Ollakko vai eikö olla – kärppähuhut ja mutut 2014–2015

  • 321 041
  • 740
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos Komulainen (-90) ja Manninen (-92) lasketaan vielä nousussa oleviksi junnuiksi niin silloin täytyy Donskoi ja Junttilakin laskea ja tämä tarkoittaa sitä että hyökkäyksessä on ilman Komua ja Mannistakin jo viisi "junnua".
En ole väittänyt, että Komulainen on junnu enkä myöskään että Manninen on junnu. En myöskään ole väittänyt, että Komulainen on nousussa. En myöskään ole ehdottanut, että hyökättäisiin pelkillä junnuilla. Lisäksi olemme selvästi eri mieltä siitä, ovatko Spang ja Vallin loistavia vahvistuksia, mutta sillehän ei voi mitään.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
En ole väittänyt, että Komulainen on junnu enkä myöskään että Manninen on junnu. En myöskään ole väittänyt, että Komulainen on nousussa. En myöskään ole ehdottanut, että hyökättäisiin pelkillä junnuilla. Lisäksi olemme selvästi eri mieltä siitä, ovatko Spang ja Vallin loistavia vahvistuksia, mutta sillehän ei voi mitään.
No minkä hemmetin takia Kärppien kannattaisi sitten pitää kiinni jostain Komulaisesta ja Mannisesta jos ne eivät ole edes junnuja enää? Pelillisestikään eivät kummoisia ole olleet. Vievät vain tilaa oikeilta lupauksilta.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Jos Komulainen (-90) ja Manninen (-92) lasketaan vielä nousussa oleviksi junnuiksi niin silloin täytyy Donskoi ja Junttilakin laskea ja tämä tarkoittaa sitä että hyökkäyksessä on ilman Komua ja Mannistakin jo viisi "junnua". Tuo on oikeasti hirveä määrä kun ottaa huomioon että Kärpät on mestarisuosikki nro 1.

AIka mustavalkoista ajattelua taas. Manninen on kyllä hieman eri tilanteessa kuin viitisen kautta liigaa pelanneet Komulainen, Junttila ja Donskoi huolimatta siitä että suurinpiirtein samaa ikäluokkaa näiden kanssa. Manninen pelaa vasta ensimmäistä täyttä kauttaa liigassa ja on kehittynyt suurin askelin vuoden takaisesta ollen silti vielä selkeästi raakile liigapelaajana. Senpä vuoksi minäkin olen hieman yllättynyt, ettei Kärppiä kiinnosta tarjota tälle jatkoa, sillä kyllä mun mielestä Mannisella on potentiaalia olla ihan johtava sentteri liigajoukkueessa.

Komulaiselle Kärpät sen sijaan tarjosi moneen kertaan vastuullista kärkiketjun roolia, mutta ei vain Komu pystynyt näissä tilanteissa paikkaansa vakiinnuttamaan, joten siirto muualle oli varmasti kaikkien kannalta paras ratkaisu. Kaikkea hyvää Komulle toki Raumalle.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
AIka mustavalkoista ajattelua taas. Manninen on kyllä hieman eri tilanteessa kuin viitisen kautta liigaa pelanneet Komulainen, Junttila ja Donskoi huolimatta siitä että suurinpiirtein samaa ikäluokkaa näiden kanssa. Manninen pelaa vasta ensimmäistä täyttä kauttaa liigassa ja on kehittynyt suurin askelin vuoden takaisesta ollen silti vielä selkeästi raakile liigapelaajana. Senpä vuoksi minäkin olen hieman yllättynyt, ettei Kärppiä kiinnosta tarjota tälle jatkoa, sillä kyllä mun mielestä Mannisella on potentiaalia olla ihan johtava sentteri liigajoukkueessa.
Kyllä minä näen ainakin kolme selkeätä syytä miksei Kärppiä kiinnosta tarjota sentteri Manniselle jatkoa. Niiden nimet on Kalapudas, Sebok ja Ruotsalainen. Siinä on kolme pelimiestä jotka kilpailevat samoista sentterin tonteista Mannisen kanssa ensi kaudesta eteenpäin ja jokainen tuosta kolmikosta menee hyvin todennäköisesti heittämällä Mannisen edelle ennemmin tai myöhemmin. Kalapudas ja Sebok varmaankin jo ensi kaudella. Sebokista tosin ei tiedä jatkaako hänkään Kärppäorganisaatiossa.

Jos taas ajatellaan Mannista laiturin tontille niin syitä löytyy sieltäkin puolelta miksei Kärppiä kiinnosta. Etunenässä Puljujärvi ja Aho.
 

Aivan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Voidaankin miettiä, kun voitaneen myöntää että Manninen on nyt se uusi "Komulainen", että onko kellekään hyväksi että tuollainen paikka edelleen täytyy joukkueessa olla, jossa pelaaja on "heittomiehenä" nuorempien edellä ja junnaa urallaankin. Ikävä kyllä näen Mannisen äkkiä täysin samassa lovessa, jossa ei oikeen selkeää pelipaikkaa löydy ilman jonkin asteista ihmettä. Toki mielelläni erehdyn.

Jossitella voi mutta olisiko Komulaisenkin ollut jo tämän kauden alusta saati aiemmin ollut paree olla muussa seurassa hakemassa roolia eikä väliinputoajana Kärpissä, kun kuitenkin nostettavaa talenttia on pirusti ja Komulainen-kortti on katsottu jo useaan kertaan joukkueessa.
 

Overdoze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Joku voisi ajatella Mannista myös parin vuoden takaisena Junttilana. Ei ole kauaakaan aikaa siitä kun Mäenalanen vei hetkellisesti Junttilan paikan kolmosen laidasta, mikä nyt tuntuu aika epätodelliselle. Aina on mahdollisuus kehittyä tai sitten taantua. Komulaisen kehitys Kärpissä on junnannut paikallaan jo vuosia. Manninen voi vielä mennä eteenpäin jopa ihan kärkipelaajaksi saakka.

Mutta samaa mieltä siitä, että jos Kärppien kunnianhimoinen tavoite olisi kasata koko joukkue entisistä ja tulevista NHL-pelaajista (tai ainakin kolme ensimmäistä ketjua), niin Manninen ei sovi siihen muottiin vaan Ahon, Mäenalasen ja Puljujärven kuuluukin mennä edelle.
 

Aivan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hyvä muistutus on Junttilan historia. Onhan hän ollut poppareilla ja neloskentässä omassa suvannossaan, mutta ei häntä liiemmpi tule verrata Komulaiseen. Hänen väliiputoamisensa oli lyhyempi. Liigan nopeimpia luistelijoita hän on ollut aina joten sitä kautta hän on ollut ohitse Komulaisen jolla toki on ollut omat vahvuutensa mutta ei liigan kärkiosaamista millään osa-alueella.

Pitäisin Mannisen mukana kyllä viidentenä sentterinä tämän kauden. Mikäli ensi kaudella Kalapudakset ja muut ovat jo kypsiä tuskin Manniselle löytyy tarvetta. Ikävä kyllä. Ei auta mitään kun uutta pukkaa koko ajan. Kaikkia ei voi pitää ja tyydyttää.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mannista nyt ei voi verrata Junttilaan millään tavalla. Joo, Julle kävi viime kaudella vähän aikaa poppariosastolla ja pienemmässä roolissa, mutta siltikin on näiden pelaamiensa täysien kausien aikana tehnyt huonoimmillaankin 13 maalia, joten kyllä sekin kertoo jo ihan erilaisesta potentiaalista. Saa nähdä pystyykö Manninen edes uransa parhaalla kaudella vastaavanlaiseen lukemaan.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tänään ykkösketjussa on Sebastian Aho ja kakkosketjussa on Sakari Manninen. Noita pelaajiahan on erinäisten verkkojulkaisujen mukaan huhuttu loppukaudeksi muihin seuroihin. Siirtoaika päättyi viime yönä, joten eivät ne minnekään ole menneet, tai menossa. No, saihan sitä juttua aikaiseksi, kun höpötteli hevosmiesten tietotoimiston juttuja.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tänään ykkösketjussa on Sebastian Aho ja kakkosketjussa on Sakari Manninen. Noita pelaajiahan on erinäisten verkkojulkaisujen mukaan huhuttu loppukaudeksi muihin seuroihin. Siirtoaika päättyi viime yönä, joten eivät ne minnekään ole menneet, tai menossa. No, saihan sitä juttua aikaiseksi, kun höpötteli hevosmiesten tietotoimiston juttuja.
Se että siirrot ei lopulta toteutuneet, ei välttämättä tarkoita että siirtopuheet olisi olleet ihan höpö höpö juttuja.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Se että siirrot ei lopulta toteutuneet, ei välttämättä tarkoita että siirtopuheet olisi olleet ihan höpö höpö juttuja.
Ei tietenkään tarkoita, mutta usein jää tunne, että tärkeää on nimenomaan höpöttää, eikä niinkään välittää tietoa. Tieto on sivuasia, höpöttäminen on pääasia. Osumatarkkuuksia voi kukin tahollaan tarkkailla. Nimiä mainitsematta, olen yllättänyt siitä, miten usein nuo ovat ihan täyttä puutaheinää.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei tietenkään tarkoita, mutta usein jää tunne, että tärkeää on nimenomaan höpöttää, eikä niinkään välittää tietoa. Tieto on sivuasia, höpöttäminen on pääasia. Osumatarkkuuksia voi kukin tahollaan tarkkailla. Nimiä mainitsematta, olen yllättänyt siitä, miten usein nuo ovat ihan täyttä puutaheinää.
Tuosta Mannisen Pelicans-huhun taustoista en tiedä mutta kyllähän Ässien taholta kuultiin ihan julkisestikin että haluaisivat Ahon sinne myös loppukauden ajaksi. Samoin Sebastian itse sanoi että voisi jatkaakin siellä. Eikä tarvitse kummoinen järjenjuoksu olla että osaa päätellä Kärppienkin varmasti ainakin harkinneen vakavasti tätä siirtoa ottaen huomioon että hyökkääjiä on enemmän kuin omiksi tarpeiksi.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tuosta Mannisen Pelicans-huhun taustoista en tiedä mutta kyllähän Ässien taholta kuultiin ihan julkisestikin että haluaisivat Ahon sinne myös loppukauden ajaksi. Samoin Sebastian itse sanoi että voisi jatkaakin siellä. Eikä tarvitse kummoinen järjenjuoksu olla että osaa päätellä Kärppienkin varmasti ainakin harkinneen vakavasti tätä siirtoa ottaen huomioon että hyökkääjiä on enemmän kuin omiksi tarpeiksi.
Sinulla on mielipide, että lehtien pitää kirjoitella huhupuheita. Minulla on mielipide, että niiden huhujen on parempi sitten osua, jos niistä kirjoittelee. Pystynemme elämään sen erimielisyyden kanssa, että sinä olet enemmän eräänlaisen seiskajournalismin puolustaja, ja minä en ole. Se on ihan ok minulle.

(Ja seuraavaksi sanot, ettei se sinun mielestäsi ole seiskajournalismia, johon minä sanon jo etukäteen, että on se.)

Lisäys: Siellä on A-junnujen pelejä ja junnujen MM-kisoja Aholle tarjolla, enemmän hän Oulussa ollessa saa pelata ja ehtii paremmin MM-kisoihin. Ässissä olisi jäänyt luultavasti vähemmälle peliajalle kuin Oulussa jää, kun junnupelitkin huomioidaan. Kyllä junnujen pudotuspeleissä saa hyviä pelejä. Sikäli Kärpiltä hyvä ratkaisu Ahon suhteen. Kokonaispaketti on nyt parempi kuin mitä olisi Ässissä ollut.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sinulla on mielipide, että lehtien pitää kirjoitella huhupuheita. Minulla on mielipide, että niiden huhujen on parempi sitten osua, jos niistä kirjoittelee. Pystynemme elämään sen erimielisyyden kanssa, että sinä olet enemmän eräänlaisen seiskajournalismin puolustaja, ja minä en ole. Se on ihan ok minulle.

(Ja seuraavaksi sanot, ettei se sinun mielestäsi ole seiskajournalismia, johon minä sanon jo etukäteen, että on se.)

Lisäys: Siellä on A-junnujen pelejä ja junnujen MM-kisoja Aholle tarjolla, enemmän hän Oulussa ollessa saa pelata ja ehtii paremmin MM-kisoihin. Ässissä olisi jäänyt luultavasti vähemmälle peliajalle kuin Oulussa jää, kun junnupelitkin huomioidaan. Kyllä junnujen pudotuspeleissä saa hyviä pelejä. Sikäli Kärpiltä hyvä ratkaisu Ahon suhteen. Kokonaispaketti on nyt parempi kuin mitä olisi Ässissä ollut.
Äläpäs yritäkään laittaa sanoja suuhuni tai pikemminkin mielipiteitä päähäni. En ole väittänyt että lehtien pitäisi kirjoitella huhupuheita, enkä itse asiassa ole lehtiä lukenutkaan juuri ollenkaan viime vuosina joten en edes tiedä mitä siellä kirjoitellaan ja mitä ei. Väitin vain että tuo Aho Ässiin huhu oli muutakin kuin höpö höpö puheita kuten sinä väitit ja olen edelleenkin sitä mieltä. Ei se ollut ensimmäinen eikä takuulla viimeinenkään diilin viritys Liigassa, joka loppujen lopuksi kariutui.

Viimeinen kappale taas ei liity tähän asiaan pätkääkään. En ottanut sanallakaan kantaa siihen mikä olisi ollut kenellekin paras ratkaisu.
 

RaipeRules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Oulun kärpät
Joo, luulin että Joonas Kemppainen sinne on lähdössä ei komulainen. Komulaisenhan olette jo päästäneet lukkoon jos ette tiedä. ( Varmaan tästäkin tekstistä taas tulee pelikieltoa niin kun aina kun kirjottelen kärpät osioon. Niin tämän 1994 perustetun seuran fanit alkaa taas vinkumaan niin kun aina aikasemminkin !! Mutta "jäähyä odotellessa siis )

Seuraava huhu on varmaan et ilveksestä Välimaa lähtee pelaan Detroitiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös