Parasta tukea seuralle on hankkia kausikortti, ostaa irtolippu ja käyttää oheistuotteita otteluissa. Oulussa on kahden kategorian istumapaikka lippuja. 35€ 25€ seisomaan 15.50€. Eli seura ottaa ne tukikympit pois korotetuilla lippujen hinnoilla. Tämä on vähän kaksiteräinen miekka. Korotus voi kapsahtaa omaan nilkkaan. Kiekko Niilot tämän maksaa, mutta miten työttömät, opiskelijat, eläkeläiset, perheet. Raha on lapsiperheissä tiukassa ja esim. nelihenkiselle perheelle matsissa käynti tulee kalliiksi.
Sen tietää, JOS kausi jatkuu, sarja jakautuu jyviin ja akanoihin. Ei ne marraskuun tiistai illan pelit vedä normi aikoina, niin miten sitten nyt noilla lippujen hinnoilla.
Fani kamaa minulla on, kolme fanipaitaa, kolme pipoa, nippu kaulahuiveja. Ei tunnu mielekkäältä ostaa lisää.
Kärpiltä jäi viime kaudella yksi ottelu pelaamatta ja tilalle Kärpät antoi lippuvoucherin. Lunastan voucherin annan sen tytölleni ja samalla ostan lipun tytön avokkaalle.
Ihmettelen Kärppien lipunhinta politiikkaa, jos tarkoitus on tukea seuraa näillä lippujen hinnoilla, niin päinvastoin ne karkoittavat katsojia.
Tässä sitten ehdotus. En tiedä voiko tätä kesken kauden toteuttaa, mutta kuitenkin.
Hybridiliput.
-Olisi kehitettävä ns. kaverilippu mahdollisuus. Ostaessasi normi hintaisen lipun, voit 20€ ostaa kaverilipun, jonka voit sitten antaa tutulle, naapurille, tai vaikka kylän miehelle.
-Ostaessasi normihintaisen lipun voit saada kaksi lippua hintaan a, 15€
Jokainen tietää ajankohdat ja viikkopelit, jotka eivät vaan vedä yleisöä. Näihin otteluihin edullisia perhelippuja tyyliin 50€/perhe
Tai vaihtoehtoisesti normilippu 35/25€, mutta alle 12 vuotiaat ilmaiseksi.
Opiskelijat, työttömät eläkeläiset 10€ lippu.
Väitän , että vaikka lippujen hinnat olisi halvempia, niin halleissa olisi parempi tunnelma ja oheistuotteiden myynnillä saataisi tuottoa. Oheistuotteissa pieni hinnan korotus. Kahvi 50 cent makkara 50 cent, karkkipussi 1€ jne. jne.
Kärppien ilmoittamat yleisömäärät ovat suoraan sanottuna kusetusta. Jos marraskuussa tiistai iltana ilmoitetaan yleisömääräksi 4000 , niin paikalla saattaa olla hätäiset 2500.
Näillä lippujen hinnoilla siellä on se 1200.
Kova on usko seura pomoilla siellä norsunluu tornissa, kun luulevat , että kansa maksaa näinä aikoina mitä vain.
Kalliin kausikortin lunastaneena en natise halvoista hybridilipuista . Se on minun tapani tukea seuraa.
Kaikenlaiset TV härpäkkeet ja maksukanavat eivät kiinnosta, sitä paitsi kaiken maailman... roumkastit.. ja muut liitännät en minä edes osaa niitä käyttää. Taidan puhua monen seniorikatsojan suulla.
Eli minun ehdotus. Miten tuet seuroja. Hybridiliput.