Oletko vaihtanut nimimerkkiäsi?

  • 3 578
  • 52

Oletko vaihtanut nimimerkkiä?

  • Olen

    Ääniä: 18 19,8%
  • En ole, mutta olen harkinnut

    Ääniä: 23 25,3%
  • En ole

    Ääniä: 50 54,9%

  • Äänestäjiä
    91

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Katselin tässä muutamia vanhoja ketjuja, ja niissä esiintyi kirjoittajina nimimerkkejä joita ei enää ole. Osasta ei ole kuulunut mitään muuten vaan, osa on vaihtanut nimimerkkinsä. Mietin, että miksi. Kirjauduitko tänne ensi kertaa kännissä, ja anopin nimi oli silloin hauska veto mutta myöhemmin kadutti?

Oletko vaihtanut nimimerkkiä? Kerro myös miksi olet tai et.

Minä olen aina ollut Evil. Osui kerralla nappiin, ei ole tarvinnut vaihtaa.
 

444

Jäsen
En ole. Toisinaan olen miettinyt, mutta ei ole tullut mitään yhtä sopivaa vastaan. Tämä tuli mieleen häämatkalla, kun luin Moby Dickiä. Liitto päättyi, nimimerkki jatkaa eloaan.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Olen. Kirjoitin stoorin nykyisen nimimerkkini takana aiemmin toiseen ketjuun:

Alkuperäisen nimimerkkini joka, kuten moni varmasti muistaakin oli Smitty#41 takana ei ole kovin syvällistä tarinaa. Pelicans pelasi keväällä 2012 kaikkien aikojen lahtelaista kiekkokevättä ja silloin päätin että mun on päästävä hehkuttamaan itsekin kuinka innoissani olin. Mietin pääni puhki mahdollisia nikkejä ja päädyin lopulta silloiseen suosikkimaalivahtiini Mike Smithiin. Hänestä käytetään yleensä kutsumanimeä Smitty ja hänen pelinumeronsa on 41. That's it.

Nykyisen nimimerkkini takaa löytyykin sitten paljon monimutkaisempi, henkilökohtaisempi ja jopa tietyllä tapaa symboliikkaan liittyvä tarina. Mähän olin halunnut vaihtaa mun nimimerkin ja keksiä sen Smittyn tilalle jonkun "alkuperäisemmän" nimen jo aikapäiviä sitten. Tänä vuonna sitten eräs helmikuinen yö mä mietin lämpimikseni minkä niminen bändi mulla voisi olla, jos jossain elämänvaiheessa päätyisin sellaisen perustamaan. Mieleeni tuli silloin aivan puskista nimi "The Ocean Dive". Mietin saisinko väännettyä jotenkin tuosta nimimerkin jatkoaikaan. Näh, ei kuulostanut päässä sellaiselta nikiltä joka olisi just mun näköinen.

No tuolla kuitenkin päästiin ideoinnissa alkuun, sillä aloin miettimään merenkäyntiin liittyvää sanastoa ja miten siitä teemasta voisi saada väännettyä nickin jatkoaikaan. Sitten keksin että voisin ottaa inspiraatiota videopeleistä joita olen tahkonnut ja silloin mulla välähti! Mieleeni tuli tämä portaali Spyro 2:sta Breeze Harbor ja muistin että tuon tason päähahmothan olivat kuinka ollakaan, turkoosin sävyisiä pelikaaneja. Nimikin vaikutti jotenkin tosi miellyttävältä.

Sitten vielä ihan viimeisenä kirsikkana kakun päälle muistin että tuon portaalin talismaanihan on kultainen ankkuri. Ankkuri symbolisoi ainakin itselle ennen kaikkea toivoa ja jos olisin luopunut toivosta jonain niistä hetkistä, kun tuntui siltä että mun elämällä ei ole enää merkitystä, että mua ei tarvita, en varmaan olisi enää tässä kirjoittamassa teille tätä viestiä. Eli kyllä, ankkuri on mulle henkilökohtaisella tasolla erittäin tärkeä symboli.

Sitten piti vielä päättää haluaisinko mä olla Breeze Harbor vai Harbour. Jälkimmäinen kuulosti sitten jotenkin runollisemmalta kirjoitustavalta, joten päädyin siihen. Eli tiivistettynä kuinka päädyin tähän nimeen: meriteema -> videopelit -> -pelikaanit -> symboliikka + puhdas mielikuvitus.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Harbour on parempi kuin harbor, koska se on brittienglantia. Humour, favour... Amerikkalaiset tiputtaa tuon u:n pois, ja se on minusta väärin. Aina kun kirjoitan, käytän brittimuotoa.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Harbour on parempi kuin harbor, koska se on brittienglantia. Humour, favour... Amerikkalaiset tiputtaa tuon u:n pois, ja se on minusta väärin. Aina kun kirjoitan, käytän brittimuotoa.
Tottumuskysymys. Olen aikanaan jo teini-iässä totuttautunut kirjoittamaan jenkkienglannilla. Siilloin tuli pelattua sitä kansainvälistä Mario Kartia internet-yhteisössä kuten olen täällä useasti kertonut. Noina vuosina olin englannin kielen suhteen vahvasti ns. opetteluvaiheessa lausumista myöten.

Pelasin ja chattailin Skypessä suurimmilta osin muiden suomalaisten ja sitten jenkkiläisten pelaajien kanssa. Kävin mä kyllä välissä kääntymässä brittiläisessä klaanissa nimeltä "No Surrender", mutta silloin olin jo tottunut kirjoittamaan tietyt sanat jenkkityyliin.

Tämä nimimerkki oli siis jossain määrin mulla "poikkeustapaus" jos niin haluaa sanoa. Varmasti totuttelemalla ja rutiinin kautta sitä oppisi kirjoittamaan sen U:n muutenkin kuin tällein poikkeustapauksissa. Viimeistään sitten jos menisi vaikkapa Englantiin vaihto-oppilaaksi edes vuodeksi, niin varmasti sitä alkaisi jo ihan huomaamattaankin omaksumaan brittien puhetyylejä, sanoja ja kirjoitustapoja.

Mitä noiden jenkkien tapoihin toimia tulee, niin heillä nyt on niin kielessä kuin muutenkin ihan omat säännöt käytössä. Eihän missään muualla esimerkiksi etäisyyttä mitata jaloissa ja maileissa, vaan metreissä ja kilometreissä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mitä noiden jenkkien tapoihin toimia tulee, niin heillä nyt on niin kielessä kuin muutenkin ihan omat säännöt käytössä. Eihän missään muualla esimerkiksi etäisyyttä mitata jaloissa ja maileissa, vaan metreissä ja kilometreissä.
Itse asiassa kyllä Britanniassakin mitataan. Ja vaikkapa Australiassa. Pöljäähän se on. Jalka on kaksitoista tuumaa ja maili on 1609 metriä. Mitä on jaardi? Se on jotain lähellä metriä kai. Ihan idioottimaisia mittoja. Kymmenjärjestelmä rulettaa. Nämä on vähän samoja kuin ne vanhat shillingit ja pennyt, ihan kiusaksi kehitettyjä juttuja.

Oi, kun Suomi päättäisi vittuilla ulkomaalaisille ja ryhtyisi ilmoittamaan kaikki matkat ja pituudet vaaksoina, kyynäröinä ja poronkusemina.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Itse asiassa kyllä Britanniassakin mitataan. Ja vaikkapa Australiassa. Pöljäähän se on. Jalka on kaksitoista tuumaa ja maili on 1609 metriä. Mitä on jaardi? Se on jotain lähellä metriä kai. Ihan idioottimaisia mittoja. Kymmenjärjestelmä rulettaa. Nämä on vähän samoja kuin ne vanhat shillingit ja pennyt, ihan kiusaksi kehitettyjä juttuja.

Oi, kun Suomi päättäisi vittuilla ulkomaalaisille ja ryhtyisi ilmoittamaan kaikki matkat ja pituudet vaaksoina, kyynäröinä ja poronkusemina.
Briteissä, Australiassa ja Kanadassa taitaa kaikissa olla virallisesti metrin käytössä, mutta käytännössä monet käyttävät imperiaalista (kääntyykö imperial suunnilleen noin?) mittajärjestelmää.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse asiassa kyllä Britanniassakin mitataan. Ja vaikkapa Australiassa. Pöljäähän se on. Jalka on kaksitoista tuumaa ja maili on 1609 metriä. Mitä on jaardi? Se on jotain lähellä metriä kai. Ihan idioottimaisia mittoja. Kymmenjärjestelmä rulettaa. Nämä on vähän samoja kuin ne vanhat shillingit ja pennyt, ihan kiusaksi kehitettyjä juttuja.

Oi, kun Suomi päättäisi vittuilla ulkomaalaisille ja ryhtyisi ilmoittamaan kaikki matkat ja pituudet vaaksoina, kyynäröinä ja poronkusemina.

Jep. Ongelmaksi tuo menee kun noissa ei oikein voi käyttää järkevästi desimaaleja. Maili on 1760 jaardia. Jaardi on kolme jalkaa. Jalka on 12 tuumaa ja tuumaakin jaettaessa käytetään lukua 16.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
En ole vaihtanut. Samalla nimimerkillä menty noin vuodesta 1998 alkaen polkua Hockey Night Jälkipelit -> Kiekkopesä -> Jatkoaika.

(HN-muutosuutinen vuodelta 1999)
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
En ole vaihtanut. Samalla nimimerkillä menty noin vuodesta 1998 alkaen polkua Hockey Night Jälkipelit -> Kiekkopesä -> Jatkoaika.

(HN-muutosuutinen vuodelta 1999)
Ai tuollainen Jälkipelit-yhteisökin on ollut? Siistiä. Oliko samat läpät kuin nykyään? Pää ylös ja puhdas niitti oli.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Olen, ja jopa kaksi kertaa. Senhän ei pitäisi olla mahdollista, mutta näin on kuitenkin käynyt. En muista tuliko tuo ”vain kerran saa vaihtaa” -sääntö vasta joskus sen jälkeen käyttöön kun olin omat muutokseni jo tehnyt.

Alkuperäisen nimimerkkini taisin vaihtaa pois sen takia, että sen perusteella minua saatettaisiin luulla JYP-faniksi, ja sehän ei saatana käy. Itse asiassa jollain JYP-kirjoittajalla onkin se sama nimimerkki nykyisin käytössä. Toisen vaihdoksen syyn muistan myös mutta jätetään se tässä avaamatta.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen vaihtanut ja samalla meni se harvinaislaatuinen mahdollisuus vaihtaa sitä enää uudestaan. Harmi, sillä voisin nykyisen nimimerkin sijaan mahdollisesta haluta olla Tommi L.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Briteissä, Australiassa ja Kanadassa taitaa kaikissa olla virallisesti metrin käytössä, mutta käytännössä monet käyttävät imperiaalista (kääntyykö imperial suunnilleen noin?) mittajärjestelmää.
Australia ainakin on adaptoinut metrijärjestelmän ihan hyvin.

Miksi muuten me täällä Suomessa mitataan telkkarit yms. monitorit edelleen tuumissa?
 

Glove

Jäsen
Australia ainakin on adaptoinut metrijärjestelmän ihan hyvin.

Miksi muuten me täällä Suomessa mitataan telkkarit yms. monitorit edelleen tuumissa?
Olisiko vika valmistajissa jotka tekevät ruutunsa tuumina? 1270 millimetrin telkkari ei vissiin ole niin myyvä nimi kuin 50 tuumainen.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Australia ainakin on adaptoinut metrijärjestelmän ihan hyvin.

Miksi muuten me täällä Suomessa mitataan telkkarit yms. monitorit edelleen tuumissa?
Niin, ja renkaat. Ei mitään hajua. Sitä kautta saa ainakin selitettyä kakaroille, että tuuma on kaksi ja puoli senttiä. Joillekin se jää ehkä jopa mieleen.

Ja maailman lyhin työmatkahan on tuumasta toimeen.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Heh, jotenkin etäisesti jopa muistan vielä tämän nimimerkin rekisteröimisen ja sen tilanteen. joka siis tapahtui vuonna 2003. Silloin jo kyseltiin perusteluja sille, miksi nimimerkki pitäisi myöntää tai jotain tälläistä siinä kysyttiin. Rekisteröiminen on tapahtunut toukokuussa, joten olen ollut silloin yläasteen 8. luokalla. Herranjestas tuosta on paljon aikaa!

Todella kummallista, että sitä tämmöisiäkin asioita muistaa. Ville Koho oli silloin nuori lupaava juniori SaiPassa ja muutenkin maailma kovasti erilainen.

Ja en siis ole vaihtanut koskaan. Vuosikausia meni niin, että en kirjoitellut tänne oikein mitään, mutta muutama vuosi sitten on tullut aktivoiduttua.
 
Viimeksi muokattu:

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Ville Koho oli silloin nuori lupaava juniori SaiPassa ja muutenkin maailma kovasti erilainen.

Eikä Matti Hana ollut tehnyt maalia, vai kuka se oli. WATEVÖ kyllä tän ymmärtää.

Mielessä on käynyt (nimimerkin vaihtaminen). Sonnin Suoroa joskus mietin (siis nimimerkiksi). MinäEnEHKÄOleModeraattori voisi sopia. Hauskaa kyllä, että olen tuonne modeketjuihinkin kirjoittanut vaikka miten monta viestiä modeja syyllistäen vaikka olen itse päämode. Olin muuten viimeisimmässä keississä sitä mieltä, että ei modeja yleiseen tietoon. Toki nimimerkilläni sanoin toisin. Oli meillä saunaillassa hauskaa ja toimituksen puolelta @Jani Mesikämmen tuli pesämään selät että on ne pojat poikia, tytöt tyttöjä ja loput mitä ovat. Loppuilta on vähän hämärän peitossa. Aamulla huomasin, että perseessä oli viiliä. Jokin käytännönpila vissiin. Heh.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ja en siis ole vaihtanut koskaan. Vuosikausia meni niin, että en kirjoitellut tänne oikein mitään, mutta muutama vuosi sitten on tullut aktivoiduttua.
Mitäpä sitä hyvää vaihtamaan, ei kaimasikaan vaihtanut. Sukunimensä tosin vaihtoi, kun kokonainen kansakunta huutamassa Heil Schicklgruber olisi ollut aika koomista.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Pöljäähän se on. Jalka on kaksitoista tuumaa ja maili on 1609 metriä. Mitä on jaardi? Se on jotain lähellä metriä kai. Ihan idioottimaisia mittoja. Kymmenjärjestelmä rulettaa. Nämä on vähän samoja kuin ne vanhat shillingit ja pennyt, ihan kiusaksi kehitettyjä juttuja.
No, yksi jaardi on tasan 3 jalkaa (91,44 cm) Ja yksi maili on - helposti muistettavat - tasan 5280 jalkaa...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös