Ollakko vai eikö olla – kärppähuhut ja mutut 2014–2015

  • 321 012
  • 740

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Voi jestas, voitaisko pikku hiljaa unohtaa jo Viuhkola ja keskittyä hommaamaan Kärppiin oikeasti joku ykkösentteri?!?! Kuinka monta kakkos-kolmossentteriä joukkueeseen tarvitaan tai oikeastaan nelossentteriä. Viuhkola on kärppäikoni blaah blaah blaah ei siinä mitään, ei mitään Pikulta pois, mutta olisko aika katsoa pikku hiljaa jo eteenpäin? Kyllä Kärpät tarvii oikeasti jonkun vahvistuksen tyyliin Gagnon, jos meinataan kirkkaammasta mitalista keväällä Lukon ja HIFK:n kanssa taistella. Ei millään pahalla, oikeasti. Aikansa kutakin sanoi pässä kun päätä leikattiin.

Viuhkola, ei jatkoon.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Voi jestas, voitaisko pikku hiljaa unohtaa jo Viuhkola ja keskittyä hommaamaan Kärppiin oikeasti joku ykkösentteri?!?! Kuinka monta kakkos-kolmossentteriä joukkueeseen tarvitaan tai oikeastaan nelossentteriä.

Ei missään nimessä kannata täysin unohtaa Viuhkolaa. Jos mies on oikeasti kunnossa, niin on myös vahvistus Kärppien sentteri-osastolle. Ja koska Viuhkola treenaa Oulussa, niin valmennuksella on takuulla täysin ajantasainen käsitys miehen kunnosta.

Wirtasesta kun puhuttiin, niin olen myös sitä mieltä, että ei pätkääkään haittaa, jos muuten pätevä keskushyökkääjä on pelityyliltään "kahden suunnan sentteri". Esim. jossain Humlin ja Haatajan välissä tuollainen on nimenomaan elementissään paikkaillessaan laitureiden toilailuja ja laittaessaan kiekkoa eteenpäin omalta alueelta. Sitten jos ajattelee ylivoimapeliä, niin kyllä se rakentelu ja jauhaminen onnistuu vaikkapa Humlilta ihan yhtä hyvin kuin puhtaalta offensiiviselta sentteriltä, kunhan vaan kaikki pelaajat muuten tietää, että miten yritetään pelata.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tuota, voisitko tuon Viuhkola-kiiman keskellä tarkentaa tuota vihjailuasi lainaamastani kirjoituksestasi, ketä nimimerkkejä tarkoitat, kai sinusta on miestä siihen vastaamaan. Olemme ilmeisesti olleet yhtä aikaa hallilla katsomassa miltä Viuhkolan tämän hetken liike luistimilla näyttää, vai?
Ehkäpä Viuhkola-kiima on osuva termi kuvaamaan haluani nähdä täysin poikkeuksellinen seuraikoni vielä pelaamassa kasvattajaseurassaan. Olen huomannut, että tämä haluni tuntuu joidenkin mielestä, jos ei väärältä, niin ainakin oudolta. Monet eivät halua enää Viuhkolaa Kärppiin, koska hän olisi tulppa menestyksen tiellä. Tällaista tulppateoriaa ei kuitenkaan kukaan voi todeksi ennalta väittää. Sen takia haluankin antaa Viuhkolalle mahdollisuuden.

Hyvä Lisäalueen mies, olen pahoillani, mutta en suita lähteä penkomaan sivuhistoriaa etsiäkseni sinulle nimimerkkejä, jotka ovat Viuhkolan pelikuntoisuutta olleet viemässä jopa pitkälle ensivuoden puolelle. Tiedät itsekin, että näin on täällä kirjoiteltu. Viuhkola itse on kuitenkin puhunut haastatteluissaan selvästi aikaisemmasta aikataulusta. Nyt viimeksi hän puhui kuukaudesta. Viuhkolan eturistiside leikattiin toukokuussa. Polvi on täydessä tikissä puolen vuoden päästä. Tämäkin kertoo marraskuulle tai viimeistään joulukuulle ajoittuvasta paluusta. En ole nähnyt Viuhkolaa luistimilla. Hyvä ystäväni kuitenkin on ja jo useita viikkoja sitten. Kaikki tämä puhuu aiemman paluun puolesta kuin monet ovat täällä kirjoitelleet. Olen kysynyt ennenkin ja kysyn nytkin, mihin perustuvat väitteet Viuhkolan paluun venymisestä ensivuoden puolelle?

Olen iloinen, että olet käynyt katsomassa Viuhkolan luistelua, hyvä Lisäalueen mies. Nyt minulla on mahdollisuus kuulla , mikä on tilanne tällä hetkellä, jos minulle suot siitä kertoa. Viuhkolan tilanne kiinnostaa minua kovin, joten innostuneena odotan kuulevani, miltä hänen luistelunsa näytti ja millä kompetenssilla sinä sitä arvioit.
 

JPL

Jäsen
Varmaan aikatauluissa on pidetty myös varaa ihan pelikuntoon pääsemisestäkin. Ensin pääsee tekemään kevyttä treeniä, sitten kevyttä luistelua, sitten treenit ilman kontaktia... sen jälkeen pääsee vasta treenaamaan täysillä. Ja tämä tieten vaatisi joukkueen, minkä kanssa treenata. En tiedä, joko Piku saa täysillä vetää, mutta joukkueen kanssa harjoittelu ainakin puuttuu sattuneesta syystä. Insta kuvan perusteella on kuitenkin tällä viikolla käynyt Kärppien matkassa joko kokeilemassa miltä tuntuu tai antamassa näyttöjä ja paikkaamassa samalla Kepua. Mutta tosiaan näyttäisi, että jos sopparin saa, niin voisi olla pelikunnossa jopa tämän kuun puolella.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Varmaan aikatauluissa on pidetty myös varaa ihan pelikuntoon pääsemisestäkin. Ensin pääsee tekemään kevyttä treeniä, sitten kevyttä luistelua, sitten treenit ilman kontaktia... sen jälkeen pääsee vasta treenaamaan täysillä.
Näinän se menee. Kuuden kuukauden kuluttua operaatiosta siirre on jopa vanhaa vahvempi. Toki tämän kuuden kuukauden aikana kuntoutuja voi harjoitella itsensä erinomaiseen fyysiseen kuntoon riskittömillä harjoitteilla. Näin ollen urheilija on fyysisesti mahdollisimman valmis, kun lupa itse peli/urheilusuoritukseen tulee.

Ja tämä tieten vaatisi joukkueen, minkä kanssa treenata. En tiedä, joko Piku saa täysillä vetää, mutta joukkueen kanssa harjoittelu ainakin puuttuu sattuneesta syystä. Insta kuvan perusteella on kuitenkin tällä viikolla käynyt Kärppien matkassa joko kokeilemassa miltä tuntuu tai antamassa näyttöjä ja paikkaamassa samalla Kepua. Mutta tosiaan näyttäisi, että jos sopparin saa, niin voisi olla pelikunnossa jopa tämän kuun puolella.
Viuhkola sanoi Joitakin päiviä sitten, että on treenannut Kärppien junnujen kanssa ja saaneensa ottaa kontaktia. Kyllä nyt vaikuttaisi Jarilla olevan käynnissä kuntoutumisen viimeinen vaihe. Ei muuta kuin pelituntumaa hakemaan.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
McTorsolle kiperä kysymys. Ei nyt tietenkään pidä ottaa liian vakavasti tätä, koska eivät ole poissulkevia, mutta ajatuksella voi kuitenkin leikkiä. Jos olisi kaksi vaihtoehtoa josta valita niin kumman ottaisit. Nyt saa valita vain toisen:

1. Kärppiin hommataan todellinen huippusentteri. Joukkueen peli nousee uudelle tasolle ja tuloksena juhlitaan Mestaruutta.

2. Jari Viuhkola pestataan joukkueeseen. Piku pelaa helvetin hyvin ja nousee "huipputasolle". Finaalitkin ovat tiukat, mutta Lukko voittaa Mestaruuden.
 
H

Hidas_ja_kankea

Ainoastaan yksi vahvistus, joka olisi pienen raaputusarpakertoimen omaava hyökkäävä sentteri tyyliin "Kontiola".

Nykyrosterista pidän Mannista hyökkäysalueella yllättävimpänä sentterinä, joka ei kärkipaikkoja hamuavalle kovan budjetin seuralle ole riittävää.
Isompaa vaihtorumbaa en pidä toivottavana.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
McTorsolle kiperä kysymys. Ei nyt tietenkään pidä ottaa liian vakavasti tätä, koska eivät ole poissulkevia, mutta ajatuksella voi kuitenkin leikkiä. Jos olisi kaksi vaihtoehtoa josta valita niin kumman ottaisit. Nyt saa valita vain toisen:

1. Kärppiin hommataan todellinen huippusentteri. Joukkueen peli nousee uudelle tasolle ja tuloksena juhlitaan Mestaruutta.

2. Jari Viuhkola pestataan joukkueeseen. Piku pelaa helvetin hyvin ja nousee "huipputasolle". Finaalitkin ovat tiukat, mutta Lukko voittaa Mestaruuden.
Kiitoksia kysymyksestä charger. Minusta kysymyksesi ei ole kiperä, vaan vastaus on aika selkeä minulle. Vastaan hypoteesiisi, vaikka ilman selvännäkijän lahjoja emme pysty tuollaisia vaihtoehtoja asettamaan. Ymmärrän halusi asettaa kysymyksesi tavalla, jossa Viuhkolan palkkaaminen ei tuo mestaruutta ja päinvastoin. Aito mielipiteenihän on se, että pystymme voittamaan mestaruuden myös Viuhkolalla.

Vastaukseni on ehdottomasti vaihtoehto kaksi. Tuolloin seuramme on kunniottanut niitä arvoja, jotka ovat minulle tärkeitä. Seuraikonille on annettu mahdollisuus ja suuri urheilutarina on saanut ansaitsemansa jatkon. Vaihtoehto kaksi on pitkässä juoksussa seuran etu. Siinä Jari on päässyt tasolleen ja pelannut "helvetin" hyvin. Näin saisimme Jarista pariksi seuraavaksi kaudeksi huippusentterin. Muualta tullut, mestaruuden ratkaissut huippusentteri tuskin Kärppiin enää seuraaviksi kausiksi jäisi. Uskoisin myös Viuhkolan olevan erinomainen keulakuva monille seuran kanssa yhteistyössä toimiville tahoille kuten talkoolaisille, junioreille ja heidän vanhemmilleen sekä sponsoreille.Toki minua harmittaisi mestaruuden menettäminen Lukolle. Viuhkolan palkkaaminen ja hänen pelaaminen kovalla tasolla hyödyntäisi kuitenkin Kärppiä enemmän pikällä aikavälillä kuin yhden kauden kullan vaihtuminen hopeaksi.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Kiitos vaan vastauksesta. Kysymyksen asetteluhan on tottakai todella pirullinen ja onneksi meidän ei oikeasti tarvitse tehdä tällaisia valintoja. Mutta ehkäpä tällä tavalla asettelemalla saadaan mielipide-erot ja ennenkaikkea syyt niiden tajana, parhaiten näkyviin. Jos olisi vain nuo kaksi vaihtoehtoa, niin itse ottaisin ehdottomasti tuon vaihtoehdon yksi.

Mestaruus on aina Mestaruus, ei siitä pääse mihinkään. Lisäksi uskon että Jari Viuhkolalla olisi paremmat mahdollisuudet nousta huipputasolle jossain muualla missä saa enemmän vastuuta. Tästä voisi olla vielä enemmän iloa Kärpillekkin kun saataisiin sitten mahdollisesti huippukunnossa oleva Piku takaisin. Itseä vain hirvittää että Viuhkola jämähtää Kärpissä "varamiehen" rooliin ja taas seuraavissa finaaleissa pannaan katsomoon (no, okei nyt oli alla loukkaantuminen, mutta kuitenkin).

Eli Viuhkolan ja Kärppien parasta tässä olen hakemassa pitemmällä tähtäimellä, vaikka voi tuntua hassultakin. Asia on vaan niin että usein sen seuraavan askeleen ottaminen uralla vaatii muutoksia, uusi seura on juuri sellainen haaste. Esimerkkejä löytyy lukemattomia kun jossain toisaalla pelaaja saa "uuden kevään". Tottakai toivoisin että Viuhkola nousisi Kärpissä huipputasolle ja voisi auttaa joukkuetta Mestaruuteen, mutta se ei vain tunnu todennäköiseltä. Tuntuu vain siltä että Pikulla on iso riski jämähtää/mukavoitua täällä, jolloin kehitys pysähtyy. Näinhän on jo käynyt, vaikka toki on myös ollut näitä loukkaantumisia. Mutta ei niiden piikkiin voi kaikkea pistää.
 

Rammjäger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, SaiPa, Jukurit
McTorsolle kiperä kysymys. Ei nyt tietenkään pidä ottaa liian vakavasti tätä, koska eivät ole poissulkevia, mutta ajatuksella voi kuitenkin leikkiä. Jos olisi kaksi vaihtoehtoa josta valita niin kumman ottaisit. Nyt saa valita vain toisen:

1. Kärppiin hommataan todellinen huippusentteri. Joukkueen peli nousee uudelle tasolle ja tuloksena juhlitaan Mestaruutta.

2. Jari Viuhkola pestataan joukkueeseen. Piku pelaa helvetin hyvin ja nousee "huipputasolle". Finaalitkin ovat tiukat, mutta Lukko voittaa Mestaruuden.

Myös täältä lyhyen harkinnan jälkeen vaihtoehto 2. Perustelen:

Jos Kärpillä olisi riittävästi rahaa (ja tietysti jos säännöt sallisivat, mutta olivathan myös antamasi vaihoehdot spekulatiivisia) ostaa vaikka koko Anaheim Ducksin kokoonpano, ja roijata heidät Liigaan pelaamaan, varmistaen näin 95,8% varmuudella mestaruuden seuraaviksi 3-5 vuodeksi, mutta yhtäkään omaa kasvattia ei kokoonpanoon mahtuisi, niin eipä kyllä kiinnostaisi pätkääkään. Tämä on tietysti (jos joku ei vielä huomannut...) valtava kärjistys, mutta asetelma on silti sama: huippumenestys ostetulla joukkueella, vai hyvä menestys omilla kasvateilla (joka saattaa myös tarkoittaa mestaruutta).

Olen ehkä sanonut tämän tällä foorumilla jo aiemminkin, mutta useampaa urheiluseuraa kannattavana henkilönä en ole milloinkaan ollut yhdestäkään seurasta yhtä ylpeä, kuin Kärpistä silloin kun ottivat Viuhkolan selkävaivaisena takaisin joukkueeseen epäonnistuneen NHL-visiitin jälkeen.

Viuhkolan palkkaaminen, kuten palstaveli McTorso edellä mainitsi, on todennäköisesti taloudellisestikin järkevä veto, koska tuo varmasti lisää katsojia, ja mahdollisesti myös sponsorituloja.

Usein puhutaan pelaajien seurauskollisuudesta. Seurauskollisuutta peräänkuulutetaan, koska näyttää olevan katoava luonnonvara. Toisaalta sanotaan että yksikään pelaaja ei ole joukkuetta suurempi. Kumpikin on tietenkin totta, mutta usein keskustelussa tuntuu unohtuvan se näkökulma, että ainakin minun mielestäni myös seuran tulisi osoittaa uskollisuutta seuraikoneitaan kohtaan.

