Oletko ollut todistajana?

  • 8 900
  • 27

Oletko ollut oikeudessa todistajana?

  • Kyllä

    Ääniä: 37 39,8%
  • En

    Ääniä: 56 60,2%

  • Äänestäjiä
    93

Yellow Jester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Koko teksti.

Huh huh. Kylläpä alkoi vituttamaan sun puolesta.
Varsinkin nuo asianajajan sinuun kohdistuneet kuumotukset.

Uskomatonta, että rikokseen syyllistyneet paskahousut saavat aina valtion piikkiin puolustusasianajajan, joka pahimmassa tapauksessa yrittää kääntää homman asianosainen/todistajan harteille.
 

palle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, HIFK
Kerran olen ollut asianomistajana alaikäisenä tapahtuneessa pahoinpitelyssä.

Olin yksi neljästä asianomistajasta. Syytettynä oli hieman vanhempi kaveri. Yksi kaveri mulla oli todistajana paikan päällä, mutta koska syytetty ei kiistänyt, niin todistajia ei tarvittu. Vahingonkorvauksien suhteen siellä jonkin verran todisteltiin, mm. kadonneesta kaulakorusta yms.

Täytyy myöntää, että jännitti aivan vitusti. Mä en erityisesti nauttinut esiintymisestä tai edes puhumisesta muiden edessä - piirre joka on onneksi hävinnyt ajan myötä. Oli aivan järkyttävän iso helpotus, kun oikeudenkäynnin alussa todettiin, että koska syytetty ei kiistä mitään, niin todisteluja tapahtumista ei tarvita.

Muistaakseni aika helpolla pääsi syytetty, siitäkin huolimatta että oli aika pahaa jälkeä aiheuttanut parissa kaverissa. Mä pääsin aika helpolla, koska omalta osaltani sain vain yhden nyrkiniskun ja sekin puolittain ohi korvan seudulle.

Kaiken kaikkiaan aika kivuton kokemus. Mitä nyt haastemies yritti vähän huijata, kun väitti, että mun pitää hakea paperit häneltä. Onneksi mutsi oli tiennyt varottaa etukäteen, joten osasin vaatia, että hän toimittaa paperit mulle.
 

Yellow Jester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tänään tuli nyt sitten käytyä todistamassa. Ei mikään maailman mukavin kokemus, mutta oli onneksi suht äkkiä ohi.

Itse istunto alkoi minuutlilleen aikataulun mukaan, ja minut kutsuttiin todistajanpenkkiin n. 45 min jälkeen. Olin salissa ehkä n. 10 min vastailemassa lähinnä syyttäjän kysymyksiin.

Myös syytetty sai lopuksi kysyä multa kysymyksiä, ja huh huh mitä skeidaa sieltä tuli..Tää reppana paskamaha oli kyllä kehittänyt niin alkeellisen teorian mun silminnäkijä havaintoa vastaan, että huvitti kyllä melkoisesti :D
Pääsipä vielä sanomaan, että mä puhun potaskaa, ja olen kehitellyt hienon tarinan, ja olen varsinainen pelle. Tässä vaiheessa sain tosiaan purra hammasta yhteen, etten provosoitunut..Mutta sain pidettyä mölyt mahassani.

Noh, tää kusipää näytti siltä, että toinen jalka on jo haudassa, ikää varmaan lähemmäs 70 ja ylipainoa melkoisesti yms yms.. Itellä ikää vähän päälle 30 ja urheilutaustaa löytyy rutkasti.

Joten jos tulee mua kadulla vastaan, niin Karalahtea lainatakseni, se en kyllä ole minä kenen kannattaa vaihtaa tien toiselle puolelle :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös