Mainos

Oletko rasisti

• 4 981
  • 114

Viikate

Jäsen
Suosikkijoukkue
Diskos, JYP, KooKoo, HeKi
Viestin lähetti finnishninja
Mitä tarkoitat??? Muistan yhden tapauksen jossa Latvialaiset (Liettualaiset?) räjäyttivät maanmiehensä auton marjanpoimintareissun päätteeksi, mutta ulkomaalaisten ja heidän kavereidensa autoja?

Ruotsissa asuvana tunnet tietysti maan tilanteen paremmin eikä minulla ole antaa mitään tarkkoja päivämääriä ja paikkakuntia, mutta... Jotenkin on jäänyt sellainen mielikuva uutisia seuraamalla, että Ruotsin uusnatsit (joihin viittasin sikaniska-sanalla) ovat hyvinkin aktiivista porukkaa ja hyökkäilevät silloin tällöin siirtolaisia ja heihin myönteisesti suhtautuvia vaikuttajia (esim. toimittajia ja poliitikkoja) vastaan. Korjaa toki, jos olen väärässä.

Kaivanto

Jäsen
Re: Vielä vähän

Viestin lähetti jpp
Ja taas kohta joudun kulkemaan sen kuuluisan Asematunnelin läpi matkalla kotiin. Minäkin suosittelen tutustumismatkaa sinne, etenkin yöllä. Pikkuveljeni joutuu tulemaan iltavuorosta kello 23:n aikoihin sitä kautta ja kovasti ihmetteli, miten arki-iltana siihen aikaan somalialaiset vasta saapuvat sinne päin hengailemaan. Ei taida aamulla työt/opiskelut kutsua, vaikka oppivelvollisuusikäisiä suuri osa onkin.

Delegoipas veljellesi sellainen homma, että lähtee arki-iltana Helsingin yöhön kynän ja lehtiön kanssa ja vetäisee papereihinsa ruksin joka kerta, kun bongaa suomalaisen. Sitten kerrot tulokset täällä ja mä pääsen kysymään sulta, että miksi hengailet yötä myöten kaduilla.

Toisin sanoen:

Pena, Kake, Ykä, Jore, Simppa, Mäksy, Hartsa ja Jaska hengailevat yöllä kadulla = Pena, Kake, Ykä, Jore, Simppa, Mäksy, Hartsa ja Jaska hengailevat yöllä kadulla

Ahmed, Kahmed, Yhmed, Johmed, Sehmed, Mähmed, Hahmed ja Jahmed hengailevat yöllä kadulla = somalialaiset hengailevat yöllä kadulla

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Aika monta juttua on tullut tähän ketjuun. Ajattelin että moni äänestää, mutta kukaan ei uskalla kirjoittaa. No se äänestys jäi pois tästä ketjusta, mutta joku muu avasi sen puolestani. Kiitos ja kumarrus.

Itse tunnustaudun rasistiksi. Aivan kuten moni muukin tässä ketjussa on todennut hyväksyn pakolaiset jotka tulevat todellisesta hädästä ja kärsimyksestä. En hyväksy pakolaisia jotka tulevat esim. Venäjän kautta tänne ja ovat ostaneet matkansa isolla kasalla dollareita.
Todelliset ongelmat alkoivat kun somalialaiset saapuivat. Esim Helsingin terveystoimi oli ihmeissään kun somali tuli hammaslääkäriin klo:14 vaikka aika oli jo klo:10. Hammaslääkäristä ilmoitettiin että tänne pitää tulla ajallaan. Ainut mitä tapahtui oli se että kyseinen hammashoitaja sai somalin viharyöpyt ja haukut rasistiksi.
Muutamia vuosia sitten joku somali tms. puukotti poliisia tai reihui muuten vaan puukon kanssa Helsingissä. En muista tarkkaan kuinka tapahtumat meni, mutta poliisi alkoi etsiä tekijää ja pysäytteli ja kuulusteli ulkomaalaisten jengejä etsien tekijää. Somalit nostivat hirveän haloon kun poliisi pysäyttelee heitä ja kyselee kaikenlaista. Poliisi oli rasistinen touhuissaan..... Entä jos tapahtuma olisi sattunut Somaliassa? Jos Matti olisi puukottanut poliisia niin olisiko silloin silitetty päätä? Tuskin.
Monet pakolaiset elävät omissa oloissaan ja eivät halua sopeutua suomalaiseen kulttuuriin. Toki ymmärrän että heillä on omat juurensa ja tärkeät asiat, mutta kyllä kait "kylässä" ollaan isäntien ehdoilla? Ystäväni Tanskasta kertoi että heillä on tullut jo tilanteita että maassa 10 vuotta asunut somali syyttää syrjinnästä kun ei saa töitä. Tosin kyseinen somali ei 10 asuin vuodestaan huolimatta puhu tanskaa kuin muutaman sanan...
Suomen pakolaisviranomaiset ovat myöntäneet että oli iso virhe antaa aikoinaan tänne saapuneille pakolaisille kaikki valmiina. Annettiin vaatteet ja muu tarpeellinen aivan "ilmaiseksi". Maahan saapuneen pakolaisen ei tarvinnut tehdä oman hyvin vointinsa eteen yhtään mitään. Varmasti moni käytti sitä hyödyksi ja niinhän tekee pieni osa suomalaisistakin. Onneksi vahingosta on viisastuttu?

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Re: Re: Re: Ihan näin yleistäen...

-Tule katsomaan tänne Ruotsiin... Saat nähdä samalla myös meidän maanmiehemme örisemässä viinakauppojen edessä.
Hmm... kummastakohan on enemmän haittaa paikallisille asukkaille; muutamasta suomalaisesta spurgusta ruotsissa örisemässä, vai "hieman" suuremmasta joukosta tiettyä heimoa terrorisoimassa koko pohjoismaita rötöksillään... Vaikea valita. Tottakai, kyllä suomalaisetkin tekevät rikoksia. Mutta pointti onkin se, että meillä on täällä jo aivan tarpeeksi deekuja, sossun hyväksikäyttäjiä, varkaita, raiskaajia ja muita ö-luokan kansalaisia, että niitä ei todellakaan tarvitse rahdata ulkomailta ehdoin tahdoin lisää. Ja vielä hyysätä ja huolehtia oikeuksista ja hyvinvoinnista. Tässä maassa kun muutenkin rikoksen tekijällä on parempi asema ja oikeusturva, kuin uhrilla.

Minä en arvioi/tuomitse ihmistä ihonvärin perusteella. Voihan esim. mustaihoisia olla monenlaisista lähtökohdista peräisin. Esim. amerikassa, mustat ovat sinne väkisin kuljetettujen orjien jälkeläisiä-ihan ok, täysin ymmärrettävää, että siellä on afrikkalaisperäisiä ihmisiä. Afrikassa on paljonkin kunnollisia, työtä tekeviä ihmisiä, joita tulee mm. tänne eurooppaan töihin ansaitsemaan ja muuten vaan, elämään omilla rahoillaan. Itsekin tunnen yhden. Sitten on täysin nurjalta puolelta esim. nämä somalit, jotka tuskin ovat saaneet koskaan missään mitään hyvää aikaan.

Omasta asenteestani sen verran, että kuitenkin jokainen ihminen, olipa sitten musta tai valkoinen tai mitä rotua tahansa, on mulkku, ennen kuin toisin todistetaan.
Aamen.

Viimeksi muokattu:

Pihvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, ÄTPPOMK, Everton FC, Canucks
Höh! Miteköhän sokea pitää ihmisen olla, että pystyy missaamaan tällaisen ketjun? No, näin pääsi käymään, joten myöhässä tulee:

Niin, hyvin tiukka kysymys, mutta jos tänne ulkomaalaisia haluaa tulla, niin kyllä pitää syytä olla. En pysty hyväksymään sellaisia lorvijoita, jotka tulevat tänne elämään sossun avulla tahi ryöstelemällä mummoja asemalla. Jotain rajaa. Jos taas tekee sen eteen jotain, että pystyy Suomessa elämään niin ok. Mulle on ihan sama mitä duunia tekee, kunhan tekee jotain.

Tähän kun Ahmed, Johmed & co. hengaavat yöllä asemalla, niin hengatkoon vaan kunhan pitävät puukot taskussa ja pysyvät erossa mummojen ym. ihmisten laukuista. Ja jos nämä samat jannut ovat vielä päivälläkin siellä asemalla, niin pois vaan. Hengailkoot sitten Ahmed Cityssä tai jotain..
Kokemuksia ryöstäjäpummeista on.. En viitsi tässä tilitellä, mutta näitä ei tarvita.

Sama juttu suomalaisille Jormalle ja Jarmolle, jos et pysty/halua työtä tehdä, niin... eh, pitäisikö heidät häätää maasta? Not.. Mitä sitten tehdään? Eihän se mun duuni ole päättää.

Olenko rasisti? En tiedä, tiettystä pisteestä ehkä..

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Turha Ruotsia on kehua minään hyväntekeväisyys maana vai joko on unohdettu kuinka Ruotsi piti Suomea alusmaanaan ja Suomalaiset ovat aina joutuneet taistelemaan Ruotsin puolesta eikä apua herunut viime sodissakaan kuin nimellisesti.Ja kanttaako kehua maata joka kasvattaa talebaneja ja jonka kurdit tappavat lapsiaan.

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ja se maailman ohuin kirjahan oli "Ruotsalaiset sotasankarit"... :D

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Suomalaisille näytetään tilasta, jossa rikoksien tekijöitä. Sieltä tarkka silmä huomaa, että ulkomaalaiset tekevät suhteessa enemmän rikoksia, kuin suomalaiset. Hän innostuu, koska on aina ollut sitä mieltä, että rikollisiahan nuo ovat. Odottakaa hetki. Suurin osa maahanmuuttajista on miehiä, jotka tekevät enemmän rikoksia kuin naiset. Sitä paitsi suurin ikäryhmä, jotka Suomeen tulevat ovat nuoria 10-40-vuotiaita . Eikös tähänkin väliin mene juuri suurin osa niistä suomalaisista, jotka rikoksia tekevät. Tilasto muuttuu selvästi jos otetaan suomalaisista vastaava otos. Tilastotieteen lukijana oppii, että tilastoja on loppujen lopuksi helppo tehdä sen näköisiksi kuin haluaa.

Tuli mieleen eräs tilasto raiskauksista, jossa somalit olivat tehneet erittäin runsaan määrään raiskauksista suhteessa suomalaisiin, kun taas vietnamilaiset, eivät olleet tehneet oikeastaan yhtäkään. Tässä pitää muistaa, se että ulkomaalaisten tekemät raiskaukset ilmoitetaan poliisille helpommin. Silti jollekin voi olla minihame, lyhyt katsekontakti ja muutama sana lupaus seksistä. Kulttuuri erot tulevat näkyviin, siksi olisikin hyvä, jos ulkomaalaisille opetettaisiin paikallista kulttuuria enemmän.

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Rasistiko?

Niin, itse olen ja en ole rasisti.

Tarkemmin sanottuna allekirjoittaneelle ihminen on ihan samanarvoinen olipa hän sitten musta tai keltainen tai kotoisin vaikka amerikasta.

Siinä mielessä olen rasisti että en pidä näistä elintasopakolaisista (enkä tzzadilaisista ;) ).

Täältä tähän

Viimeksi muokattu:

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Vastaa kyllä!

Myös täällä Ruotsissa on tapahtunut rikoksia pakolaisten toimista.
Myös täällä on somali syyttänyt paikallisia rasisteiksi vaikka on itse ollut "väärässä".
Myös täällä on väkivaltaa nahkapäiden ja siirtolaisten välillä.

-Ihan niinkuin joka maassa, oli siellä pakolaisia ja siirtolaisia tai ei!

Juttu on tosin usein niin että media saa tapaukset paisumaan ja naistenlehtiä lukeva raavas mies näkee ne aivan uskomattomina tapauksina.

Toinen juttu on sitten nämä "voi valtavaa" jutut.
-Somali haukkui hammaslääkäriä rasistiksi
-Somali sai sosiaalista auton
-Somali sai ilmaisen ulkomaanmatkan
-Somali sai etuoikeuden kalliiseen asuntoon keskustassa

Listaa voi jatkaa vaikka kuinka kauan, mutta tulos on yleensä se, että kun kaikki "kyllä mä vaan on niin kuullu" on karsittu pois ja tosi-asiat ovat pöydällä tulee tilanteesta loppujen lopuksi aika normaali ja jäljelle jää pikku-juttuja jotka sensaationnälkäiset ovat paisutelleet ja - hölmöt suomalaiset uskovat.

Olen ollut asematunnelissa monta kertaa. En ole koskaan nähnyt enkä ole saanut siellä puukkoa.
Kysymys: Kuinka monta ihmistä siellä on puukotettu aseman historian aikana, ja kuinka monta veritekoa on tapahtunut ulkomaalaisten toimesta?

Kieliongelmista:
Suomenkieli, ruotsinkieli ja tanskankieli ei ole siitä helpommasta päästä oppia. Varsinkaan jos kyseessä olevaa henkilöä ei päästetä maan systeemiin sisälle.
Lapsi oppii monesti kielen muutamassa viikossa hiekkalaatikolla, mutta aikuiselle asia on paljon vaikeampaa.
Volvo työllisti 60- ja 70 luvulla paljon suomalaisia. Talossa on vieläkin paljon vanhoja naisia jotka eivät puhu Ruotsia, vaikka ovat asuneet maassa 30-40 vuotta. Myös moni mies ottaa poikansa tulkiksi kun menee lääkäriin valittamaan peräpukamiaan.

- Afrikasta saapuneelle suomenkielen oppiminen on tosi kova sana. Varsinkin kun selviää vastaanoton laatu Suomessa. Se voi olla hänen näkökannaltaan katsottuna esimerkiksi tälläinen:

- Jostain syystä suomalaiset ovat minulle epäystävällisiä, vaikka en ole koskaan sanonut kenellekään pahaa sanaa.
- Suomalaiset sanovat että minun tulee noudattaa maan lakeja samalla tavalla kuin hekin, mutta todennäköisesti minut ajettaisiin mieluiten pois tästä maasta jos kävelen suojatien yli päin punaista.
- En saa omistaa mitään.
- Minä en saa mennä töihin, sillä vien suomalaisilta työt.
- Minun ei ole soveliasta jäädä tänne, ellen mene töihin.
- Kukaan ei halua antaa minulle töitä.
- Ei ole soveliasta hakeutua suomalaisen naisen seuraan.
- Ravintolat ovat vain suomalaisia varten.
- Minun tulisi unohtaa kaikki perinteet ja arvot joiden mukaan olen elänyt koko elämäni ja vaihtaa ne suomalaisten omiin, vaikka en osaa edes lukea heidän kieltään.
- Minulta vaaditaan että minun tulisi elää ja olla kuin suomalainen, mutta minua ei koskaan hyväksytä suomalaiseksi.

Herää pieni kysymys miten suuri on Suomeen muuttaneen motivaatio kun hän huomaa miten rakentavaa suomalaisten suhtauminen heihin on.

Vielä kerran:
Pakolaiset ja pakolaisjärjestöt sanovat: Älkää ottako vastaan pakolaisia, ellei teissä ole miestä pitämään heistä huolta!

Pakolaiset eivät ole työvoimaa, vaan he ovat tulleet turvaan. Suomessa on työvoimaa omasta takaa. Tehkää itse työnne.

Jos tarvitsette ulkomaista työvoimaa niin valitkaa ja hakekaa se myös itse.

ribis

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues
Re: Vastaa kyllä!

Myös täällä Ruotsissa on tapahtunut rikoksia pakolaisten toimista.
...

Herää pieni kysymys miten suuri on Suomeen muuttaneen motivaatio kun hän huomaa miten rakentavaa suomalaisten suhtauminen heihin on.

Vielä kerran:
Pakolaiset ja pakolaisjärjestöt sanovat: Älkää ottako vastaan pakolaisia, ellei teissä ole miestä pitämään heistä huolta!

Pakolaiset eivät ole työvoimaa, vaan he ovat tulleet turvaan. Suomessa on työvoimaa omasta takaa. Tehkää itse työnne.

Jos tarvitsette ulkomaista työvoimaa niin valitkaa ja hakekaa se myös itse.

Helsinkiläisissä ravintoloissa somput vetää wc:n jonojen ohi, huomautat tästä ja saat lauman nekruja perääsi.

Tyttökaverisi seuraan lyöttäydytään väkisin baaritiskillä (somalit) samaan aikaan kun olet itse käymässä toiletissa, pyydät palattuasi näitä poistumaan paikaltasi. Sulle näytetään puukkoa , poket poistaa nämä somput raflasta, kun poistut itse poket varoittaa että sua saatetaan olla ulkona "vastassa" sekä mainitsevat että ei kannata tähän ravintolaan ihan heti tulla, nämä puukkoa näyttäneet kaverit voivat vaikka tappaa sinut.

Nämä tapaukset tässä tuoreessa muistissa, molemmat tämän vuoden puolella... mainitsinko turhaan että somalit mukana molemmissa...tottakai ne olis voinu olla ketä tahansa..miten nyt sattuikaa olemaan somput kyseessä.

Somalit pitäis syöttää sioille.

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti ribis
Tyttökaverisi seuraan lyöttäydytään väkisin baaritiskillä (somalit) samaan aikaan kun olet itse käymässä toiletissa, pyydät palattuasi näitä poistumaan paikaltasi.

Niin, piti vielä kysyä että oliko tämä ko. mamma somalialaista- vaiko suomalaista siitosta eli alkuperää?

Täältä tähän

ribis

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues
Viestin lähetti ervatsalo

Niin, piti vielä kysyä että oliko tämä ko. mamma somalialaista- vaiko suomalaista siitosta eli alkuperää?

Täältä tähän

Kaverille satu tää juttu, suomalainen mimmi on, ja kaivopihalla sijaitseva baari.

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Re: Re: Vastaa kyllä!

Viestin lähetti ribis

Helsinkiläisissä ravintoloissa somput vetää wc:n jonojen ohi, huomautat tästä ja saat lauman nekruja perääsi.

Tyttökaverisi seuraan lyöttäydytään väkisin baaritiskillä (somalit) samaan aikaan kun olet itse käymässä toiletissa, pyydät palattuasi näitä poistumaan paikaltasi. Sulle näytetään puukkoa , poket poistaa nämä somput raflasta, kun poistut itse poket varoittaa että sua saatetaan olla ulkona "vastassa" sekä mainitsevat että ei kannata tähän ravintolaan ihan heti tulla, nämä puukkoa näyttäneet kaverit voivat vaikka tappaa sinut.

Nämä tapaukset tässä tuoreessa muistissa, molemmat tämän vuoden puolella... mainitsinko turhaan että somalit mukana molemmissa...tottakai ne olis voinu olla ketä tahansa..miten nyt sattuikaa olemaan somput kyseessä.

Somalit pitäis syöttää sioille.

Joo... täytyy pitää neiti tukevasti kotona neljän seinän sisällä ettei vaan lakupekka kiksauta piiitkällä...
Ja voihan siinä jonossa kusta housuihinkin.... sehän on ihan käytännöllistäkin - jää paremmin aikaa vahtia madamea:D

ribis

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues
Re: Re: Re: Vastaa kyllä!

Joo... täytyy pitää neiti tukevasti kotona neljän seinän sisällä ettei vaan lakupekka kiksauta piiitkällä...
Ja voihan siinä jonossa kusta housuihinkin.... sehän on ihan käytännöllistäkin - jää paremmin aikaa vahtia madamea:D

hhhmmm.. tuommosella ruotsissa asuvalla håkanilla ei liene näitä huolia, kun on se oma pärre mukana siellä vessassa, ...ja varmaan se musta piiitkä maistuu kans (tämä on yleinen olettamus ruotsalaisista täällä suomessa)

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Re: Re: Re: Re: Vastaa kyllä!

Viestin lähetti ribis

hhhmmm.. tuommosella ruotsissa asuvalla håkanilla ei liene näitä huolia, kun on se oma pärre mukana siellä vessassa, ...ja varmaan se musta piiitkä maistuu kans (tämä on yleinen olettamus ruotsalaisista täällä suomessa)

Unohdat että olen suomalainen -syntynyt suomalaisena ja sellaisena myös tuuperrun. Moni sanoo, että tietääkseen minkä maan kansalainen hän on täytyy asua ensin jossain muussa maassa.
Tiedän hyvin mitä mieltä suomalaiset ovat ruotsalaisista. Tiedän myös sen mitä mieltä ruotsalaiset ovat meistä suomalaisista. Edustat hyvin viimeksimainittua.

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lakupekoista vielä sen verran, että kun nämä somalit iskevät suomalaisia (varattuja) naisia esim. ravintoloissa, niin nepäs eivät annakaan periksi, vaikka kuinka selittää, että on varattu, eikä todellakaan yhtään kiinnosta. Sieltä tulee vastaukseksi sitä "mitä sinulla on musta mies vastaan?", "enkö minä ole sinulle tarpeeksi hyvä?", "ollako sinä rasisti?" ja sitten vielä ne tavalliset huorittelut perään, jos ei mokkamuna kiinnosta. Ja tuota lajille tyypillistä eläimen käytöstä. Tämän olen itse naispuolisilta kavereiltani kuullut ja itsekin sivusta nähnyt. Ihmekös se, jos paikallista alkuasukkaita alkaa vituttamaan moinen käytös. Ymmärrän hyvin, miksi moni ei noita eläimiä tänne halua. Se mikä käy savannilla, ei ehkä käykään täällä.

Tottakai. Suomalaisetkin käyttäyvät varmasti huonosti ravintoloissa. Mutta suomalainen yleensä uskoo, kun jotain sanotaan. Ja jos ei usko ja tulee nyrkistä, niin ei ainakaan itke, että nyt oli syrjintää, kun tuolla lailla viatonta lyötiin.

Viimeksi muokattu:

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti BigRedBob
Lakupekoista vielä sen verran, että kun nämä somalit iskevät suomalaisia (varattuja) naisia esim. ravintoloissa, niin nepäs eivät annakaan periksi, vaikka kuinka selittää, että on varattu, eikä todellakaan yhtään kiinnosta. Sieltä tulee vastaukseksi sitä "mitä sinulla on musta mies vastaan?", "enkö minä ole sinulle tarpeeksi hyvä?", "ollako sinä rasisti?" ja sitten vielä ne tavalliset huorittelut perään, jos ei mokkamuna kiinnosta. Ja tuota lajille tyypillistä eläimen käytöstä. Tämän olen itse naispuolisilta kavereiltani kuullut ja itsekin sivusta nähnyt. Ihmekös se, jos paikallista alkuasukkaita alkaa vituttamaan moinen käytös. Ymmärrän hyvin, miksi moni ei noita eläimiä tänne halua. Se mikä käy savannilla, ei ehkä käykään täällä.

Totta puhut. Mutta miksi jäädä siihen sönkkäämään heidän kanssaan? Tiedäthän sinä ettei suomalainen nainen tajua sitä että yleensä jo heille vastaaminen tarkoittaa ensimmäistä myönnytystä. Heille yksin ravintolassa oleva nainen on vapaa kaikille.
Ihan tuttu juttu!
Vinkki naiselle: Älä katso silmiin, äläkä missään nimessä hymyile. Meille se on kohteliaisuus - heille kutsu. Ota lasisi ja kävele pois. Jos hän tulee perässä - mene pyytämään vahdilta apua.

ribis

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues

Totta puhut. Mutta miksi jäädä siihen sönkkäämään heidän kanssaan? Tiedäthän sinä ettei suomalainen nainen tajua sitä että yleensä jo heille vastaaminen tarkoittaa ensimmäistä myönnytystä. Heille yksin ravintolassa oleva nainen on vapaa kaikille.
Ihan tuttu juttu!
Vinkki naiselle: Älä katso silmiin, äläkä missään nimessä hymyile. Meille se on kohteliaisuus - heille kutsu. Ota lasisi ja kävele pois. Jos hän tulee perässä - mene pyytämään vahdilta apua.

Siis ota lasi ja kävele pois, onko sekin joku kutsu kerran perässä lähdetään tulemaan?? ai taivas...!!! Pitääkö ylipäätään lähteä litomaan karkuun heti kun somalin näkee?

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravintolakusemisen jalo taito ( ei Risto)

Niin, itse suosittelen kusemista ravintolapöydän alle, näin toimien A: ei menetä paikkaansa B: ei tarvitse jonotella C: mahdollisen mukana olevan mamman vahtiminen ei häiriinny.

Allekirjoittanut on pariin otteeseen suorittanut tämän toisten mielestä jopa peräti vulgaarin toimenpiteen ravintolapöydässä.
Hommahan toimii niin että nojautuu vaan tyynesti eteenpäin niin että vatsa ottaa pöytään kiinni, vetskari auki ja jalat reilusti haralleen ettei patiinit saa roiskeita ja ei muutakuin lorottamaan.

Tosin tämä kannattaa suorittaa vasta loppuillasta tai juuri ennen ravintolasta poistumista ettei (oma) viihtyvyys kärsisi.

Toisaalta kyseisen tempauksen voi suorittaa myös kusemalla pöydän alla tuoppiin tai tyhjään pulloon jolle voinee sitten keksiä sopivan loppusijoituspaikan, näin toimien voi jatkaa viihtyisämpää illanistumista ko. pöydässä.

Eräs versio ko. tempusta on kusta juomien tilaushetkellä baaritiskin etuseinään, pokan on vain syytä pitää.. Tätä en ole itse tehnyt mutta eräs Kantahämäläinen mieshenkilö on peräti kahdesti.

Toisaalta en suosittele ko. operaatioiden suorittamista ruokaravintoloissa koska mikäli käry käy niin saattaa tulla sanomista.

Täältä tähän

Viimeksi muokattu:

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit

Ihan tuttu juttu!

Kyllä on menty jo pitkälle hunningolle, jos eivät oman maan alkuasukkaat saa olla rauhassa. Jos ravintoloissa ei osata käyttäytyä, niin ulos sitten! Sama koskee maata!

Tietysti seuraava yhteiskuntamme elätti alkaa mesota siitä, että on rasismia kun pikku-Sampo ei saa tehdä mitä haluaa missä haluaa! Mitä siitä, että tämä suomalaisten väärin ymmärtämä pikku kullanmuru tuhoaa käyttäytymisellään paitsi toisten illan vieton, myös katsoo oikeudekseen kohdella meitä suomalaisia miten haluaa?!

Suvaitsevaisuus sinänsä on hyvä asia, mutta rajansa kaikella, jopa hölmöydelläkin.

ribis

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues
Viestin lähetti Oloneuvos

Kyllä on menty jo pitkälle hunningolle, jos eivät oman maan alkuasukkaat saa olla rauhassa. Jos ravintoloissa ei osata käyttäytyä, niin ulos sitten! Sama koskee maata!

Tietysti seuraava yhteiskuntamme elätti alkaa mesota siitä, että on rasismia kun pikku-Sampo ei saa tehdä mitä haluaa missä haluaa! Mitä siitä, että tämä suomalaisten väärin ymmärtämä pikku kullanmuru tuhoaa käyttäytymisellään paitsi toisten illan vieton, myös katsoo oikeudekseen kohdella meitä suomalaisia miten haluaa?!

Suvaitsevaisuus sinänsä on hyvä asia, mutta rajansa kaikella, jopa hölmöydelläkin.

Finishninjan ohje on tuossa suomalaisile naisille, juokse vaikka karkuun mutta älä sano somalille pahasti. Anna sen jäädä baariin etsimmän uutta kohdetta mutta vaihda sinä baaria.

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Niin ja eikös näiden somalaiden jumala Allah(?) kiellä käyttämästä alkoholia ja seurustelemasta valkoihoisen naisen kanssa.

Jälkimmäinen tieto on Kylmä rinki -sarjasta peräisin :)

Iceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Viestin lähetti ribis

Pitääkö ylipäätään lähteä litomaan karkuun heti kun somalin näkee?

Ei tietenkään tarvitse nöyrtyä ja paeta jos on kiistattomasti oikeassa. Sehän tarkoittaa että tilanne hyväksytään ja käyttäytyminen on sopivaa.

Tässä tarvittaisiin vähän "Kaveria ei jätetä" -henkeä, somalithan liikkuvat aika tiukoissa ryhmissä joten minkäs teet jos olet yksin?

Mutta suomalaisia ei kiinosta kaverin puolustaminen vaikka näkisivät ja ymmärtäisivät tilanteen.... siinähän voi joutua vaikka hankaluuksiin tai tulla pipi.

Luulisin kuitenkin, että jos tällaisessa tilanteessa olisi voimasuhteet hiukankin tasaisemmat jäisi uhkailut ja väkivallanteot vähemmälle somaleiden taholta.

Ei, en ole menossa baariin hakkaamaan ketään, ei kuulu tapoihini. Olen vain joutunut tilanteeseen jossa en voinut muuta kuin lähteä pois tai muuten olisi tullut puukkoa. Kyllä ylpeyden voi aina niellä mutta KENENKÄÄN ei tulisi joutua puukolla uhatuksi.

Voihan se olla että tein hätäisen johtopäätöksen mutta eipä kukaan suomalainen ole minua puukolla pelotellut.

Viimeksi muokattu:

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue

Ihan tuttu juttu!
Eli siis ratkaisu on se, että ihmisten tulee omassa maassaan, omalla kotiseudulla ja omassa kulttuurissaan alkaa opettelemaan jotain jippoja, jolla mustapekasta päästään eroon? Ei helvetissä. Alkaa kuulostaa jo aika surkuhupaisalta, että paikallisten pitää alkaa opettelemaan uusia käyttäytymistapoja vain jonkun ei-toivotun väestönosan takia. Sitäpaitsi näille eläimille riittää se, että nainen on edes hetken yksin, esim. miehen käydessä vessassa tai drinkkiä hakemassa. Suosittelen vetämään turpaan itse teossa tavattaessa. Sillä se respect eli kunnioitus varmaan pikkuhiljaa opitaan, kun turpea huuli turpoaa entisestään kerta toisensa jälkeen. Ja kun nyt minua tietenkin pidetään aivan silmittömänä rasistina, niin todettakoon vielä, että jos olenkin rasisti, niin syy on pelkästään vallitsevien olosuhteiden ja omien kokemuksien pohjalta muodostettu käsitys. Olen yrittänyt suhtautua suvaitsevaisesti ja avoimesti, mutta kun tietty vähemmistö tekee tämän mahdottomaksi käytöksellään ja toiminnallaan. Kaikkea ei tarvitse sietää. Johonkin se raja on vedettävä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy