Ollaanko onnellinen?

  • 2 526
  • 33

Oletko onnellinen tässä vaiheessa elämää?

  • Kyllä

    Ääniä: 74 45,7%
  • En

    Ääniä: 62 38,3%
  • En osaa sanoa

    Ääniä: 26 16,0%

  • Äänestäjiä
    162

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Juuri nyt...

...on vaikea kehua olevansa o n n e l l i n e n siinä merkityksessä, kuin sen itse mieltää. Monia tyytyväisyyden ja kiitollisuudenkin aiheita toki löytyy, kuten oma koti, puoliso, mahdollisuus pieneen "breikkiin" työelämästä jne. Toisaalta silti, tuntuu kuin sitä etsisi jatkuvasti "sitä jotakin", joka olisi onnellisuutta. Kuvaisin sitä kyvyksi kokea elämää kokonaisuudessaan, ei vain työelämän tuomaa tyydytystä tai vain harrastusta tai vain...jne. Ainakin itse pohdiskelen tällä hetkellä kovastikin; "mitä haluan elämältä ja mitä tehdä sen eteen?" Jos nyt en pysty kovin tyhjentävästi toivestani kertomaan - mutta ehkä jossain vaiheessa lähitulevaisuudessa, jahka tässä saa ajatuksiaan järjestykseen.

Joskus olen tehnyt itselleni perinteisen, lapsellisenkin, kysymyksen: "Mitä tekisin, jos saisin lottovoiton?" Vastausta on loppujen lopuksi vaikea löytää. Voihan sitä "heittää kehiin" kaikkea perinteistä asuntolainasta autonhankintaan, mutta olisinko sen jälkeen onnellinen? Voisin ollakin jossain määrin, sillä vapaus lainoista ja uusi auto eivät ole ikäviä asioita. Silti mietin, mikä on onnellisen elämän salaisuus....

Monenlaisia elämänkuvioita läpikäyneenä pidän omalla kohdallani kovin tärkeänä, että suhteet lähimpiin ihmisiin toimivat; että avoimuus ja hyväksyntä vallitsevat. Tämä ei kuitenkaan toimi, ellei suhde itseen ole kunnossa; siksi tasapainon löytäminen omien periaatteiden, arvojen ja päämäärien suhteen ovat myös tärkeitä.

Toisaalta, usein sanotaan, että elämän onnellisuus on loppujen lopuksi hyvin pienissä asioissa; tässä valossa koen onnellisuutta, kun Suomi pärjää Olympialaisissa, kun Kerho voittaa, kun saa hankituksi vaikkapa sohvan, kun...kun...jne. Kai onnellisuus voisi olla sitä, että oppii arvostamaan hyviä asioita elämässän, eikä pidä niitä itsestäänselvinä???

Äänestin, etten olisi onnellinen, mutta kadun sitä. Minullahan on koti, puoliso, kolme tervettä kissaa...ja arvostan niitä. Olisikohan onnellisuus sittenkin hyvin pitkälle asennekysymys? Ainakin itse narahdin siitä....
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Nostetaanpa Huuhaan aloittama aihe taas näkyviin. Jospa syntyisi keskustelua onnellisuudesta?
 

jyp17

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP.
Miksipäs en olisi?
Kaverit ovat loistavia, on myöskin suhteellisen mukava jätkäkaveri, koulu menee näin kesälomallakin hyvin:D , ja on talo ja ruokaa ja muuta. Alkoholiakin aina sopiviin tilanteisiin vereen virtaavaksi erittäin sopivasti. Ei kai sitä tällaisessa tilanteessa valittaa kannata, eihän'?:p
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
En todellakaan ole onnellinen..
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kannanpa itsekin korteeni kekoon taman heikosti menestyneen ketjun nostossa:cool:
 

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Hekosti menemisen linja jatkuu meikäläisellä edelleenkin. Välillä saa happea pinnalta mutta sitten taas vajotaan kahta syvemmälle. Elämä kaipaisi muitakin muutoksia/uusia tuulia kuin pelkästään RedBullJägerin vaihtamisen Caipiroskaan...
 

erkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
no pirun onnellinen, aurinko paistaa, terassi odottaa, naiset on jumalaisen kauniita ja huomenna alkaa viikonloppu. kyllä elämä on ihanaa. Henkilökohtaisesti uskon onneen ainakin 17.9 saakka ( ifk-jokerit )
 

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Myönnettäkööt, etten muista koska olisin ollut yhtä onnellinen kun nyt olen! Elämä on ihanaa!
 

Annuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Latvija
Olen aivan älyttömän onnellinen. Mulla on ihana työ, jota rakastan aivan suunnattomasti. Se ei edes suorastaan tunnu työltä, kun on niin loistavaa.

Mulla on ihana perhe, jotka kestää mua päivästä toiseen (kestämistä onkin välillä aika paljon).

Kaikki ystävät ja sukulaiset ovat pysyneet terveinä. Talvi tulee, eikä enää ole kuuma.

Niin, ja jottei jääkiekko unohdu, Ässätkin vielä ovat menestyneet paremmin kuin parhaimmissa unissanikaan....ja ne unet ovat olleet aika hyviä nekin.

Tekisi mieli melkein laulaa....
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Helveytin onnellinen!! Pian barriin! On nää hienot nää tursajaiset.Kerran vuodessa kunnon ´bileitä!!!! Jaaha, ja pian Porin yöelämään.,....
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En tiedä olenko onnellinen. On jotenkin vaikea määrittää sanaa onnellisuus ja sitten päättää, olenko onnellinen vai en.

Iloinen ja tyytyväinen aika moneenkin asiaan kuitenkin olen. Ennenkaikkea olen jälleen iloinen loistavista ystävistäni, ilman heitä olisin hukassa. Oikeastaan nyt tuntuu, että koko kodin ulkopuolinen elämä on kaikinpuolin erittäin hyvin järjestyksessä, ja siitä olen tyytyväinen. Säpinöitä ja täpinöitä riittää suuntaan jos toiseenkin, koeviikko on takana päin jne. SaiPan menestystä ei sovi unohtaa, tuskin kukaan tällaista alkua odotti, mutta tässä sitä kuitenkin ollaan. (Sarja vasta alussa, tiedetään, mutta SaiPafanille tämä on suurta.) Ja huomenna jälleen hallille seuraamaan peliä, kiekko on ihana asia!

Hmh... Edellistä kappaletta kirjoitaessani tulin siihen tulokseen, että olen osittain onnellinen. Jos saisin elämästäni vielä yhden osion kuntoon, olisi kaikki jo liiankin hyvin.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Itse asiassa olin tyhmä, kun vastasin tänään sillä huomenna on elämäni kannalta todella tärkeä työhaastattelu ja jos tuon paikan vakityöpaikakseni huomenna saan 6 kuukauden työttömyyden jälkeen, niin silloin voin sanoa että todellakin olen onnellinen elämääni!
 

Särki

Jäsen
Onnellinen, jaa mitä se onnellisuus on?

Kyllähän sitä onnellisia kai pitää olla, mies on terve kuin pukki, kotiasiat on kunnossa ja ruokaa ja lämmintä riittää joka päivälle. Ystävät ovat loistavia, mutta eräs nainen on vienyt ajatukset ja arviointikykynin kokonaan. Tämän naisen olen tuntenut jo kauan ja ollaan oltu ystäviä jo lukioajoista lähtien, mutta viime aikoina on rintaan hiipinyt kumma tunne, jonka tämä nainen on aiheuttanut. Ajatukset pyörivät hänen ympärillään päivin öin , vaikka emme edes seurustele. Yhdessä ollaan touhuttu vaikka mitä, mutta nyt on ajatuksiin hiipinyt tunne paljon vakavammasta "ystävyydestä", APUA on tämä hienoa, kai sitä ollaan rakastuneita, auttakaa hyvät ystävät mitä pitäisi tehdä?
 

Särki

Jäsen
No en mä nyt ressaakaan, mutta on se vaan niin hienoa et ei tiedä mitä tekisi!

Tyytyväisiä sitä ollaan nytkin, mutta tollainen nainen kuin astuisi elämään niin VOI POJAT!!!

Aivan loistotyyppi, älykäs, huumorintajuinen ja "teräväpäinen", vähän lyhyt mutta kauniskin vielä.
 

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen

Olen, minulla on koko perhe koossa, vanhempani eivät ole eronneet niinkuin harmittavan monet nykyään. Olen säilynyt ilman mitään luun murtumia tms. *koputtaa puuta* Eikä minulla ole mitäan ihmeellisiä murheita.
 

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No, siis periaatteessa kaikki on ihan hyvin ja mun PITÄIS olla onnellinen...

Mutta. Mä en tunne olevani onnellinen. En mä ole surullinenkaan, naurankin joka päivä ja hymyilen paljon mutta silti tuntuu kun olis sellainen joku tyhjyyden tunne. Ehkäpä se johtuu siitä, että mä en ole oikein varma, mitä mä teen tän vuoden jälkeen, siis jatkanko nykyisessö koulussa vai haenko muualle. Toisaalta taas mun parhaimmilla kamuilla menee jollain tapaa huonosti, eikä mullakaan ole kaikki asiat henkisellä puolella (ei mulla mielenterveysongelmia ole, vaan lähinnä näitä "henkimaailman juttuja") ihan ok. Ja sitten musta on entistä enemmän alkanut tuntua siltä, että olis kohta jo sairaan kiva jos jostain kiven kolosta mönkis esiin semmonen kiva poika... Sinkkuna eläminen on toisaalta kivaa mutta kuitenkin. Ja silti mä laittaisin tähän loppuun pienen söpön hymiön, perusluonteeltani kun satun olemaan ihan positiivinen.
 

JLand

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, NY Yankees, NY Giants
NHL-kausi alkaa kahden ja puolen tunnin kuluttua. Tuskin tää enää paremmaksikaan vois tulla.
 

Sparrow

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Chip
Ja sitten musta on entistä enemmän alkanut tuntua siltä, että olis kohta jo sairaan kiva jos jostain kiven kolosta mönkis esiin semmonen kiva poika... Sinkkuna eläminen on toisaalta kivaa mutta kuitenkin. Ja silti mä laittaisin tähän loppuun pienen söpön hymiön, perusluonteeltani kun satun olemaan ihan positiivinen.

This is not the positive Chip whose messages I read during the summer! Näyttää (Turun) syysmasennus hiipivän myös teikäläisen ovelle ja se pitää karkoittaa sieltä alkuunsa. Jospa vihjaisisin parille kaverilleni, että "poja hei, kelpaisgo teil sokkotreffi?" Noh, hätä pois, kyllä sellainen kiva, söpökin (turkulais)poika jostain varmaan esiin hypähtää kun on sen aika.

Oma elämäni on varsin onnellisilla poluilla: puoli vuotta tulee piakkoin täyteen emännän kanssa, mikä ei sinänsä pitkä aika ole, mutta tänä aikana emme ole riidelleet kertaakaan. Emme kertaakaan, can you believe it? Onhan pieniä kinoja joskus tullut ja 5 min mökötyksiä, mutta siihen se on jäänytkin. Ehkä olemme liian kilttejä toisillemme tai jotain. Hmm.

Ihmissuhteet kunnossa, raha-asiat kunnossa, opiskelu rullaa hyvin kohti päätesatamaansa ja...iskä lähtee mun kaa kattomaan TPS-Ässät -peliä! ;)
 

pygmalion

Jäsen
Veli Varpunen on enemmän kuin oikeassa viserryksessään. Joku kummallinen Turun Tauti on hiipimässä Chipin puseroon, eikä tällaista voida sallia. Ja me herrasmiehethän emme koskaan jätä neitoja pulaan, right?

Koska tilanne vaikuttaa akuutilta, ehdotan, että ryhdymme välittömästi toimiin. Jo vaikka tänä lauantaina. Tehdäänkö Sparrow diili, että sinä hankit lauantain Jokerit-matsiin noin poikabändillisen verran salskeita uroksia (ei, sinua ei lasketa), ja minä rahtaan Chipin hallille? How about some Saturday Night Fever...

Muutenkin on kyllä pakko yhtyä Sparrow-kuoman puheisiin. Oma onnellisuusbarometri nimittää näyttää melko korkeita lukemia. Elämä sujuu onnellisten tähtien alla: parisuhde kukoistaa, perheasiat ovat muutoinkin hienossa jamassa ja asuntokaupatkin tuli onnistuneesti tehtyä.

Töitä saisi tietysti olla vähemmän ja se turkulaisten elämän pilaava päävalmentajan kuvatus pitäisi muiluttaa vaikka Huittisiin, mutta pitäähän sitä ihmisellä jotain valitettavaa olla, ettei pääse se kuuluisa hyvän olon tunne yllättämään...
 

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ehkäpä se on tosiaan jonkun asteista syysmasennusta. Mutta ei mitään mieslaumoja hallille, kiitoksia vain. Mulla on nimittäin avecina mun pikkusisko ja serkkutyttö, joten se vois olla hieman liikaa heidän teini-ikäisille silmilleen ja mielenrauhalleen. :)

Nyt te piristitte mua. Mutta toisaalta meillä jokaisella on niitä synkempiäkin aikoja... Kuitenkin sen risukasan läpi paistaa jossain vaiheessa aurinkokin.

PS. Enkä mä nyt NIIIIIIN pahasti miehenpuutteessa ole... *virn*
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös