan ainakin laskea onnistujiin, mutta sitten taitaakin olla jo hieman hiljaisempaa, jos mietitään kaikkien pelien kokonaisotantaa.Tavallaan olet oikeassa, mutta taas toisaalta, jos pystyt nimeämään yhdenkin onnistujan kauden 2020-2021 Kärpissä, niin olen kuulolla?
Joo se olikin tuollainen pieni sarkastinen heitto, että tämän kauden Kärpissä ei ole kovinkaan moni muukaan loistanut, koska pelitapa ei tue pelaajia, joten, kun meidän ykköspelaajatkaan ei pysty loistamaan, niin vaikea sitä on vaati kokemattomilta junioreiltakaan. Varsinkin jos verrataan joihinkin KalPaan ja Ilvekseen, jossa peli on suht kunnossa ja juniorit saavat siitä pelitavasta hyvän tuen pelaamiselleen. Meillä sitä selkänojaa pelitavasta kun ei ole.Byström ja Sulak (osittain Karvinenkin) voidaan ainakin laskea onnistujiin, mutta sitten taitaakin olla jo hieman hiljaisempaa, jos mietitään kaikkien pelien kokonaisotantaa.