Toisaalta olen uskollisesti seurannut Kärppiä myös sekä divarissa että edellisten vuosien minikorpivaelluksen aikana, eikä pelillinen menestys/menestyksen puute horjuta ainakaan omaa uskollisuuttani Kärppiä kohtaan. Viuhkolan heivaaminen ulos saattaisi tämän tehdäkin, koska osoittaisi että Kärpät on hylännyt sen periaatteensa joka aikanaan ennen konkurssia ja kakkosdivarin vierailua päätettiin: menestyksen luominen aloittamalla ruohonjuuritasolta, omien laadukkaiden junnujen kasvattamisesta.Tämä periaate on kantanut Kärpät 2000-luvulla viiteen mestaruuteen, eikä sitä ole syytä hylätä.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Olen iloinen, että olet käynyt katsomassa Viuhkolan luistelua, hyvä Lisäalueen mies. Nyt minulla on mahdollisuus kuulla , mikä on tilanne tällä hetkellä, jos minulle suot siitä kertoa. Viuhkolan tilanne kiinnostaa minua kovin, joten innostuneena odotan kuulevani, miltä hänen luistelunsa näytti ja millä kompetenssilla sinä sitä arvioit.

Itse näin Viuhkolan siinä vaiheessa kun hän treenasi junnujen matkassa ja ei liike mitenkään huonoa ollut, ehkä vielä hieman varoen aloitteli mutta ei vammat nyt mitenkään päällepäin näkyneet. Täysvauhtiset treenit ykkösen matkassa olisi mukava nähdä mutta niitä ei ole ollut valitettavasti mahdollista nähdä.

Kompetenssiani kyselit, kauan kauan sitten sain mahdollisuuden opetella luistelun saloja muutaman ihan pätevän valmentajan opissa ja silloin huomasin, että huonosta aihiostakin voi saada enemmän irti kun joku ammattimies sitä takoo.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse näin Viuhkolan siinä vaiheessa kun hän treenasi junnujen matkassa ja ei liike mitenkään huonoa ollut, ehkä vielä hieman varoen aloitteli mutta ei vammat nyt mitenkään päällepäin näkyneet.
Eikös tämä vaikuta sitten aika lupaavalta sen suhteen, että Viuhkola nähdään jonkun seuran paidassa liigapeleissä ennen vuodenvaihdetta, tai jopa marraskuussa?
Täysvauhtiset treenit ykkösen matkassa olisi mukava nähdä mutta niitä ei ole ollut valitettavasti mahdollista nähdä.
Jos niitä on tarjolla, olethan meidän silmät ja korvat?
Kompetenssiani kyselit, kauan kauan sitten sain mahdollisuuden opetella luistelun saloja muutaman ihan pätevän valmentajan opissa ja silloin huomasin, että huonosta aihiostakin voi saada enemmän irti kun joku ammattimies sitä takoo.
Minusta Marjamäelle olisi motivoiva haaste olla auttamassa oululaista seuralegendaa takaisin huipulle. Onko hänestä siihen tai onko hänestä edes ottamaan haastetta vastaan, jää nähtäväksi. Onko Marjamäessä ammattimiestä Viuhkolan uudelleen takojaksi?
 

Derksen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Lippo
Itse taidan liputtaa Viuhkolan palkkaamisen puolesta. Silloin nähdäkseni sentteriosasto olisi samantasoinen kuin viime kauteen lähdettäessä. En näe Pirneksen ja Maxwellin välillä merkittävääkään tasoeroa, ketjunahan toki viime kauden Maxwellin ketju oli tehokkaampi kuin mikään tämän kauden ketjuista toistaiseksi. Mutta voisin ajatella Essin Humlin ja Haatajan väliin, jolloin Pikulle olisi ihan hyvä paikka tutun Pyörälän ja Davisin kanssa. Tuota ketjua pitäisin lähtökohtaisesti kovempana kuin viime kauden ketjua Kähkösen kanssa, joka sekin tehoili parhaimmillaan mukavasti. Joten aika kilpailukykyiset kärkiketjut Pikun kanssa olisi mahdollista rakentaa, muistaen, että lisäksihän on aina maajoukkutason sentterin Kepun johtama kolmonen vaarallisena tulosyksikkönä.

Ainakaan Wirtasta en ottaisi ennen Viuhkolaa. Wirtasen vahvuudet eivät ehkä ole niitä, joita sentteriosastomme kaipaisi. Enemmän kaipaisin sinne ylivoimaosaamista, kun yv:n merkitys on valitettavasi kasvanut. Nimimerkki chargerin esittämiin vaihtoehtoihin voi kommentoida, että mahtaakohan Kärppien budejtissa Pirneksen palkkaamisen jälkeen olla enää varaa varmalle huipputekijälle? Ja vaikka olisi varaa, voi hyvin olla ettei sellaista tekijää ole saatavilla. Viuhkola on saatavilla, joten ainakin vaihtoehtoa nro 2 on varmasti mahdollisuus yrittää.

Myönnän kyllä, että Viuhkolan suhteen vaakakupissa itsellä painavat samankaltaiset arvot kuin McTorsolla eli halu nähdä jatkoa hienolle urheilutarinalle ja harvinaisen seurauskollisuuden arvostus. Jos tällaisille arvoille ei ole tilausta tämän päivän viihdebisneksessä, niin sitten ei ole.
 

JPL

Jäsen
Niin paljon kuin itsekkin arvostan Jaria ihmisenä ja pelaajana, niin kyllä hänen palkkaamisensa on silti ihan valtaisa riski varsinkin kevättä ajatellen. Loukkaantumiset seuraavat toisiaan kuin Lasi-Litmasella. Mielelläni hänet näkisin tässä talven korvilla kokeilemassa pätkäsopparilla jos hän vain suostuisi selvästi aikaisempaa edullisemmalla hinnalla pelaamaan. Tämä on todella vaikea yhtälö sekä pelaajalle itselleen että Kärpille, eikä varmasti helppoa ratkaisua ole olemassakaan. Kärppien pitää kuitenkin ajatella joukkueen menestysmahdollisuuksia ja pyrkiä optimoimaan ne. Kukaan ei kuitenkaan ole joukkuetta suurempi.

Mielestäni tällä hetkellä optimiratkaisu olisi joku 2kk sopimus, minä aikana Piku saa näyttää että pysyy ehyenä ja voi vielä auttaa joukkuetta, mutta samalla mahdollistetaan korvaavan pelaajan hankinta ennen siirtorajaa, jos hommat ei sujukkaan kuten toivotaan.
 

Overdoze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kaikki varmasti ovat siitä samaa mieltä, että ollessaan loukkaantuneena tai toipilaana, Viuhkolan on vaikea mahtua pelaavaan kokoonpanoon. Viime vuodet Piku on käytännössä paria peliä lukuunottamatta ollut jompaa kumpaa ja tulisi olemaan toipilas myös koko loppukauden vaikka palaisikin ja vieläpä pysyisi ehjänä.

Ikäähän ei vielä ole liikaa, joten yksi tai kaksi ehjää kautta voisi auttaa Viuhkolaa saamaan väliin jääneet vuodet kiinni. Mutta olen aika skeptinen että Piku pystyisi Keräsen tai Mannisen tasoa uhkaamaan enää tälle kaudelle. Puhumattakaan Pirneksestä tai Kemppaisesta. Sitä kun ei voi pelkkää ylivoimaakaan pelata vaan täytyisi pysyä mukana myös tasakentällisin. Budjetti menisi paljon hyödyllisempään käyttöön Laatikaisessa.

Mutta tarinan ja urheiluromantiikan osalta tietysti olisi hienoa nähdä Viuhkola takaisin kaukalossa. Pelkään vaan että lopputulos olisi sama kuin viime kaudella ainakin Kärppäpaidassa.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Jaa, eikös Pirneksellä ollutkin jo sopimus vai vieläkö sillä oli joku koeaika päällä?

Saataisiinkohan NYT Laatikaisellekin jo pelipaitaan jo oikein painettuna nimi ja numero? Aika noloa oli eilisessäkin pelissä katsella sitä tussilla piirrettyä numeroa. Junno on tarkan markan kaveri, mutta jotain rajaa saisi tuossakin touhussa olla.

No joka tapauksessa Ladan esitykset ovat olleet sellaisia, ettei niiden perusteella mihinkään muuhun ratkaisuun voitu päätyä. Hienoa että puolustus vahvistuu, mutta samalla tietysti hieman harmittaa Nutivaaran, Niemelän ja Emingerinkin kohtalot. Vallinkin pelasi eilen avauserän jäähyä lukuunottamatta oikeastaan yllättävän hyvin pitkän poissaolon jälkeen, joten vaikea nuoren kaartin on pelaavaan kokoonpanoon nousta. Toki loukkaantumisia tulee, ja ainakin laajuutta nyt löytyy puolustusosastolta.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nyt voikin ruveta huhuilemaan sitä että kuka lähtee puolustuksesta? 3 ylimääräistä pakkia alkaa olemaan jo hieman liikaa reservinä vaikka loukkaantumisia epäilemättä jossain vaiheessa tuleekin.

Vallinille se kai kannattaisi ruveta katselemaan uutta seuraa. Varmaan kuitenkin suht hintava kaveri mutta pelaa jämäroolissa. Kyllähän tuon roolin hoitaisi Niemelä/Eminger ihan yhtä lailla mutta halvemmalla.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Nyt voikin ruveta huhuilemaan sitä että kuka lähtee puolustuksesta? 3 ylimääräistä pakkia alkaa olemaan jo hieman liikaa reservinä vaikka loukkaantumisia epäilemättä jossain vaiheessa tuleekin.

Vallinille se kai kannattaisi ruveta katselemaan uutta seuraa. Varmaan kuitenkin suht hintava kaveri mutta pelaa jämäroolissa. Kyllähän tuon roolin hoitaisi Niemelä/Eminger ihan yhtä lailla mutta halvemmalla.
Niemelä, Eminger tai Nutivaara mennee todennäköisesti Hokkiin joksikin aikaa. Näin ainakin luulen.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Niemelä tai Eminger joutaa kyllä Hokkiin mutta Nutivaara ei lähde kyllä mihinkään.

No niin kauan kuin kaikki ovat puolustuksessa terveenä, niin vaikealta näyttää Nutivaarankin peliajan kertyminen Kärpissä. Aivan välttämättä nimittäin Vallinia ei vilttiketjuun tai seiskapakiksi pudoteta, ainakin jos jatkaa eilisellä tasollaan. Toisin nimittäin kuin täällä vanhasta muistista huudellaan, niin Vallin pelasi eilen hyvin vaikka turhan jäähyn avauserässä ottikin.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olisin kyllä Pirneksen tilalla nähnyt mielelläni pelaajan, joka pystyy tuottamaan jotakin myös hyökkäyssuuntaan. Pirneksen tehot 9 matsissa 1+4. Vaatimattomat lukemat siihen nähden että peliaikaa on tullut rutkasti ja lisäksi jatkuvasti paljon vastuuta ylivoimalla. Puolustussuuntaan pelaa kyllä hyvin, mutta hyökkäyspäässä ei tapahdu mitään.
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Arizona Coyotes
Olisin kyllä Pirneksen tilalla nähnyt mielelläni pelaajan, joka pystyy tuottamaan jotakin myös hyökkäyssuuntaan. Pirneksen tehot 9 matsissa 1+4. Vaatimattomat lukemat siihen nähden että peliaikaa on tullut rutkasti ja lisäksi jatkuvasti paljon vastuuta ylivoimalla. Puolustussuuntaan pelaa kyllä hyvin, mutta hyökkäyspäässä ei tapahdu mitään.

No kyllä se vika löytyy laidalta.

Patrick Davis on kyllä huono pelaaja. Ei ykkösketjulta voi odottaa mitään, jos Davis ei saa pidettyä kiekkoa, saati syötettyä sitä koskaan kenellekään. Davis on pelannut nyt 25 ottelua Kärpissä ja saanut yhteensä 0 syöttöpistettä. Oli suuri vääryys pistää Puljujärvi Hokkiin, kun hänen paikkansa olisi ehdottomasti Davisin tilalla. Pistää vituttamaan nuo Davisin turhat jäähytkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös